неділя, 3 липня 2016 р.

Конспект уроку з біології у 9 класі Тема: внутрішнє середовище організму

Біологія 9 клас                                                                                          Дата________
Тема: внутрішнє середовище організму .
Мета : сформувати в учнів  уявлення  про внутрішнє середовище організму, його склад , відносну сталість ; формувати вміння виділяти головне, порівнювати , робити висновки ; розвивати логічне мислення;  виховувати формування здоровозберігаючих  компетенцій;
Обладнання : фотографії, малюнки, зошит, підручник.

Тип уроку : засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організаційний момент
Шановні учні! Придивіться один до одного. Які ви всі різні! Кожен із вас відрізняється зростом, рисами обличчя, кольором шкіри, очей. Та є між вами ще одна відмінність – це настрій.
Перш ніж розпочати урок, з”ясуємо, з яким настроєм ви прийшли на сьогоднішнє заняття.
У кожного з вас на робочому столі знаходяться картки , на яких зображено контури людського обличчя. Домалюйте, будь-ласка, контур рота, який відповідає теперішньому вашому настрою: хороший настрій, нормальний настрій, поганий настрій.
А тепер покажіть ці обличчя мені . Як бачимо, хоча ви і знаходитеся в однакових умовах, але кожен з вас має різний настрій. Тож давайте посміхнемось один одному, змінимо свій настрій на хороший.
 ІІ . Мотивація навчальної діяльності:
На світанку еволюції життя зародилося у воді – Світовому океані . Клітину , яка щойно виникла , від теплої води і розчинених у ній поживних речовин відокремлювала лише тоненька оболонка – клітинна мембрана. Через неї клітина легко одержувала все ,що їй було потрібно для життя , а також легко віддавала все зайве. Пізніше на Землі з явилися багатоклітинні організми із замкнутою порожниною тіла . Будова їх постійно ускладнювалася, а розміри збільшувалися.
-         Які проблеми постали перед такими організмами ?
-         Що потрібно для того , щоб у багатоклітинному організмі зберігалися умови для існування кожної клітини?
 Через мільярди років еволюції природа дала відповідь на ці запитання , створивши внутрішнє середовище організму .
Відомий фізіолог Клод Бернар писав : « Я першим почав наполягати на тій ідеї , що для тварин є власне два середовища : одне – зовнішнє , у якому розташований організм , а друге – внутрішнє , у якому живуть елементи тканин. »
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Проблемне запитання :
-         Чому іноді людина поранена в ногу чи в руку , гине навіть тоді ,коли її внутрішні органи цілі і здорові?
Робота в групах .
І група – Складіть схему « Внутрішнє середовище»
ІІ група – Дайте визначення поняття « внутрішнє середовище»
Висновок: Усі рідини внутрішнього середовища взаємопов”язані
2. Гомеостаз – сталість внутрішнього середовища організму .
  Пояснення вчителя
            Сукупність процесів, які підтримують або відновлюють відносну сталість умов життєдіяльності клітин у внутрішньому середовищі, називають гомеостазом. Термін « гомеостаз» запровадив американський фізіолог Волтер Бредфорд Кенном у 20 – ті роки 20 століття. Він створив учення про гомеостаз як про саморегуляцію сталості внутрішнього середовища організму.
            У гомеостазі на відносно постійному рівні втримуються такі показники, як кров’яний тиск, температура тіла, осмотичний тиск крові та тканинної рідини, вміст у них білків, цукрі, іонів натрію, кальцію, калію, хлору, фосфору, водню.
            Значна роль у регуляції гомеостазу належить нервовій системі, що забезпечує адаптацію організму до умов зовнішнього середовища. Головна роль у регуляції гомеостазу належить гіпоталамусу.
V. Рефлексія.
1. Обговорення проблемного запитання , яке вчитель поставив на початку уроку.
2. Що таке гомеостаз? Хто створив вчення про гомеостаз?
3. Які функції виконує тканина рідина?
4. Що називають внутрішнім середовищем організму?
VІ . Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання .
1. Опрацювати § 16.
2. Скласти ребуси, чайнворди , кросворди з вивченої теми.


Немає коментарів: