понеділок, 9 січня 2017 р.

конспект уроку з правознавства тема: Правоохоронні органи в Україні

Тема:  Правоохоронні органи в Україні
Мета: ознайомити учнів з діяльністю правоохоронних органів та з  основними завдання, правами та обов’язками працівників міліції; навчити складати за зразком заяву до  міліції;розвивати вміння  характеризувати права неповнолітніх осіб під час затримання, арешту, допиту; моделювати й розв’язувати правові ситуації; формувати в учнів правосвідомість щодо взаємодії з правоохоронними органами.
Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: мультимедійна  презентація, посібник «Правознавство. Практичний курс О.Пометун, Т.Ремех»
ХІД УРОКУ
І.  Організаційний момент. Повідомлення учням теми уроку та очікуваних результатів від роботи на уроці
Мотиваційний момент. Уривок з віршу про міліцію. Поставлення проблемного завдання: Чи забезпечує міліція нашу безпеку?
ІІ. Актуалізація знань учнів
1.Що таке покарання? Які види покарань ви знаєте? Які види покарань застосовують до неповнолітніх? З якого віку за загальним правилом настає кримінальна відповідальність за вчинений злочин?
2.Обговорення  домашнього твору-роздуму (теми на стор.157).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1). У ч и т е л ь. В наш складний час слід пам’ятати , що головним завданням діяльності держави залишається захист прав та свобод громадян, у тому числі шляхом боротьби зі злочинами та іншими правопорушеннями.
Основними суб’єктами правоохоронної діяльності є правоохоронні органи. Згідно зі Законом України «Про державний захист працівників суду та правоохоронних органів» до них належать:
•  органи прокуратури;•  органи внутрішніх справ;•  органи служби безпеки;•  органи охорони державного кордону;•  органи й установи виконання покарань;•  митні органи;•  органи державної податкової служби;
•  органи державної контрольно-ревізійної служби;•  органи рибної охорони;•  органи державної лісової охорони;•  інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.
Правоохоронний орган — це державний орган, основним предметом діяльності якого є законодавчо визначені функції, статус з охорони права, відновлення порушеного права, організація виконання покарання, захисту державної безпеки, підтримки правопорядку та забезпечення стану законності.
Учитель демонструє презентацію про діяльність правоохоронних органів.
Під час презентацій учні фіксують у зошитах повноваження кожного з правоохоронних органів.
2) Опитування учнів щодо їх власного досвіду відносин   з міліцією та іншими правоохоронними органами
1.  Чи були у вашому житті випадки, коли ви зверталися до міліції?2.  Якими були наслідки вашого звернення?3.  Чи були у вас випадки, коли до вас зверталась міліція?4.  Чи були ви коли-небудь свідками арешту або затримання?5.  Чи були ви свідком застосування спецзасобів з боку міліції?
Практична робота «знайомство з  роботою міліції» Робота з текстом підручника.
Робота в парах. Завдання 3 стор.139
Міліція складається з підрозділів:
1.  Кримінальна міліція:1)  служба карного розшуку;2)  служба по боротьбі з організованою злочинністю;
3)  служба кримінального пошуку;4)  служба боротьби з економічною злочинністю;5)  служба слідчої роботи й дізнання.
2.  Міліція громадської безпеки:1)  служба охорони громадського порядку•  патрульно-постові служби міліції;
•  приймальники-розподільники для затриманих за бродяжництво,•  медичні витверезники;•  приймальники-розподільники для неповнолітніх;•  служба охорони, утримання й конвоювання затриманих та взятих під варту осіб;•  спецприймальники;•  підрозділи міліції швидкого реагування ;•  паспортна служба;
2)  служба реєстраційної та міграційної роботи;3)  дозвільна система;4)  служба дільничних інспекторів міліції;
5)  служба забезпечення карантинних і ветеринарно-санітарних заходів під час проведення боротьби з епізоотією.
3.  Транспортна міліція,
Державна автомобільна інспекція.
До транспортної міліції належать відповідні підрозділи, які забезпечують  охорону  громадського  порядку  і  боротьбу  зі  злочинністю на залізничному, водному та повітряному транспорті.
Державна автомобільна інспекція являє собою сукупність підрозділів дорожньо-патрульної служби, дорожнього нагляду, реєстраційно-екзаменаційної  роботи,  технічного  нагляду,  розшуку транспортних засобів, пропаганди та агітації з безпеки руху.
4.  Міліція охорони
Міліція охорони складається з підрозділів, які забезпечують на договірних засадах охорону усіх видів власності, об’єктів  майна та вантажів, фізичних осіб, грошових коштів (управління, відділи охорони при територіальних органах внутрішніх справ, які мають у своєму складі окремі дивізіони, роти, взводи, спеціальні підрозділи міліції
5.  Спеціальна міліція
До спеціальної міліції належать підрозділи внутрішніх справ на закритих об’єктах (наприклад, підприємства з особливим режимом функціонування).
У ч и т е л ь. Ст. 2 закону «Про міліцію» зобов’язує співробітників міліції, незалежно від місця перебування і часу, реагувати на звернення громадян про допомогу, припиняти правопорушення,  встановлювати  й  затримувати  осіб,  які  вчинили  правопорушення.
Завдання:  Чи має право міліція застосовувати ці дії щодо неповнолітніх? Відповідь обґрунтуйте.
У ч и т е л ь. Дії міліції щодо неповнолітніх мають певну специфіку.
Неповнолітній може бути затриманий та доставлений до районного відділку міліції, якщо є передбачені законом підстави підозрювати його в скоєнні злочину. За фактом затримання та порушення кримінальної справи складається протокол і приймається постанова.
Неповнолітні віком до 16-ти років, які залишились без опікування, затримуються до передання законним представникам, а неповнолітні, які вчинили суспільно небезпечне діяння і не досягли віку настання кримінальної відповідальності, — до передання їх законним представникам або направлення у приймальники-розподільники, але не більше, ніж на 8 годин.
Робота в малих групах з текстом (Стор.141-142). Завдання: Групи 1-2 визначають перелік прав неповнолітніх під час затримання, арешту і допиту, групи 3-4— обов’язки.
Обговорення.
Закріплення.  Змоделюйте поведінку неповнолітнього під час затримання або допиту.
ІV. Підсумки уроку. Повернення до проблемного завдання. Обговорення.
Рефлексія.  Що цікавого ви дізналися на уроці? Про що хотіли би дізнатися? Чи стане у пригоді це у подальшому житті?
Дом.завдання.

Прочитати тему 22.Виконати завдання на стор.143 (1-усно, 2,3-письмово)

Немає коментарів: