Афіліація як потреба в спілкуванні. Чинники афіліації.
Афіліація (від англ. affiliation – з’єднання, зв’язок) – потреба (мотивація) у спілкуванні, в емоційному контакті, дружбі, любові. Афіліація виявляється у прагненні бути в спілкуванні з іншими людьми, взаємодіяти з оточуючими, давати
комусь допомогу і підтримку і приймати її від іншого. Вперше термін афіліація
було введено в психологію відомим американським
психологом Генрі Мюрреєм, який вважав основною потребою людини потребу в
афіліації.
Так, американський психолог Фокс (1980) провів опитування з метою
з’ясування, в якому випадку респон? денти хотіли б залишатись самі, а коли – у
спілкуванні з іншими. Результати показали, що прагнення бути з
іншими збільшується в таких умовах: в приємних обставинах, які
приносять задово? лення (коли у людей радість), а також в
обставинах загрожую? чих (у небезпеці, коли тривожно або
страшно). Прагнення зали? шатись наодинці виявилось сильнішим
в неприємних обстави? нах (коли людина нервується, коли напруга), а також у
обстави? нах, що потребують зосередженості.
Було встановлено, що загальними
чинниками афіліації є:
1) необхідність
порівняти себе з іншими, позбавитись невпевненості;
2) необхідність отримати
позитивну стимуляцію завдяки цікавому живому
спілкуванню;
3) потреба в отриманні
схвалення, уваги;
4) потреба в емоційній
підтримці.
Особливо активно
вивчалась афіліація як реакція на загрозу. Вивчаючи мотиви цієї
афіліації, вчені прийшли до висновку, що тут відіграють роль три основних
мотиви: соціальне порівняння, редук? ція тривоги і пошуку інформації
Немає коментарів:
Дописати коментар