Роль системної обробки
інформації
та її вплив на методи управління
При системі
автоматизованого збирання й обробки інформації, яка діє в ритмі виробництва на
об’єкті управління, не лише збирають і обробляють у ритмі виробництва всі
первинні дані, що характеризують виробничо-господарську та іншу діяльність, а й
забезпечують (через систему інформування) результатною (обробленою) інформацією всіх менеджерів і
фахівців різних рівнів. Завдяки безпаперовій технології користувачі оперативно
одержують на екрані ПЕОМ об’єктивно необхідну інформацію відповідно з делегованими
повноваженнями, якими вони наділені менеджерами вищого рівня, функціональними
обов’язками, посадовими правами та мірою відповідальності. Вихідна інформація,
як правило, є повністю оброблена, включає результати елементарного аналізу
даних і є необхідною для вироблення та прийняття управлінських рішень.
Усе це звільняє менеджерів і
фахівців різних рівнів від рутинної праці зі збирання, зберігання й обробки
даних та їх елементарного аналізу і дає змогу зосередитися на творчій праці та
контролі за виконанням управлінських рішень.
Розробка і
застосування нових методів управління та вдосконалення діючих значно поліпшує
якість і оперативність управління, його дієвість, а також забезпечує своєчасне
вироблення й прийняття управлінських рішень. Наприклад, при цій системі є
можливість використати метод управління
за відхиленнями, завдяки якому значно зменшуються обсяги аналізованої
інформації — до користувача надходить на екран його ПЕОМ лише релевантна
суттєва інформація в виді відхилень, на основі якої виробляється та приймається відповідне управлінське рішення. Дублююча та зайва (яка не використовується в даному разі)
інформація на екран ПЕОМ не виноситься, оскільки вона відкидається.
Високі експлуатаційні
можливості сучасної обчислювальної техніки і засобів комунікації дозволяють
усебічно й на всіх рівнях оперативно збирати й обробляти інформацію виробничого,
комерційного та іншого характеру. А це означає, що не потрібні проміжні
управлінські структури в загальній організаційній структурі об’єкта,
наприклад, цехи. Згадана інформаційна система спроможна не лише розробляти
оптимальні планові та інші показники, а й доводити їх до дільниць, бригад,
конкретних робочих місць, а також у ритмі виробництва збирати фактичні дані,
які характеризують виконані операції, процеси тощо. В цьому випадку проміжній
структурі — цеху, з функціями, які він виконував раніше, не буде місця. Замість
нього діятиме ланка менеджерів середнього рівня з контрольними функціями.
Зазначимо також, що як показала
практика, завдяки застосуванню методів автоматизованого збирання в ритмі
виробництва первинної фактичної інформації на робочих місцях її масового
виникнення, є змога знизити на 80—85% ручну працю на цих процесах (див.
п. 3.3, форма № 3.1, спрощена). Ця інформація стає єдиною як для обліку,
так і для управлінських цілей. Це дає змогу об’єднати три види діючого обліку
(оперативно-технічний, статистичний і бухгалтерський) в єдиний. Первинні дані
цього обліку є вірогідними, документованими і об’єктивними. На їх основі
автоматично складають установлену для об’єкта управління зведену звітність, а
потім передають дані цієї зведеної звітності вищим за субординацією установам
каналами зв’язку.
Застосовуючи зазначені методи
формування первинної інформації на ПЕОМ, вводять у пам’ять цієї машини мінімум інформації, а одержують (тобто
виводять після обробки на ПЕОМ) максимум,
що значно скорочує затрати праці.
Завдяки використанню ПЕОМ і нових
інформаційних технологій значно вдосконалюються форми єдиного обліку за рахунок
спрощення їх, виведення з них дублюючої, розрахункової і підсумкової інформації.
Таким чином, системне
оперативне збирання та обробка інформації серйозно впливає на методи управління
соціально-економічним об’єктом.
Немає коментарів:
Дописати коментар