субота, 25 жовтня 2014 р.

Завдання І етапу шкільної олімпіади з економіки

Завдання І етапу шкільної олімпіади з економіки у 2013– 2014 н. р.
( 11 клас)
Тест (по 1 балу за кожну вірну відповідь)

1.Які з названих факторів можуть впливати на величину пропонування:
а)  ціна товару;
б)  доходи покупців;
в)  ціни інших товарів-замінників;
г)  державна допомога виробникам?

2. Як називається залежність зміни попиту чи пропонування від зміни інших факторів, зокрема ціни товару:
а)  надлишок пропонування;
б)  міра заміщення;
в)  еластичність?

3. Як називається тип конкуренції, коли об’єднуються фірми і відкрито домовляються про ціни та обсяг випуску продукції:
а)  олігополія;
б)  монополія;
в)  чиста конкуренція?

4. Ринкова структура, в якій домінує кілька фірм, а входження нових – ускладнене:
а)  монополія;
б)  олігополія;
в)  олігопсонія?

5. Які з названих типів грошей можуть бути використані як скарб:
а)  паперові гроші;
б)  золоті монети;
в)  кредитні картки?

6. Які завдання стоять перед всіма економічними системами:
а)  як зекономити гроші для скорочення державної заборгованості?
б)  як найбільш повно використовувати обмежені ресурси?
в)  як збалансувати імпорт і експорт?
г)  як збалансувати державний бюджет?

7. Коли ресурси країни використовуються повністю, то збільшення випуску одного з продуктів можливо тільки, якщо:
а)  зменшити виробництво іншого продукту;
б)  відбудеться загальне зниження цін;
в)  відбудеться збільшення виробництва в приватному секторі;
г)  зменшити бюджетний дефіцит?

8. Виробники прагнуть продавати свою продукцію за високими цінами, а споживачі хочуть за неї менше платити. Як вирішується цей конфлікт у ринковій економіці:
а)  конкуренцією;
б)  втручанням уряду;
в)  виборцями;
г)  діловими колами?

9. За остання роки найбільш високі показники економічного зростання спостерігаються в:
а)  США;
б)  Норвегії;
в)  Японії;
г)  Канаді?

10. Яке твердження правильне?
а)  ринок надає інформацію через ціну;
б)  ринок забезпечує ефективне використання ресурсів;
в)  ринок виконує стимулюючу функцію;
г)  усі відповіді правильні.

11. До якого виду потреб можна віднести послугу навчальних закладів?
а)  базових;
б)  обумовлених розвитком цивілізації;
в)  нижчих;
г)  фізіологічних.

12. До факторів виробництва відносяться:
а)  конвеєрна лінія;
б)  родовище уранових руд;
в)  гроші в домашній копилці;
г)  робоча сила;
д)  час, витрачений на виробництво товару.

13. Яку функцію виконують гроші, коли безробітній одержує допомогу по безробіттю:
а)  засіб обміну;
б)  засіб платежу;
в)  засіб накопичення;
г)  засіб обігу?

14. Установа, діяльність якої забезпечує купівлю-продаж цінних паперів:
а)  банк;
б)  фондова біржа;
в)  акціонерне товариство.

15. Основні риси натуральної форми виробництва:
а)  власність;
б)  замкненість;
в)  універсалізація праці;
г)  приватна власність;
д)  прямі економічні зв’язки.

ІІ. Пояснити твердження (по 5 балів за кожну вірну відповідь)
  1. Подумайте, що зі світового досвіду ми змогли б використовувати в Україні для вирішення проблеми переходу до ринку.

  1. Запропонуйте власні шляхи альтернативного використання обмежених природних ресурсів.

  1. Охарактеризуйте роль людського фактора в сучасній ринковій економіці.

  1. Поясніть суть закону попиту. Наведіть приклади і проаналізуйте, що відбувається з кривою попиту при зміні різних факторів.

ІІІ. Пояснити поняття (по 2 бали за кожну вірну відповідь)
Олігополія, економіка вільної конкуренції, гранична корисність, дефляція, альтернативна вартість.

ІV. Задачі (по 5 балів)
  1. Поясніть формулу
Е =                                
ΔQ
Δ P
               
(еластичність попиту) та наведіть приклади, коли Е=1; назвіть можливі причини нееластичності попиту.

2 У день народження школяреві подарували 500 грн. Він знав, що банк А пропонує 20%-ві внески з нарахуванням складних відсотків, а банк Б — 25 % річних по простих відсотках. У який банк потрібно покласти гроші та скільки він зможе одержати там через п’ять років?


Немає коментарів: