неділя, 23 листопада 2014 р.

Поняття та структура технології навчання

Поняття та структура технології навчання

“Технологія”( у перекладі з грецької) – це сукупність способів переробки матеріалів, виготовлення виробів і процеси, що супроводять ці види робіт.
Існують різні  означення поняття “технології” в педагогіці.

Технологія - це комплексний, інтегрований процес, що охоплює людей, засоби та способи організації діяльності для аналізу проблем і планування, забезпечення, оцінювання і керування вирішенням проблем, що стосуються всіх аспектів засвоєння знань. (Асоціація пед. комунікацій і технології США).
Технологія - це  змістовна техніка реалізації навчального процесу (В.Безпалько).
Технологія - це системна сукупність і порядок функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних засобів, що використовуються для досягнення педагогічної мети.(М.Кларин).
Технологія - це системний метод створення, застосування та визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів і їх взаємодії, що своїм завданням вважає оптимізацію форм освіти.(ЮНЕСКО)
До структури педагогічної технології входять:
а) концептуальна основа;
б) змістовна частина навчання:
§  мета навчання,
§  зміст навчального матеріалу,
                в) процесуальна частина – технологічний
                    процес:
§  організація навчального процесу,
§  методи і форми навчальної діяльності,
§  методи і форми роботи вчителя,
§  діагностика навчального процесу.
Виділяють три основні групи технологій:
1)                 технологія пояснювально-ілюстративного навчання;
2)                 особистісно-орієнтовані технології;
3)                 технології розвиваючого навчання.
Кожна з цих груп включає в себе декілька конкретних технологій навчання: модульна технологія, диференційоване навчання, технологія опорних сигналів, проблемне навчання, колективні форми навчання, ігрові технології навчання, технологія проектного навчання, технології формування критичного мислення тощо.

2.1.1                    Проблемне навчання.
Проблемне навчання – організація навчального процесу, що передбачає створення проблемної ситуації та активну самостійну діяльність учнів у її розв’язанні. Проблемна ситуація завжди базується на суперечності.
Алгоритм дій:
1)                 постановка проблеми;
2)                 визначення шляхів її розв’язання;
3)                 вибір оптимального шляху;
4)                 розв’язання проблеми.

Питання проблемного навчання теоретично обґрунтував американський філософ, педагог Дж. Дьюї .

Немає коментарів: