Урок 8. Тема. Пісня – інсценівка
із скриньки пісень- ігор.
Мета. Розширити
уявлення учнів про пісенний фольклор, його види (інсценівки, ігри),
призначення. Поглибити уявлення про діалог, навчати зосереджувати увагу на
змісті діалогу в інсценівці, визначати, кому належать репліки, розігрувати
інсценівку, передаючи інтонацією характер ведення діалогу, супроводжуючи слова
жестами, мімікою. Заохочувати до промовляння слів із пам'яті.
Матеріал
до уроку. Ходить гарбуз по городу (с. 12-13 підручника), А продай, бабусю, бичка (с.9-10, схеми с. 8 посібника «Перлинка»).
Тип
уроку. Урок вивчення дитячих пісень.
Хід
уроку.
Перевірка
домашнього завдання.
1.Читання і впорядкування рядків пісні «Подоляночка»:
Десь
тут була молодесенька-
Тут
вона впала, до землі припала,
Десь
тут була подоляночка,
Личко
вмивала, бо води не мала.
І етап «До читання»
·
Оголошення теми.
·
Гра-розповідь. У кошику малюнки : гарбуз, диня, огірок,
морква,, буряк, картопля, квасоля, біб.
Вчитель
пропонує дітям з кошика взяти малюнок і передати тому, хто підготував розповідь
про цю рослину
• Словникова робота. Виконання завдання в
зошиті ( третє, с.9)
ІІ етап «Під час читання»
1.Читання
вчителем пісні «Ходить гарбуз по городу».
2.Перевірка
первинного сприймання:
-
розкласти малюнки в такій
послідовності, в якій персонажі появляються в пісні. ( Учні пригадують завдання
до пісні із скриньки УНТ).
3.Повторне
читання і аналіз пісні.
-
Самостійне читання пісні
учнями. Розгляд малюнків, визначення особливостей кожного персонажа, які
передав художник. Міркування над змістом вислову: всі родичі гарбузові; добір
аргументів.
-
Характеристика персонажів пісні
і визначення інтонації, з якою промовляють вони свої слова: турботливий гарбуз,
можливо, стурбовані його родичі.
-
Відпрацювання тону, темпу
промовляння слів кожним персонажем, вибір забарвлення голосу.
-
Читання пісні в особах
4.Творча
робота учнів в групах: підготовка до інсценізації – робота акторів, режисера,
костюмерів, художника- декоратора.
5.Розігрування пісні « Ходить гарбуз по
городу».
6.Словесний малюнок «свято гарбузової
каші».
Виконання
четвертого завдання 4 в зошиті.
7. Міркування дітей над
значенням слова інсценівка (твір
для сцени). Оскільки цей твір для сцени, для його виконання (постановки) потрібні
актори.
Читання учнями розмови бабусі з покупцем (с.8-9 «Перлинки»), розповідь
про бабусю на основі перших вражень;
читання назви пісеньки-інсценівки, прогнозування
учасників, які будуть розігрувати твір на сцені.
9.Читання вчителем пісні. Завдання
для учнів: уважно слухати, про що і як відбувалася розмова. Визначити, між ким
вона відбувалася.
10.Перевірка первинного сприймання. Відповідаючи на сформульовані
запитання перед читанням тексту, учні відмічають, що для бабусі бички були
такі дорогі, що вона нікому їх не хотіла продати.
11. Словникова робота ( за
виносками на сторінці після тексту)
12.Самостійне читання учнями тексту
інсценівки. Аналіз відповіді бабусі: спочатку бабуся називає колір, потім
розповідає, чим бичок їй дорогий, закінчує словами: «цього не продам бичка».
Може, вона якогось іншого продасть? Виявляється, ніякого.
Обмін враженнями. (Чи сподобалася бабуся? Якщо сподобалася,
то чим?)
13. Підготовка до розігрування
пісні ( послідовність визначена після тексту пісні).
( Вчитель може розширити ролі дітей для підготовки
інсценізації, визначити художників, костюмерів, декораторів, артистів,
режисерів, відповідальних за музичний
супровід).
14.Визначення особливостей пісеньки-інсценівки. У пісеньці- інсценівці
кілька дійових осіб. Це твір для сцени.
ІІІ етап « Після читання»
Для перевірки своєї пам'яті, учні виконують
останнє завдання: пригадують, які кольори згадуються в пісні, малюють
трикутники і зафарбовують їх такими кольорами.
Повертаються до схеми (на с.8 «Перлинки» і називають вивчені пісні та їх
особливості.
Домашнє завдання. Повторити
вивчені пісні, за бажанням вивчити нові
Немає коментарів:
Дописати коментар