Лабораторна робота № 17
Тема. Будова і різноманітність вищих грибів.
Мета. Ознайомитися з особливостями будови і
різноманітністю вищих грибів.
Обладнання і матеріали: колекції, муляжі, живі
зразки шапкових грибів, препарувальний набір, лупа.
Хід роботи
Завдання 1. Ознайомитися з будовою шапинкових
грибів.
1. Розгляньте плодове тіло гриба неозброєним
оком. Знайдіть шапку, ніжку і грибницю. Намалюйте побачене і зробіть на малюнку
відповідні цифрові позначення: 1 — плодове тіло; 2 — грибниця; 3 — ніжка; 4 —
шапка.
2. Зніміть шапку і розгляньте її будову
зісподу. Знайдіть пластинки або трубочки, на яких розташовані спори. Розгляньте
їх за допомогою лупи.
Завдання 2. Ознайомитися з різноманітністю
шапинкових грибів. Навчитися розрізняти деякі з ни.
1. Розгляньте запропоновані вам зразки
шапинкових грибів.
2. Використовуючи колекції, муляжі, підручник і
таблиці, визначте їхні назви. Заповніть таблицю.
Таблиця 1.
Порівняльна характеристика шапинкових грибів
Гриб
|
Характерні ознаки
|
Пластинчастий чи трубчастий
|
Їстівний чи отруйний
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зробіть висновки.
4. Узагальнення і систематизація вивченого.
Виконання завдань практикуму. Опрацюйте зміст
відповідних параграфів у підручнику і заповніть таблицю 2.
Таблиця 2.
Порівняльна характеристика нижчих і вищих
грибів
Ознаки
|
Нижчі гриби
|
Вищі гриби
|
Спільні
|
|
|
Відмінні
|
|
|
5.
Підсумки уроку, аргументація оцінок.
6. Домашнє завдання.
А). Опрацювати відповідний матеріал за
підручником, дати відповіді на запитання після параграфа.
Б) Підготувати повідомлення на тему: “їстівні
та отруйні гриби. Способи запобігання отруєнню грибами”.
Напишіть свій виступ за таким планом:
1. Гриби як представники одного з царств живої
природи.
2. Шапинкові гриби, їхня будова.
3. їстівні та отруйні гриби.
4. Правила збирання грибів.
5. Якісна обробка грибів як спосіб запобігання
отруєнню.
У доповідь обов’язково включіть таку
рекомендацію: “Всі роботи, пов’язані з грибами (збирання, перероблення),
виконувати тільки в присутності дорослих”. Зачитайте свій виступ перед класом і
проілюструйте його вирізками з газет і журналів, фотографіями або своїми
малюнками їстівних та отруйних грибів.
В) Кілька учнів отримують завдання виготовити
для всіх учнів класу фішки (вони можуть бути округлої або будь-якої іншої
форми), з одного боку зафарбовані у червоний колір, а з іншого — у зелений.
Немає коментарів:
Дописати коментар