Календарно-тематичне
планування
уроків з захисту Вітчизни
(курс
навчання дівчат)
в 11 класі
|
Кількість
годин на тиждень
|
Кількість тематичних оцінювань
|
І семестр
|
1
|
2
|
ІI семестр
|
2
|
3
|
За рік
|
52
|
|
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Конституція України визначає захист Вітчизни обов’язком
громадян України, найважливішою функцією держави. Безпека людини, її життя і
здоров’я визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Програму предмета Захист
Вітчизни розроблено на основі вимог Конституції та законів України про
захист Вітчизни і Державного стандарту базової і повної середньої освіти.
Головна мета навчання предмету –
розвиток особистості учнів,
формування їх готовністі до захисту Вітчизни та дій в умовах
надзвичайних ситуацій.
Завдання курсу предмета:
- підготовка молоді
до захисту життя і здоров’я, забезпечення власної безпеки і безпеки людей
у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часу;
-
підготовка молоді до служби у Збройних Силах України, інших військових
формуваннях, виконання військового обов’язку в запасі.
З метою виконання завдань предмета програма передбачає:
-
вивчення існуючої системи військової підготовки, організації внутрішньої і
вартової служби, повсякденної життєдіяльності військ;
- викладення
навчального матеріалу предмета у відповідності з
положеннями загальновійськових і бойових статутів Збройних Сил України, подання
навчального матеріалу з урахуванням переходу національних Збройних Сил на
професійну основу і наближення їх до сучасних стандартів НАТО;
- впровадження
компютерних графічно-інформаційних
технологій у засвоєння основ військової справи, цивільного захисту, медичних
знань і першої допомоги;
- створення
сучасної навчально-матеріальної бази з можливостями проведення практичних занять з тактичної, вогневої і прикладної
фізичної підготовки у межах території
навчальних закладів.
Предмет викладається на протязі трьох періодів – у 10 і
11 класах та під час навчально-польових зборів (занять у лікувально-оздоровчому закладі).
У кожному періоді предмет вивчається юнаками та дівчатами
окремо. Поділ класів на групи юнаків та дівчат здійснюється незалежно від
кількості учнів у класі (але не менше ніж 5 осіб). Дівчата за їх власним
бажанням (у разі згоди батьків, опікунів або піклувальників) навчаються за
програмою для групи юнаків. Юнаки, які за станом здоров’я або релігійними
поглядами звільнені від засвоєння основ військової справи, вивчають предмет за
програмою для групи дівчат.
Організаційною формою навчання предмету є урок. Однак,
особливістю уроків з основ військової справи є їх військова тематика. Отже,
урок є зовнішньою формою, тобто, оболонкою навчання, яка містить внутрішні,
специфічні для військової справи форми. Такими формами у системі військової
підготовки виступають теоретичні і практичні заняття, які в свою чергу також
поділяються на різні види форм. Наприклад, практичні заняття проходять у формах тактико-стройового, тактичного
заняття та інших.
На основі визначених головної мети і завдань та
відповідно до Державного стандарту предмет вивчається за трьома змістовими
лініями:
- основи військової справи та військово-патріотичне виховання;
- основи попередження і захисту у надзвичайних ситуаціях;
- основи медичних знань, надання першої допомоги.
Програму побудовано з урахуванням
основних ліній Державного стандарту та існуючої в Україні системи військової
підготовки. Розділи, з яких структурована програма, наближають її до програмного забезпечення предметів
бойової підготовки в Збройних СилахУкраїни.
Для групи юнаків призначаються такі розділи: Збройні Сили України на захисті Вітчизни;
міжнародне гуманітарне право; тактична підготовка; вогнева підготовка; статути Збройних Сил України; стройова підготовка; військова топографія; прикладна фізична підготовка; військово-медична
підготовка; основи цивільного захисту. Для групи дівчат: основи цивільного захисту; міжнародне гуманітарне право про захист цивільного
населення;
основи медичних знань і допомоги; перша медична допомога у надзвичайних ситуаціях; перша медична допомога хворим та догляд за хворими. Основи цивільного захисту, як розділ
програми, для групи юнаків і для групи
дівчат є спільним.
До змісту
навчального матеріалу предмета включено нормативи, які рекомендовані для
відпрацювання у ході занять. Якість виконання нормативів визначає рівень
індивідуальної підготовки учнів.
Морально-психологічна
підготовка здійснюється в ході навчання з метою формування
морально-психологічної готовності та спроможності учнів виконувати
покладені на них завдання, переборювати труднощі та небезпеку
у надзвичайних ситуаціях, витримувати
навантаження. Для цього на заняттях та тренуваннях викладачами створюються відповідні умови. Розвитку емоційно-вольової
сфери учнів сприяє насичення занять елементами незначної напруженості,
раптовості, небезпеки і ризику з дотриманням вимог безпеки. Такі заняття
доцільно супроводжувати використанням зорових та звукових ефектів (запис
вибухів снарядів, бомб, інше).
№
уроку
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітки
|
Розділ 2. Міжнародне гуманітарне право
(МГП)
|
|||
1
|
Тема 2.1.Основні положення МГП
МГП як галузь
міжнародного публічного права
|
|
|
2
|
Тема 2.2. Застосування МГП
Застосування МГП
|
|
|
3
|
Тема2.3. Засоби і методи ведення воєнних дій
Засоби ведення воєнних дій, що заборонені нормами МГП
|
|
|
Розділ 4. Перша медична допомога у надзвичайних ситуаціях
|
|||
4
|
Тема 4.4. Перша
допомога при переломах і вивихах. Транспортування потерпілих
Переломи і вивихи
|
|
|
5
|
Перша допомога.
|
|
|
6
|
Іммобілізація пошкодженої ділянки тіла людини.
|
|
|
7
|
Постановка транспортної шини з підручного матеріалу на плече,
передпліччя, нижню кінцівку.
|
|
|
8
|
Тренування у наданні допомоги при переломах (Н-ОМЗ-3).
|
|
|
9
|
Транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях
Тематичне оцінювання
|
|
|
10
|
Тема 4.5. Перша допомога при опіках. Допомога при тепловому та сонячному ударі,
обмороженні і електротравмах
Перша допомога при термічних опіках
|
|
|
11
|
Тепловий та сонячний удар. Ураження електричним струмом,
блискавкою.
|
|
|
12
|
Надання першої
допомоги при термічних, хімічних
опіках та обмороженнях.
|
|
|
13
|
Надання першої
допомоги при ураженні електричним струмом.
Тематичне оцінювання
|
|
|
14
|
Тема 4.6. Перша
допомога при утопленні, тривалому здавлюванні та інших паталогічних станах
Утоплення, тривале здавлювання та інші патологічні стани.
|
|
|
15
|
Дії рятівника під час надання першої допомоги
при утопленні
|
|
|
16
|
Дії рятівника під час надання першої допомоги
при тривалому здавлюванні і удушенні людини.
|
|
|
17
|
Надання
першої допомоги при головному болю та гострому болю в животі.
|
|
|
18
|
Тема 4.7. Перша допомога при отруєннях і укусах
Отруєння.
Корозійні отруєння та отрути, що їх визивають. Резорбтивні отруєння, їх види.
|
|
|
19
|
Шлункові
отруєння. Лікарські препарати, засоби і способи для надання першої допомоги при
різноманітних отруєннях
|
|
|
20
|
Тема 4.8. Перша медична допомога при
радіаційних ураженнях і від отруєння речовинами, що є хімічною зброєю
Медичний захист
від отруєння речовинами, що є хімічною зброєю.
|
|
|
21
|
Медичний захист
від радіаційного ураження.
Тематичне оцінювання
|
|
|
Розділ 5. Перша
медична допомога хворим. Догляд за хворими
|
|||
22
|
Тема 5.1. Перша медична допомога при захворюваннях основних систем організму
людини. Догляд за хворими
Перша допомога
|
|
|
23
|
Догляд за хворими
|
|
|
24
|
Основи медичної деонтології.
|
|
|
25
|
Особиста гігієна хворого.
|
|
|
26
|
Лікувально-охоронний та санітарно-гігієнічний режим у лікарні.
|
|
|
27
|
Тема 5.2.
Основні способи реанімації і транспортування при гострих
захворюваннях. Застосування лікарських препаратів
Основні способи реанімації і транспортування при гострих
захворюваннях, нещасних випадках та отруєннях.
|
|
|
28
|
Догляд за хворими з гострими захворюваннями органів дихання (гостра пневмонія, приступ
бронхіальної астми, легенева кровотеча).
|
|
|
29
|
Захворювання серцево-судинної системи, біль у серці, набряки тощо. Перша
допомога.
Тематичне оцінювання
|
|
|
30
|
Тема 5.3. Профілактика інфекційних захворювань
Профілактика інфекційних захворювань.
|
|
|
31
|
Профілактичні щеплення (вакцинація) та методи їх
виконання.
|
|
|
32
|
Запобіжне лікування
|
|
|
33
|
Особиста профілактика інфекційних захворювань.
|
|
|
34
|
Тема 5.4.
Гострі захворювання органів травлення, обміну речовин, нирок та
сечовивідних шляхів. Надання першої медичної допомоги
Гострі захворювання.
|
|
|
35
|
Ознаки гострих хвороб шлунка, кишок
|
|
|
36
|
Перша допомога.Печінкова та ниркові коліки, промивання шлунку беззондовим
методом, використання клізм. Застосування холоду, тепла.
Тематичне оцінювання
|
|
|
Резерв 1 години
|
Заняття
у лікувально-оздоровому закладі
Дата проведення уроку
|
К-ть
год
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
||
Розділ 4. Перша медична допомога у надзвичайних ситуаціях – 4 год
|
|||||
|
2
|
Тема 4.7. Перша допомога при отруєннях і укусах
Перша допомога при отруєннях і укусах. Ураження сильнодіючими
отруйними речовинами, укусами отруйних змій і комах, їх
профілактика й перша допомога. Негайна допомога
у випадку анафілактичного шоку.
Профілактика від ураження отруйними речовинами, що є
хімічною зброєю. Заходи безпеки під час надання першої допомоги. Антидоти та їх використання.
Перша допомога при різноманітних
гострих отруєннях. Види гострих отруєнь ліками, побутовими речовинами,
отрутохімікатами, грибами, отруйними рослинами і ягодами. Основні ознаки отруєння й
загальні принципи надання першої допомоги.
Оволодіння
засобами першої допомоги при різноманітних отруєннях.
|
Учень;
надає допомогу при ураженнях сильнодіючими отруйними речовинами;
розпізнає ознаки анафілактичного шоку;
дотримується заходів безпеки під час надання першої медичної допомоги;
оволодіває засобами першої допомоги при
різноманітних отруєннях.
|
||
|
2
|
Тема 4.8. Перша медична допомога при радіаційних ураженнях і від отруєння речовинами, що є хімічною зброєю
Медична профілактика: застосування радіозахисних преператів (аптечки
індивідуальної АІ-2 або препаратів, що
містять йод). Надання першої медичної допомоги при радіаційних ураженнях:
використання захисних споруд, одягання захисного одягу, респіраторів,
часткова санітарна обробка, дезактивація одягу і взуття, допомога в
залежності від характеру уражень організму людини.
|
Учень:
уявляє радіаційні
ураження і їх профілактику;
ознайомлюється з лікарськими препаратами для надання першої допомоги і заходами безпеки під час надання першої допомоги;
оволодіває навичками надання першої допомоги при
радіаційному ураженні.
|
||
Розділ 5. Перша медична допомога хворим. Догляд за хворими – 12 год
|
|||||
|
2
|
Тема 5.1. Перша допомога хворим та догляд за ними
Засоби догляду
за хворими: підкладний круг, підкладне
судно. Гігієна харчування.
Лікувально-охоронний та санітарно-гігієнічний режим у лікарні.
|
Учень:
вміє використовувати засоби догляду за хворими, надавати першу допомогу;
орієнтується в особливостях лікувально-охоронного та санітарно-гігієнічного режиму
в лікарнях.
|
||
|
4
|
Тема 5.2. Основні
способи реанімації і транспортування
при гострих захворюваннях.
Застосування лікарських препаратів
Правила застосування лікарських препаратів. Правила застосування гірчичників,
медичних банок, ніжних ванн, накладання венозних джгутів. Штучне дихання й
закритий масаж серця.
Засоби першої допомоги. Засоби першої допомоги та ліки під час приступу бронхіальної
астми, легеневої кровотечі, гіпертонічного кризу, приступу стенокардії,
набряку легенів і непритомності. Вимірювання артеріального тиску й температури тіла.
Практичне оволодівання засобами догляду за хворими.
|
Учень:
оволодіває основними способами реанімації,
транспортування хворих;
знає застосування лікарських препаратів;
проводить штучне дихання і непрямий
масаж серця;
отримує навички
догляду за хворими з гострими захворюваннями органів дихання і
серцево-судинної системи.
|
||
|
2
|
Тема 5.3. Профілактика інфекційних захворювань
Спеціальні заходи знищення збудників інфекційних
захворювань. Поняття про дезинфекцію та її окремі види - дезинсекцію і дератизацію, їх
призначення. Завдання профілактичної, поточної і остаточної дезінфекції.
Методи дезінфекції, засоби знезаражування.
Дезінфекційні засоби, способи їх застосування та об’єкти знезаражування. Приготування робочих розчинів дезінфекційних засобів.
Завдання профілактичної і винищувальної дезінсекції.
Застосування отрути (інсектицидів) під час дезінсекції.
Завдання механічної, хімічної і газової дератизації. Засоби хімічної
дератизації (ратициди), приготування отруєних принад.
|
Учень:
називає завдання профілактичної, поточної і
остаточної дезінфекції;
володіє методами дезінфекції, застосовує засоби знезаражування під час проведення
дезінфекції;
|
||
|
4
|
Тема 5.4. Гострі
захворювання органів травлення, обміну речовин, нирок та сечовивідних шляхів.
Надання першої медичної допомоги
Ознайомлення з перебігом гострих захворювань органів
травлення, обміну речовин, нирок та сечовивідних шляхів. Надання першої допомоги.
|
Учень:
пояснює перебіг
гострих захворювань органів травлення, обміну речовин, нирок та сечовивідних
шляхів;
виявляє ознаки
гострих хвороб шлунка. кишок, сечовивідних шляхів;
надає першу
допомогу під час промивання шлунку беззондовим методом.
|
||
|
2
|
Контроль навчальних досягнень учнів
за темами занять у лікувально-оздоровчому закладі.
|
|
||
|
18
|
ВСЬОГО
|
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар