Тема: міні-проект
«Чому ми бачимо тільки один бік місяця?»
Мета: дати поняття
руху місяця навколо Землі, навчити аналізувати побачене, розвивати просторове
бачення та уяву.
Тип уроку: уроки
застосування знань, навичок і умінь
Хід уроку
1. організаційний
етап
2. Мотивація
навчальної діяльності.
Бесіда з учнями про
космічні об`єкти
та підведення їх до найближчого ло Землі - Місяця
3. Актуалізація
знань та умінь.
Фронтальне
опитування учнів стосовно характеристик Місяця
Планетарні характеристики[ред. • ред. код]
·
Радіус = 1738 км
·
Велика піввісь орбіти = 384 400 км
·
Орбітальний період = 27,321 661 діб
·
Ексцентриситет орбіти
= 0,0549
·
Нахил орбіти до екватора = 5,16
·
Температура поверхні = від −160° до +120 °C
·
Доба = 708 годин
·
Середня відстань від Землі = 384 400 км (у перигеї — 356 400 км, в апогеї — 406 800 км)[1]
Місяць привертав увагу людей з доісторичних часів. Це
другий за яскравістю об'єкт на небосхилі після Сонця.
Оскільки Місяць обертається навколо Землі з періодом близько місяця, кут між
Землею, Місяцем і Сонцем змінюється; ми спостерігаємо це явище як цикл місячних
фаз. Період часу між послідовними новими місяцями становить 29,5 днів (709
годин).
4. Вивчення нових знань
На прикладі глобуса
та інших круглих об`єктів зобразити рух місяця та Землі. Дати учням можливість самостійно
пояснити побачене. Виправити неточності.
5. Закріплення
Запис учнями
побаченого на уроці в робочі зошити. Висновок учнів.
6. Домашнє завдання.
Додаткова
інформація
Давні
римляни називали Місяць Луною (лат. Luna) від індоєвропейського кореня louksnā — світла, заграва. Звідси грец. λύχνος —
світильник.[2] Греки називали супутник ЗемліСеленою (грец. Σελήνη),
стародавні єгиптяни — Ях (Іях).
Немає коментарів:
Дописати коментар