вівторок, 30 грудня 2014 р.

СЦЕНАРІЙ ВІДКРИТОГО ВИХОВНОГО ЗАХОДУ «ЗБЕРЕЖЕМО КНИГУ РАЗОМ!»

СЦЕНАРІЙ
ВІДКРИТОГО ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

«ЗБЕРЕЖЕМО КНИГУ РАЗОМ!»
Мета.
·        розширювати читацький світогляд, уявлення учнів про значення книги у житті людини; сприяти розвитку допитливості, інтересу до книжок;
·        розвивати мовлення учнів, спостережливість, мислення;
·        виховувати любов та бережливе ставлення до книжок, прагнення до знань.

 Обладнання. Плакати з народними прислів’ями та приказками про книгу; виставка книг «Нам без книг ніяк не можна»; речі головних героїв, матеріали для виготовлення закладини, технічні засоби.



Сценарій заходу
І. Вступне слово вчителя
-         Любі діти! Нещодавно ви стали школярами, вперше переступивши поріг нашої школи. А сьогодні настав час віддати шану книжкам, які кожного дня допомагають крокувати країною знань. Адже книги зустрічають кожного з нас уже в ранньому дитинстві. Спочатку батьки читають вам, а тепер ви самі можете читати і вірші, і оповідання, і, особливо казки.
1-й учень.
 Коли умієш сам читати –
 Не треба мамі докучати,
 До бабусі теж не треба йти:
 «Ну почитай, мовляв, хоч ти!»
 2-й учень.
 Сестру просити теж не треба,
 Щоб почитала щось для тебе,
 А ні благати, ні чекать,
 А просто взяти й почитать.

ІІ. Вчитель:
-         Що за шум. Що за плач?
         (Визирають пошарпані книги).
Читанка.
Ох ви, буквочки мої розмальовані,
Ви, сторіночки мої пошматовані.
Навтішався з вас Івась досхочу.
Природознавство.
Всі малюнки Ростик з мене вчора вирізав,
А на схемах букви різні понаписував.
Як природи я дітей тепер навчу?
Математика.
Цифри в прикладах зробилися з вусами.
А фігури і відрізки з вушками.
Про задачі я вже зовсім мовчу!
Рідна мова.
Скільки правил мудрих я в собі тримаю.
Але декого нічого не навчаю,
Від поводження Оленки аж кричу.
Книги (разом) :
Якби учні свої книги, як друзів, любили,
То ми б іще багатьох розуму навчили.

Вчитель:
-         Що нам з ними робити. Як допомогти? Треба кликати лікаря.
Лікар.
Бідні ви мої понищені каліки.
Хто ж вам заподіяв стільки лиха?
Але сама я вам не допоможу,
По ножиці побіжу.
Ножиці.
Шкода мені тебе, книжко гарна,
Хтось понищив твої сторінки намарно.
Допоможу, щоб ти гарна стала знову,
Щоб вела з дітьми розумними розмову.
Клей.
З ніжки на ніжку я стрибаю.
Книжки лікувати допомагаю.
Всі діточки, всі сторінки
Приведу до порядку.
Буде ця книжка мати
Мій слід на згадку.
Та щоб все привели до ладу,
Я ще по гумку піду.
Гумка.
Я – Гумка, Гумка, Гумка.
Та хочу вам сказати,
Щоб всі ці неподобства
Не сміли більш писати.
Щоб стала книжка ще гарніша
Треба покликати обгортку.
Обгортка.
Я така гладенька. Блискуча. Ніжна.
Ця книжка зі мною буде, мов царівна.
Я оберігаю всі книги на світі,
Тому обгортайте свої книги, діти.
Але для повного порядку
Книзі потрібна ще й закладка.
Закладко, до мене біжи,
Нашій книжці допоможи.
Закладка.
Я дуже потрібна. Друзі. Вам,
Нелегко без мене книжечкам.
Бо діти сторінки обривають,
Якщо мене в книжку не закладають.
Ось до тебе. Книжечко, притулюся
Не раз при читанні тобі знадоблюся.
Вчитель
Дякую всім, хто у книжковій лікарні працює,
Хто нове життя книжкам дарує.
А всі, хто до книжок погано ставиться.
Пам’ятайте, як книжці болить.
Таке лікування їй надавайте:
Папір, клей, ножиці беріть.
Обгорніть і все зайве понаписуване зітріть.
-         А чи запам’ятали, Ви, діти, як треба ставитись до книжок? Давайте повторимо ці правила!
• Беріть книгу чистими руками.
• Бережно гортайте сторінки, не слиньте при цьому пальців, не загинайте сторінок.
• Не пишіть, не малюйте на книзі.
• Не закладайте сторінки ручками, олівцями.
• Користуйтесь закладками.
• Кладіть книгу на місце.

ІІІ. Майстер-клас з виготовлення закладини

IV. Обіцянка
-         Давайте, діти вкладемо нашу нову закладинку у підручник і пообіцяємо один одному, що ніколи більше не образимо жодну книжку!
        Я, учень _______ класу урочисто обіцяю:
 Поважати книгу, виконувати всі правила користування книгою!
 Не рвати, не бруднити, не малювати її.
 Всі (разом). Обіцяю!
 Якщо якійсь книжці потрібна допомога – зробимо все, щоб книга не «хворіла».
 Всі (разом). Обіцяю!
 Ніколи не проходити спокійно повз тих, хто «ображає» книгу.
 Всі (разом). Обіцяю! Обіцяю! Обіцяю!

V. Підсумок заходу
-         Дорогі діти! Ось і підходить до завершення наша зустріч. Читайте! Хай не буде у вас жодного дня без книги і пам’ятайте, що книга – це найкращий подарунок! Даруйте один одному книжки, збагачуйте свій розум знаннями
Виконання учнями пісні «Нова книжка»

Немає коментарів: