Тема: управління підприємством. Бізнес план підприємця
Практична робота №3 Визначення особистої здатності до
підприємництва
Мета: дати поняття про управління підприємством, та
бізнес план, розвинути вміння працювати в команді,
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ІІІ.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Управління
на підприємствах здійснюється у двох сферах: виробничо-технічній, коли
виконуються роботи з організації, координації та регулювання виробничого
процесу, та соціально-економічній, коли регулюються взаємовідносини між
учасниками виробничого процесу в умовах поділу і кооперації праці, формування
відносин між управлінцями та виконавцями.
Управління
як процес, або функція, може відбуватися лише за допомогою спеціального
апарату, який відповідає за збереження, цільове використання ресурсів, здійснює
контроль за роботою виконавців щодо виконання програми бізнес-плану та
господарських операцій технологічного процесу підприємницької діяльності.
Виробничий процес є об’єктом, а апарат
управління – суб’єктом управління.
Управління (Мanagement) – це цілеспрямований вплив апарату управління суб’єкта
господарювання на трудовий колектив для досягнення поставленої мети.
Суб’єкт господарювання складається з
діючих на засадах внутрішнього госпрозрахунку виробничих підрозділів
(виробництв, цехів, відділень, дільниць, бригад, бюро, лабораторій тощо), а
також апарату управління (управлінь, відділів, бюро, служб тощо). У
внутрішньому економічному механізмі підприємства вони складають його
функціональні підрозділи. Підприємство для виконання окремих своїх функцій
вправі створювати філії, представництва, відділення, агентства, структурні
одиниці та інші відокремлені підрозділи. Підприємство може створювати і
допоміжні підрозділи.
Функції та права кожного із вказаних
структурних підрозділів підприємства визначаються затвердженими у встановленому
порядку керівником підприємства положеннями про них.
За загальним правилом органи управління
підприємством згідно розподілу власних повноважень поділяються на вищі
(законодавчі), виконавчі та контрольні. До компетенції вищих органів управління
підприємством – загальних зборів його засновників відноситься вирішення
стратегічних питань його діяльності, що впливають на суттєві основи його
діяльності чи діяльності засновників. Виконавчі органи вирішують тактичні
питання, в тому числі пов’язані з щоденною діяльністю. При здійсненні
визначених в установленому порядку вищим органом для них повноважень вони йому
підзвітні та підконтрольні. Контрольним органом, за загальним правилом, є
ревізійна комісія, яка обирається загальними зборами та підзвітна перед ними. В
підприємствах, заснованих на власності однієї особи, засновники безпосередньо
здійснюють керівництво підприємством самостійно або через уповноважену ними
особу.
Управління підприємством здійснюється
відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника
(стосовно господарського використання його майна та отримання прибутку) і
самоврядування трудового колективу. При цьому власник підприємства здійснює
свої права по управлінню безпосередньо сам або через уповноважені ним органи. Останні
вправі делегувати це право органу управління – раді підприємства (правлінню),
чи іншому передбаченому установчими документами органу. Безпосередньо у всіх
зовнішніх правовідносинах інтереси підприємства представляє його керівник.
Керівник наймається чи назначається власником підприємства. В корпоративних
підприємствах він може обиратись. З керівником власником чи уповноваженим ним
органом укладається трудовий договір (контракт), в якому визначаються права,
строк, обов’язки та його відповідальність перед власником та трудовим
колективом, умови матеріального забезпечення та звільнення з посади. Керівник
підприємства самостійно вирішує питання діяльності підприємства, за виключенням
тих, що віднесені установчими документами до компетенції інших органів управління
підприємством. Власник майна не вправі вмішуватись в оперативну діяльність
керівника підприємства. Керівник призначає та звільнює з посад своїх
заступників, керівників та спеціалістів апарату управління та структурних
підрозділів.
Рішення по соціально-економічним питанням
стосовно діяльності підприємства розробляються та приймаються його органами
управління за участю трудового колективу чи уповноважених ним органів.
Останніми може бути Рада трудового колективу, її голова, а частіше
профспілковий орган. В тому разі, коли підприємство діє на корпоративних
засадах, вищим керівним органом підприємства є загальні збори власників.
Виконавчі функції по управлінню таким підприємством здійснює вибране загальними
зборами правління. Його вибори проводяться таємно власниками майна на
альтернативній основі, а повноваження визначаються установчими документами.
Бізнес-план (англ. Business plan) — це техніко-економічне обґрунтування діяльності
підприємств в ринкових умовах, програма його діяльності; він характеризує
модель підприємства в майбутньому. Він складається для діючого підприємства,
нового виду діяльності або продукції, для нового підприємства. Мінімальна норма
бізнес плану повина бути не менше ніж 20 сторінок. Він потрібен керівникові
фірми, акціонерам, інвесторам. Бізнес-план частіше складається на рік, два
роки, зрідка на більший період.
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Прослуховування доповідей
учнів про свої проекти
Виконання практичної роботи
V.ПІДСУМКИ
УРОКУ
VІ.ДОМАШНЄ
ЗАВДАННЯ
Бізнес – план готелю.
Описова частина бізнес -
плану.
Призначення бізнесу: Відкриття готелю
на 73 номерів (108 місць) рівня три зірки.
Мета проекту: Прийом і обслуговування гостей міста, забезпечення їх
комфортного мешкання.
Попит: У даний час відзначається значне збільшення попиту на
готельні послуги. Це зв'язано, перш за все, з розвитком туристичної галузі в
Росії, відкриття крупних спільних підприємств, проведення в багатьох містах
регулярних виставок, конференцій і семінарів. В першу чергу мають попит
невеликі приватні готелі, розташування в екологічно чистих районах далеко від
міської метушні.
Маркетинг і збут: Для забезпечення стабільної заповнюваної готелю
передбачається проведення реклами готелю через друкарські видання і через
Інтернет, укладення договорів з тур агентствами на розміщенні невеликих груп
туристів.
Приміщення під готель: Найбільш оптимальним в готельному бізнесі вважатися
будівництво будівлі або придбання готових приміщень. У цьому бізнес - плані
готелю ми розглянемо варіанти будівництва власної будівлі. При виборі місця
розташування готелю необхідно врахувати наявність зручних під'їзних шляхів,
дислокацію виводів електричних і газових мереж, систем водопроводу і
каналізації в безпосередній близькості від будівельної площі.
Виробничий план.
Загальна площа приміщень готелю складає 4000 кв. м.
включаючи номери для мешкання:
|
Ø люкс - 5шт
Ø 2- місцевий - 30 шт.
Ø 1- місцевий - 38 шт.
Ø кафе
Ø кімнату відпочинку з баром
Ø кухню
Ø більярд
Ø тренажерний зал
Ø побутова кімнату ( прання, прасування)
Ø технічне приміщення ( котельна і так далі)
Ø Інженерне забезпечення - міські комунікації.
Фінансова складова бізнес - плану готелю.
Горизонт
розрахунку (тривалість розрахункового періоду) включає: будівництво будівлі - 2
роки і його подальшу експлуатацію.
а) Інвестиційні витрати - 9-11,5 млн. грн.:
вартість проведення будівельний - монтажних робіт -
400-600 тис. грн.
благоустрій території, забезпеченні паркових місць - 1,5
млн. грн.
вартість перед проектних і проектних робіт - 5,7 млн.
грн.
вартість устаткування і оснащення гостіниці1,4 - 2,4 млн.
грн.
Бажано запланувати також непередбачені витрати.
б) Поточні витрати можуть включати:
витрат на оплату праці і відрахування в соц. фонди
експлуатаційні витрати
витрати на ремонт і обстеження готелю
можливо, орендна плата за земельну
ділянку.
Фонди сплати праці (1 керівник і 3 людини обслуговуючого
персоналу) складає 720 тис. грн. в рік.
Експлуатаційні витрати складаються з витрат на
електроенергію, водопостачання, теплогазопостачання, миючі засоби, продукти,
послуги зв'язку і тому подібне, і складають 800-1000 тис. грн. в період
експлуатації будівлі. На етапі будівництва буде потрібно лише електроенергію і воду.
в) Джерела доходів ( у рік):
дохід від номерного фонду - 3- 3,5 млн. грн.
дохід від харчування - 700-900 тис. грн.
додатковий прибуток від більярда - 100- 200 тис.
грн.
Термін окупності проекту складає 5 років, рентабельність
- 59%.
Якщо визначати термін окупності з використанням
дисконтування, то він складе 6 років.
У ринковій економіці норма дисконту визначається виходячи
з депозитного відсотка по вкладах, але на практиці зазвичай застосовують більше
значення, враховуючи інфляцію і ризики, зв'язані інвестиціями.
У подальшим можна
розширити сферу послуг, пропонуючи, наприклад, послуги сауни.
Немає коментарів:
Дописати коментар