Тема. Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави
Мета: сформувати уявлення про демократію,
самоврядування та форми участі громадян у житті держави,; познайомити з формами
участі громадян у житті демократичної держави, дитячих і громадських
організаціях, навчити цінувати важливість участі громадян у розв’язанні
загальнодержавних питань та питань місцевого значення; моделювати демократичні процедури прийняття
колективних рішень; формувати свідому позицію учнів щодо громадської активності
особи.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: Конституція України,
посібник(О.Пометун, Т. Ремех), зошити, мульт. презентація
Хід
уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація навчальної діяльності
учнів
1. Перевірка
Д.З.(усні запитання і письмові завдання)
2. Робота
в парах. Завдання 1. Стор.58.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Демократія — це такий пристрій, який гарантує, що нами будуть керувати не
краще, ніж ми того заслуговуємо. Б.Шоу
Як ви розумієте цей вислів?
ІV. Вивчення
нового матеріалу
1.
Шляхи
впливу громадян на політику держави
У ч и т е л ь. Слово демократія людство
знає ще з часів Давньої Греції. Проте, що ж це таке?
Робота в парах. Завдання 2 стор.59.
Обговорення. За допомогою учителя учні
узагальнюють поняття «демократія»:
Демократія (від грецького demokratia:
demos — народ і kratos — влада, правління – це режим управління державою, де
влада належить народу. Народ її здійснює прямо або через представників.
Учитель демонструє схему на слайді
презентації «Пряма і представницька демократія»
Індивідуальна робота учнів. Завдання 3
стор.59. Обрати з наведених форм впливу громадян на політику держави найбільш
ефективну, навести аргументи і приклади. Виступ за метод. прийомом ПРЕС.
Обговорення
Запитання класу:
Джозеф Гребовскі, американський правозахисник сказав наступне: «Демократія передбачає
правління більшості і дотримання прав меншин». Чи
згодні ви з цим висловом? Чому?
Поточне закріплення .
Робота в парах. Визначити, про які права громадян йдеться у ситуаціях:
1)У день голосування громадянин Микита Чайченко завітав до виборчої
дільниці й віддав свій голос за кандидата у депутати від однієї з партій.
2) Центральна виборча комісія оприлюднила результати консультативного
референдуму щодо двопалатного парламенту; «за» висловилися 68 відсотків
виборців, які взяли участь у референдумі.
3) Мешканці селища Лугове обрали Світлану Марочко головою селищної ради.
4) Мешканці центральної вулиці містечка звернулися до органів місцевого
самоврядування з пропозицією провести місцевий референдум щодо перейменування
їхньої вулиці у «Паркову».
5) За результатами конкурсного відбору Олексій Петренко був призначений
на посаду директора департаменту одного з міністерств.
6) Громадяни міста Калинівка провели на центральному майдані мітинг проти
будівництва на околиці міста сміттєпереробного підприємства.
2.Місцеве самоврядування в Україні
Учитель ( з опорою на презентацією): Демократичні
процеси в демократичній державі здійснюються не тільки на загальнодержавному, а
й на місцевому рівні.
Сукупність
всіх жителів міста, села, селища, об’єднаних за місцем проживання називається
територіальною громадою.
Місцеве
самоврядування – це право територіальна громада має право вирішувати питання
місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Для вирішення цих питань територіальні
громади обирають органи місцевого самоврядування — ради (міські, сільські,
селищні, районні, обласні). Їх діяльність регулюється Конституцією та Законом
України «Про місцеве самоврядування». До компетенції місцевих рад народних
депутатів належить встановлення відповідно до законодавства правил з питань
благоустрою території, населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти,
порядку, торгівлі на ринках…
Робота в малих групах. Завдання 5
стор.61. Ситуація «Чи почують мешканців Урожайного в парламенті»
Завдання учням: Прочитайте матеріал п.2
Посібника і ситуацію. Обговоріть запитання до
ситуації, спробуйте дійти спільної думки
з кожного з них. Представте результати роботи класу.
Які органи місцевого самоврядування
існують в Урожайному та які в них повноваження?
Що обмежує впливовість органів місцевого
самоврядування у цій ситуації? Які дії реалізували мешканці селища для
розв'язання ситуації і які наслідки вони мали? Що потрібно зробити, щоб вона
була розв’язана? Що б ви порадили мешканцям Урожайного?
Обговорення.
V.
Рефлексія
Які нові знання ви отримали на уроці?
Про що ви хотіли б дізнатись більше? Як те, що ви сьогодні обговорювали,
пов’язане з вашою роллю громадянина України? Які думки, почуття викликала у вас
ця тема?
Д.З.
Прочитати тему 10 (п.1-3).
Виконати завдання на стор.62 (1,2-усно, 3-письмово)
Немає коментарів:
Дописати коментар