СЦЕНАРІЙ
ВІДКРИТОГО
ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
«ЗБЕРЕЖЕМО КНИГУ
РАЗОМ!»
Мета.
·
розширювати читацький світогляд, уявлення учнів про значення книги у житті
людини; сприяти розвитку допитливості, інтересу до книжок;
·
розвивати мовлення учнів, спостережливість, мислення;
·
виховувати любов та бережливе ставлення до книжок, прагнення до знань.
Обладнання. Плакати з народними прислів’ями та приказками про
книгу; виставка книг «Нам без книг ніяк не можна»; речі головних героїв,
матеріали для виготовлення закладини, технічні засоби.
Сценарій заходу
І. Вступне слово вчителя
-
Любі діти! Нещодавно ви стали школярами, вперше переступивши поріг нашої
школи. А сьогодні настав час віддати шану книжкам, які кожного дня допомагають
крокувати країною знань. Адже книги зустрічають кожного з нас уже в ранньому дитинстві.
Спочатку батьки читають вам, а тепер ви самі можете читати і вірші, і
оповідання, і, особливо казки.
1-й учень.
Коли умієш сам читати –
Не треба мамі докучати,
До бабусі теж не треба йти:
«Ну почитай, мовляв, хоч ти!»
2-й учень.
Сестру просити теж не треба,
Щоб почитала щось для тебе,
А ні благати, ні чекать,
А просто взяти й почитать.
ІІ. Вчитель:
-
Що за шум. Що за плач?
(Визирають
пошарпані книги).
Читанка.
Ох ви, буквочки мої розмальовані,
Ви, сторіночки мої пошматовані.
Навтішався з вас Івась досхочу.
Природознавство.
Всі малюнки Ростик з мене вчора
вирізав,
А на схемах букви різні
понаписував.
Як природи я дітей тепер навчу?
Математика.
Цифри в прикладах зробилися з
вусами.
А фігури і відрізки з вушками.
Про задачі я вже зовсім мовчу!
Рідна мова.
Скільки правил мудрих я в собі
тримаю.
Але декого нічого не навчаю,
Від поводження Оленки аж кричу.
Книги (разом) :
Якби учні свої книги, як друзів,
любили,
То ми б іще багатьох розуму
навчили.
Вчитель:
-
Що нам з ними робити. Як допомогти? Треба кликати лікаря.
Лікар.
Бідні ви мої понищені каліки.
Хто ж вам заподіяв стільки лиха?
Але сама я вам не допоможу,
По ножиці побіжу.
Ножиці.
Шкода мені тебе, книжко гарна,
Хтось понищив твої сторінки
намарно.
Допоможу, щоб ти гарна стала
знову,
Щоб вела з дітьми розумними
розмову.
Клей.
З ніжки на ніжку я стрибаю.
Книжки лікувати допомагаю.
Всі діточки, всі сторінки
Приведу до порядку.
Буде ця книжка мати
Мій слід на згадку.
Та щоб все привели до ладу,
Я ще по гумку піду.
Гумка.
Я – Гумка, Гумка, Гумка.
Та хочу вам сказати,
Щоб всі ці неподобства
Не сміли більш писати.
Щоб стала книжка ще гарніша
Треба покликати обгортку.
Обгортка.
Я така гладенька. Блискуча.
Ніжна.
Ця книжка зі мною буде, мов
царівна.
Я оберігаю всі книги на світі,
Тому обгортайте свої книги, діти.
Але для повного порядку
Книзі потрібна ще й закладка.
Закладко, до мене біжи,
Нашій книжці допоможи.
Закладка.
Я дуже потрібна. Друзі. Вам,
Нелегко без мене книжечкам.
Бо діти сторінки обривають,
Якщо мене в книжку не закладають.
Ось до тебе. Книжечко, притулюся
Не раз при читанні тобі
знадоблюся.
Вчитель
Дякую всім, хто у книжковій
лікарні працює,
Хто нове життя книжкам дарує.
А всі, хто до книжок погано
ставиться.
Пам’ятайте, як книжці болить.
Таке лікування їй надавайте:
Папір, клей, ножиці беріть.
Обгорніть і все зайве
понаписуване зітріть.
-
А чи запам’ятали, Ви, діти, як треба ставитись до книжок? Давайте повторимо
ці правила!
• Беріть книгу чистими руками.
• Бережно гортайте сторінки, не слиньте при цьому
пальців, не загинайте сторінок.
• Не пишіть, не малюйте на книзі.
• Не закладайте сторінки ручками, олівцями.
• Користуйтесь закладками.
• Кладіть книгу на місце.
ІІІ. Майстер-клас з
виготовлення закладини
IV.
Обіцянка
-
Давайте, діти вкладемо нашу нову закладинку у підручник і пообіцяємо один
одному, що ніколи більше не образимо жодну книжку!
Я, учень
_______ класу урочисто обіцяю:
Поважати книгу,
виконувати всі правила користування книгою!
Не рвати, не
бруднити, не малювати її.
Всі (разом).
Обіцяю!
Якщо якійсь книжці
потрібна допомога – зробимо все, щоб книга не «хворіла».
Всі (разом).
Обіцяю!
Ніколи не
проходити спокійно повз тих, хто «ображає» книгу.
Всі (разом).
Обіцяю! Обіцяю! Обіцяю!
V. Підсумок заходу
-
Дорогі діти! Ось і підходить до завершення наша зустріч. Читайте! Хай не
буде у вас жодного дня без книги і пам’ятайте, що книга – це найкращий
подарунок! Даруйте один одному книжки, збагачуйте свій розум знаннями
Виконання учнями пісні «Нова книжка»
Немає коментарів:
Дописати коментар