понеділок, 9 січня 2017 р.

конспект уроку з правознавства тема: Що таке правопорушення

Тема:  Що таке правопорушення

Мета: Сформувати у учнів уявлення про правомірну і неправомірну поведінку(правопорушення), склад правопорушення та  види правопорушень,
розвивати вміння: пояснювати, що таке правопорушення, описувати його ознаки, розрізняти види правопорушень, наводити приклади правопорушень; розтлумачувати поняття «юридична відповідальність», називати види юридичної відповідальності; наводити приклади обставин, що звільняють від юридичної відповідальності; аналізувати правові ситуації щодо правопорушень, оцінювати вчинки та поведінку учасників ситуацій з точки зору її правомірності;

 виховувати правову культуру учнів.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: Посібники «Правознавство.Практичний курс» О.Пометун, Т. Ремех; презентація,

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Мотиваційний момент
Учитель показує учням латинський вислів:
A verbis legis non est recedendum - від слів закону не можна відступати.
І просить прокоментувати.

ІІ. Актуалізація знань учнів
 1.Що таке закон? Якою є його роль у суспільстві (учні читають есе про роль законів і підзаконних актів)
2. Завдання 1 стор.30. Робота в парах. Обговорення.

ІV. Вивчення нового матеріалу
Що таке правомірна поведінка і правопорушення.  Фронтальна робота в парах. Учні заповнюють першу частину таблиці з розповіді учителя:

Правомірна поведінка — це поведінка особи яка відповідає  нормам права.


Та ознаки правомірної поведінки:
а)  є суспільно корисною поведінкою
б)   відповідає нормам права;
в)  має свідомо вольовий характер,
г) Є діянням ( у вигляді дії або бездіяльності),
д) спричиняє юридичні наслідки — юридичні акти, юридичні вчинки;
г)  гарантується, охороняється державою.



2.Що таке правопорушення
Робота з текстом та таблицею.
Робота в парах.  Учні заповнюють другу частину таблиці
1.     Закріплення. Ци має місце правопорушення. Робота у зошитах.
а)  Павло перейшов дорогу у призначеному для цього місці;
б)  Єва не прийшла на урок з історії без поважної причини;
в) Михайло не сплатив за проїзд у тролейбусі, ;
Г)  Сашко на мопеді  поїхав на червоне світло;
г)  Марія сплатила гроші за придбані цукерки у магазині?
Обговорення
3. Види правопорушень.
Учитель За допомогою схеми на слайді пояснює різницю між злочинами і проступками. А також пояснює віди проступків: адміністративні, цивільно-правові, дисциплінарні.
Поточне закріплення. Завдання 5 стор. 33. Фронтальна робота.
4. Склад правопорушення
Учитель: Склад правопорушення - це сукупність передбачених законом об'єктивних і суб'єктивних ознак діяння, які характеризують (визначають) його як правопорушення і є підставою залучення суб'єкта правопорушення до юридичної відповідальності.
Структура складу правопорушення:
 Об'єкт правопорушення;
 Об'єктивна сторона правопорушення;
 Суб'єкт правопорушення;
Об'єкт правопорушення - це суспільні відносини, охоронювані нормами права, яким при здійсненні правопорушення заподіюється певна шкода або створюється погроза заподіяння відповідної шкоди. 
Об'єктивна сторона правопорушення - це сукупність ознак, що характеризують зовнішню сторону складу правопорушення, тобто об'єктивні ознаки зовнішнього прояву правопорушення й об'єктивних умов його здійснення. Обов'язкові ознаки об'єктивної сторони так званих матеріальних складів правопорушень: наявність діяння (суспільно небезпечний або шкідливого), причинний зв'язок, наслідки (суспільно небезпечного або шкідливі) діяння. Факультативні ознаки: місце, час, обстановка, спосіб, знаряддя здійснення діяння.
Суб'єкт правопорушення - це особа (фізичне, юридичне), що зробила правопорушення.
Суб'єктивна сторона правопорушення - це внутрішня сторона правопорушення, що характеризує психічну діяльність особи в момент здійснення правопорушення. Обов'язкова ознака суб'єктивної сторони: провина, тобто певне психічне відношення особи до свого протиправного діяння і його суспільно небезпечним або шкідливим наслідкам (результату). Форми вини: умисел або необережність.
Наприклад: Громадянин П., 20 років, поцупив в трамваї гаманець у громадянина М. з сумою 300 грн.
Об'єкт правопорушення: право на власність гр.М.
 Об'єктивна сторона правопорушення: злочин, крадіжка на суму 300 грн.
 Суб'єкт правопорушення: громадянин П., 20 років
 Суб'єктивна сторона правопорушення : Вина у формі умислу
Закріплення. Робота в малих групах. Кожна група має картку з ситуацією:
1.     Марина, 16 років, їхала у трамваї без квитка
2.     Михайло, 18 років, відкрив саморобним ключем сусідське авто і поїхав до друзів у сусіднє місто
3.     Максим 16 років та Петро 17 розпалили вогнище біля  стогу сіна  фермеру , через випадковий порив вітру сіно згоріло.
4.     Петро, 30 років, перевищив швидкість на своєму авто, через що не впорався з керуванням і врізався у стовп освітлення.
5.     Іван  без поважних причин прогуляв робочий день на заводі, де працював слюсарем
6.     Обговорення
 Підсумки уроку. Рефлексія. Незакінчені речення:
1.     Ми узнали…2. Ми навчилися… 3. Найбільш цікавим було… 4. Найбільш складним було… 5.Від наступного уроку очікуємо…
VІ. Домашнє завдання
Прочитати тему 6 п.1-3.. Виконати завдання на стор.37 (1-усно), 2. Придумати приклади різних видів правопорушень та розібрати склад одного з них


Немає коментарів: