Урок
15. Тема. Узагальнення знань учнів про
дитячі пісні і малі жанри.
Мета. Повторити зміст
опрацьованих творів, дати можливість їм перевірити вміння впізнавати
види дитячих пісень, малих жанрів усної народної творчості, читати їх з
пам'яті, використовувати в іграх, мовленнєвих ситуаціях.
Матеріал
до уроку. Повтори і пригадай (с.20 підручника), схеми, загадки, лічилка,
щедрівки, колядки посібника «Перлинка»,с.4-6, 8, 11-16.
Тип уроку. Узагальнюючий урок.
Хід
уроку.
1.Робота
із табл..№3,4,5.
2.Пригадування
за схемами видів усної народної творчості(с.4,5,8,16 «Перлинки»)
3.Виконання завдань «Повтори і пригадай». Діти визначають
види творів, пояснюють, чому так вважають, виразно читають їх за завданням вчителя: прочитай закличку
(загадку, забавлянку, лічилку). Пояснюють, чому ці твори називаються народними.
4.Виконання
завдань у зошиті (1,2,3), повторення про малі жанри. У другому завданні дописують пропущені букви, складають з них
слова (закличка, лічилка, скоромовка).
5.
Повторення вивчених загадок. Уявна подорож
у сиву давнину.
Дітей ділимо на дві
групи. Кожна група пригадує загадки.
Вчитель створює творчу атмосферу, розповідає: давним-давно люди збиралися
групами і змагалися у кмітливості під час загадування і відгадування загадок.
( Діти сідають група проти групи, можна продумати декорації в
класі. Групи загадують одна одній
загадки і відгадують. Однаково
оцінюється , як загадати і як відгадати.
6.Розвиваємо пам'ять, запам’ятовуємо скоромовки (скільки скоромовок запам’ятає учень за 2
хвилини):
Босий хлопець сіно косить, роса
росить ноги босі.
Пилип приліг під липою.
На річці Роман спіймав руками
рака, рак ущипнув Романа за руку.
Летіла лелека, заклекотіла до
лелеченят
У маленької Сані перекинулися
сани.
Кипи, кипи, кашка, поки прийде
Івашка.
Наш Прокіп зварив окріп,
До окропу кинув кропу,
Буде кашка для Прокопа.
Хто про Прокопа, хто про
Прокопиху, а хто про Прокопових дітей.
Прокіп нарвав кропу.
Сіло перепеленя під перепелицю.
7.Гра «Передай скоромовку».
Учитель говорить одній дитині на вушко скоромовку, та сусіду, той своєму сусіду – і так далі. Який текст дійшов до останнього?
8. Презентація збірки закличок,
укладеної і оформленої дітьми
Немає коментарів:
Дописати коментар