7 клас
Географія ( 70 годин, 2 години на тиждень) )
№
п/п
|
Дата
|
Тема
уроку
|
Кількість уроків
|
Домашнє
завдання
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
|
ВСТУП
|
||||||
1.
|
|
Материки та океани як об’єкти
вивчення регіональної географії.
Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу.
|
1
|
|
Учень:
називає площу Землі, об’єкти вивчення регіональної географії, материки, частини
світу, океани, різні види карт;
наводить приклади різних джерел інформації про материки та океани, ;
порівнює материки та океани за площею, карти за масштабом та просторовим
охопленням;
розрізняє в атласах карти за змістом;
показує на карті материки, частини
світу, океани;
оцінює значення для людини географічних знань про
материки та океани
|
|
2
|
|
Джерела географічної
інформації про материки та океани.
Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим
охопленням, змістом і призначенням
|
1
|
|
||
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи
материків та океанів (11 год.)
|
||||||
2
|
|
Тема 1. Форма і рухи Землі.
Куляста форма Землі та її географічні наслідки.
|
1
|
|
Учень:
називає геологічні ери: архейська,
протерозойська, палеозойська, мезозойська, кайнозойська, наслідки переміщення
літосферних плит, найбільші платформи та області складчастості, основні і перехідні
кліматичні пояси;
наводить приклади форм рельєфу на
материках і в океанах, платформ і областей складчастості, різних за властивостями
повітряних і водних мас, типів клімату, теплих і холодних течій, природних
зон на материках;
показує на карті найбільші
літосферні плити, райони поширення пасатів, мусонів, західних
вітрів помірних широт і східних полярних вітрів, кліматичні пояси, найбільші
теплі та холодні поверхневі течії,
природні зони;
характеризує гіпотезу дрейфу
материків, циркуляцію атмосфери в екваторіальних, тропічних, помірних та
полярних широтах;
порівнює властивості водних
і повітряних мас;
пояснює закономірності
розміщення рівнин і гір на материках та в океанах, переміщення
повітряних мас і поверхневих течій на різних широтах, розміщення природних
комплексів на материках і в океанах,
взаємодію і взаємовплив океанів і материків;
визначає за тектонічними
картами платформи та області складчастості, за кліматичними картами – кліматичні пояси, за картами
географічних поясів і природних зон –
природні зони на материках;
оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і
океанів для людини
|
|
3
|
|
Рухи Землі, їх наслідки
|
1
|
|
||
4
|
|
Тема 2. Материки та океани –
великі природні комплекси географічної оболонки.
Походження материків
та океанічних западин внаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення
|
1
|
|
||
5
|
|
Тектонічні структури: платформи та області
складчастості.
Закономірності поширення основних
форм рельєфу на материках і в океанах.
Практична робота
1. Аналіз
тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною
будовою і формами рельєфу.
|
1
|
|
||
6
|
|
Кліматотвірні
чинники. Розподіл сонячної
енергії на Землі. Вплив підстильної
поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих
вод океанів.
|
1
|
|
||
7
|
|
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних
мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів.
|
1
|
|
||
8
|
|
Водні маси, їх властивості, закономірності переміщення океанічних
течій.
|
1
|
|
||
9
|
|
Кліматичні пояси і типи клімату Землі.
|
1
|
|
||
10
|
|
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і
вертикальна поясність.
|
1
|
|
||
11
|
|
Дослідження
Взаємодія
Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки
|
1
|
|
||
12
|
|
Узагальнення
|
1
|
|
||
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт (21
год.)
|
||||||
13
|
|
Тема 1. Африка (10
год.)
Географічне
положення.
Практичні роботи
2. Визначення географічних координат
крайніх точок та протяжності материка з півночі на південь та із заходу на
схід
3. Позначення на контурній карті
назв основних географічних об’єктів Африки (протягом теми)
|
1
|
|
Учень:
називає характерні риси
географічного положення, дослідників материка
Д. Лівінгстона, Г. Стенлі, форми рельєфу, кліматичні пояси, води
суходолу, природні зони, зональні типи ґрунтів, найвідоміші національні парки
Африки – Серенгеті, Нгоронгоро,
Кіліманджаро;
позначає і показує
на карті:
миси: Рас-Енгела,
Агульяс, Альмаді, Рас-Гафун;
моря: Середземне,
Червоне;
затоки: Гвінейська, Аденська;
протоки: Мозамбіцька,
Гібралтарська, Баб-ель-Мандебська;
острів Мадагаскар;
півострів Сомалі;
гори: Атлас,
Драконові, Капські;
вулкан Кіліманджаро;
нагір’я Ефіопське;
плоскогір’я Східноафриканське;
річки: Ніл,
Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева;
озера: Вікторія,
Танганьїка, Ньяса, Чад;
водоспад Вікторія;
пустелі: Сахара,
Наміб;
держави та їх
столиці: Єгипет, Ефіопія, Нігерія, Південна Африка;
пояснює зв’язки між
тектонічними структурами, рельєфом і корисними копалинами, розміщення
кліматичних поясів, наслідки зміни природи материка;
порівнює клімат різних
кліматичних поясів та природні зони;
характеризує розміщення
корисних копалин, річок та озер на материку, основні екологічні проблеми
Африки;
визначає географічні
координати, типи клімату за кліматичною картою та кліматичними діаграмами;
оцінює наслідки екологічних проблем
|
|
14
|
|
Дослідження
та освоєння материка
|
1
|
|
||
15
|
|
Тектонічна
будова, рельєф, корисні копалини.
|
1
|
|
||
16
|
|
Загальні
риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.
|
1
|
|
||
17
|
|
Практична робота
4. Визначення типів клімату Африки за
кліматичними діаграмами
|
1
|
|
||
18
|
|
Води
суходолу. Використання водних ресурсів.
|
1
|
|
||
19
|
|
Природні зони,
закономірності їх розміщення.
|
1
|
|
||
20
|
|
Стихійні
явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО
|
1
|
|
||
21
|
|
Населення.
Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту.
|
1
|
|
||
22
|
|
Узагальнення
|
1
|
|
||
23
|
|
Тема 2. Південна
Америка (7 год.)
Географічне
положення. Дослідження та освоєння материка
Практична робота
5. Позначення на
контурній карті назв географічних об`єктів
материка.
(протягом теми)
|
1
|
|
Учень:
називає характерні риси географічного положення,
дослідників – А. Веспуччі, А. Гумбольдта, найголовніші риси природи материка;
наводить приклади форм рельєфу,
внутрішніх вод, ґрунтів, видів рослин і тварин, країн континенту;
позначає і показує
на карті:
миси: Галлінас,
Фроуерд, Кабу-Бранку, Паріньяс, Горн;
море Карибське;
затоку Ла-Плата;
протоки: Магелланова,
Дрейка;
острови: Вогняна
Земля, Фолклендські;
рівнини: Амазонська,
Оринокська, Ла-Платська низовини, Бразильське, Гвіанське плоскогір’я;
гори Анди (г.
Аконкагуа);
вулкани: Льюльяйльяко,
Котопахі;
річки: Амазонка,
Парана, Ориноко;
водоспади: Анхель,
Ігуасу;
озера: Маракайбо,
Тітікака;
пустелю Атакама;
держави та їх
столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі;
характеризує особливості
географічного положення, типи клімату, найбільші річкові системи, природні
зони, населення та його господарську діяльність в різних країнах материка;
порівнює особливості
природних умов Південної Америки та Африки;
пояснює закономірності
поширення основних форм рельєфу, особливості розподілу температури та опадів
на материку, прояв широтної зональності на рівнинах та вертикальної поясності
в Андах;
визначає за фізичною картою
географічні координати крайніх точок материка, форми рельєфу, за кліматичними
картами і кліматичними діаграмами – типи клімату;
оцінює наслідки втручання людини в природні
комплекси материка
|
|
24
|
|
Тектонічні
структури, рельєф, корисні копалини.
|
1
|
|
||
25
|
|
Загальні риси
клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.
Практична
робота
6.
Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами.
|
1
|
|
||
26
|
|
Води
суходолу.
|
1
|
|
||
27
|
|
Природні зони.
Вертикальна поясність Анд. Зміни природи материка людиною.
Дослідження
Природні унікуми Південної Америки
|
1
|
|
||
28
|
|
Сучасні
екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової
природної спадщини ЮНЕСКО
|
1
|
|
||
29
|
|
Населення. Держави.
Зв’язки України з державами
Південної Америки.
|
1
|
|
||
30
|
|
Тема 3. Австралія (4 год.)
Географічне
положення. Дослідження та освоєння материка
Практична робота
7. Позначення на контурній карті
назв основних географічних об’єктів Австралії (протягом теми)
Тектонічна
будова, рельєф, корисні копалини.
|
1
|
|
Учень:
називає характерні риси
географічного положення, дослідників А. Тасмана, Дж. Кука, М. Фліндерса,
унікальні риси рослинності і тваринного світу материка;
наводить приклади форм рельєфу,
типів клімату, внутрішніх вод, представників рослинності і тваринного світу
Австралії;
позначає і показує на карті:
миси: Йорк, Південно-Східний, Стіп-Пойнт,
Байрон;
моря: Коралове, Тасманове;
затоки: Карпентарія, Велика Австралійська;
острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф;
півострів Кейп-Йорк;
плоскогір’я Західно-Австралійське;
низовину Центральну;
гори: Великий Вододільний хребет (г.
Косцюшко);
річки: Муррей, Дарлінг;
озеро Ейр;
пустелі: Велика Піщана, Велика пустеля
Вікторія;
державу Австралійський Союз
та її столицю;
характеризує особливості
географічного положення, головні риси населення та його господарської діяльності;
порівнює географічне
положення Австралії і Африки;
пояснює вплив рельєфу і
клімату на формування вод суходолу, унікальність органічного світу,
особливості заселення Австралії;
визначає географічні координати
і протяжність материка, форми рельєфу
за фізичною картою, кліматичні показники за тематичними картами;
оцінює наслідки впливу людини на унікальну природу материка
|
|
31
|
|
Клімат. Води
суходолу.
|
1
|
|
||
32
|
|
Унікальність
рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка
людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної
спадщини ЮНЕСКО. Населення, його склад та розміщення. Австралія –
країна-материк. Україна й Австралія.
|
1
|
|
||
33
|
|
Узагальнення
|
1
|
|
||
34
|
|
Підсумкова семестрова робота
|
1
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети (2
год.)
|
||||||
35
|
|
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду (1
год.)
Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка.
Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка
Практична робота
8.
Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів Антарктиди
|
1
|
|
Учень:
називає характерні риси географічного положення Антарктиди та Антарктики,
першовідкривачів материка Ф. Беллінсгаузена, М. Лазарєва, Р. Амундсена, Р.
Скотта, країни, що беруть участь у сучасних дослідженнях;
наводить приклади міжнародного співробітництва у вивченні Антарктиди;
позначає і показує
на карті Антарктичний
півострів, моря Уедделла, Росса;
характеризує особливості географічного положення, міжнародну
співпрацю в Антарктиді;
пояснює відмінності
між Антарктикою й Арктикою, міжнародний статус материка;
оцінює роль України в дослідженні Антарктиди
|
|
36
|
|
Тема 2. Природа материка (1 год.)
Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ
Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми
материка.
|
1
|
|
Учень:
називає характерні риси природи Антарктиди, Антарктики;
наводить приклади рослин і тварин Антарктики;
позначає і показує
на карті Трансантарктичні
гори, вулкан Еребус;
характеризує особливості клімату, органічного світу;
пояснює причини утворення суцільного покривного
зледеніння, його вплив на природу материка;
оцінює сучасний стан природи та природних багатств;
висловлює судження про вплив Антарктиди на природні особливості планети
|
|
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі (23
год.)
|
||||||
37
|
|
Тема 1. Північна Америка (8 год.)
Географічне
положення. Історія відкриття та освоєння
Практична робота
9. Зазначення на контурній карті
назв географічних об'єктів Північної Америки (протягом теми)
|
1
|
|
Учень:
називає характерні риси географічного положення та
природи, дослідників материка;
наводить приклади форм рельєфу,
внутрішніх вод, типів ґрунтів, рослин і тварин, впливу господарської
діяльності людей на природу материка;
позначає і показує
на карті:
миси: Мерчісон, Мар’ято, Принца Уельського,
Сент-Чарльз;
затоки: Гудзонова,
Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска;
острови: Гренландія,
Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі
Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг;
півострови: Лабрадор,
Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан;
рівнини: Центральні,
Великі, Лаврентійська височина, Примексиканська низовина;
гори: Кордильєри
(г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі;
річки: Міссісіпі,
Маккензі, Юкон, Колорадо;
водоспад Ніагарський;
озера: Великі
(Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне;
держави та їх
столиці: США, Канада, Мексика;
характеризує особливості
географічного положення, основні риси рельєфу, типи клімату, найбільші
річкові системи та озера, природні зони, населення країн
материка та його господарську
діяльність;
порівнює рельєф і клімат
Північної і Південної Америки;
пояснює вплив
географічного положення материка на його природу, особливості освоєння людиною;
оцінює вплив господарської діяльності людини на
природні комплекси материка
|
|
38
|
|
Тектонічні
структури, рельєф, корисні копалини.
|
1
|
|
||
39
|
|
Загальні
риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.
|
1
|
|
||
40
|
|
Води
суходолу.
|
1
|
|
||
41
|
|
Природні
зони. Вертикальна поясність в горах. Зміни природи материка людиною. Сучасні
екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини
ЮНЕСКО
|
1
|
|
||
42
|
|
Дослідження
Розробка та обґрунтування маршруту, що
проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної
спадщини ЮНЕСКО
|
1
|
|
||
43
|
|
Населення.
Держави. Україна і держави Північної Америки.
|
1
|
|
||
44
|
|
Узагальнення
|
1
|
|
||
45-46
|
|
Тема 2. Євразія (15 год.)
Географічне
положення. Поділ Євразії на дві частини світу
Практична робота
10.
Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії.
|
2
|
|
Учень:
називає особливості географічного положення, дослідження
і подорожі землепрохідців, П.
Тянь-Шанського, М. Пржевальського, характерні риси природи і населення
Євразії;
наводить приклади форм рельєфу, річок
та озер, типів ґрунтів, типових рослин і тварин, країн материка;
позначає і показує
на карті:
миси: Рока,
Дежньова, Челюскін, Піай;
моря: Північне,
Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте,
Японське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське;
затоки: Біскайська,
Бенгальська, Перська;
протоки: Дарданелли,
Босфор, Ла-Манш, Гібралтарська, Берингова;
острови: Великобританія,
Ірландія, Шпіцберген, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан,
Суматра, Ява), Філіппінські;
півострови: Балканський,
Апеннінський, Піренейський, Скандинавський,
Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан,
Аравійський;
рівнини: Східноєвропейська,
Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Індо-Гангська,
Месопотамська низовини, плоскогір’я Декан, Середньосибірське;
гори: Піренеї,
Альпи, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань,
Гімалаї (г. Джомолунгма);
нагір’я: Тибет,
Іранське;
вулкани: Гекла,
Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма;
пустелі: Каракуми,
Гобі, Руб-ель-Халі;
річки: Рейн,
Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг,
Інд, Євфрат, Тигр;
озера: Каспійське,
Женевське, Ладозьке, Байкал, Мертве море;
держави та їх
столиці: Україна, Росія, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія,
Китай, Індія, Японія;
характеризує особливості
географічного положення, основні риси рельєфу та закономірності розміщення
корисних копалин, кліматичні пояси і типи клімату, найбільші річкові системи
та озера, закономірності розміщення природних зон, населення;
порівнює типи клімату в
межах помірного поясу Євразії, вертикальні пояси в різних гірських системах;
пояснює причини
різноманітності природи Євразії;
визначає протяжність
материка з півночі на південь та із заходу на схід, за тематичними картами –
характерні риси клімату, рослинності і тваринного світу;
оцінює наслідки сучасного впливу господарської
діяльності людини на природу материка
|
|
47
|
|
Дослідження
та освоєння материка.
|
1
|
|
||
48-49
|
|
Тектонічна
будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх
сил у його формуванні. Корисні копалини.
|
2
|
|
||
50
|
|
Загальні
риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.
|
1
|
|
||
51
|
|
Практична робота
11. Визначення типів клімату в
межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм.
|
1
|
|
||
52-53
|
|
Води
суходолу.
|
2
|
|
||
54-55
|
|
Природні
зони. Вертикальна поясність. Зміни природи материка людиною. Найвідоміші
об’єкти, віднесені
до Світової природної
спадщини ЮНЕСКО.
|
2
|
|
||
56
|
|
Дослідження
Здійснення
уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням
країн, природних об’єктів та природних комплексів
|
1
|
|
||
57-58
|
|
Населення.
Найбільші держави Європи та Азії.
Зв’язки України з країнами Європи та Азії.
|
2
|
|
||
59
|
|
Узагальнення
|
1
|
|
||
РОЗДІЛ V. Океани (5 год.)
|
||||||
60
|
|
Тема 1. Тихий океан. (2 год.)
Географічне
положення. Острови
в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна.
Практична робота
12.
Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті
(виконується
поетапно під час вивчення кожного океану)
|
1
|
|
Учень:
називає характерні риси географічного положення Тихого
океану, великі водні об’єкти – моря,
затоки, протоки, різні за походженням острови, природні багатства;
наводить приклади форм рельєфу,
течій, видів рослин і тварин, островів;
позначає і показує
на карті:
форми рельєфу:
Східнотихоокеанське підняття, Північно-Західна,
Північно-Східна улоговини;
течії: Північна
та Південна Пасатна, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська, Північнотихоокеанська, Східноавстралійська;
острови: Нова
Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські, Соломонові, Тонга;
пояснює зв'язок клімату
океану з атмосферною циркуляцією та переміщенням течій, своєрідність
органічного світу;
порівнює властивості водних
мас різних частин Тихого океану;
оцінює вплив океану на життя і діяльність людей
на прибережних територіях
|
|
61
|
|
Клімат і води.
Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану.
Вплив океану на
життєдіяльність людей прилеглих материків.
|
1
|
|
||
62
|
|
Тема 2. Атлантичний
океан. (1 год.)
Географічне положення. Рельєф дна.
Клімат і води. Органічний світ і природні
ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність
людей прилеглих материків
|
1
|
|
Учень:
називає характерні риси географічного положення
Атлантичного океану, відомі географічні об’єкти;
наводить приклади форм рельєфу дна,
течій, представників органічного світу;
позначає і показує
на карті:
форми рельєфу: Північноатлантичний
і Південноатлантичний хребти;
течії: Гольфстрім,
Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська, Бразильська, Бенгельська;
характеризує особливості
клімату і поширення органічного світу, проблеми забруднення океану;
порівнює переміщення
океанічних течій у північній і південній частинах океану;
пояснює особливості
формування серединно-океанічних хребтів,
властивості водних мас;
оцінює вплив Атлантичного океану на природу материків
і життєдіяльність людей
|
|
63
|
|
Тема 3. Індійський океан (1 год.)
Географічне положення. Рельєф дна.
Клімат і води. Органічний світ і природні
ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану.
Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках
|
1
|
|
Учень:
називає характерні риси географічного положення океану,
його природні ресурси;
наводить приклади форм рельєфу дна
океану, течій, представників органічного світу;
позначає і показує
на карті вже відомі географічні об’єкти, а
також: підводні хребти: Західноіндійський,
Аравійсько-Індійський, Австрало-Антарктичний; Зондський
глибоководний жолоб;
течії: Сомалійська,
Мадагаскарська, Мусонна, Західноавстралійська;
характеризує особливості
рельєфу дна, клімату, водних мас, руху океанічних течій океану;
порівнює особливості географічного положення Індійського
океану з Тихим та Атлантичним океанами;
пояснює вплив океану на
прилеглі материки, своєрідність органічного світу;
оцінює вплив людської діяльності на природу океану
|
|
64
|
|
Тема 4. Північний
Льодовитий океан (1 год.)
Географічне положення Північного
Льодовитого океану у високих широтах.
Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий
режим океану. Органічний світ і
природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків
|
1
|
|
Учень:
називає особливості географічного положення
океану, природні багатства;
наводить приклади форм рельєфу дна,
представників органічного світу;
позначає і показує
на карті: вже відомі географічні об`єкти, а також підводні
хребти Ломоносова, Менделєєва, Трансарктичну течію;
характеризує своєрідність
географічного положення, особливості природи та освоєння океану;
порівнює природні умови в
центральній, євразійській та північноамериканській частинах океану;
пояснює вплив
географічного положення океану на клімат, властивості водних мас та їх
переміщення; поширення органічного світу;
|
|
РОЗДІЛ VI. Вплив людини на природу
материків та океанів (2 год.)
|
||||||
65
|
|
Тема 1.
Використання природних багатств материків та океанів.
Природні багатства материків та океанів, їх
основні види. Наслідки використання ресурсів людиною.
Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти
|
1
|
|
Учень:
називає основні природні багатства материків та океанів;
наводить приклади раціонального і
нераціонального природокористування, змін природних комплексів під впливом людини,
антропогенних ландшафтів;
показує на карті найбільш багаті
природними багатствами частини материків та океанів;
характеризує зміни природи
внаслідок інтенсивного природокористування;
пояснює причини порушення
природної рівноваги;
оцінює наслідки використання людиною природних багатств материків і океанів
|
|
66
|
|
Тема 2. Екологічні проблеми материків та
океанів.
Забруднення
навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження.
Міжнародне співробітництво у розв’язуванні екологічних проблем. Міжнародні
організації з охорони природи.
|
1
|
|
Учень:
називає джерела забруднення навколишнього середовища, міжнародні
організації з охорони природи;
наводить приклади основних видів
забруднення довкілля: хімічне, радіаційне, біологічне, теплове, звукове;
показує на карті вже відомі
природоохоронні території, райони екологічного лиха;
характеризує різні види
забруднення природи, екологічні проблеми материків та океанів і можливі шляхи
їх розв’язування;
порівнює рівень забруднення
навколишнього середовища на материках та в океанах;
оцінює роль міжнародного співробітництва у розв’язуванні проблем взаємодії
природи і суспільства
|
|
67
|
|
Дослідження
Шляхи
розв’язування екологічних проблем
|
1
|
|
||
68
|
|
Узагальнення
|
1
|
|
|
|
69
|
|
Підсумкова семестрова робота
|
1
|
|
|
|
70
|
|
Повторення
|
1
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар