понеділок, 9 січня 2017 р.

конспект уроку з правознавства тема: Взаємні пра­ва та обов'яз­ки батьків і дітей

Тема уроку: Взаємні пра­ва та обов'яз­ки батьків і дітей
Мета: Сформувати уявлення учнів про взаємні особисті і майнові права і обов’язки батьків та дітей за законом. Розвивати навички роботи у малих групах. Формувати вміння моделювати аналізувати й вирішувати ситуації, спираючись на норми закону, вміння висловлювати свою думку. Виховувати повагу до норм закону .
Обладнання: Посібники, зошити,папір, маркери, дошка, презентація
Тип уроку: урок розвитку вмінь та навичок
План уроку:
1.     Оргмомент

2.     Представлення теми та очікуваних результатів.
3.      Аналіз ситуації «Батько поза шлюбом»
4.     Опрацювання законодавчої бази
5.     Закріплення матеріалу шляхом аналізу правових ситуацій
6.     Підсумки уроку
Хід уроку:
1.Оргмомент.
1)    Представлення теми. Вправа «Так» чи «Ні». Вчитель ставить учням запитання, відповідно до яких вони займають позицію біля плакатів «Так» чи «Ні», заздалегідь намальованих маркерами та прикріплених у кутках.
Запитання:
- Батьки повинні задовольняти всі потреби дитини, незалежно від того, скільки грошей вони заробляють?
- Чи мають діти право на свій розсуд вибирати платні позаурочні заняття?
- Чи повинні батьки матеріально підтримувати своїх повнолітніх дітей?
- Чи повинні неповнолітні діти, якщо вони заробляють гроші, віддавати ці гроші до сімейного бюджету?
- Чи повинні повнолітні діти віддавати частку своїх прибутків батькам, якщо в них маленька пенсія?
Далі питання класу, як ви гадаєте, що буде темою нашого уроку. Після пропозицій вчитель формулює тему і звертає увагу учнів на очікувані результати( на моніторі телевізора).
2)    Вчитель пояснює актуальність питання взаємної відповідальності батьків та дітей та оголошує наступну вправу. Учні об’єднуються у малі групи (4-5 осіб) , обирають секретарів, доповідачів, спікерів та тайм-кіперів та працюють над текстом підручника з наступним аналізом правової ситуації «Чи допоможе Валентині закон?»(стор.111). Кожна група повинна представити власні відповіді на запитання після тексту та аргументи. Кожна група відповідає по черзі з кожного питання.
Запитання: 1.Як Ви вважаєте, чи існують правові підстави, на яких Валентина може змусити Віктора одружитися з нею? 2.Чи повинен Віктор утримувати позашлюбну дитину? 3.Як діяти Валентині? 4.Чи є закон найкращим способом вирішення цієї проблеми? 5.Які шляхи вирішення ситуації ви запропонували б? Після обговорення учні залишаються у групах.
3)    Вчитель (спирається на презентацію) пояснює законодавчі норми, що регулюють питання майнових та особистих прав батьків та дітей відповідно до Сімейного кодексу України: Ст.141, 142, 171, 173, 174,175, 177. Звертає увагу на обов’язку батьків забрати дитину з пологового будинку, зареєструвати, надати прізвище,  ім’я та по батькові, визначити місце проживання дитини, виховувати спільно, матеріально утримувати до 18 років (23). Вчитель пояснює. Як батьки управляють майном дітей та що таке спільна сумісна власність дітей.
Закріплення:
1.Учні аналізують правові ситуації, наведені у підручнику Завдання 3 стор.108. Кожна група аналізує одну з 4 ситуацій.
2.Аналіз правової ситуації з громадянином Терещенком. Завдання 4 стор.109.

Підсумки уроку.  Учні знову звертаються до очікуваних результатів та з’ясовують, чи було їх досягнуто. Вчитель оцінює роботу учнів та пояснює домашнє завдання, яке виведене на монітор:
Д.З.
Прочитати тему 17.Виконати завдання на стор.110 (1,2-усно, 3,4-письмово)


Немає коментарів: