понеділок, 9 січня 2017 р.

конспект уроку з правознавства тема: Що таке правовідносини

Тема  Що таке правовідносини
Мета: Навчальна: ознайомити учнів з поняттям правовідносин, їх учасниками та підставами виникнення
Розвивальна: навчити учнів  характеризувати правовідносини і наводити приклади правових ситуацій
Виховна: виховувати повагу до права, формувати правову культуру учнів
Обладнання: Презентація, посібники, роздатковий матеріал
Тип уроку: засвоєння нових знань ,умінь, навичок
Хід уроку

1.Оргмомент
Доброго дня діти, сідайте будь ласка. Я - Проценко Андрій Миколайович, ваш учитель на сьогодні. Сподіваюсь на вашу співпрацю. Прошу звернути увагу на матеріали на партах. Протягом уроку ви будете вести опорний конспект, виконувати завдання. Після кожного етапу уроку ви маєте можливість оцінити свою роботу, виставити бали у картку оцінювання. Максимум 10 балів. Два бали є резервом, який учитель використає наприкінці уроку для заохочування учнів, що продемонструють вищий рівень знань, умінь, навичок
2.Мотиваційний момент.
Учням демонструється слайд- шоу (зустріч, кохання, шлюб, поява з дитиною)
Учитель: Давайте поставимо запитання до слайду : Чи регулюються ці відносини правом? З якого моменту? Хто є їх учасниками?
Формулювання теми і завдань на урок. Демонстрація слайду з темою і питаннями уроку.
3.Актуалізація опорних знань учнів
Учитель: Давайте пригадаємо, з того, що ми вже знаємо. Доповніть: Право регулює різні сфери життя суспільства . І сукупність норм права щодо певної сфери називається… Так , галузями права.  Визначте, про які галузі йдеться   на слайдах.
Презентація: Слайди різні галузі права і ситуації, що не регулюються правом. Перехід до нової теми
Новий матеріал
1.Правовідносини та їх учасники
Мета: засвоєння знань про поняття і структуру правовідносин
Розповідь учителя: Прошу під час мого пояснювання заповнювати опорний конспект:
Серед безлічі суспільних відносин (економічних, релігійних, моральних тощо)важливими для кожної людини є правовідносини, адже саме в них норми права ніби «оживають» - перетворюються на конкретні права і обов’язки конкретної людини у конкретних відносинах з іншими людьми, організаціями чи державою (її органами).
Правовідносини - це суспільні відносини, врегульовані нормами права,
учасники яких наділені певними правами та обов’язками.
Будь-яка людина може бути учасником правовідносин. Це можуть бути громадяни України, іноземці, особи без громадянства. Для цього достатньо лише існувати фізично. Саме тому людину, учасника правовідносин називають фізичною особою, тобто особою, яка фізично існує. У правових відносинах можуть брати участь також підприємства, організації, фірми тощо. Однак їхня участь у правових відносинах можлива лише в разі державної реєстрації. Такого учасника правовідносин називають юридичною особою. Учасником правовідносин може бути і держава.
Правовідносини виникають заради  матеріальних чи нематеріальних благ, що називають об’єктами правовідносин. Наприклад, ви купили тістечко. Об’єкт матеріальний. Лікар вилікував хворого. Об’єкт не матеріальний.
Змістом правовідносин є  права та обов’язки учасників правовідносин. Наприклад, коли ви купуєте тістечко, ви маєте право його отримати, але одночасно зобов’язані заплатити за нього. Продавець має право вимагати від вас платню, але зобов’язаний потім передати його вам.
Завдання на закріплення. Робота в парах.
Охарактеризуйте правовідносини (визначте учасників, об’єкт і зміст):            Микола після закінчення гімназії поступив вчитися на перший курс юридичної академії.                                                                                                     
Обговорення: Учні презентують результати роботи. Учитель корегує і коментує роботу.  Учитель: проведіть самооцінювання в картці.
2. Підстави виникнення правовідносин
Робота в парах з текстом та опорним конспектом.
Мета:  Формування навичок аналізу навчального матеріалу та встановлення причинно-наслідкових зв’язків в процесі співпраці.
Текст:
Правовідносини породжуються конкретними життєвими обставинами, в яких
опиняються їх учасники. Ці обставини мають юридичне значення і називаються
юридичними фактами.
Юридичні факти виникають навколо нас постійно. Багато юридичних фактів залежать від внутрішнього бажання чи спонукання.людини. Наприклад, купити чи не купити якусь річ - залежить від нашої волі. Однак юридичним фактом, який породжує, змінює або припиняє правовідносини, буде і стихійне лихо, і народження людини, і її смерть. Юридично значимі факти, які виникають поза волею людини, називаються подіями, а ті, котрі є результатом вольової поведінки людини, - діями. Дії поділяються на правомірні та неправомірні (правопорушення).
Завдання: Визначте про дії  чи події йдеться у наступних прикладах:
1.  Олегові подарували фотоапарат.
2.  Максим захворів на грип.
3.  У Дмитра Івановича в трамваї поцупили гаманця.
4.  Під час грози в селі згорів будинок.
    Обговорення: Учні презентують результати роботи. Учитель корегує і коментує роботу.         Учитель: проведіть самооцінювання в картці.
ІІІ. Загальне закріплення (застосування набутих знань)
Мета: Забезпечити засвоєння набутих знань про правовідносини шляхом їх застосування при аналізі правовідносин, вміння наводити приклади правовідносин розвивати творчі здібності учнів
Завдання:  За зазначеними учасниками, об’єктом і змістом визначте правовідносини та розіграйте ситуацію у ролях
1.Підстава: .Дія, правомірна. Учасники: фізична  та юридична особа. Об’єкт нематеріальний. Обов’язки одного учасника дотримуватись правил внутрішнього розпорядку, обов’язок іншого- надавати освітні послуги.     Це________________________________________                                                                                                                                                                             2.Підстава: дія, правомірна. Учасники : фізичні особи. Один об’єкт -  матеріальний, засіб гігієни. Інший об’єкт матеріальний, інструмент для проколу отворів при ремонті взуття.  Обов’язки учасників –взаємна передача об’єктів один одному.  Це__________________________________________                                                               3.Підстава: дія, правомірна. Учасники  - фізичні особи та державні органи. Об’єкт  нематеріальний.  Право одних учасників – реалізація права на свободу мирних зібрань. Право інших – обмежити це  право в інтересах громадської безпеки. Це________________________________________________                 4.Підстава: дія, неправомірна. Учасники: фізичні особи). Зміст матеріальний. Право одного учасника –володіти своїм майном, обов’язок іншого- не зазіхати на це право. Це_____________________________________________________________________                               5.Підстава: Дія, правомірна. Учасники: фізичні особи. Об’єкт нематеріальний. Право одного учасника одержати товар, іншого – одержати матеріальну винагороду. Це________________________________.
Обговорення.Коментар учителя.
Учитель: проведіть самооцінювання в картці.
Підсумки уроку. Оцінювання учителем з коментарем.
Рефлексія: Відкритий мікрофон:
1.На уроці я дізнався про… 2.На уроці я навчився…
3.Найбільш цікавим для мене на уроці було… 4. Найбільш складним для мене на уроці було…
5. Я хотів би дізнатися на наступних уроках про…
Домашнє завдання:  1)Прочитати тему 3.до кінця та   виконати. завдання на стор.19- 1 усно (на 1-6 балів). 2)Завдання 4 письмово (на 7-9 балів). 3)Придумати правовідносини і повністю їх охарактеризувати (на 10-12 балів).


Немає коментарів: