Урок
14. Тема.
Короткі віршики із чітким ритмом для гри із скриньки лічилок.
Мета. Ознайомити дітей із лічилками. Формувати уявлення про жанрові особливості лічилки,
ознайомити з поняттям «ритм»; навчати визначати ритм лічилки, ритмічно
промовляти її, використовувати в іграх, життєвих ситуаціях; складати лічилки.
Матеріал до уроку.
Скринька лічилок, с.19-20- підручника, с.11 «Перлинки»
Тип уроку. Урок вивчення лічилок.
Хід уроку.
Перевірка домашнього завдання
Конкурс «Хто
кого перескоромовить».
-Промовляй вивчені скоромовки протягом 1 хвилини – скільки
встигнеш!
- Склади скоромовку із слів
і прочитай її ( 30 сек. ).
1.
Пильно, пильнували, поле, полювали, перепелів.
2.
Босий, сіно, хлопець, роса, босі, ноги, росить, косить.
3.
На, траві, дворі, трава, дрова, на.
Ковпак, шито, та, на,
по-ковпаківському
- Промов свої улюблені
скоромовки. Чим більше, тим краще! (1
хвилина).
І етап “До
читання”.
1.Повідомлення теми.
2. Вправи з таблицею № 3,4,5.
3.Робота в зошиті, впр.1.
4.Бесіда з учнями про їхні улюблені ігри на лузі, біля річки. Запитати, чи
використовують вони лічилки, з якою метою, які за змістом.
ІІ етап “Під час читання”.
1.
Читання інформації про лічилку. Міркування над значенням слова лічилка.
2.Бесіда
за змістом малюнка ( с.19). Розв’язання проблемної ситуації: якому півнику
дістанеться зернятко? Як визначити? Спробуємо використати лічилку.
1.
Читання вчителем першої лічилки
речитативом.
Учні
спостерігають, відзначають, у чому виявляється особливість промовляння лічилки.
4.Ознайомлення учнів з поняттям ритм (ритмічно йде годинник; ритмічно
б’ється у кожного з нас серце).
5.Читання
учнями лічилки так, як вказують знаки
наголосу та пауз, промовляють лічилку з пам'яті, намагаючись не збитися з
ритму, діляться на групи і по черзі промовляють лічилку: кому виконувати якусь
дію (визначають самі, яку), або вручити сувенір.
6.Друга
лічилка, ритм якої 1,2 опрацьовується в такій самій послідовності, як і перша.
7.Виконання
завдань, поданих після тексту.
8.
Вивчення лічилки зі слів учителя. Визначення ритму (1,2,3,4), промовляння і
порівняння з першою строфою пісні «Два півники» ( в обох творах півники молотять,
правда, у лічилці тільки запрошують півника це зробити, але він уже стоїть на
току)
Стоїть півень на току
У
червонім ковпаку.
Будем
півника просити:
Ходи
жита молотити.
8.Складання
лічилок за поданим зразком.
ІІІ етап “Після читання”.
1.
Виконання завдань у зошиті (2,3).
2.Пригадування
вивчених лічилок., їх особливостей.Діти пригадують і промовляють ті лічилки,
які знали раніше або вивчити на уроці. Кладуть у скарбничку табличку зі словами
лічилка, ритм.
Завдання
додому
Скласти
за малюнком розповідь про гру «Піжмурки». «Оживити» малюнок.(с.11 «Перлинки»)
Немає коментарів:
Дописати коментар