вівторок, 4 серпня 2015 р.

Календарно-тематичне планування уроків з захисту Вітчизни Медико-Санітарна Підготовка (курс навчання дівчат) в 10 класі

Календарно-тематичне планування уроків з захисту Вітчизни МСП (курс навчання дівчат) в 10 класі

Кількість годин на тиждень
Кількість тематичних оцінювань
І семестр
1.5
4
ІI семестр
1.5
4
За рік
52
8

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Конституція України визначає захист Вітчизни обов’язком громадян України, найважливішою функцією держави. Безпека людини, її життя і здоров’я визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Програму предмета Захист Вітчизни розроблено на основі вимог Конституції та законів України про захист Вітчизни і Державного стандарту базової і повної середньої освіти.
Головна мета навчання предмету розвиток особистості учнів, формування їх готовністі до  захисту Вітчизни та дій в умовах надзвичайних ситуацій. 
Завдання курсу предмета:
- підготовка молоді до захисту життя і здоров’я, забезпечення власної безпеки і безпеки людей у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часу;    
- підготовка молоді до служби у Збройних Силах України, інших військових формуваннях, виконання військового обов’язку в запасі.  
З метою виконання завдань предмета програма передбачає:
- вивчення існуючої системи військової підготовки, організації внутрішньої і вартової служби, повсякденної життєдіяльності військ;  
- викладення навчального матеріалу предмета у відповідності з положеннями загальновійськових і бойових статутів Збройних Сил України, подання навчального матеріалу з урахуванням переходу національних Збройних Сил на професійну основу і наближення їх до сучасних стандартів НАТО;
- впровадження компютерних графічно-інформаційних технологій у засвоєння основ військової справи, цивільного захисту, медичних знань і першої допомоги;   
- створення сучасної навчально-матеріальної бази з можливостями проведення практичних занять з  тактичної, вогневої і прикладної фізичної  підготовки у межах території навчальних закладів.
Предмет викладається на протязі трьох періодів – у 10 і 11 класах та під час навчально-польових зборів (занять у лікувально-оздоровчому закладі). У кожному періоді предмет вивчається юнаками та дівчатами окремо. Поділ класів на групи юнаків та дівчат здійснюється незалежно від кількості учнів у класі (але не менше ніж 5 осіб). Дівчата за їх власним бажанням (у разі згоди батьків, опікунів або піклувальників) навчаються за програмою для групи юнаків. Юнаки, які за станом здоров’я або релігійними поглядами звільнені від засвоєння основ військової справи, вивчають предмет за програмою для групи дівчат.
Організаційною формою навчання предмету є урок. Однак, особливістю уроків з основ військової справи є їх військова тематика. Отже, урок є зовнішньою формою, тобто, оболонкою навчання, яка містить внутрішні, специфічні для військової справи форми. Такими формами у системі військової підготовки виступають теоретичні і практичні заняття, які в свою чергу також поділяються на різні види форм. Наприклад, практичні заняття проходять  у формах тактико-стройового, тактичного заняття та інших.
На основі визначених головної мети і завдань та відповідно до Державного стандарту предмет вивчається за трьома змістовими лініями:
- основи військової справи та військово-патріотичне виховання;
- основи попередження і захисту у надзвичайних ситуаціях;
- основи медичних знань, надання першої допомоги.
Програму побудовано з урахуванням основних ліній Державного стандарту та існуючої в Україні системи військової підготовки. Розділи, з яких структурована програма, наближають її до програмного забезпечення предметів бойової підготовки в Збройних СилахУкраїни. Для групи юнаків призначаються такі розділи: Збройні Сили України на захисті Вітчизни; міжнародне гуманітарне право; тактична підготовка; вогнева підготовка; статути Збройних Сил України; стройова підготовка; військова топографія; прикладна фізична підготовка; військово-медична підготовка; основи цивільного захисту. Для групи дівчат: основи цивільного захисту; міжнародне гуманітарне право про захист цивільного населення; основи медичних знань і допомоги; перша медична допомога у надзвичайних ситуаціях; перша медична допомога хворим та догляд за хворими.  Основи цивільного захисту, як розділ програми,  для групи юнаків і для групи дівчат є спільним.
До змісту навчального матеріалу предмета включено нормативи, які рекомендовані для відпрацювання у ході занять. Якість виконання нормативів визначає рівень індивідуальної підготовки учнів.
 Морально-психологічна підготовка здійснюється в ході навчання з метою формування морально-психологічної готовності та спроможності учнів виконувати
покладені на них завдання, переборювати труднощі та небезпеку у  надзвичайних ситуаціях, витримувати навантаження. Для цього на заняттях та тренуваннях викладачами створюються  відповідні умови. Розвитку емоційно-вольової сфери учнів сприяє насичення занять елементами незначної напруженості, раптовості, небезпеки і ризику з дотриманням вимог безпеки. Такі заняття доцільно супроводжувати використанням зорових та звукових ефектів (запис вибухів снарядів, бомб, інше).
                     





уроку
Тема уроку
Дата
Примітки
Вступ (1)
1
Конституція України про  захист суверенітету і територіальної цілісності України


Розділ 9. Основи цивільного захисту (15)
2
Тема  1.1. Нормативно-правова база цивільного захисту
Закони України, інші нормативно-правові документи про захист населення від надзвичайних ситуацій


3
Тема  1.2. Надзвичайні ситуації
Загальні положення.


4
Надзвичайні ситуації природного, техногенного та соціально-політичного характеру.


5
Надзвичайні ситуації воєнного характеру від дії зброї  масового ураження і звичайної зброї.  Ядерна, хімічна  зброя.


6
Біологічна зброя. Звичайна зброя. Ура- жаюча дія напалму, пірогелей, терміту і фосфору на організм людини. 
Тематичне оцінювання


7
Тема  1.3. Захист населення  від  надзвичайних ситуацій
Основні заходи захисту.


8
Оповіщення та інформація.


9
Спостереження і контроль. 


10
Укриття населення в захисних спорудах.


11
Евакуаційні заходи.


12
Засоби захисту органів дихання.
Тематичне оцінювання


13
Тема  1.4. Основи рятувальних та інших невідкладних робіт
Рятувальні та інші невідкладні  роботи у надзвичайних ситуаціях.


14
Організація та проведення рятувальних робіт в осередку ураження.


15
Заходи по ліквідації наслідків зараження. Знезаражування території


16
Тема  1.5. Організація цивільного захисту навчального закладу
Цивільний захист навчального закладу.
Тематичне оцінювання


Розділ 3. Основи медичних знань і допомоги (21)
17
Тема 3.1. Основи законодавства України про охорону здоров’я людини
Основні документи нормативно-правової бази про захист життя і здоров’я людини в Україні


18
Тема 3.2. Здоров’я  людини і навколишнє середовище
Основи здоровя людини.


19
Вплив уражаючих факторів надзвичайних ситуацій на людину.


20
Аналіз стану здоров'я людей в Україні.
Тематичне оцінювання


21
Тема 3.3.  Основні системи організму людини, їх функції. Травми систем та їх наслідки. Втрата свідомості.
Побудова організму людини.


22
Критичні системи організму.


23
Травми систем організму.    


24
Травми критичних систем та їх наслідки.  


25
Поранення.


26
Кровотечі та їх зупинка.


27
Травми кісток та суглобів. Травматичний шок.  Втрата свідомості.


28
Тема 3.4. Захворювання основних систем організму людини. Інфекційні захворювання
Хвороби серцево-судинної системи. Хвороби дихальної і нервової системи.


29
Хвороби органів травлення. Порушення обміну речовин.


30
Інфекційні захворювання.


31
Основні групи інфекційних захворювань. Тематичне оцінювання


32
Тема 3.5. Опіки та отруєння організму людини. Уражаюча дія електричного струму. Укуси отруйних змій і комах
Опіки.


33
Отруєння. Уражаюча дія електричного струму.


34
Укуси отруйних змій і комах. Отруйні комахи та наслідки їх укусів.
Тематичне оцінювання


35
Тема 3.6. Дія на організм людини йонізуючого випромінювання
Біологічна дія радіації. Променева хвороба та її синдроми.


36
Тема 3.7. Оцінювання стану критичних систем організму людини. Термінальний стан.
Оцінювання стану критичних систем  організму потерпілого. Термінальний стан.


37
Тема 3.8. Медична допомога при порушенні здоров’я людини
Медична допомога.
Тематичне оцінювання


Розділ 4. Перша медична допомога у надзвичайних ситуаціях (13)
38
Тема 4.1. Застосування заходів і засобів з надання першої медичної допомоги у надзвичайних ситуаціях
Застосування заходів  першої медичної допомоги.


39
Ліки загального доступу та їх застосування під час першої медичної допомоги.


40
Засоби першої медичної  допомоги. Комплекти медичних засобів першої допомоги.


41
Тема 4.2. Перша допомога при гострих порушеннях дихання та під час зупинки серця
Методика проведення штучного дихання і закритого масажу серця. Практичне виконання реанімаційних заходів.
Тематичне оцінювання


42
Тема 4.3. Перша допомога    при пораненнях. Перев’язка пораненного
Перша медична допомога під час поранень.


43
Техніка зупинки кровотеч.


44
Тимчасова зупинка кровотечі накладанням джгута і закрутки.
Тренування у наданні першої допомоги при кровотечах (Н-ОМЗ-1).


45
Перев’зка ран.


46
Пов’язки.


47
Методи накладання пов’язок.


48
Перев’язка пораненого.


49
Накладання пращоподібних пов’язок на голову, ніс і щелепу.


50
Накладання підтримуючої пов’язки підвішуванням кінцівки.


51
Накладання  іммобілізуючої шинної пов’язки: шини Крамера на передпліччя, дерев’яної шини на стегно. Тематичне оцінювання


52
Узагалбнення вивченого матеріалу




Немає коментарів: