вівторок, 30 грудня 2014 р.

Конспект відкритого уроку математики з теми: «Число і цифра 9. Поняття «дев'ятий». Доповнення до 9. Порівняння чисел. Написання цифри 9. Читання рівностей і нерівностей»

Тема          Число і цифра 9. Поняття «дев'ятий». Доповнення до 9. Порівняння чисел. Написання цифри 9. Читання рівностей і нерівностей
Мета:                 
пізнавальна - ознайомити учнів з утворенням числа і цифрою 9; навчити писати цифру 9; вправляти у порівнянні чисел, складати й обчислювати приклади на додавання, закріпити навички читання рівностей та нерівностей;
розвивальна - розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, соціальну та загальнокультурну компетентності;
виховна - виховувати прочуття взаємодопомоги, позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: картки з цифрами та літерами, предметними малюнками, пелюстки квітки, картки «настрою»,  карта, підказки, скриня із «скарбами».


Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок –
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почуть наприкінці,
          Що у нашім першім класі
          Діти – просто молодці!

ІІ.  Рефлексія.
 Діти фіксують свою готовність до уроку за допомогою кольорів (розфарбовують краватку у казкової Дев’ятки):
·        зелений – гарний настрій, готовий працювати, думає, що не виникнуть труднощі;
·        жовтий – не зовсім впевнений у своїх силах;
·        червоний – не впевнений у своїх силах, потрібна допомога вчителя.

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація
-         Вже майже 2 місяці ви навчаєтесь у школі і за цей час відкрили для себе багато нового, цікавого і корисного на уроках математики. Може ви не станете математиками, але виконуючи математичні завдання сьогодні, ви тренуєте свій мозок.
-         Сьогодні у нас з вами не просто урок, а подорож математичним океаном. Лише виконавши усі завдання, ми допливемо до берега невідомого острова і знайдемо скарби.
1. Множини:
-         У нашому океані хижак налякав усіх мешканців. Наше завдання – об’єднати їх у відповідні множини і навести лад. (Множина цифр, множина фігур і множина літер)
2. Розпізнавання геометричних фігур:
-         Що це за фігура? Доведи.
3. Робота з натуральним рядом чисел:
-         Розставте числа у порядку зростання. Назвіть «сусідів» числа …. Попереднє число до… Наступне число ….
-         Молодці! Я думаю ми подолали усі перешкоди і можемо ближче підплисти до берега.

IV.  Повідомлення теми та мети уроку.  Мотивація
-         Кожний корабель, рухаючись океаном, слідує за сигналом маяка. Яка цифра подавала нам сигнали з берега?
-         Так, це цифра 9. Але, щоб наш корабель отримав дозвіл пришвартуватись до берега, ми повинні на уроці гарненько вивчити, як пишеться цифра 9, як творіться з чисел, які ми вже вивчили, порівняємо її з вивченими числами і виконаємо обчислення без помилок. Готові до роботи?

V.  Ознайомлення з новим матеріалом.
1. Підготовча робота.
-         Уважно подивіться на цифру 9. На що вона схожа?
Цифра 9, чи дев’ятка,
Наче в цирку акробатка,
Раз один перевернуся –
Зразу в шістку обернуся!
-         Хто може назвати «сусідів» дев’ятки?
2. Робота за підручником (с. 38)
Завдання 1
   Скількох звірят зустрів баран? Порахуймо їх! (5)
    Скільки їх стало разом з бараном?
   Як же їх стільки стало? (До 8 додали 1)
   Отже, щоб одержати число 9, потрібно до 8 додати 1. Число 9, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 9, «дев'яткою». (Демонстрування цифри.)
   Який баран по порядку? (Дев'ятий)
Завдання 2
1)     Бесіда за малюнком.
   Які фігури ви бачите? Скільки трикутників? Скільки чотирикутників? Скільки п'ятикутників? Скільки всього фігур? Скільки фігур треба додати, щоб їх стало 9?
2)     Пояснення вчителя.
        9 = 9 — це рівність. Читають так: «Дев'ять дорівнює дев'яти».
        9 > 8 — це нерівність. Читають так: «Дев'ять більше восьми».
        8 < 9 — це нерівність. Читають так: «Вісім менше дев'яти».
3)     Робота за малюнком.
   Розгляньте числовий потяг. Яка цифра сіла у вагон, наступний за 8? Назвіть «сусідів» числа 8. Яке число наступне за числом 7? Яке передує числу 8?! А числу 9?                                                                                                
3.     Робота із числовим рядом                                                                                        
   На якому місці стоїть число 9?
   Яке число стоїть перед 9?
   Яке число більше 8 або 9?
   На скільки більше?
4.     Робота в парах
1 варіант. Викладіть 9 квадратів.
2 варіант. Викладіть 8 трикутників.
   Що треба зробити, щоб предметів у групах стало порівну?
   Порадьтеся, виконайте завдання.
   Що означає порівну?
5.  Фізкультхвилинка.
-         Ось ми і на березі. Щоб дійти до скарбів, нам необхідно рухатись за вказаним маршрутом.
       Стільки раз в долоні плеснем (7).
       Стільки раз ногою тупнем (4).
       Всі присядьте стільки раз (3).
       Нахиліться один раз.
       Всі  підстрибніть рівно стільки (5).
       Не рахунок, гра і тільки.

VІ.  Закріплення вивченого матеріалу.
1.  Робота із зошитом.
-         Ось ми і на визначеному місці. Але що це? Ми з вами не можемо відкрити скриню, бо не знаємо коду!!! Але нам залишили підказку, у якій сказано, що необхідно виконати усі завдання нашого зошита – путівника – і отримаємо ключ до скарбів. Уперед!
С.34 завдання №1 – 3.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
-         Любі діти! Які ж ви молодці! Вам вдалося виконати усі завдання, подолати усі перешкоди нашої подорожі! Ось ключ. Давайте відкриємо скриню!!!
-         Які завдання були на уроці найцікавішими?
-         Що сподобалось?
-         Чи виникли складнощі?


Немає коментарів: