понеділок, 9 січня 2017 р.

конспект уроку з правознавства тема: Що таке правила та як вони виникають

Урок 2 Тема. Що таке правила та як вони виникають
Мета: пояснити учням, що таке правила, ознайомити їх із процесом виникнення правил у суспільстві: на різноманітних прикладах з практичного життя довести, як ці правила діють; формувати повагу учнів  до правил співжиття людей у суспільстві.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання:        Посібник «Правознавство. Практичний курс» О.Пометун та Т.Ремех, мультимедійна презентація, зошити
Міжпредметні зв’язки: історія, література

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Учні демонструють плакати з правилами роботи на уроці. Запитання Яке ключове поняття?
Актуалізація опорних знань учнів
1.Учні читають власний короткий вірш, загадку чи прислів’я про роль права в житті людей. 2. Учні пригадують ситуації з життя, де певну роль зіграли правові норми.
Новий матеріал
.
1.      Що таке правила та як вони виникають
Робота в парах. Завдання 1.стор.10. Обговорення. Пояснення поняття «правило»
Правило - загальноприйнятий спосіб або порядок дій, певне положення, в якому відображено взірець діяльності або поведінки людини.

2.      Які правила існують у суспільстві.
Учитель розповідає з використанням презентації «Соціальні норми»: Життя у первісному суспільстві.   За якими правилами жили первісні люди, якими нормами користувалися? (Учні розповідають, використовуючи знання, отримані під час вивчення курсу історії). Поява держав давнього світу.1Чи потрібні були тут нові правила? Які?  Що впливає на формування правил?
Кожна людина обирає для себе: чи діяти за правилами, чи їх порушувати. Але, співіснуючи між людей, жоден із нас не може відмовитися навіть від найбільш простих правил. Назвіть їх. (Відповіді учнів) А які ще правила ви знаєте? Де вони використовуються?
Соціальні норми- правила, вироблені суспільством чи групою людей у процесі спільного життя і діяльності.
У суспільстві існують найрізноманітніші правила: етикету, дорожнього руху,поведінки в школі, громадських місцях, на транспорті, у сім’ї тошо. Правила, якимирегулюються дії та вчинки людей, відносини між ними, називають соціальниминормами («норма» з грецької - правило).
Соціальні норми відрізняються між собою тим, що вони регулюють суспільні відносини у різних сферах життя й адресовані різним людям як учасникам таких відносин, вони виникають по-різному й різними способами стають відомими тим, кого вони стосуються. Дотримуватися цих норм можна примусити теж по-різному.
Соціальні норми:
·         звичаї, традиції,
·         релігійні норми,
·         моральні норми,
·         корпоративні(організаційні) норми,
·         естетичні норми,
·         правові норми
 Практична робота: Робота в парах.Учні наводять приклади соціальних норм(не менш 3-х).
Поточне закріплення: завд.3 Стор.12. Робота в малих групах.
3.      Для чого існують правила
Робота з текстом посібника (стор.13-14) та виступ учня відповідно до завдання 5(стор.13) Виступ за методом ПРЕС (фронтальна робота)
 Обговорення виступів
Закріплення. Завдання 6 стор.13: 1) Поверніться до фрагмента казки про Хоттабича.Спробуйте уявити себе гравцем однієї з команд. Опишіть фінал гри за умови, що кожен гравець на футбольному полі «ганятиме» власного м ’яча. Обговоріть у загальному колі варіанти.
2) Закінчіть речення:Правила відіграють важливу роль у суспільному житті, оскільки...
Я намагаюсь завжди (інколи, рідко) дотримуватись соціальних норм, оскільки...
Запишіть ваші думки і представте їх класу, користуючись уявним мікрофон
Завдання
IV. Рефлексія
Бесіда
1.  Як ви зрозуміли, що таке «правило»?
2.  Чому в суспільстві виникають правила? Навіщо вони потрібні?
3.  Як в історичному просторі та часі змінювалися правила життя людини?
4.  Чи важко розробляти «власні» правила? На що при цьому необхідно звертати увагу?
5.  Як вважаєте, чи можна жити в суспільстві та не виконувати правила проживання в ньому?
Учитель підводить підсумки уроку
V. Домашнє завдання
Прочитати тему 2.Виконати завдання на стор.13-14 (1-усно, 2,3-письмово)


Немає коментарів: