Завдання І етапу шкільної
олімпіади з економіки у 2013– 2014 н. р.
( 11 клас)
Тест (по 1 балу за кожну вірну відповідь)
1.Які з названих факторів можуть впливати на величину пропонування:
а) ціна
товару;
б) доходи
покупців;
в) ціни інших
товарів-замінників;
г) державна
допомога виробникам?
2. Як називається залежність зміни попиту чи
пропонування від зміни інших факторів, зокрема
ціни товару:
а) надлишок пропонування;
б) міра заміщення;
в) еластичність?
3. Як називається тип конкуренції, коли об’єднуються
фірми і відкрито домовляються про ціни та обсяг випуску продукції:
а) олігополія;
б) монополія;
в) чиста конкуренція?
4. Ринкова структура, в якій домінує кілька фірм,
а входження нових – ускладнене:
а) монополія;
б) олігополія;
в) олігопсонія?
5. Які з названих типів грошей можуть бути
використані як скарб:
а) паперові гроші;
б) золоті монети;
в) кредитні картки?
6. Які завдання стоять перед всіма економічними
системами:
а) як зекономити гроші для скорочення
державної заборгованості?
б) як найбільш повно використовувати
обмежені ресурси?
в) як збалансувати імпорт і експорт?
г) як збалансувати державний бюджет?
7. Коли ресурси країни використовуються повністю,
то збільшення випуску одного з продуктів можливо тільки, якщо:
а) зменшити виробництво іншого
продукту;
б) відбудеться загальне зниження цін;
в) відбудеться збільшення виробництва
в приватному секторі;
г) зменшити бюджетний дефіцит?
8. Виробники прагнуть продавати свою продукцію за
високими цінами, а споживачі хочуть за неї менше платити. Як вирішується цей
конфлікт у ринковій економіці:
а) конкуренцією;
б) втручанням уряду;
в) виборцями;
г) діловими колами?
9. За остання роки найбільш високі показники
економічного зростання спостерігаються в:
а) США;
б) Норвегії;
в) Японії;
г) Канаді?
10. Яке твердження правильне?
а) ринок надає інформацію через ціну;
б) ринок забезпечує ефективне
використання ресурсів;
в) ринок виконує стимулюючу функцію;
г) усі відповіді правильні.
11. До якого виду потреб можна віднести послугу
навчальних закладів?
а) базових;
б) обумовлених розвитком цивілізації;
в) нижчих;
г) фізіологічних.
12. До факторів виробництва відносяться:
а) конвеєрна лінія;
б) родовище уранових руд;
в) гроші в домашній копилці;
г) робоча сила;
д) час, витрачений на виробництво
товару.
13. Яку функцію виконують гроші, коли безробітній
одержує допомогу по безробіттю:
а) засіб обміну;
б) засіб платежу;
в) засіб накопичення;
г) засіб обігу?
14. Установа, діяльність якої забезпечує
купівлю-продаж цінних паперів:
а) банк;
б) фондова біржа;
в) акціонерне товариство.
15. Основні риси натуральної форми виробництва:
а) власність;
б) замкненість;
в) універсалізація праці;
г) приватна власність;
д) прямі економічні зв’язки.
ІІ. Пояснити твердження (по 5 балів за кожну вірну відповідь)
- Подумайте, що зі світового досвіду ми
змогли б використовувати в Україні для вирішення проблеми переходу до
ринку.
- Запропонуйте власні шляхи
альтернативного використання обмежених природних ресурсів.
- Охарактеризуйте роль людського
фактора в сучасній ринковій економіці.
- Поясніть суть закону попиту. Наведіть
приклади і проаналізуйте, що відбувається з кривою попиту при зміні різних
факторів.
ІІІ. Пояснити поняття (по 2 бали за кожну вірну відповідь)
Олігополія,
економіка вільної конкуренції, гранична корисність, дефляція, альтернативна
вартість.
ІV. Задачі (по 5 балів)
- Поясніть формулу
|
Е =
|
ΔQ
|
|
Δ P
|
(еластичність попиту) та наведіть приклади, коли Е=1; назвіть можливі
причини нееластичності попиту.
2 У день
народження школяреві подарували 500 грн. Він знав, що банк А пропонує 20%-ві
внески з нарахуванням складних відсотків, а банк Б — 25 % річних по простих
відсотках. У який банк потрібно покласти гроші та скільки він зможе одержати
там через п’ять років?
Немає коментарів:
Дописати коментар