субота, 28 березня 2015 р.

Конспект уроку з літературного читання в 3 класі за підручником «Літературне читання», авт.В.О.Науменко Тема Дитяча пісня із скриньки пісень-ігор.

Урок 7.
Тема. Дитяча пісня із скриньки  пісень-ігор.
Мета. Ознайомити дітей із дитячою піснею – грою, сформувати уявлення про особливості побудови тексту пісні-гри, мову твору. Навчати промовляти, розігрувати. Зацікавлювати до  вивчення пісні напам'ять.
Матеріал до уроку. Скринька пісень- ігор. Подоляночка.
Довідка для вчителя. У дитячій пісні-грі «Подоляночка» збереглися відголоски того періоду,  коли у степовій Україні частими були набіги кочівників. Від чужинців люди переховувались у водоймах, дихаю­чи через очеретину, у густих кронах високих дерев. А якщо поблизу не було озера чи річки, лісу, тоді залишалися в  чистому полі, залягали в густій траві, припавши до землі, щоб  перечекати навалу. Можливо, про такий спосіб переховування і співається в «Подоляночці».
Тип уроку. Урок вивчення дитячих пісень

                                              Хід уроку.
І етап «До читання».
1.Перевірка домашнього завдання.
-           Робота в парі. Прочитати заклички один одному.
-           Прочитати складені заклички. Підготовка з них збірки, продумування ілюстрацій. Збірку діти можуть оформити на урок узагальнення знань.
2.Робота з таблицею № 3,4.
3.Оголошеня теми. Пошук на схемі виду пісні ( с.8 «Перлинки»)
4. Робота в зошиті. Завдання 1.
5. Міркування над значенням слова подоляночка – дівчинка з Поділля ( це  Вінницька, частина Тернопільської, Хмельницької, Одеської, прилеглі частини Житомирської, Черкаської, Кіровоградської областей).
- Знайти імена в слові подоляночка (Оля, Оляночка ( Улянка)

ІІ етап «Під час читання»
1.Прочитати, чим особливі пісні- ігри.
2. Прочитати текст з лілією: у кожному рядочку є незвичайні слова. Чому незвичайні? ( слова молода, гарна звучать звичайно, а молодесенька, гарнесенька  - промовляються лагідніше, ніжніше; у наступних виразах чистота личка прирівнюється до скляночки, а краса дівчинки до калини)
3.Читання пісні «Подоляночка» вчителем.
4. Перевірка первинного сприймання.
Якою ви уявили гру за змістом пісні?  Хто брав участь у цій грі? Хто знає мелодію пісні?
5. Читання пісні дітьми.
-Прочитайте пісню самостійно. У пісеньці багато пестливих слів. Відшукайте їх у тексті, прочитайте з ними рядочки;
назвіть слова, які вважаєте, що треба пояснити (припала -опустилася на землю; скоки (скоком) – підстрибуючи, а підстрибуємо ніжками – показано на малюнку).
-Прочитайте текст пісні вголос. Перші чотири рядки читайте спокійно, тихо, не поспішаючи; наступні рядки швидше, енергійніше, голосніше.
6. Розповідь за малюнком і виділеними словами, що має робити подоляночка під час гри.
7.Робота в парі: читання і розігрування дій подоляночки.
8.Підготовка до  гри: вивчити слова пісні, вивчити мелодію.
ІІІ  етап «Після читання»
- Визначити, вивчена пісня-гра весела чи сумна. Пояснити відповідь (настрій пісні змінюється, веселе звучать слова останньої строфи)
-           Поділитися на дві групи, проспівати пісню, супроводжуючи її діями.
-           Назвати вивчені дитячі пісні ( схема,с.8 «Перлинки)»
Завдання додому:

-       підготувати цікаві відомості про городні рослини.

Немає коментарів: