Урок читання у 1 класі
Тема. Закріплення звука [ж] , букви
Жж. Опрацювання
української народної казки «Лисиця і
Журавель».
Ключові
компетентності ( загальнопізнавальні цілі):
· закріпити звукове значення букви
«же»;
· вдосконалювати літературну вимову
слів зі зву-
ком [ж] ;
· вдосконалювати читацькі навички
учнів;
· вчити дітей давати характеристику
дійовим особам; робити висновки;
· розвивати зв’язне мовлення учнів;
· виховувати в дітей гостиннність, щедрість, бажання і вміння
ділитися зі своїми товаришами.
Предметні
компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
·
називає слова з буквою «же» за малюнком;
·
визначає позицію звука [ж] у складах, словах.
Середній рівень:
·
наводить приклади слів з буквою «же»;
·
відповідає на запитання за змістом прочитаного.
Достатній рівень:
·
виконує практичнівправи для правильної артикуляції звука[ж] ;
·
читає слова, речення та букварний текст з вивченими буквами .
Високий рівень:
·
виконує звуковий аналіз слів з літерою «же»;
· характеризує головних героїв за
виявом поведінки і вчинків;
· висловлює оцінні судження щодо
власної роботи на уроці.
ПЛАН УРОКУ
1. Привітання.
2. Мовна розминка.
Творча хвилинка «Додаванка».
3. Артикуляційні
вправи .
4. Технологія
«Мозковий штурм».
5. Гра «Хто
швидше». Змагання в проказуванні напам’ять скоромовки, опрацьованої на
попередньому уроці.
6. Робота з
малюнком.
7. Звуковий аналіз
слів.
8. Аналітико-синтетичні
вправи..
9. Гра «Склади
слово».
10. Робота з
Букварем. Вправа «Очікування».
11. Підготовка до
читання казки.
12.Опрацювання
казки «Лисичка і Журавель».
13. Робота над
змістом твору.
14. Фізкультхвилинка.
15. Читання казки
учнями..
16. Робота в парах.
17. Слухання аудіозапису казки .
18. Складання характеристики героїв.
19. Інсценізація казки.
20. Підсумок уроку.
Технологія «Асоціативний кущ»
21. Висловлення
оцінних суджень учнів щодо власної
роботи на уроці та роботи
однокласників.
22. Підведення
підсумків уроку вчителем.
ХІД УРОКУ
1. Привітання.
- Любі
діти, у наш клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
(- Добрий день! У добрий час раді ми вітати
вас.)
2. Мовна розминка.
- На уроці завжди говоримо красиво,
Не поспішаючи, сміливо.
Є в нас
у роті язичок.
Він
говорить: чок - чок – чок!
Творча хвилинка «Додаванка»
- А що ще ваш язичок скаже?
Ли – ли
– ли – урок почали.
Ри – ри
– ри – чітко говори.
Си – си
– си – букви в слово запроси.
Ди – ди
– ди – речення склади.
Жи – жи
– жи – свою думку розкажи.
- Для того, щоб наш язичок міг виразно
висловлювати свої думки, ми його потренуємо.
3. Артикуляційні
вправи.
«Трубочка»
Витягнути губи. Бокові краї язика завернути
угору. Подмухати в отриману трубочку.
«Конячка»
Присмоктати язик до піднебіння ,
поклацати язиком.
- А
тепер …
-
Поплямкайте губками.
-
Поклацайте зубками.
-
Продзижчіть, як комарик.
- Пошуміть,
як вітерець.
-
Посичіть, як гуска.
- Ротики готові до роботи?
4. Технологія «Мозковий штурм».
- Яку
букву ми вивчали на попередньому уроці?
- Який
звук вона позначає?
Вправа «Чітко вимовляй звук [ж] у
словах.»
ноги – ніжки
смуги – смужки
роги – ріжки
дуги - дужки
5. Гра «Хто швидше». Змагання в
проказуванні напам’ять скоромовки, опрацьованої на попередньому уроці.
- Яку скоромовку на цей звук ми вивчили на попредньому уроці?яЖовтий
жук у житі жив.
Жук із
жабками дружив.
Жартувати
жук умів –
Жабок
жук завжди дражнив.
6. Робота з малюнком.
- Відшукайте на малюнку назви тих тварин, які
містять звук [ж] у своїй назві.
(жаба ,
журавель)
7. Звуковий аналіз слів.
-
Викладіть фішками на парті ці слова.
8.
Аналітико-синтетичні вправи.
- Прочитайте склади.
Жа жо
жу же жі жя
-
Утворіть обернені до них.
9. Гра «Склади слово».
Ді-ж-ка
Сте-ж-ка
Ло-ж-ка
Кни-ж-ка
10. Робота з Букварем. Вправа «Очікування».
- Отже,
ми переходимо до роботи з нашою першою книжкою - Букварем. Відкрийте Букварі на сторінці
104-105.
- Що ви
очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- Як ви
думаєте, що ми робитимемо сьогодні на уроці
11. Підготовка до читання казки.
а) Бесіда.
- Хто з
вас бачив Лисичку? А журавля?
- Дуже часто діти плутають цих птахів. Хоча
вони відрізняються один від одного. Погляньте на малюнок. Визначте де лелека, а
де журавель, використовуючи слова ліворуч, праворуч.
-
б) Робота з малюнком
_ Про що
могли говорити Лисичка і Журавель?
-
Складіть речення за малюнком відповідно до схеми.
_________ __
___________ ___________.
12.Опрацювання казки «Лисичка і Журавель».
а) Бесіда продружбу
і товаришування.
- Гостинність –
завжди була і є характерною рисою українців.Але чи можна назвати гостинними
героїв укр. нар. казки, яку ми сьогодні будемо читати?
б) Читання
вчителем.
(Продовження казки розповідає хтось з учнів)
- То чи можна назвати Лисичку і Журавля справжніми
друзями? Чому?
в) Підготовчі вправи
Читання учнями
слів у стовпчику з опорою на виділені злиття (с. 104)
г) Читання казки
учнями.
13. Робота над змістом твору.
_ Чи
добре вчинила Лисичка, що так негарно пригостила
Журавля?
-
А як Журавель вирішив відплатити Лисичці?
-
Як ви думаєте, чи могла тривати дружба між Лисичкою і Журавлем?
-
Чого вчить нас ця казка?
(Бути щирими зі своїми друзями,
ділитися з ними тим, що маєш сам, не обманювати їх)
14. Фізкультхвилинка.
Косить в лузі журавель
Конюшину і щавель.
А журавлики малі
Узялися за граблі.
Хоч журавка і не косить,
Так джерельну воду носить.
Носить воду ще й обід,
Щоб косилося як сід.
15. Читання казки учнями.
16. Робота в парах.
-
Допоможи журавлеві вибрати ювочі для приготування борщу.
17. Слухання
аудіозапису казки .
18. Складання
характеристики героїв.
19. Інсценізація казки.
20. Підсумок уроку. Технологія «Асоціативний кущ»
- Що для вас означає дружити?
- Як ви розумієте слово дружити?
21. Висловлення оцінних суджень учнів щодо власної роботи
на уроці та роботи однокласників.
22. Підведення підсумків уроку вчителем.
- Яку букву ми закріплювали на уроці?
- Які слова з буквою «же» трплялися в казці «Лисичка і
Журавель»?
(Частину слів учні називають з пам’яті, а решту
самостійно знаходять у тексті)
Немає коментарів:
Дописати коментар