Тема Число і цифра 9. Поняття «дев'ятий». Доповнення до 9. Порівняння чисел.
Написання цифри 9. Читання рівностей і нерівностей
Мета:
пізнавальна - ознайомити учнів
з утворенням числа і цифрою 9; навчити писати цифру 9; вправляти у порівнянні
чисел, складати й обчислювати приклади на додавання, закріпити навички читання
рівностей та нерівностей;
розвивальна - розвивати
логічне мислення, пам’ять, увагу, соціальну та загальнокультурну компетентності;
виховна - виховувати
прочуття взаємодопомоги, позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: вивчення
нового матеріалу
Обладнання: картки
з цифрами та літерами, предметними малюнками, пелюстки квітки, картки
«настрою», карта, підказки, скриня із
«скарбами».
Хід
уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок –
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почуть наприкінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
ІІ. Рефлексія.
Діти фіксують свою
готовність до уроку за допомогою кольорів (розфарбовують краватку у казкової
Дев’ятки):
·
зелений – гарний настрій, готовий працювати, думає, що не
виникнуть труднощі;
·
жовтий – не зовсім впевнений у своїх силах;
·
червоний – не впевнений у своїх силах, потрібна допомога
вчителя.
ІІІ.
Актуалізація опорних знань. Мотивація
-
Вже майже 2 місяці ви навчаєтесь у школі і за цей час
відкрили для себе багато нового, цікавого і корисного на уроках математики.
Може ви не станете математиками, але виконуючи математичні завдання сьогодні,
ви тренуєте свій мозок.
-
Сьогодні у нас з вами не просто урок, а подорож
математичним океаном. Лише виконавши усі завдання, ми допливемо до берега
невідомого острова і знайдемо скарби.
1. Множини:
-
У нашому океані хижак налякав усіх мешканців. Наше
завдання – об’єднати їх у відповідні множини і навести лад. (Множина цифр,
множина фігур і множина літер)
2. Розпізнавання геометричних фігур:
-
Що це за фігура? Доведи.
3. Робота з натуральним рядом чисел:
-
Розставте числа у порядку зростання. Назвіть «сусідів»
числа …. Попереднє число до… Наступне число ….
-
Молодці! Я думаю ми подолали усі перешкоди і можемо
ближче підплисти до берега.
IV. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація
-
Кожний корабель, рухаючись океаном, слідує за сигналом
маяка. Яка цифра подавала нам сигнали з берега?
-
Так, це цифра 9. Але, щоб наш корабель отримав дозвіл
пришвартуватись до берега, ми повинні на уроці гарненько вивчити, як пишеться
цифра 9, як творіться з чисел, які ми вже вивчили, порівняємо її з вивченими
числами і виконаємо обчислення без помилок. Готові до роботи?
V. Ознайомлення з новим матеріалом.
1. Підготовча робота.
-
Уважно подивіться на цифру 9. На що вона схожа?
Цифра 9, чи дев’ятка,
Наче в цирку акробатка,
Раз один перевернуся –
Зразу в шістку обернуся!
-
Хто може назвати «сусідів» дев’ятки?
2. Робота за підручником (с. 38)
Завдання 1
— Скількох звірят зустрів баран? Порахуймо їх! (5)
—
Скільки їх стало разом з бараном?
—
Як же їх стільки стало? (До 8 додали 1)
—
Отже, щоб одержати число 9, потрібно до 8
додати 1. Число 9, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 9,
«дев'яткою». (Демонстрування цифри.)
—
Який баран по порядку? (Дев'ятий)
Завдання 2
1) Бесіда за малюнком.
—
Які фігури ви бачите? Скільки трикутників?
Скільки чотирикутників? Скільки п'ятикутників? Скільки всього фігур? Скільки
фігур треба додати, щоб їх стало 9?
2) Пояснення вчителя.
9 = 9 — це рівність. Читають
так: «Дев'ять дорівнює дев'яти».
9 > 8 — це нерівність.
Читають так: «Дев'ять більше восьми».
8 < 9 — це нерівність.
Читають так: «Вісім менше дев'яти».
3) Робота за малюнком.
—
Розгляньте числовий потяг. Яка цифра сіла у
вагон, наступний за 8? Назвіть «сусідів» числа 8. Яке число наступне за числом
7? Яке передує числу 8?! А числу 9?
3. Робота із числовим рядом
—
На якому місці стоїть число 9?
—
Яке число стоїть перед 9?
—
Яке число більше 8 або 9?
—
На скільки більше?
4. Робота в парах
1 варіант. Викладіть
9 квадратів.
2 варіант. Викладіть
8 трикутників.
—
Що треба зробити, щоб предметів у групах
стало порівну?
—
Порадьтеся, виконайте завдання.
—
Що означає порівну?
5. Фізкультхвилинка.
-
Ось ми і на березі. Щоб дійти до скарбів, нам необхідно
рухатись за вказаним маршрутом.
Стільки раз
в долоні плеснем (7).
Стільки раз
ногою тупнем (4).
Всі
присядьте стільки раз (3).
Нахиліться
один раз.
Всі підстрибніть рівно стільки (5).
Не рахунок,
гра і тільки.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота із зошитом.
-
Ось ми і на визначеному місці. Але що це? Ми з вами не
можемо відкрити скриню, бо не знаємо коду!!! Але нам залишили підказку, у якій
сказано, що необхідно виконати усі завдання нашого зошита – путівника – і
отримаємо ключ до скарбів. Уперед!
С.34
завдання №1 – 3.
VІІ.
Підсумок уроку. Рефлексія.
-
Любі діти! Які ж ви молодці! Вам вдалося виконати усі
завдання, подолати усі перешкоди нашої подорожі! Ось ключ. Давайте відкриємо
скриню!!!
-
Які завдання були на уроці найцікавішими?
-
Що сподобалось?
-
Чи виникли складнощі?
Немає коментарів:
Дописати коментар