вівторок, 17 лютого 2015 р.

Конспект уроку з біології в 7 класі Тема: Родина Розові

Тема: Родина Розові.
Мета: ознайомити учнів з характерними особливостями рослин родини
Розові; з різноманітністю рослин цієї родини, їх практичним 
значенням, навчити учнів визначати рослини;  виховувати увагу, спостережливість; формувати вміння і навички роботи з додатковою літературою, визначальними картками.

Обладнання: таблиця «Родина Розові», муляжі плодів плодових культур,
                          гербарії рослин родини Розові; визначальні картки.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування практичних умінь та
                     навичок
                    
План-конспект уроку

І. Організаційний етап. Актуалізація опорних знань.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Розгадування загадки:
                   Росте біля криниці
                   Всіх квіточок цариця.
                   Як до тебе горнеться,
                   То боляче колеться.
                   Й біля огорожі розцвітають …(Рожі).

Учитель: Поетичний образ старовинної народної казки про сплячу красуню виник із спостережень над дикою трояндою – шипшиною. Подібно до сплячої красуні, дрімає бутон троянди під захистом гілок із гострими колючками і пишно розцвітає під першими променями весняного сонця.
Квітка троянди за красу й аромат з давніх-давен користується любовю та шануванням.
-         Що вам відомо ще про цю рослину?
(Повідомлення теми і мети уроку )
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.     Загальна характеристика рослин родини Розові. (Розповідь вчителя з
використанням таблиці, гербарію)
Будова квітки. Формула квітки рослин родини Розові:
         Ч5П6ТМ1;       Ч5П5ТМ.
Суцвіття: поодинокі квіти; простий зонтик, щиток, китиця.
Плоди: кістянка,  збірна кістянка,  шипшина,  яблуко.
2.     Різноманітність рослин родини Розові, значення їх у природі, житті
людини. (Розповідь учителя з елементами бесіди і демонстрування гербарію, муляжів плодів, повідомлення учнів.)
         До родини Розові належать 3000 видів рослин. Це дерева, трави, кущі.
Дикорослі:шипшина собача,  черемха звичайна, горобина звичайна, приворотень, суниця лісова,та інші.
Культурні:плодово-ягідні рослини.
Впишіть у клітинки назви плодово-ягідних рослин:


с
л
И
в
а
о
ж
н
а
а
л
ч
а

с
у
н
ц
і
п
о
л
у
н
ц
і
г
о
р
о
б
н
а

-         Які ще плодово-ягідні рослини родини Розові ви можете назвати?
-         Як людина їх використовує?
Лікарські: шипшина, малина, глід, суниці (повідомлення учнів).
         Декоративні: троянди, спірея.
ІV. Рефлексія
Виконання практичної роботи
V Підсумки уроку
Прийом «Ти мені-я тобі»
Учні по черзі задають питання один одному з розглянутої теми.
VІ. Домашнє завдання


Немає коментарів: