неділя, 23 листопада 2014 р.

Види кооперативного навчання

Види кооперативного навчання

Робота в парах. Технологія роботи в парах ефективна на початкових етапах навчання учнів роботі в малих групах. Її можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети. За умов роботи в парах всі діти отримують рідкісну за традиційним навчанням можливість говорити, висловлюватись. Робота в парах дає учням час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки перед класом.

Об’єднавши учнів у пари, вчитель визначає, хто з них буде висловлюватись першим та час на обговорення поставленого завдання.
Ротаційні трійки. Діяльність учнів є подібною до роботи в парах. Роботу можна організувати таким чином:
1.      Розробіть різноманітні питання, щоб допомогти учням почати обговорення нового або поясненого матеріалу. Використовуйте питання переважно неоднозначної відповіді.
2.      Об’єднайте учнів у трійки. Розмістіть трійки так, щоб кожна з них бачила трійку справа та зліва. Разом усі трійки мають утворити коло.
3.      Дайте кожній трійці відкрите питання ( однакове для всіх ). Кожен у трійці має відповісти на це питання по черзі.
4.      Після короткого обговорення попросіть учнів розрахуватися від 0 до 2. Учні з номером 1 переходять до наступної трійки за годинниковою стрілкою, а учні з номером 2 переходять через дві трійки проти годинникової стрілки. Учні з номером 0 залишаються на місці. Утворюються повністю нові трійки.
5.      Трійками можна рухати стільки разів, скільки є питань.
 Два – чотири – всі разом.
Ще один варіант кооперативного навчання, що є похідним від парної роботи, ефективний для розвитку навичок спілкуватися в групі. Роботу організовують таким чином:
1.      Поставте учням питання для обговорення, дискусії. Дайте їм 1-2 хв для продумування можливих відповідей.
2.      Об’єднайте учнів у пари і попросіть обговорити ідеї один з одним. Визначте час на висловлення своїх ідей в парі і спільне обговорення. Пари мають дійти згоди.
3.      Об’єднайте пари у четвірки і попросіть обговорити рішення та дійти згоди.
4.      Залежно від кількості учнів у класі можна об’єднати четвірки в більші групи чи перейти до колективного обговорення проблеми.
   Робота в малих групах використовується для вирішення складних проблем, що потребують колективного розуму, спільної роботи.
Під час роботи у малих групах потрібно:
1.                 Переконатися, що учні володіють необхідними знаннями та вміннями.
2.                 Об’єднати учнів у групи ( 3-5 чоловік ) та запропонувати пересісти по групах. Усі члени групи повинні добре бачити один одного.
3.                 Нагадати учням про розподілення ролей:
§     Спікер, головуючий (керівник групи). Він зачитує завдання, пропонує учасникам висловитись по черзі, підбиває підсумки, визначає доповідача.
§     Секретар. Він веде записи результатів роботи групи, але разом з тим повинен бути готовий виловити свої думки.
§     Посередник стежить за часом, заохочує групу до роботи.
§     Доповідач чітко висловлює думку групи, доповідає про результати роботи групи.
4.                 Стежити за часом, подумати чим зайняти групу, що справилася раніше.

5.                 Забезпечити нагороди за групові зусилля.

Немає коментарів: