Календарне планування уроків
української мови у 4 класі
Вчитель:
119 годин
І семестр – 64 години (4 години на тиждень)
ІІ семестр – 55 годин (3 години на тиждень)
1 семестр
|
|
№
|
Тема уроку
|
Вправи
|
Дата
|
|
Мова і мовлення (3 години)
|
|
1.
|
Мова
– жива скарбниця історії народу.
|
|
|
|
2.
|
Неперервне
поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові.
|
|
|
|
3.
|
Культура мовлення і спілкування в різних мовленнєвих
ситуаціях
|
|
|
|
Текст (9 годин)
|
|
4.
|
Закріплення поняття про будову
текстів різних типів.
|
|
|
|
5.
|
Тема і мета висловлювання. Заголовок.
|
|
|
|
6.
|
Визначення теми висловлювання у
текстах-розповідях, описах, міркуваннях, формулювання основної думки.
|
|
|
|
7.
|
Знаходження та інтонаційне виділення у реченнях
тексту (монологічного і діалогічного) слів, найважливіших для висловлення
думки.
|
|
|
|
8.
|
Розвиток зв’язного мовлення
|
|
|
|
9.
|
Спостереження над засобами зв’язку речень у
тексті. Лексичні засоби для зв’язку речень у тексті.
|
|
|
|
10.
|
Поділ тексту на частини, складання плану з
допомогою вчителя та самостійно. Спостереження за роллю абзаців.
|
|
|
|
11.
|
Спостереження за особливостями змісту та
побудови тексту-міркування: наявність певного твердження, доказів та
висновків.
|
|
|
|
12.
|
Побудова тексту-міркування, добір переконливих
доказів, формулювання висновку.
|
|
|
|
13.
|
Складання художніх та науково-популярних описів. Вправи
на порівняння художнього і науково-популярного описів. Вправляння у написанні
замітки до стінгазети, листа
|
|
|
|
Речення (8 годин)
|
|
14.
|
Повторення
й узагальнення вивченого про види речень за метою висловлювання, про головні
і другорядні члени речення.
|
|
|
|
15.
|
Встановлення зв’язку слів у реченнях: виділення
головних і другорядних членів. Визначення, за допомогою чого зв’язуються
слова (за допомогою закінчень і прийменників, тільки закінчень).
|
|
|
|
16.
|
Розвиток зв’язного мовлення
|
|
|
|
|
17.
|
Поширення речень словами та словосполученнями.
|
|
|
|
18.
|
Складання речень за зразком, за схемою.
Відновлення змісту деформованих речень.
|
|
|
|
19.
|
Поняття про однорідні члени речення. Головні і
другорядні однорідні члени речення.
|
|
|
|
20.
|
Спостереження за вживанням речень з однорідними
членами в тексті. Кома при однорідних членах речення.
|
|
|
|
21.
|
Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації,
сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення.
|
|
|
|
22.
|
Складання речень з однорідними членами, поширення їх
залежними словами, використання речень з однорідними членами у побудові
текстів. Граматичні питання до однорідних членів речення
|
|
|
|
23.
|
Диктант
|
|
|
|
24.
|
Розвиток зв’язного мовлення
|
|
|
|
25.
|
Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Мова і
мовлення», «Текст», «Речення»
|
|
|
|
Слово. Значення слова. Частини мови
|
|
26.
|
Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів
про: лексичне значення слова; морфемну будову слова; розрізнення слів, що
належать до гнізда спільнокореневих, і форм одного з таких слів.
|
|
|
|
27.
|
Спостереження за словами, що відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить?
що роблять? скільки? котрий? котра? котре? котрі? де? коли? як?, а також за службовими словами, до яких не
можна поставити питання (і, та, на,
від, але тощо).
|
|
|
|
28.
|
Спостереження за словами, що відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить?
що роблять? скільки? котрий? котра? котре? котрі? де? коли? як?, а також за службовими словами, до яких не
можна поставити питання (і, та, на,
від, але тощо).
|
|
|
|
Іменник (18
годин)
|
|
29.
|
Розширення уявлень про лексичне значення
іменника (слова з абстрактним значенням: радість,
сум, сміливість тощо).
|
|
|
|
30.
|
Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність
окремих іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях.
|
|
|
|
31.
|
Спостереження за точним і влучним вживанням з ряду
синонімів тих слів, які найбільше відповідають змістові.
|
|
|
|
32.
|
Розвиток зв’язного мовлення
|
|
|
|
33.
|
Рід іменників. Віднесення іменника до одного з родів.
|
|
|
|
34.
|
Змінювання іменників за числами і відмінками.
|
|
|
|
35.
|
Формування умінь ставити іменники в початкову форму.
|
|
|
|
36.
|
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з´], [ц´], [с´]
перед закінченням -і в іменниках
різного роду.
|
|
|
|
37.
|
Спостереження за явищами чергування кореневих [і] з
[е], [о] в окремих іменниках жіночого та чоловічого родів з основою на
приголосний.
|
|
|
|
38.
|
Закінчення іменників жіночого роду на –а в родовому відмінку однини з
основою на твердий і м’який приголосний та на [ж, ч, ш].
|
|
|
|
39.
|
Закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку
однини.
|
|
|
|
40.
|
Розвиток зв’язного мовлення. Контроль навчальних
досягнень. Діалог.
|
|
|
|
41.
|
Закінчення іменників чоловічого роду в орудному
відмінку однини.
|
|
|
|
42.
|
Практичне засвоєння правопису закінчень найуживаніших
іменників чоловічого роду на -ар, -яр.
|
|
|
|
43.
|
Спостереження над паралельними закінченнями іменників
чоловічого роду – назв істот у давальному і місцевому відмінках однини.
|
|
|
|
44.
|
Спостереження за закінченнями іменників у множині
(таблиця відмінювання).
|
|
|
|
45.
|
Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень
іменників у множині.
|
|
|
|
46.
|
Розвиток умінь правильно використовувати прийменники з
іменниками в різних відмінках.
|
|
|
|
47.
|
Засвоєння літературних форм іменників у місцевому
відмінку множини з прийменником по.
|
|
|
|
48.
|
Розвиток зв’язного мовлення
|
|
|
|
49.
|
Контроль навчальних досягнень. Диктант
|
|
|
|
50.
|
Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Іменник»
|
|
|
|
Прикметник (20 годин)
|
|
|
3.12
|
51.
|
Розвиток умінь упізнавати
прикметники в тексті, спостереження за їх роллю у мовленні.
|
|
|
|
52.
|
Прикметники-синоніми та
прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному
значеннях.
|
|
|
|
53.
|
Спостереження за вживанням
прикметників у текстах різних стилів: художньому і науковому (без термінів).
|
|
|
|
54.
|
Змінювання прикметників за
родами та числами у сполученні з іменниками. Родові закінчення прикметників.
|
|
|
|
55.
|
Розрізнення роду і числа прикметників у
сполученнях з іменниками.
|
|
|
|
56.
|
Розвиток зв’язного мовлення. Контроль навчальних
досягнень. Письмовий переказ.
|
|
|
|
57.
|
Відмінювання прикметників у сполученні з
іменниками (таблиця відмінювання) в однині та множині. Граматичне питання до
прикметника у сполученні з іменником.
|
|
|
|
58.
|
Контроль навчальних досягнень. Аудіювання
|
|
|
|
59.
|
Зіставлення закінчень прикметників з основою на
твердий та м’який приголосний в однині і множині.
|
|
|
|
60.
|
Контроль навчальних досягнень. Списування
|
|
|
|
61.
|
Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в
різних відмінкових формах, введення їх у текст.
|
|
|
|
62.
|
Визначення відмінків прикметників за відмінками
іменників.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар