Види кооперативного навчання
Робота в парах. Технологія роботи в парах ефективна на
початкових етапах навчання учнів роботі в малих групах. Її можна
використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети. За умов роботи в
парах всі діти отримують рідкісну за традиційним навчанням можливість говорити,
висловлюватись. Робота в парах дає учням час подумати, обмінятись ідеями з
партнером і лише потім озвучувати свої думки перед класом.
Об’єднавши учнів у пари,
вчитель визначає, хто з них буде висловлюватись першим та час на обговорення
поставленого завдання.
Ротаційні трійки. Діяльність учнів є подібною
до роботи в парах. Роботу можна організувати таким чином:
1. Розробіть різноманітні
питання, щоб допомогти учням почати обговорення нового або поясненого
матеріалу. Використовуйте питання переважно неоднозначної відповіді.
2. Об’єднайте учнів у трійки.
Розмістіть трійки так, щоб кожна з них бачила трійку справа та зліва. Разом усі
трійки мають утворити коло.
3. Дайте кожній трійці відкрите
питання ( однакове для всіх ). Кожен у трійці має відповісти на це питання по
черзі.
4. Після короткого обговорення
попросіть учнів розрахуватися від 0 до 2. Учні з номером 1 переходять до
наступної трійки за годинниковою стрілкою, а учні з номером 2 переходять через
дві трійки проти годинникової стрілки. Учні з номером 0 залишаються на місці.
Утворюються повністю нові трійки.
5. Трійками можна рухати стільки
разів, скільки є питань.
Два – чотири – всі разом.
Ще один варіант кооперативного
навчання, що є похідним від парної роботи, ефективний для розвитку навичок
спілкуватися в групі. Роботу організовують таким чином:
1. Поставте учням питання для
обговорення, дискусії. Дайте їм 1-2 хв для продумування можливих відповідей.
2. Об’єднайте учнів у пари і
попросіть обговорити ідеї один з одним. Визначте час на висловлення своїх ідей
в парі і спільне обговорення. Пари мають дійти згоди.
3. Об’єднайте пари у четвірки і
попросіть обговорити рішення та дійти згоди.
4. Залежно від кількості учнів у
класі можна об’єднати четвірки в більші групи чи перейти до колективного
обговорення проблеми.
Робота в малих групах використовується для вирішення
складних проблем, що потребують колективного розуму, спільної роботи.
Під час роботи у малих групах
потрібно:
1.
Переконатися, що учні володіють необхідними знаннями та вміннями.
2.
Об’єднати учнів у групи ( 3-5 чоловік ) та запропонувати пересісти по
групах. Усі члени групи повинні добре бачити один одного.
3.
Нагадати учням про розподілення ролей:
§
Спікер, головуючий (керівник групи). Він зачитує завдання, пропонує
учасникам висловитись по черзі, підбиває підсумки, визначає доповідача.
§
Секретар. Він веде записи результатів роботи групи, але разом з тим повинен
бути готовий виловити свої думки.
§
Посередник стежить за часом, заохочує групу до роботи.
§
Доповідач чітко висловлює думку групи, доповідає про результати роботи
групи.
4.
Стежити за часом, подумати чим зайняти групу, що справилася
раніше.
5.
Забезпечити нагороди за групові зусилля.
Немає коментарів:
Дописати коментар