ТЕМА. Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і
віднімання чисел у межах 10. Порівняння довжини відрізків.
МЕТА: вправляти учнів у розв’язуванні
прикладів і задач на основі таблиць додавання і віднімання чисел у межах 10,
вдосконалювати навички усної лічби; розвивати пізнавальний інтерес до навчання,
увагу на уроці через ігрову діяльність, логічне мислення, кмітливість, спостережливість,
зв’язне мовлення, обчислювальні навички; виховувати любов до природи,бажання
піклуватися про тварин,охайність при письмі,колективізм
Обладнання: малюнки Червоної Шапочки, ведмедя,
зайчика, білочки, лисички, вовка, їжачка; лічильний матеріал: гриби, груші,
яблука, морква, малинка, геометричні фігури, демонстраційний матеріал : хмарка,
дощик, квіточки; математичні віяла.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Форма проведення: урок-подорож.
ХІД
УРОКУ
І. Організація класу до уроку.
1. Привітання.
Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Працюватимо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
-
Діти, до нас на урок завітали гості. Давайте привітаємося з ними.
Ми вам раді, добрі
люди,
І вітаємо щиро вас.
Запрошуємо ласкаво
На урок у перший
клас.
2. Створення психологічного
настрою.
Сядьте, діти, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
Один одному всміхніться,
Веселіше подивіться.
ІІ. Мотивація навчальної
діяльності
Вступна бесіда.
– Чи любите ви казки?
– Які знаєте?
– Сьогодні у нас
незвичайний урок. Ми вирушимо в казку. А яку саме, відгадайте.
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онучка несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів
Як казка ця зветься? Хто б
відгадав?
– То хто поведе нас до бабусі
казковим лісом? Здогадались? (Червона Шапочка)
– Заплющить очі і уявіть, кого
може зустріти Червона Шапочка йдучи лісом?
– Розплющить очі. Що уявили?
–
Мандрувати ми будемо пішки, через ліс. Візьмемо з собою розум, спостережливість,
кмітливість, увагу, охайність, а також знання. І так, ви готові?
–
Візьміть один одного за руки і вирушаємо. Уявіть собі, що праворуч від вас
ліс. Ой, як пахне ялинкою! А ліворуч ростуть могутні дуби, клени, берізки. Ми з
вами у мішаному лісі. Мішаний ліс — ліс утворений хвойними і листяними деревними породами. Повітря чисте чисте. Вдихніть
його! Ось ми і в казці.
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.
– З Червоною Шапочкою ми зустрінемось
з мешканцями казкового лісу і разом з
ними виконаємо завдання сьогоднішнього уроку:
·
виконаємо вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел в межах
10;
·
складатимемо та розв’язуватимемо задачі;
·
попрацюємо з геометричним матеріалом;
·
вчитимемось добра.
ІV. Повторення і закріплення
вивченого матеріалу.
1. Відгадування загадки.
– А щоб знати кого ми зустрінемо
першого, відгадайте загадку:
Невеличкий сам на зріст,
Довгі вуха, куций хвіст. (Зайчик)
– Правильно. Це зайчик.
(Зайчик дає морквинки)
2.
Усний рахунок.
– Він нещодавно навчився
рахувати? Перевіримо його знання. Ось як він рахував: 1, 2, 4, 5, 8, 10.
–
Правильно? (ні, не згодні)
–
Давайте йому допоможемо.
–
А навпаки, в зворотному боці, він не навчився рахувати. Давайте навчимо! (Від 10 до 1 –
лічба хором).
3. Каліграфічна
хвилинка. Конкурс «Цифра-красуня».
– Ми покажемо Зайчику, що ми
вміємо не лише рахувати, а й гарно писати.
– Розгортаємо наші казкові
зошити(промовляють віршик).
Зошит свій я відкриваю,
І навкіс його кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати вправно.
До роботи я берусь.
–
Відступаємо 4 клітинки вниз від попередньої роботи
і посередині (на 12 клітинці) записуємо сьогоднішнє число.
–
Почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки. (Віршик і запис чисел)
1, 3,
5, 7, 9 (Обмінюються зошитами, обирають найкращу цифру.)
–
Назвіть число, яке стоїть: праворуч від 5 (7);
ліворуч
від 3 (1).
–
Назвіть число, яке: має сусідів 3 і 7 (5).
–
Назвіть сусідів числа 7 (5,9).
–
Назвіть число, яке складається з 5 і 4 (9), 2 і 1(3).
–
Назвіть суму найбільшого і найменшого чисел (10).
–
Назвіть різницю чисел 3 і 5.
4. Робота над віршованими задачами.
– Впоралися із цим завданням і
вирушаємо далі.
– Кого зустріла Червона Шапочка
далі, відгадайте?
З гілки на гілку стриба, як
комашка,
Легка і моторна, та проте не пташка.
(Білка)
(Білочка нагороджує грибочком.)
Словникова робота
Моторна – швидка.
– Вона хоче перевірити, чи вмієте
ви розв’язувати віршовані задачі.
На траві навколо хати
Метушились каченята
П ять білесеньких, як сніг
Двоє чорних,скільки всіх? (5+2=7 –
запис в зошити прикладу)
Біля річки на галявці
Знайшли моркву сірі зайці
Вісім морквин це немало.
Одну з’їли. Скільки стало? (8-1=7 –
запис в зошити прикладу)
Пані
Хрюша – господиня,
Добрі виростила дині!
Десять штук, такі смачні!
Ще й чотири кавуни!
На скільки більше динь, скажіть,
Лічити їй допоможіть. (10-4=6 –
запис в зошити прикладу)
П’ять метеликів літають
І на квіточки сідають,
Прилетів ось ще один.
Сів на квіточку і він.
Полічимо швидше всіх –
Цих метеликів прудких. (5+1=6 –
запис в зошити прикладу)
В норі 6
мишок шурхотять,
А кіт у
нірку дише.
Питає в
мами мишеня:
«А нас на
скільки більше?» (6-1=5 – запис в зошити прикладу)
Фізкультхвилинка
5. Робота з підручником (ст.
118 №4).
– Йдемо далі. Нас зустрічає
наступний герой, а як його звуть ми дізнаємось, коли обчислимо приклади у
підручнику.
8+2-5=5 о 9-6+4=7 а
8-5+6=9 ї 7-2+3=8 ж
5+4-3=6 ч 4-3-1=о к
–
Кожна цифра – відповідь має свою букву, складіть ім’я героя з цих букв.
(Їжачок дає грушку.)
–
Їжачок запрошує пограти у гру «Хто швидше». (в парах за партами та біля дошки; індивідуально – порівняти числа.)
Їжачок запрошує пограти у гру «Хто швидше». (в парах за партами та біля дошки; індивідуально – порівняти числа.)
3+2 3+4
9-6 8-5
10-3 3+7
6. Дидактична гра "На яку
квіточку впала крапелька"
– І ось Червона Шапочка підійшла до галявини розквітлих
квітів. І сіла відпочити. Ми з нею теж трішки відпочинемо.
–
Аж тут насунули хмари, пішов дощик. Спробуємо здогадатися, на яку квіточку
впала кожна крапелька.
7. Складання і розв’язування
задач.
– Завітаємо до іншого мешканця лісу. А до кого
відгадайте.
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її … (лисиця)
Лисичка:
Я лисичка – сестричка,
Дуже люблю діточок,
На уроках я буваю,
Але все я забуваю.
І прошу допоможіть
Правильно задачі складіть.
(Лисичка дає яблука.)
–
Скласти і розв’язати задачу за малюнком (Малюнок
на дошці).
1.
Лисичка знайшла 5 червоних яблук і 2 зелених. Скільки всього яблук знайшла
лисичка?
–
З яких частин складається задача?
–
Повторіть умову, запитання.
–
Скільки червоних яблук знайшла лисичка? (5)
–
Скільки зелених яблук знайшла лисичка? (2)
–
Що позначає число 5, 2?
–
Якщо запитання задачі скільки всього, яку дію ми виконаємо? (+)
–
Запишемо приклад – розв’язання у зошити. (5+2=7(ябл.))
–
Закрийте очі, погладьте личко, вушка, відкрийте очі. (Заміна малюнка)
–
Подивіться уважно на малюнок. Що змінилось? (Запитання)
–
Складіть задачу і запишіть розв’язання. (Лисичка знайшла 5
червоних яблук і 2 зелених. На скільки більше червоних яблук, ніж зелених
знайшла Лисичка?)
(5-2=3(ябл.))
8. Робота з геометричним
матеріалом.
–
У казковому лісі Червона Шапочка раптом зустріла
Вовка. Вона просить вашої поради.
–
Малята, якою
стежиною швидше дійти до бабусиної хатки? (Стежки на дошці.)
–
Діти, яку
лінію вам нагадує ось ця стежина? (Пряму)
–
А ось ця?
(Криву)
–
То що ж ми порадимо Червоній Шапочці? (Йти до
бабусі прямою стежкою)
–
Чому? (Бо
вона коротша)
–
Давайте в
цьому переконаємося. (З малюнка знімаються обидві стежини-дротини. Для
контрасту вони різного кольору. Склавши їх разом, витягую криву стежину і діти
переконуються, що пряма стежина коротша).
–
Щиро вдячна
вам Червона Шапочка, тепер вовк її не перехитрує.
–
А для вас
від неї цікаве завдання. Подивіться уважно на малюнок.
–
Які
геометричні фігури тут є? Скільки трикутників, квадратів, прямокутників,
кругів? Підійшли ми до бабусиної хатки, перехитрували вовка, подорож
завершилась.
V . Підсумок уроку.
–
Що повторили на уроці?
–
Чи виконали завдання уроку?
–
Назвіть типи задач, з якими ми працювали.
–
З яким настроєм закінчили подорож?
–
Чи сподобалась подорожувати?
–
Яких героїв зустріли?
–
Що вам найбільше запам’яталося?
Ми
сьогодні додавали,
Ми
сьогодні віднімали,
Та
задачки розв’язали,
Все
зуміли та змогли
Ми
сьогодні МОЛОДЦІ!
Немає коментарів:
Дописати коментар