Тема: пагін і його будова
Лабораторна робота №4 Пагін і його будова,
різноманітність пагонів
Мета: закріпити знання про органи рослин, розглянути
пагін і його різноманітності, виховувати любов до природи.
Обладнання: таблиця, підручники, зошити.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І.
Організаційний момент уроку
Привітання
вчителя і учнів. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх
ІІ. Актуалізація
опорних знань і вмінь
Бесіда
1. Яка тканина захищає корінь від різних механічних ушкоджень?
2. З
якої тканини утворений кореневий чохлик?
3. Яка
частина кореня добре розвинена в стрижневій кореневій системі?
4. Яка
тканина утворює зону росту?
5. Яка
тканина забезпечує надходження води та мінеральних солей в
надземну частину з грунту?
6. Чим
вкрита верхівка кореня?
7. Яка
зона розміщена під кореневим чохликом?
8. Що
знаходиться над зоною росту?
9. Що
це таке кореневі волоски?
10. Яким
чином вода з мінеральними речовинами надходить кореня?
11. Які
функції виконує?
ІІІ. Мотивація
навчально-пізнавальної діяльності
Проблемне
питання:
— Як ви
думаєте яким чином рослини зв’язують землю з атмосферою?
IV. Надання
нового матеріалу
Пагін вважається
одним з головних органів рослин.
Він
складається із:
·
стебла
·
листків
·
бруньок.
На стебловій
частині пагона містяться вузли та міжвузля.
Вузлом називається
місце, де листочки та бруньки рослини з’єднуються зі стеблом.Кут
який утворюються між стеблом і листком іменують пазухою листка.
Відповідно брунька, що там міститься, називається пазушною. Також
крім пазушних бруньок, є іверхівкові.
Брунька являє
собою вкорочений пагін. З бруньок рослин розвиваються пагони як
листкові так і квіткові.
Ріст й
галуження стебла рослини є досить важливим
пристосуванням у її житті. У природірослини досить часто живуть
поблизу інших — скупчено. Однак кожна із таких має власну
потребу у світлі. Така життєва потреба створює у рослин своєрідну
боротьбу за світло. Ів цьому змаганні стебло відіграє провідну роль:
високе й гіллясте воно дає рослині значну перевагу перед іншими, в
яких воно достатньо слабко розвинене. Так досить розвиненому
стеблі відповідно утворюється більше листків, і тому вони
розміщуються на ньомуза максимально сприятливих умов освітлення.
Відповідно, у таких рослин утворюватиметься щначно більше органічних
речовин.
Стебло, як і
корінь, росте верхівкою. У разі видалення верхівкової бруньки
розвиваються бічні пагони, рослина галузиться.
ЗНАЧЕННЯ ПАГОНА:
— приймає
участь у фотосинтезі;
— через
нього відбувається транспортування речовин;
— здійснює
повітряне живлення;
— забезпечує
винесення листків до світла;
— бере
участь в розмноженні рослин;
— через
нього можуть виділятися продукти розпаду.
V.
Закріплення знань і вмінь
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА N 4. ПАГІН ТА ЙОГО БУДОВА. РОЗМАЇТІСТЬ ПАГОНІВ
Мета: дізнатися
особливості будови пагонів, а також познайомитись з їх
різноманітністю.
Обладнання й
матеріали: зразки різних пагонів яблуні: подовжених і вкорочених,
зразки рослин, які мають дерев’янисті і трав’янисті, прямостоячі, лежачі,
повзучі, виткі, чіпкі стебла, зошит, підручник.
Хід роботи
1. Уважно
розгляньте пагони рослин, після чого знайдіть у них вузли та
міжвузля.
2. Визначіть
основні частини пагона, такі як стебло, листокчи, бруньки верхівкову та бічні,
листкові пазухи.
3. В
зошит замалюйте будову пагона. На своєму малюнку позначте вісь
пагона, тобто стебло, листки, вузли, міжвузля, а також бруньки.
4. За
зразками визначте, які рослин мають стебла дерев’янисті, а які —
трав’янисті.
5. Визначте
де рослини з подовженими і укороченими пагонами.
6. Заповніть
таблицю та на основі неї зробіть висновок.
Рослина
|
Тип пагона (дерев’янистий чи
трав’янистий)
|
Особливості будови пагона і стебла
|
VI.
Підведення підсумків
VIІ. Надання
домашнього завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар