субота, 16 липня 2016 р.

Конспект уроку з образотворчого мистецтва. Тема: Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. «Дивовижні метелики».

Урок № 26
Тема: . Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. «Дивовижні метелики».
Мета: ознайомити дітей з деякими фактами з життя метеликів, характерними особливостями будови комах; продовжити формувати поняття   про   виражальні   можливості      теплих   та холодних кольорів; розвивати сприйняття, вміння бачити прекрасне   у   природі та мистецтві, образне мислення, фантазію; виховувати бережливе ставлення до природи, викликати бажання зберегти, її красу.

Обладнання: малюнки, мультимедійна презентація, копютер, фарба гуаш, олівці, папір, палітра, пензлики, серветки.
Хід уроку
І. Організаційний момент
         Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас в гості прилетів метелик із чарівного лужку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.   Перегляд відео:
         Наш гість хоче розповісти нам про метеликів. Давайте подивимося відео, щоб відповісти який вигляд мають метелики.
         Отже, які крила у метеликів? (У метеликів різнокольорові крила.)
         Які вусики у метеликів? (Вусики підкручені, чорного кольору.)
         Яких метеликів ви знаєте?
2.   Розповідь про метеликів:
         Древні римляни думали, що метелики походять від квіток, які відірвалися від рослин.
         Уже в травні можна зустріти гарного метелика-адмірала. В адмірала на передніх оксамитово-чорних крилах наче накладено яскраво-червону смужку, а на задніх – таку ж облямівку з чорними цяточками. За таке урочисте вбрання і назвали цю комашину адміралом.
         Найбільш відомий в народі шкідник номер один – білан капустяний – це досить великий метелик з білими крилами і чорними верхівковими плямами на передніх крилах. Метелик відкладає жовтуваті яйця на нижній поверхні листків капусти, і гусінь, що вилазить з них, обгризає листя.
         Зрідка в Карпатах зустрічається аполлон – великий гарний метелик. Передні крила в нього білі з чорними цятками, а задні – білі з двома червоними серединними плямами, оточеними чорним. Про свою неїстівність він попереджає сам: якщо його потривожити, падає на землю, розправляє крила, демонструючи червоні плями. Аполлон внесений до Червоної книги України. Один із найкрасивіших метеликів на землі – парусник Поліксена, що зустрічається на Півдні нашої країни, також занесений до Червоної книги України.
         Метеликів як і інших тварин потрібно охороняти, адже зникнення малесеньких метеликів може викликати загибель цілої планети.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку:
         Діти, як ви думаєте, що ми будемо сьогодні малювати? (Метеликів.)
         Так сьогодні ми намалюємо нашого маленького гостя, використовуючи техніку малювання гуашшю.
IV. Засвоєння нових знань
1.   Бесіда за картиною (2 хв)
         Ось так бачить світ метеликів молодий художник Дмитро Кустанович (показ картини). Ця картина називається «Метелики». Дмитро Кустанович народився у Мінську в Білорусії, ще з дитинства почав малювати, після закінчення університету серйозно почав займатися малюванням і через деякий час став відомим художником. Зараз він мешкає в Росії. Подивіться уважно на картину. Який настрій вона викликає?
         Які кольори використовує художник?
         Як він зображує метеликів?
         Як би ви назвали цю картину?
2.   Показ зразка малюнка
         А ось так я намалювала метеликів (показ зразка).
         І сьогодні наш гість  пропонує намалювати метеликів у техніці гуаш. Хотілося б нагадати, що гуаш це непрозора техніка, основний прийом – розбілювання, тобто змішування фарби білого кольору та іншого кольору.
         Отже, який основний прийом використовують у техніці гуаш? (Прийом розбілювання.)
3.   Фізкультхвилинка
V. Практична робота
1. Пояснення поетапного малювання метелика:
         Малюємо коло. (Показ поетапного малювання на комп’ютері та паралельне виконання роботи вчителем на дошці, а учнями в альбомах.)
         Малюємо овал, який накладаємо на коло.
         Малюємо трикутник, він допоможе нам зобразити крила.
         Заокруглюємо кути у трикутнику.
         Витираємо непотрібні лінії.
         Малюємо вусики, ніжки, носик, очі, рот.
         Розфарбовуємо метелика різними кольорами.
         За допомогою олівця і фарби робимо невеликі кола на метелику.
2.   Показ малюнків учнів, їх аналіз.
VІ. Підсумок уроку:
         Отже, що нового ви дізналися на уроці?
         Який прийом малювання ми використовували?
         Яких метеликів ви знаєте?
         Які з них занесені до Червоної книги?
         Діти, чому не можна ловити метеликів?
         Діти, ви всі молодці наш гість метелик дуже задоволений вашою роботою.

         Урок закінчено!

Немає коментарів: