Рухливі ігри в режимі навчального дня учнів початкової школи
ВСТУП
Учні у школі малорухомі,
адже тривалий час проводять у сидячому положенні, їхні органи і системи життєдіяльності
втрачають здатність правильно функціонувати. Гра включає всі види природних
рухів: ходьбу, біг, стрибки, метання, лазіння, вправи із предметами, а тому є
незамінним засобом фізичного виховання дітей. Світ ігор дуже різноманітний:
рухливі, сюжетні, народні, рольові, спортивні, імітаційні, командні, групові,
ігри-естафети, ігри-конкурси, ігри-забави, ігри-змагання тощо. Народна
педагогіка вимагає, щоб батьки, вчителі, вихователі піклувались про фізичний
розвиток дитини, всіляко заохочували її до рухів. «Як дитина бігає і грається,
так її здоров'я усміхається», стверджує прислів'я. Чим більше дитина рухається,
тим краще росте і розвивається. Найкращими «ліками» для дітей від рухового
«голоду» є рухливі ігри. Цінність ігрової діяльності в тому, що вона враховує
психолого-педагогічну природу дитини, відповідає її потребам та інтересам. Гра
формує навички соціальної поведінки, специфічні системи цінностей, орієнтацію
на групові та індивідуальні дії, розвиває стереотипи поведінки в соціумі. Ігри
на уроках фізкультури та в режимі навчального дня використовуються для
гармонійного поєднання розумових, фізичних та емоційних навантажень, загального
комфортного стану. Говорячи про вплив гри на розумовий розвиток, варто
відзначити, що вона змушує мислити найбільш економічно, миттєво реагувати на
дії суперника і партнера. Гра розвиває, так звану, внутрішню мову і логіку,
втамовує емоції. Користь рухливих ігор, в які можна грати без спеціальної
підготовки, у будь – якому віці, так як у них відсутня складна техніка і
тактика, а правила можна змінювати за бажанням, є беззаперечною. Рухливих ігор
багато, вони різноманітні, зручні тим, що учасник сам регулює навантаження у
відповідності до своїх можливостей, що дуже важливо для здоров’я. Ось чому
рухливі ігри є дійсно масовими, загальнодоступним засобом фізичного і
морального виховання дітей і підлітків. Школярі під час навчального
процесу малорухомі, їхні органи і системи життєдіяльності втрачають здатність
правильно функціонувати. Вихід – потрібно частіше залучати їх до рухливої гри,
проводити естафети, які сприяють покращенню настрою і зміцненню здоров'я.Результати гри – радість та емоційний
підйом. Позитивна емоція творчості – найважливіший фактор оздоровлення. У
молодших класах найбільш актуальним є застосування сюжетно-рольових ігор. Так
як мислення дітей молодшого шкільного віку є образним і предметним, то сюжетні
ігри надзвичайно сприяють розвитку творчої уяви та вихованню особистісних
якостей. Сюжетно-рольові ігри сприяють розвитку мислення формування характеру,
розвитку волі, моральних якостей, фізично зміцнюють дитину, створюють емоційний
настрій на позитивну навчальну діяльність. Діти, проявляючи в сюжетно-рольових
іграх спритність, швидкість, силу, витривалість, розвиваються фізично. При
цьому вони відчувають радість, насолоду і, відповідно, оздоровлюються.
Рухливі ігри в режимі навчального дня
Ігрові фізичні вправи
«Хто і як рухається»
Діти разом з учителем називають тварин,
птахів, комах. Е:-н рухаються, повзають, стрибають, показуючи, як пересуваються
твар, -і птахи і комахи. Можна жестами і рухами передавати поведінку
якої-небудь тварини, щоб учасники гри відгадали, кого саме показують діти.
«Журавлі і жаби»
Діти діляться на дві групи. Одні -
«журавлі», стоять то на одній, то на другій нозі. Інші - «жаби», стрибають. І,
звичайно, голосно квакають. За сигналом, стрибаючи на одній нозі, «журавлі»
починають ловити «жаб», які втікають у болото (куток кімнати), де можуть
врятуватися. За якийсь час діти міняються ролями, і гра продовжується.
«М'яч,
підстрибни вище»
Покажіть
дітям, як потрібно відбивати м'яч від підлоги. Спочатку
нехай вони відбивають його до рівня грудей, потім - до голови і вище. Дітей,
старших семи років, навчіть кидати м'яч із затягу. Замість м’яча
використовуються камінці (на вулиці), паперові саморобки (у приміщенні)
Заохочуйте дітей кидати м'яч якомога далі (до дерева, до дверей) і вище («до
сонця»). «їжачок розгорнувся і згорнувся» Лежачи на спині і випроставши руки
вгору, дитина щосили витягується. Потім піднімає тулуб догори, нахиляється до
колін, обхоплює зігнуті ноги під колінами руками, тобто групується - їжачок
згорнувся. Відпочиваючи між повтореннями, дитина може зробити цю вправу 2-6
разів.
«Султан»
Діти сидять на килимі по-турецьки.
Прослідкуйте, щоб зовнішні частини їхніх стоп однаково рівно спиралися на
підлогу. Після цього дітям потрібно піднятися, тримаючись за яку-небудь опору
(стілець) так, щоб ноги залишалися схрещеними і випростаними. Діти стоять на
зовнішніх частинах стоп. Потім вони повільно сідають, рівномірно розподіляючи
вагу тулуба на обидві ноги. Ця гра допоможе дітям позбутися плоскостопості
. Дихальні ігрові вправи
«Кулька»
Запропонуйте дітям «надмухати повітряні
кульки». Треба широко розвести руки в сторони, глибоко вдихнути та видихнути
повітря в уявну кульку, повільно з'єднуючи долоні над рівнем губ та вимовляючи
ЗВУК «ф-ф-ф». Коли кулька «лопне», плеснути в долоні, витягти губи трубочкою та
голосно вимовити звук «ш-ш-ш», складаючи водночас руки на колінах. (Ця гра
допоможе дітям позбутися захворювань дихальних шляхів).
«Гармошка»
У положенні стоячи, тримаючи руки на
поясі, розставте злегка ноги в сторони, покладіть руки на пояс і нахиліться
вліво. Правий бік розтягується, як гармошка, і відбувається видих. Потім
випряміться і зробіть вдих. Після цього нахиліться вправо. Тепер лівий бік
розтягнувся, як гармошка. Випряміться і зробіть глибокий видих.
«У Туреччині роблять так...»
Сядьте, схрестивши ноги по-турецьки, покладіть
руки на потилицю, розправте груди. Відкиньте голову назад і зробіть глибокий
вдих, потім нахиліть верхню частину тіла вперед і зробіть видих. Покладіть руки
на потилицю і нахиліться вправо. Випряміться і зробіть вдих. Потім нахиліться
вліво і знову випряміться, зробіть видих.
Загальнорозвиваючі
ігрові вправи з ходьбою і стрибками
«Велетень»
Станьте
навшпиньки, підніміть руки вгору і витягніть тулуб угору. Витягуйтеся все вище й вище, не зводячи очей з
кінчиків пальців. Ідіть уперед.
«Карлик»
Сядьте навприсідки і зобразіть
маленького карлика. У такому ж положенні, навприсідки, рухайтеся вперед з
простягнутими руками. Намагайтеся не падати! Ходіть навперемінно або як
«велетень», або як «карлик», щоб було веселіше. «Військовий» Станьте струнко,
витягніть руки уздовж тулубу, притисніть їх до тіла і ходіть, як військові на
параді: тягніть носок уперед і ставте ногу на всю стопу. «Лелека»
Ви коли-небудь бачили, як гордовито
ходить лелека! Спочатку він згинає ногу, витягує її вперед і тільки потім
ставить на землю. Анумо зобразіть лелеку! Витягніть руки в сторони, як крила, і
ходіть по колу з піднятою головою.
«Як собачка»
Давайте ходити, як собачка. Для того, щоб
добре зобразити, як ходить собачка, треба стати на руки і на коліна. Хто так
зможе ходити швидше за всіх?
«Потішне змагання навколішки»
Йдіть навколішки якомога швидше. Тільки не торкайтеся підлоги руками і не падайте!
Потішне змагання.
«З книгою на голові»
Покладіть книгу на голову, випряміться і
починайте ходити по колу. Не притримуйте її рукою і не допускайте її падіння. У
деяких країнах жінки носять на голові глеки з водою або кошики, як ви зараз
книгу. У цих жінок красива і правильна хода. Замість книги можна покласти на
голову який-небудь інший предмет. Головне, щоб дитина йшла правильною,
розміреною ходою, а предмет не падав у неї з голови.
«З книгою на лобі!»
Закиньте голову назад і покладіть книгу або
який-небудь плоский предмет на лоб. Так ходіть по колу, спрямувавши погляд
угору, намагаючись зберегти рівновагу. Книги не можна торкатися або допустити,
щоб вона впала. Будьте уважні і не підіймайте руки вгору. Якщо цю вправу
виконують кілька дітей, винагороду отримує той, хто пронесе на лобі книгу довше
за всіх.
«Збираймо квіти»
Зробіть великий крок уперед, простягніть
додолу спочатку ліву руку, потім праву, наче збираєте квіти. Зробіть крок
правою ногою і «зірвіть квітку» лівою рукою, потім зробіть крок лівою ногою і
«зірвіть квітку» правою рукою і т. д. Ходіть не дуже швидко (по можливості на
прямих ногах), удаючи, що збираєте квітки на галявині.
«Ведмідь»
Станьте карачки. Переставте одночасно праву
руку і праву ногу, а потім ліву руку і ліву ногу. Ходити треба, похитуючись з
боку на бік, як ведмедик, і час від часу гарчати. Уважно стежте, щоб коліна не
згиналися!
«Ходячий стіл»
Давайте ходити на «чотирьох ногах»
животом догори. Таким чином тіло утворить ніби стіл на чотирьох ніжках. Уявімо
собі, що на ньому стоїть чайник і чашка! Треба тримати тіло чітко
горизонтально, щоб предмети не впали. Стіл може рухатися вперед і назад. У кого
весь посуд цілий?
«Горобець»
Виконуючи цю вправу, діти стають у коло.
Малята можуть навіть цвірінькати. Чи знаєте ви, як пересуваються горобці? Вони
не крокують, як ми, а стрибають на двох лапках одразу. При нагоді
поспостерігайте за ними. А зараз, розставивши руки в сторони, немов крила,
пострибайте, як горобці.
«Хворий горобець»
Бідний горобчик зламав ніжку! Тепер він
може стрибати тільки на одні нозі. Уявіть, як важко йому добувати їжу. Удаймо
цього горобчика пострибаймо на одній нозі. Другу ногу зігнемо в коліні і
візьмемося рукою за кісточку. Хто зуміє так пострибати довше за всіх?
«Цирковий кінь»
Давайте ходити високо піднімаючи коліна,
наче циркові коні. А потім пострибаємо, роблячи крок уперед весь час однією
ногою. Конячка скаче швидко, потім повільніше, доки, нарешті, не зупиниться.
Ігрові вправи для зміцнення м'язів ніг і живота
Вправа
1
1. В.п. - сидячи, ноги випростати
вперед, носки вгору. Не міняючи положення п'ят, кілька разів відірвати коліна
від підлоги.
2. В.п. - сидячи, взятися правою рукою за
праву ногу і повертати ії у гомілковому суглобі до відчуття втоми. Повторити те
саме лівою рукою з лівою ногою.
3. В.п. - сидячи, ноги зігнути, упор
руками ззаду. Відірвавши носки від підлоги, виконати поперемінні рухи ногами.
Підвестися, розслабивши гомілки.
Вправа 2
1. В.п. - стоячи, ліва ступня повністю
на підлозі, права спирається лише на носок. Згинаючи праву ногу в коліні,
виконати удар по уявному м'ячу. Те саме зробити лівою ногою.
2. Ходьба з імітацією ударів по м'ячу,
поперемінно обома ногами.
«Товстий і тонкий»
Станьте на коліна, сядьте на п'яти, випніть
живіт і прогніться в попереку. Від цього ви станете набагато товстішими. Потім
втягніть живіт і станете пласкими, як дощечки.
«Собачка на задніх
лапках»
Станьте на коліна, потім сядьте на п'ятки, підніміть
руки вперед і виконуйте рухи, як собачка, коли вона «служить». Раптом щеня щось
налякало. І воно почало «вертіти хвостом». Цей рух виконується після того як ви
посиділи на п'ятках. Тепер швидко підведіться і займіть вихідне положення, а
потім знову сядьте на п'ятки. Будьте уважні: щеня все ще перелякане і «крутить
хвостом»!
«Повітряний велосипед»
Ляжте на спину і зігніть ноги в колінах.
Потім витягніть ноги вперед і поперемінно крутіть ними, уявляючи, що крутите
педалі велосипеда. Увага! В момент випрямлення ноги мають бути трохи нахиленими
вперед. «"Не забувайте час від часу «дзвонити».
«Повітряні сходи»
Ляжте на спину і «йдіть» на випростаних
ногах уявними сходами, доки ноги не опиняться у вертикальному положенні. Потім
повільно «зійдіть» униз, витягуючи носки. Порахуйте, на якому ж поверсі ми
знаходимося?
«Мавпочка на дереві»
Ляжте і підніміть одну ногу вертикально
вгору, міцно візьміться двома руками за стегно і, перебираючи руками,
підніміться до кісточки як мавпочка на дерево. Ногу обхоплюйте, як стовбур
дерева. Час від часу треба відпочивати. А потім знову повторюйте вправу,
піднімаючи вгору то праву, то ліву ногу.
«Футбол у повітрі»
Ляжте на спину, підтягніть коліна до грудей.
Бийте то правою, то лівою ногою по уявному м'ячу. Потім «розсердьтеся» на м'яч
і вдарте його двома ногами відразу.
«Перекат і підскік»
Ляжте на спину, зігніть коліна і обхопіть їх
руками. Потім підтягніть коліна
до грудей, зробіть перекат в групуванні назад, а потім уперед і зіскочте на
ноги. Спробуйте, це легше, ніж ви думаєте.
«Черв'як»
У
черв'яка немає ні рук, ні ніг, проте він пересувається, роблячи хвилеподібні
рухи всім тілом. Спробуйте, можливо, і
ви так зможете? Ляжте на спину, руки щільно притисніть до тіла, зведені ноги
витягніть. А тепер на сідницях, спині і плечах намагайтеся просунутися вперед,
не торкаючись руками землі.
«З положення стоячи
сісти по-турецьки»
Хто з вас може, тримаючись руками за
вуха, сісти по-турецьки на землю, а потім знову підвестися?
«Нахил назад»
Станьте на коліна, щільно притисніть
руки до тулуба. Не згинаючи спини, нахиліться назад, майже торкаючись ступнів,
і поверніться у вихідне положення. Стежте за тим, щоб спина була прямою, а
живіт втягнутим! Сідаючи, не відривайте руки від тулуба.
«Відкритий складений ніж»
Сядьте на підлогу, випряміть ноги, руки
розташуйте уздовж тулуба. Нахиліть тулуб спочатку вперед, а потім злегка назад,
спробуйте підвести ноги і зафіксувати їх в такому положенні. Стежте за тим, щоб
вони були прямими. Скільки часу ви зможете протримати ноги в такому положенні?
«Змія»
Ви коли-небудь бачили, як повзе змія?
Шипить, звивається з боку в бік. Спробуйте, можливо, і ви так зможете? Ляжте на
спину, розведіть руки в сторони на рівні плечей, ноги з'єднайте і підніміть
вгору. Розмахуйте ногами то в один, то в інший бік. Коли ви зробите так кілька
разів, подивіться, чи вдалося вам пересунутися вперед. Руки і спину не
відривайте від землі.
«Чий поштовх сильніший?»
Двоє дітей лягають на спину, ногами один до
одного, коліна злегка зігнуті, ступні одного щільно притиснуті до ступнів
іншого. Діти одночасно відштовхуються один від одного ногами і роз'їжджаються.
Перемагає той, чий поштовх сильніший. Цю вправу можна виконувати лише на
гладенькій натертій підлозі.
«Пальці ніг ходять у гості»
Двоє дітей лягають на спину головами
один до одного. Міцно тримаючись за руки, піднімають ноги втору за голову.
Пальці їхніх ніг «вітаються», і ноги знову опускаються на підлогу. Весела
вправа!
«Крани»
Двоє дітей лягають на спину (ноги
нарізно, голови торкаються) і міцно беруться за руки. Руки лежать на підлозі.
Діти піднімають ноги вгору до вертикального положення, а потім опускають їх
праворуч. Після цього вони піднімають ноги, як кран піднімає вантаж, доки вони
знову не опиняться у вертикальному положенні, а потім опускають їх ліворуч. Під
час вправи ноги повинні бути з'єднаними і випрямленими.
Ігрові
вправи для зміцнення мускулатури спини
«Важкоатлет»
Покладіть одну гантелю (або який-небудь
подібний предмет) на плечі й уявіть собі, що вона дуже важка. Спочатку походіть
з нею назад - уперед, потім підніміть цей «гігантський тягар» на висоту піднятих
рук і знову опустіть на плечі. Ходіть з гордим виглядом, поставою, як атлет
після взяття ваги. Стежте за тим, щоб плечі були прямими і щоб «тягар» не впав.
«Як носять воду?»
Раніше, коли на все село була одна
криниця, дівчата мали носити воду у відрах. Відра висіли з двох боків на
коромислах, які носили на плечах. Уявіть собі, що ви несете саме так воду.
Ходіть з палицею на плечах, розпрямивши плечі і випрямивши спину. Будьте дуже
уважні, не розлийте воду!
«Літак»
Станьте у вихідне положення: ноги разом, руки
в сторони на висоту плечей. Руки - крила літака. Тепер «літайте» в різні боки,
нахиляючись то праворуч, то ліворуч. «Крила» треба нахиляти в бік повороту. Під
час виконання вправи можна гудіти.
«Боксер»
Уявіть собі, що ви боксер, і змагаєтеся
на рингу. «Бийте» кулаком щосили, і не обов'язково в одну точку, а куди тільки
можете попасти.
«Колун»
Станьте, трохи розставивши ноги. Уявіть
собі, що в руках у вас сокира. Зробіть великий помах і вдарте щосили сокирою по
колоді. Розрубайте принаймні десять таких колод.
«Збирання фруктів»
Ви перебуваєте у великому фруктовому саду. В
ньому, як у казковій країні, можна зірвати плід, який тільки душі заманеться, і
з великим задоволенням його з'їсти. Обважнілі від плодів гілки опустилися
низько, і ось уже у ваших руках яблука, груші, персики. Складайте їх у кошик,
доки він не наповниться.
«Косар»
Ви коли-небудь бачили, як косять траву?
Косар злегка нахиляється вперед і махає косою то в один бік, то в інший.
Давайте повторимо ці рухи. Розмахуйте косою зліва направо, кожний раз роблячи
невеликий крок уперед. Незважаючи на похитування, рухайтеся точно по прямій.
«Вправа з палицею»
Ляжте на живіт, відведіть руки назад,
візьміть палицю або гантель. Тримайте її з руках міцно і підведіть груди від
підлоги. Знов опустіться Повторіть це кілька разів підряд, підносячи голову і
дивлячись уперед.
«Допитлива дитина»
Допитлива дитина лежить на животі, руки
з'єднані за спиною, живіт і ноги щільно притиснуті до підлоги. Вигнувши груди,
дитина з цікавістю дивиться вперед і в різні боки, вона настільки допитлива, що
намагається поглянути й назад. Стежте за тим, щоб у вас рухалася лише голова,
навіть тоді, коли ви дивитеся назад. При цьому руки треба притискати до спини.
«Індієць у дозорі»
Ляжте на живіт, одну руку притисніть до
тіла, а долоню іншої приставте козирком до очей. Підведіть груди і подивіться
ліворуч і праворуч, як Індієць у дозорі. Потім поміняйте руки місцями і
повторіть вправу.
«Літаючий птах»
Ляжте на живіт і розведіть руки в
сторони, немов крила. Притисніть стегна і ноги до підлоги. Піднімайте і
опускайте голову і груди, а руками виконуйте рухи, удаючи літаючого птаха.
Дивіться вперед і плечі високо не піднімайте.
«Цікаве кошеня»
Простягніть руки вперед, станьте на
коліна, а потім сядьте на п'ятки. Нахиліться якомога нижче, спираючись об
підлогу руками, майже торкаючись її носом. У такому положенні можна
пересуватися, перебираючи руками спочатку в один бік, а потім в інший, і так
кілька разів. При цьому озирайтеся по боках, як кошеня, що крадеться. Нарешті,
не знайшовши нічого цікавого, кошеня знову сідає на задні лапки.
«Кішка ловить мишей»
Коли кішка вирушає ловити мишей, вона щільно
притискається до підлоги і тихо повзе вперед, спочатку витягуючи передню лапу,
потім задню. Лапи вона ставить зовсім безшумно. Спробуйте і ви повзти, як
кішка. Хто буде тихіше за всіх повзти, той найбільше зловить мишей.
«Із чашею води в руках»
Сидячи на п'ятках, підніміть руки вгору
і уявіть собі, що ви тримаєте наповнену водою чашу. Потім почніть повільно
підійматися, поки не станете на коліна. Весь час дивіться вгору і стежте за
тим, щоб не розплескати воду.
«Щеня»
Ходіть карачки, як це роблять щенята.
При кожному кроці підтягуйте вперед коліно, намагаючись торкнутися ним носа.
Будьте обережні, не впадіть.
«Що знаходиться в пакеті?»
Сядьте на п'ятки. Опустіть обличчя до підлоги
і закрийте його руками. Ви стали «пакетом». У ньому знаходиться сюрприз. Не
будемо гадати про вміст, краще відкриймо пакет. Раптово встаньте і підніміть
руки вгору - пакет відкритий. Якщо ви скажете, що в пакеті знаходиться кошеня,
- всі повинні нявчати, якщо ж у пакеті щеня - всі повинні гавкати. Кожного разу
треба закривати пакет і вигадувати новий вміст.
«Цікаве щеня»
Опустіться на коліна, обіпріться обома
руками об підлогу. Потім поверніть тулуб в один бік і подивіться, що там
робиться. Нічого не побачивши, поверніть тулуб в інший бік і подивіться, що
відбувається там. Рухи праворуч і ліворуч треба робити стоячи карачки. Увага!
Спину прогинати не треба.
«Риба»
Ляжте на підлогу, руки витягніть вперед,
ноги стисніть разом і випряміть. Підніміть руки і груди вгору, а потім
поверніться в попереднє положення Після цього змахніть якомога вище ногами і
починайте перекочуватися з голови до ніг і назад, немов риба, що виплигнула з
води.
«Прес-пап'є»
Ляжте на живіт, зігніть ноги в колінах і
візьміть їх руками за кісточки. Вигніть тулуб, груди і стегна вгору, наскільки
це можливо. Почніть перекочуватися, як прес-пап'є на столі або як конячка на
каруселі.
«З подушкою на спині»
Нахиліться вперед, покладіть на спину
маленьку подушку, розведіть руки в сторони і, піднявши голову, починайте ходити
по кімнаті. Цю вправу можна провести й у вигляді змагання. Перемагає той, хто
не дасть подушці впасти зі спини.
«Візок продавця
морозива»
Двоє дітей стають один навпроти одного
на відстані кроку, потім кладуть руки на плечі товаришеві і сильно нахиляються
вперед, випрямивши спину і піднявши голову. Тепер вони подібні до візка
продавця морозива. У такому положенні діти рухаються маленькими кроками вперед,
час від часу вигукуючи «Морозиво! Морозиво!».
«Перелякані коні»
Станьте спинами один до одного, зробіть
один крок уперед, відведеними назад руками візьміться за одну і ту ж палицю
(або гантель) і за сигналом тягніть у протилежні боки, як два перелякані коні
тягнуть візок. Плечі опустіть, а спину вигніть дугою.
ІГРИ
НИЗЬКОЇ ІНТЕНСИВНОСТІ
«Відгадай за
голосом»
Значення
гри: розвиток уваги,
спритності.
Інтенсивність:
низька.
Зміст та правила гри: Учні йдуть направо по колу, співаючи: Дружно, діти:
раз, два, три! Разом вліво поверни. Після цих слів учні повертаються і йдуть у
другий бік. Ведучий промовляє: А як скажеш: «Скок, скок, скок» Відгадай, чий
голосок!» -і після того заплющує очі. Коли хтось із учнів вимовить ці слова,
ведучий розплющує очі і намагається відгадати, хто сказав слова «скок, скок,
скок». Коли ведучий відгадав, кому з гравців належать ці слова, цей гравець
змінює ведучого і гра повторюється. Слова «скок, скок, скок» говорить тільки
один із гравців, призначений вчителем. Ведучий не має права розплющити очі,
доки не закінчиться пісенька.
«Вартові та розбійники»
Значення
гри: розвиток
спостережливості, спритності, уваги, кмітливості, пам'яті. Інтенсивність: низька.
Зміст
та правила гри: Усі гравці стають у
коло на відстані витягнутих рук. «Вартовий» стоїть у центрі із зав'язаними
очима. Пара гравців, вказана вчителем, міняються місцями, проходячи біля
«вартового», а «вартовий», коли почує шум, повинен сказати «стій» і вказати
хоча б на одного гравця, який змінив своє місце. За сигналом «стій» всі
зупиняються. Якщо «вартовий» тричі помиляється, призначають нового «вартового».
«Знайди предмет»
Значення
гри: розвиток уважності,
зосередженості.
Інтенсивність: низька.
Зміст
та правила гри: Один з гравців
виходить з кімнати, решта залишаються. У певному місці ховають якийсь предмет.
Гравець, який вийшов, повертається. Учні тихо співають пісню. Якщо гравець
наближається до схованого предмета, пісня стає голоснішою, і навпаки. Пісню
можна замінити плесканням у долоні.
«Передача м'ячів по колу»
Значення
гри: розвиток спостережливості,
спритності, уваги, кмітливості. Інтенсивність:
низька.
Зміст
та правила гри: Гравці стають у
коло і розраховуються на «перший» - «другий». Учасники кожної команди передають
м'яч по колу своїм гравцям. Одна команда - в один, друга - в інший бік,
якнайшвидше. М'яч передають гравцям тільки своєї команди, не кидаючи його на
землю і не минаючи жодного гравця.
«Дзвоник на урок»
Значення
гри: розвиток швидкості
бігу, уважності.
Інтенсивність: низька.
Зміст
та правила гри: Лініями позначають
два «класи». У «класах» креслять прямокутники, яких на 2-3 менше, ніж гравців.
Учні рухаються - ходять як звичайно, роблять танцювальні кроки, біжать
підстрибуючи - і проказують: «Перерва, перерва». Учні бігають доти, доки не
почують сигналу «на урок». Після слів: «Швидше, друзі, у клас» - учні займають
«класи». Кожний квадрат може займати тільки один учень.
«Дятел»
Значення
гри: розвиток кмітливості,
швидкості реакції.
Інтенсивність: низька.
Зміст
та правила гри: Учні збираються на
майданчику, обирають «дятла». Усі стають у пари і утворюють круг, «дятел» стає
посередині. Гравці ходять по колу і хором говорять: - Ходить дятел біля
житниці, шукає зерно пшениці. «Дятел» відповідає: - Мені сумно одному, кого
хочу, того візьму. З цими словами він хапає за руку одного з гравців і стає з
ним у коло. Учень, що лишився без пари, стає в середину кола, він тепер
«дятел».
«Кіт і миша»
Значення
гри: розвиток спритності,
навичок орієнтування у просторі.
Інтенсивність: низька.
Зміст
та правила гри: Учні утворюють
спільне коло. Один із гравців зображує кота, а другий мишу. «Миша» втікає від
«кота», «кіт» її доганяє. Учні, які стоять у колі, вільно пропускають «мишу»
під з'єднаними руками і заважають пробігати «коту». Коли «кіт» спіймає «мишу»
або не може її спіймати, призначають другу пару. Для того, щоб «кіт» швидше
спіймав «мишу», у колі роблять кілька воріт, через які «кіт» може вільно
вбігати і вибігати з кола. «Кіт» не має права переступати чи перестрибувати
через руки гравців. Гравці, що стоять у колі, не повинні роз'єднувати руки.
«Кругові жмурки»
Значення
гри: розвиток пам'яті,
кмітливості.
Інтенсивність:
низька.
Зміст
та правила гри: Учні стають у коло і
обирають жмурку. Він виходить на середину, йому зав'язують очі, дають у руки
паперову трубочку і тричі повертають його. Гравці в цей час беруться за руки і
обходять навколо жмурки, щоб він не знав, де хто стоїть. Коли всі зупиняються,
жмурка робить кілька кроків до гравців і торкається до них трубочкою,
запитуючи: «Хто?» Йому відповідають: «Му-у», «ку-ку-рі-ку». Жмурка повинен
вгадати голос. Той, чий голос упізнано, стає жмуркою. Під час гри заборонені
будь-які підказування. Говорити треба чітко і голосно.
«М'яч з приплеском»
Значення
гри: розвиток уважності,
кмітливості.
Інтенсивність: низька.
Зміст
та правила гри: Ведучий з м'ячем
стоїть усередині кола. Він кидає м'яч до одного з гравців, що стоять у колі.
Той, перед тим як зловити, м'яч, має плеснути в долоні. Після цього він
повертає його ведучому. Якщо гравець не плеснув в долоні або не впіймав м'яч,
то сідає на підлогу і сидить, поки хтось інший не зробить помилку і не сяде
замість нього.
«Палиця, що падає»
Значення гри: розвиток уваги, швидкості реакції, навичок орієнтування
у просторі. Інтенсивність:
низька.
Зміст
та правила гри: Усі гравці стають у
коло і розподіляються за порядком номерів. Гравець під першим номером стає
ведучим. Він ставить гімнастичну палицю на підлогу і підтримує її за кінець у
вертикальному положенні. Ведучий голосно викликає який-небудь номер і він
повинен підбігти і схопити палицю, поки вона не впала на підлогу. Якщо це йому
вдалося, він повертається на місце, а ведучий продовжує водити. Якщо гравець не
впіймає палицю, він стає ведучим, а на його місце стає той, хто водив. Ведучий
не має права відпустити кінець палиці раніше, ніж викличе якийсь номер. Гравці
не повинні заважати один одному.
«Руки сусіда»
Значення
гри: розвиток уважності,
швидкості реакції.
Інтенсивність: низька.
Зміст
та правила гри: Вчитель ходить
всередині кола. Зупинившись біля якого-небудь гравця, говорить: «Руки».
Гравець, до якого звернені слова, стоїть спокійно. Гравець, що стоїть справа
від нього, підіймає праву руку, а той, що стоїть зліва - ліву руку. Якщо
хто-небудь з трьох помилився, він вибуває з гри. Гра триває доти, доки
залишаться тільки 3 гравці. Вони оголошуються переможцями.
«Совонька»
Значення
гри: розвиток кмітливості.
Інтенсивність: низька.
Зміст
та правила гри: За сигналом:
«День наступає, все оживає» учні бігають по майданчику. За сигналом: «Ніч
наступає, все завмирає» гравці зупиняються в такому положенні, в якому їх
застав цей сигнал. «Совонька» вилітає з гнізда на полювання і стежить за
гравцями. Якщо хтось ворухнеться, вона забирає його до себе в гніздо. Коли
«совонька» виходить на майданчик, гравцям ворушитись не дозволяється. За спиною
«совоньки» учні можуть змінювати позу, робити різні рухи, але так, щоб
«совонька» цього не помічала. Спіймані гравці не беруть участі у грі до призначення
нової «совоньки».
«Пан і слуга»
Значення
гри: розвиток навичок
орієнтування в просторі.
Інтенсивність: низька.
Зміст
та правила гри: Гравці
утворюють коло, тримаючись за руки, лицем до середини. Двоє із зав'язаними
очима ходять у колі лицем до середини. Один - «пан», другий - «слуга». «Пан»
шукає слугу і кличе: «Петре, де ти?» Отримавши відповідь: «Я тут!», «пан»
спішить у напрямі голосу. Але «слуга» змінює своє місце, щоб уникнути «пана».
Коли «пан» упіймає «слугу», гру продовжують інші гравці.
«Хто підходив» (1 варіант)
Значення
гри: розвиток уваги,
зосередженості.
Інтенсивність: низька.
Зміст
та правила гри: Ведучий заплющує очі.
За вказівкою вчителя один з гравців, який стоїть у колі, підходить до ведучого
і торкається його плеча рукою, називаючи його ім'я. Ведучий повинен по голосу
вгадати, хто з гравців до нього підходив. Якщо вгадає, то вони міняються
місцями. Якщо помилився, то продовжують гру до трьох разів і міняють ведучого.
«Хто підходив» (2 варіант)
Значення
гри: розвиток уваги,
зосередженості.
Інтенсивність:, низька.
Зміст
та правила гри: За вказівкою
вчителя один із гравців підходить до ведучого ззаду, торкається його плеча і
швидко стає на своє місце. Ведучий чітко рахує: «Раз, два, три», повертається і
намагається вгадати, хто з гравців підходив до нього. Якщо ведучий вгадав, то
вони міняються ролями, якщо ні, то до нього підходить інший гравець. Під час
гри ведучому не можна підглядати. Рахувати треба чітко, не поспішаючи.
«Земля, вода,
вогонь, повітря»
Значення
гри: розвиток уважності,
кмітливості.
Інтенсивність: низька.
Зміст та правила гри: Ведучий кидає м'яч одному з
гравців і вигукує одне з 4 слів: «земля», «вода», «вогонь», «повітря». Якщо він скаже «земля», той, хто зловить м'яч, має
назвати свійську чи дику тварину, «вода» - рибу, «повітря» - птаха, «вогонь» -
усі учасники гри махають руками і швидко обертаються навколо себе. При
вигукуванні слова «вогонь» м'яч ловити не можна. Ведучий сам має його підняти.
Неуважні виходять з кола.
ІГРИ
СЕРЕДНЬОЇ ІНТЕНСИВНОСТІ
«Біг пінгвінів»
Значення гри: розвиток уваги, спритності, зміцнення м'язів ніг.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Команди вишиковуються
перед стартовою лінією. Гравці, які стоять першими, затискають між ногами м'яч,
оббігають стійку і повертаються назад, передавши м'яч другому номеру команди.
Виграє команда, яка швидше закінчить гру. Під час гри, якщо у того, хто біжить,
м'яч впаде на землю, потрібно знову затиснути його ногами і продовжувати гру.
Учасники, що закінчили пробіжку, стають у кінець колони.
«Білі ведмеді»
Значення гри: удосконалення вміння бігти в парі, розвиток швидкості й
спритності.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Обираються два ведучі
- «білі ведмеді». З одного боку майданчика креслять коло. Це «крига», на яку
стають «ведмеді». Інші учні - «моржі» або «тюлені» - бігають по майданчику. За
сигналом учителя «ведмеді» йдуть на полювання, тримаючись за руки. Спійманого гравця
відводять на «крижину». Потім ловлять ще одного гравця. Кожна спіймана пара
стає «ведмедями». Гра закінчується, коли спіймано всіх «моржів». Під час гри
«ведмедям» не можна хапати
«Ударники»
Значення
гри: розвиток рухливості.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Учні стають у
коло і обирають ведучого. Він виходить у центр кола, називає ім'я одного з
гравців і кидає м'яч об землю так, щоб він відскочив у потрібному напрямку.
Той, кого було названо, ловить м'яч і відбиває його не більше п'яти разів.
Після відбивання м'яча гравець перекидає його ведучому. Гра скінчиться, коли
хтось із гравців не зловить м'яча. Під час гри необхідно кидати м'яч у
потрібному напрямку та відбивати його певну кількість разів.
«У коло»
Значення
гри: розвиток точності,
швидкості реакції.
Інтенсивність:
середня.
Зміст
та правила гри: Гравців ділять
на пари. Пара - метальник і ловець. Між метальником ловцем накреслені дві
паралельні лінії, між якими намальоване коло, метальник кидає м'яч у коло, який
після відскоку потрапляє в руки ловцеві. Перемагає пара, яка ні разу не
впустила м'яч.
«Вимпел»
Значення
гри: розвиток спритності,
швидкості.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Кожна з команд
ланцюжком рухається за командиром (у якого в руці вимпел). Він укріплює його на
верхівці гімнастичної стінки і пускається вниз. Кожен гравець повинен
доторкнутись до вимпела, а останній - зняти. Друга команда робить те ж саме.
Перемагає команда, яка швидше виконає завдання і набере менше штрафних очок. Піднімаючись
гімнастичною стінкою, гравці повинні наступати на кожну рейку.
«Два прапорці»
Значення
гри: розвиток спритності, швидкості, зміцнення м'язів ніг.
Інтенсивність:
середня.
Зміст
та правила гри:Прапорець однієї
команди встановлюється на території іншої і навпаки. Гравці кожної команди
намагаються забрати свій прапорець і водночас не пропустити суперників до
їхнього прапорця. Якщо комусь вдається вхопити прапорець - суперники
намагаються наздогнати і поквачити його.
Поквачений зупиняється і завмирає на місці, поки до нього не доторкнеться хтось
з його команди. Після цього він знову вступає в гру. Перемагає команда, яка
швидше перенесе прапорець на свою територію.
«Два морози»
Значення гри:
розвиток спритності, швидкості, навичок орієнтування у просторі. Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Двоє ведучих -
«морози» - звертаються до гравців: «Ми два брати молоді, Два морози дуже злі. Я
мороз - Червоний ніс, Я мороз - Синій ніс. Кого з вас мороз не лякає, Хто у
путь- дорогу рушає?» Учні відповідають: «Не боїмося ми погроз, і не страшний
нам мороз». І перебігають на протилежну сторону майданчика. «Морози» по дорозі
«заморожують» учнів, доторкнувшись до них. За правилами гри «заморожений»
гравець залишається на місці доти, доки хто-небудь із гравців не «розморозить»
його під час наступної перебіжки. Нові «морози» призначаються після 2-3
перебіжок. «Морозам» не можна хапати гравців за одяг, руки і т. д.
«До своїх прапорців»
Значення
гри: удосконалення навичок
бігу, орієнтування у просторі.
Інтенсивність:
середня.
Зміст
та правила гри: Гравці утворюють
на майданчику кілька кіл. У центрі кожного кола -учасник гри з прапорцем іншого
кольору. За сигналом гравці розбігаються по майданчику і заплющують очі. На
сигнал: «До своїх прапорців» учні біжать до свого прапорця, який може змінити
своє місце. Перемагає команда, яка швидше вишикується біля свого прапорця.
«Другий зайвий»
Значення
гри: розвиток швидкості
реакції, спритності.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Учні утворюють
коло. Вибирають двох ведучих, один з яких ловить, а другий - втікає. Якщо
втікач стане попереду будь-якого гравця, той гравець стає втікачем. Зловивши
втікача, ловець сам стає втікачем, а втікач - ловцем. За правилами гри через
коло бігати не можна. Якщо ловець не може спіймати втікача, то вони міняються
ролями.
«Естафета з веденням м'яча»
Значення гри: вдосконалення навичок ведення
м'яча; розвиток спритності і швидкості.
Інтенсивність: середня.
Зміст та правила гри: Проти кожної
команди на відстані 8-10 м від старту ставлять
кеглі. За командою вчителя капітани біжать уперед і ведуть м'яч. Вони оббігають
кеглю і повертаються назад. Наступний гравець робить те саме і т. д. Перемагає
команда, яка швидше закінчила гру. За правилами гри з м'ячем бігти не можна,
його треба вести однією рукою. Закінчивши естафету, гравець стає в кінець своєї
команди.
«Естафета з викликом номерів»
Значення
гри: розвиток спритності,
уваги.
Інтенсивність:
середня.
Зміст
та правила гри:Гравці діляться на
команди, розраховуються за порядком номерів. Вчитель креслить лінію старту і
фінішу. На відстані 15-20 м встановлюють стійку. Вчитель викликає який- небудь
номер. Гравці з цим номером вибігають та оббігають стійку і повертаються назад.
Хто раніше перетне лінію фінішу, той приносить очко своїй команді. Потім
вчитель викликає інший номер і т. д. Перемагає команда, в якої більше очок.
Якщо гравці команд прибіжать одночасно, очки не нараховуються. Якщо гравець не
добігає до стійки, то очко зараховується іншій команді.
«Естафета парами»
Значення гри:
вдосконалення навичок бігу в парі; розвиток швидкості і спритності. Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Перед колоною
ставлять у ряд 6-8 кеглів на відстані 1-1,5 м. За командою «Раз, два, три -
біжи!» пари, які стоять першими, тримаючись за руки, біжать між кеглями
«змійкою», не збиваючи їх, і повертаються. Потім біжить наступна пара і т. д.
Виграє та команда, яка раніше виконала завдання. За правилами гри треба
триматися за руки. Гравець, який збив кеглю, повинен сам її поставити, і потім
пара продовжує бігти. Наступна пара вибігає лише після передачі естафети попередньою
парою дотиком руки.
«Наздожени»
Значення
гри: розвиток кмітливості.
Інтенсивність:
середня.
Зміст
та правила гри: Гравці стають у
коло один біля одного, ставлять руки долонями назад. Позаду тих, що стоять,
ходить посівач, у руках якого скрутень - хустинка, зав'язана на вузлик. Посівач
ходить поза колом і каже: «Не оглядайтеся, гостя сподівайтеся». Він намагається
непомітно покласти комусь хустинку й іде далі. Той, кому поклали в руки
скрутень, б'є ним свого сусіда, що з правого боку. Сусід уникає ударів,
утікаючи від гравця з хустинкою по колу і намагаючись якнайшвидше зайняти своє
місце. Якщо учасник гри з хустинкою наздогнав сусіда - стає посівачем. Якщо ні
- вибирають нового посівача. За правилами, гравців, що стоять у колі, не можна
зачіпати.
«Зустріч»
Значення
гри: розвиток спритності.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри:На майданчику
проводять дві лінії на відстані 4-6 м. Гравці діляться на дві групи і стають
один навпроти одного за лінією. За сигналом всі одночасно котять один одному
м'ячі, але так, щоб вони зустрілись. Учні, чиї м’ячі зустрілись, отримують від
ведучого фішку. Виграє пара, у якої в кінці гри більше фішок. Кількість
повторень гри - за домовленістю команд. За правилами гравцям не можна виходити
за лінію.
«Квач - ноги від землі»
Значення
гри: розвиток спритності,
швидкості, уважності.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Обирають
ведучого. Гравці вільно бігають по залу. За сигналом вчителя ведучий
намагається наздогнати когось із гравців та поквачити його. Гравці рятуються
від ведучого й займають таке положення, щоб ноги не торкались підлоги (сідають
на стілець, лаву). Як тільки гравець бачить, що загроза минула, він відразу ж
повинен стати на підлогу. Поквачений гравець стає ведучим. Виграють ті гравці,
які не були поквачені, а також ведучі, які найкоротший час перебували в цій
ролі. За правилами гри бігати дозволяється лише в межах залу. Гравці без
потреби не повинні відривати ноги від підлоги. Поквачений гравець має піднести
руку вгору і сказати: «Я - квач». Навмисне піддаватися квачу не дозволяється.
«Кутики (Кумоньки)»
Значення
гри: розвиток швидкості,
кмітливості.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Для цієї гри
потрібно намалювати чотирикутник. У грі бере участь 5 чоловік, один із них
ведучий, а четверо займають кути. Ведучий підходить до одного з гравців і
говорить: «Кумонько, дай ключі!» Той, що стоїть у куті, відповідає: «Йди там
постукай». У цей час решта гравців перебігають з кута в кут. Якщо ведучий
встигне зайняти кут, то на його місце стає гравець, який залишився без кута. За
правилами гри гравець не повинен стояти довго на одному куті.
«Кенгуру»
Значення гри: розвиток пружності м'язів, швидкості; зміцнення м'язів
ніг. Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Команди
шикуються в колони за стартовою лінією. Перші номери затискують коліньми м'яч.
За сигналом учні пересуваються стрибками до позначки, повертаються назад і
передають м'яч другим номерам і т. д. Перемагає команда, яка виконає завдання
першою. За правилами гри гравці не повинні виходити за стартову лінію
передчасно. Закінчивши естафету, гравець стає в кінець колони.
«Лисиця і
курчата»
Значення гри:розвиток спритності, кмітливості, спостережливості,
швидкості реакції. Інтенсивність:
середня.
Зміст
та правила гри: На одному боці
майданчика - «курник». На протилежному боці -«нора» для «лисиці». «Подвір'я» -
середина майданчика. Один учасник гри - «лисиця», інші - «курчата». Після слів
вчителя «Лисиця», «курчата» тікають до «курника» і стають на лаву. «Лисиця»
ловить «курчат». Гра повторюється кілька разів. За правилами гри «курчата»
тікають лише після сигналу вчителя. Коли «курчата» знаходяться на лаві,
«лисиця» їх не займає.
«Космонавти»
Значення
гри: вдосконалення навичок орієнтування під час бігу зі зміною напрямку
руху, вміння зберегти рівновагу після раптової зупинки, розвиток швидкості
реакції, кмітливості, спритності.
Інтенсивність:
середня.
Зміст
та правила гри: На майданчику
накреслюють 4-6 трикутників - «ракетодроми». В їх середині позначають «ракети»,
їх має бути на кілька менше, ніж гравців. Усі учасники гри встають у коло,
взявшись за руки. За сигналом всі йдуть по колу, промовляючи: Нас чекають
швидкі ракети для прогулянок на планети. На будь-яку ми полетимо, Але в грі
один секрет Хто спізнився - Той без місця залишився.» Після цих слів всі діти
біжать до «ракетодромів», займають місця в «ракетах». Хто не встиг, стає в
центр майданчика. Гра повторюється. За правилами гру починають після слова
«залишився». У ракеті не може бути двох «космонавтів».
«Лови - не лови»
Значення
гри: розвиток спритності,
уваги.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Гравці шикуються
у шеренгу перед ведучим, у руках якого м'яч. Він кидає його будь- кому з
гравців, називаючи при цьому який-небудь предмет. Домовляються, що м'яч треба
ловити лише тоді, коли буде названо що-небудь їстівне булка, цукор, сир і т. п.
Якщо ведучий назвав неїстівний предмет м'яч, стіл тощо - і кинув м'яч гравцю,
тоді той не повинен його ловити. М'яч повертається ведучому. Якщо гравець
помилково зловив м'яч, він робить крок уперед і продовжує грати. Якщо гравець
помиляється вдруге, то виходить з гри. Через 3хв. підводять підсумки,
відмічають неуважних, а з тих, хто ні разу не помилився, вибирають нового
ведучого. За правилами гри кидати м'яч можна тільки після того, як буде назване
слово. Після зміни ведучого всі, хто вийшов з гри, повертаються назад. Вони
також можуть бути в ролі ведучого.
«Місяці»
Значення
гри: розвиток уважності,
швидкості.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Гравець, який
стоїть між лініями, вигукує назву одного з місяців року. Діти, що народилися у
тому місяці, мають перебігти по колу між двома лініями, а ведучий їх ловить.
Зловлений стає помічником ведучого. Гра триває, поки не залишається один
гравець, який і стає переможцем. Під час гри не можна вибігати за межі кола.
«Мисливці і звірі»
Значення гри: розвиток кмітливості, спритності і влучності.
Інтенсивність: середня.
Зміст та правила гри: Учні зображують лісових
звірів: лисиць, зайців, ведмедів. Вибирають
чотирьох «мисливців», які стоять у намальованих кругах по різні сторони
майданчика. В руках у кожного «мисливця» м'яч. Діти бігають по всьому
майданчику, зображуючи звірів. За сигналом вчителя: «Мисливці!» «звірі»
зупиняються і завмирають, а «мисливці» «стріляють» - кидають м'ячі в ноги дітей
з місця, не виходячи з кругів. «Звірів», яких їм вдалося «підстрелити», «мисливці»
забирають у свій круг.
«Мисливці і
мавпи»
Значення гри: удосконалення навичок бігу та вправ на гімнастичній
стінці;розвиток спритності, спостережливості, швидкості.
Інтенсивність:
середня.
Зміст
та правила гри: Діти діляться на дві
групи: «мавпи» і «мисливці». «Мавпи» граються. Почувши сигнал «Мисливці!»,
«мавпи» вилазять на гімнастичну стінку - «дерево». Після того як «мисливці»
зробили різні вправи, «мавпи» злазять із стінки, і все повторюється. За
командою «Мисливці!» «мавпи» тікають, «мисливці» їх ловлять. Гра закінчується,
коли «мисливці» переловлять усіх «мавп». Потім гравці міняються ролями.
«М'яч на землі»
Значення
гри: розвиток швидкості
реакції, спритності.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Учні стають у коло і
присідають. У центрі стоїть ведучий. Гравці котять м'яч один одному, а ведучий
намагається його перехопити. Якщо це вдається, то на його місце стає той, хто
останнім котив м'яч. За правилами гри м'яч не можна передавати в руки, можна
тільки котити по землі.
«Мишоловка»
Значення
гри: вдосконалення навичок
бігу; розвиток кмітливості.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Гравці
розділені на 2 групи: одні стоять у колі, взявшись за руки -«мишоловка», інші
поза колом - «миші». Гравці, що зображують «мишоловку», ходять по колу зі
словами: «Як ці миші надоїли, Розвелось багато їх, Все погризли, все поїли, Як
би виловити їх. Стережіться, мишенята, Почнемо ми вас хапати!» «Миші» вбігають
і вибігають з «мишоловки». «Мишоловка» закривається за сигналом «Раз, два, три
- лови». Спіймані «миші» стають у коло. Виграє остання «миша». «Миші» не
повинні вбігати в коло під час руху гравців.
«Море хвилюється»
Значення
гри:розвиток кмітливості,
уважності, спритності, навичок орієнтування в просторі.
Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: По колу
кресляться маленькі круги, в яких стоять гравці. Обирається ведучий. Він стає в
середину кола з гравців. За сигналом учителя ведучий ходить біля гравців, виконує
різні рухи і промовляє «Море хвилюється». Учень, до якого він доторкнувся,
промовивши цю фразу, виходить із круга, йде за ведучим і повторює ті самі рухи,
що й ведучий. Коли ведучий позабирає усіх гравців, учитель промовляє: «Море
спокійне», і гравці швидко займають вільні круги. Той, хто залишився без круга,
стає ведучим. За правилами гри до слів учителя «Море спокійне» жоден із гравців
не має права ставати в круг. Ведучий повинен водити гравців змійкою між кругами
і робити найрізноманітніші рухи. Гравець не має права виштовхувати іншого
гравця, який уже зайняв круг.
«М'яч-гравець (Штандер)»
Значення
гри: вдосконалення навичок
бігу; розвиток спостережливості та витримки. Інтенсивність: середня.
Зміст
та правила гри: Грають 10-15
учнів. Підкинувши м'яч угору, ведучий називає когось з учасників гри. Той, кого
назвали, повинен упіймати м'яч. Решта розбігається. Заволодівши м'ячем,
названий гравець теж підкидає його вгору й одночасно називає ім'я якогось
гравця. Якщо названий гравець не впіймав м'яча, він підхоплює його із землі і
вигукує «Стій». Учасники гри зупиняються, а той, хто піймав м'яч, не сходячи з
місця, намагається влучити ним у когось з гравців. Гравець, у якого влучили
м'ячем, стає ведучим, і гра повторюється. За правилами гри попадати м'ячем у гравця
можна лише нижче пояса.
УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ІГРИ
«Баранець»
Гру можна проводити на спортивному майданчику
або в залі. Обирається "баранець". Решта - його "хвостики".
Баранець тримає скакалку або лозинку. Учасники гри утворюють ланцюжок, у якому
першим стоїть "баранець". За сигналом "хвостики" починають
бігти за "баранцем", а той намагається доторкнутися лозинкою
(скакалкою) до останнього в ланцюжку гравця. Для цього "баранець" то
прискорює, то сповільнює біг, повертається то праворуч, то ліворуч або й зовсім
зупиняється. "Хвостики" намагаються не "відриватися" від
свого ведучого й стараються уникнути його дотику. Той, до кого баранець
доторкнувся або хто "відірвався" від ланцюжка, вибуває з гри.
Перемагає той, хто найдовше протримався "хвостиком". Потім він стає
"баранцем".
«Бій півнів»
На землі (підлозі) креслять коло
діаметром 2 м. Гравців ділять на дві команди, і вони стають у дві шеренги біля
кола одна проти одної. Капітани посилають по одному гравцю зі своїх команд у
коло. Кожен із цих гравців стає на одну ногу (другу піднімає), руки кладе за
спину. За сигналом "півні" починають виштовхувати плечем і тулубом
один одного з кола, причому намагаються не оступитись. Кому це вдається, стає
переможцем і виграє одне очко для своєї команди. Гра триває доти, поки всі не
побувають у ролі півнів. Виграє команда, гравці якої більше разів були
переможцями. Якщо учасник, який перебуває в колі, стає на обидві ноги, його
вважають переможеним. Якщо ж під час виштовхування обидва гравці вийдуть з
кола, перемога нікому не присуджується, а на їхнє місце стає наступна пара. Під
час поєдинку не дозволяється забирати руку з-за спини.Цю гру можна проводити й
без розподілу на команди. Гравці за бажанням виходять в середину кола на
змагання. Переможець залишається, а проти нього виходить новий гравець, який
бажає помірятися силою. Потрібно стежити за правилами гри. Гравцям
забороняється виштовхувати один одного руками.
« Бузьки»
Усі учасники гри малюють собі кола діаметром 1
м (можна використати гімнастичні обручі) і стають у них на одній нозі. Учитель
говорить: "Бузьки полетіли!". Всі учасники гри бігають по майданчику,
махають "крилами". Учитель забирає одне "гніздо" і
говорить: "Бузьки прилетіли!". Всі учасники займають будь- які
"гнізда" і стоять на одні нозі. Хто не має "гнізда" і не
може стояти на одній нозі - вибуває з гри.
«Виклик номерів»
Усі гравці діляться на дві команди і
стають в одну шеренгу. У кожній команді вчитель рахує по порядку всіх гравців.
Потім називає номер. Гравці, у який цей номер, виконують рухові дії (наприклад,
біжать, перестрибують...). Команда, гравець, якої першим виконає рухову дію,
отримує очко.
«Вище землі»
Гравці довільно займають місця на
майданчику чи у спортивному залі. Вибирають ведучого. За сигналом ведучий
намагається догнати когось із гравців і доторкнутись до нього рукою. Цей
гравець, до якого доторкнулись, зупиняється і голосно говорить: "Я ведучий!"
Щоб не впіймав ведучий, можна стати "вище землі" (тут у пригоді
стануть гімнастичні лави, драбини, кінь, козел, перекладина, бруси і т.д.).
Стояти "вище землі" можна 5 секунд, потім знову треба перебігати.
Коли гравець стає "вище землі", ведучий відходить від нього на 2 м і
говорить: "Раз, два, три з цього місця зійди!", і гравець має перебігти
з цього місця на інше.
« Вітер і
флюгер»
Вчитель спершу з'ясовує, чи знають учні, де
північ, південь, захід і схід, а потім пропонує їм таку гру. Вчитель — "вітер", учні —
"флюгери". Коли вчитель говорить: "Вітер дме з півдня",
"флюгери" повертаються на південь і витягують руки вперед (долоні
разом). Коли вчитель каже: "Вітер дме зі сходу" — "флюгери"
повертаються на схід. Якщо вчитель говорить: "Буря",
"флюгери" обертаються на місці, "штиль" - усі завмирають.
Гру проводять у швидкому темпі. Переможцем вважають того, хто зробить найменше
помилок.
«Влучи м'ячем»
Діти шикуються в коло на майданчику, у центрі
стоїть учень із маленьким м'ячем у руках. Він підкидає м'яч угору і називає
ім'я будь-кого з дітей. Усі швидко розбігаються, а учень, ім'я якого назвали,
намагається спіймати м'яч. Як тільки учень спіймав або взяв м'яча, він голосно
вигукує : "Стій!". Усі зупиняються, а ведучий кидає м'яча у
будь-кого, намагаючись влучити в ноги. Той, у якого влучили, стає ведучим. Якщо
йому не вдається влучити у когось з гравців, то він швидко піднімає м'яча, бере
його в руки і знову вигукує "Стій!" дітям, які в цей час тікають від
нього. Якщо ведучому не вдасться за три кидки в кого-небудь влучити, гра
повторюється спочатку.
« Влучи у мішень»
Учні утворюють дві команди і стають на
протилежних сторонах майданчика. Кожний гравець тримає в руках малий м'яч,
всередині майданчика лежить великий м'яч. Вчитель дає сигнал, після чого всі
водночас кидають свої м'ячі у великий м'яч, намагаючись зсунути його на бік
суперника. Коли м'яч буде зрушено, гравці збирають свої м'ячі й стають на
місця; гра продовжується. Виграє команда, яка більше разів зрушить м'яч
суперника.
ІГРИ
ДЛЯ РОЗВИТКУ УВАГИ
«Земля, вода, повітря»
Учасники гри стають у коло. У центрі -
ведучий. Кидаючи м'яч кому-небудь з учнів, він вигукує одне з трьох слів:
«земля», «вода», «повітря». Якщо ведучий говорить: «Земля», той, хто спіймав
м'яч, повинен назвати якусь свійську тварину; якщо говорить: «Вода» - гравець
називає якусь рибу, «повітря»- птаха. Якщо ведучий вигукне: «Вогонь!» - усі
учасники гри повинні розмахувати руками. М'яч при цьому ніхто не ловить.
Ведучий сам піднімає м'яч з землі, і гра триває. Неуважні виходять з кола.
«Заборонений рух» Усі гравці стають у коло. Керівник також стає з гравцями у
коло. Він пропонує повторювати за ним усі рухи, за винятком «забороненого»,
який встановлюється керівником. Хто з учасників гри помилиться, той робить крок
уперед або штрафується.
«Подивись і запам'ятай»
Учасники розподіляються на дві команди.
Гравці однієї дивляться в одну сторону, а гравці іншої - стоять до них спиною і
дивляться у протилежну. Кожен гравець за 30 секунд повинен
запам'ятати все, що бачив перед собою, і розповісти. Потім команди міняються
місцями. Виграє команда, яка набирає більше очок.
«Їстівне, неїстівне»
Учитель називає будь-який предмет. Якщо
він їстівний - учень піднімає руки вперед, якщо неїстівний - розводить руки в
сторони. Завдання вчителя - виявити найуважніших.
«Визнач орієнтир»
Всі учасники гри знаходяться в такому
місці, звідки відкривається широкий простір для огляду. Керівник заздалегідь
встановлює декілька орієнтирів (перекладина, ворота і т. д.), віддаль до яких
учні повинні визначити кроками. Перемагає гравець, який найбільш точно
визначить відстань до предметів.
«Визнач час»
Після бігу, з переходом на спокійну
ходьбу по колу, учні повинні визначити відрізок часу (45-60 сек.) за сигналом
вчителя. Діти під кожен крок починають подумки підраховувати час. Визначивши
проміжок часу, учень робить крок в сторону і зупиняється. Переможуть тільки
уважні і точні. «Клас, струнко!» Вчитель стоїть обличчям до дітей, які
вишикувались в одну шеренгу. Він подає різні команди. Команда виконується
тільки тоді, коли вчитель перед нею говорить слово: «Клас!» Той, хто
помиляється, робить крок уперед, але продовжує брати участь у грі. Гра триває
до 3 хвилин.
ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ СТРИБУЧОСТІ
«Хто далі на одній нозі?»
Учні стають у дві або три колони. За
сигналом керівника учасники, які стоять першими в колонах, починають стрибати
на одній нозі (без зміни ніг). Після того, як вони зроблять 8- 10 стрибків,
дається сигнал для початку руху гравцям, які стоять наступними в колоні.
Оголошується переможець-учасник, який найдальше дострибав. Цю гру можна
провести одночасно з усім класом, якщо всіх учасників вишикувати в одну шеренгу
з певним інтервалом.
«Човник»
Гравці діляться на дві команди і
шикуються на протилежних сторонах майданчика. Між ними проводиться лінія -
місце старту. Команди вибирають капітана. Одна команда стрибає вліво, а друга -
вправо до лінії виграшу. Перемагає команда, останній гравець якої скоріше
перестрибне через лінію виграшу.
«Гігантські кроки»
Учні стають у дві колони. За вказівкою вчителя
по черзі долають «канаву» завширшки 6-8 метрів. Виграє той, хто долаючи
«канаву» зробить менше кроків.
«Горобчики-стрибунчики»
На майданчику креслять коло, посередині
якого стає «кішка», а всі інші гравці - «горобчики» - перебувають за межами
кола. «Горобчики» весь час стрибають у коло і вистрибують з нього. «Кішка»
намагається спіймати того, хто затримується у колі. Спійманий гравець стає «кішкою»,
і гра триває.
«Зайці, сторож і Жучка»
Майдан
позначається трьома лініями. Посередині майданчика - діти, що тримають
скакалку, утворюють «паркан» заввишки 40-50 см від землі. З одного боку майданчика - ведучі - «сторож» та
«Жучка». За сигналом керівника «зайці» вибігають вперед, скачуть через скакалку
на город та «їдять капусту». Коли «зайці» опиняються на городі, «сторож», за
знаком керівника, тричі плескає в долоні. «Зайці» втікають, пролізаючи під
скакалкою. За другим сигналом керівника «Жучка» вибігає і наздоганяє «зайців».
Спіймані «зайці» залишаються на тому місці, де їх торкнулася «Жучка». Потім
«зайці», «сторож» і «Жучка» міняються ролями.
ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ НАВИЧОК МЕТАННЯ
«Мисливці та
лисиці»
Вибирається
три-чотири ведучих - «мисливці», які мають маленькі м'ячики. «Мисливці» стають
у різних місцях майданчика. Інші - «лисиці». «Лисиці» бігають по майданчику. За сигналом учителя вони зупиняються, і «мисливці»
по черзі кидають м'ячем в «лисиць». Гравець, у якого влучили, отримує штрафне очко.
«Влучно в ціль»
Гравці стають у дві шеренги на відстані
12-15 м обличчям один до одного. Посередині майданчика проводять лінію, вздовж
якої ставлять 10 городків. Учасники однієї команди намагаються за домовленою
кількістю кидків збити городки, а потім міняються. Виграє команда, яка більше
зіб'є городків.
«Захист фортеці»
Гравці стають у коло. В центрі його -
«фортеця» - м'яч. Біля «фортеці» стоїть «захисник». Гравці,
перекидаючи м'яч один одному, намагаються влучити у «фортецю». Захисник
відбиває м'яч. Гравець, який влучає у «фортецю», стає захисником.
«Снайпери»
Гравці поділяються на 3-4 команди і шикуються
вздовж лінії. На відстані 10-15 кроків від них накреслено другу лінію - «прикриття».
За «прикриттям» кілька гравців, що тримають мішені. За сигналом вчителя вони
піднімають мішені і через 3-5 секунд опускають. Перемагають ті, хто більше
разів поцілить у мішень.
«Хто далі кине?»
На майданчику лінією окреслено «дім», у
якому на всю ширину майданчика шикуються 2-3 шеренги гравців. Кожна шеренга -
команда. У руках гравці тримають предмети для метання (м'ячі, мішечки з
піском). Попереду, на відстані 10-20 м, креслиться ряд паралельних ліній. За
сигналом вчителя команда, яка стоїть першою, кидає предмети якомога далі.
Вчитель рахує, скільки предметів впало якнайдалі, і оголошує переможців.
«М'яч у повітрі»
Гравці стають у коло на відстані
витягнутих в сторони рук. Ведучий з волейбольним м'ячем - у центрі кола. Він
підкидає м'яч та відбиває його волейбольною передачею будь- якому гравцю. Той
відбиває його кому-небудь з гравців або ведучому, який у свою чергу перекидає
м'яч далі. Мета гри - не дати м'ячу торкнутися землі. Як тільки м'яч впаде на
землю - «винуватець» вибуває з гри.
ІГРИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ЗАГАЛЬНОРОЗВИВАЮЧИХ ВПРАВ
«Мишоловка»
Гравці діляться на дві групи. Перша, взявшись
за руки, утворює коло (мишоловку). Друга група розташовується поза колом -
«миші». Гравці, що зображують «мишоловку», піднімають руки вгору і пропускають
«мишей». Гравці, що зображують «мишей», починають вбігати в «мишоловку» та
вибігати з неї. За сигналом учасники гри, що стоять у колі, опускають руки
донизу і присідають. «Миші», що не встигли вибігти з кола, вважаються
спійманими і стають у коло.
«Зайці в городі»
Креслять два концентричні кола на
відстані 3-4 м. Внутрішнє коло -«город», на якому знаходиться «сторож». Всі
інші гравці - «зайці» і перебувають між колами. Вони стрибають у «город» і
вистрибують назад. «Сторож» несподівано починає ловити «зайців». Наздоганяти їх
він може до зовнішнього кола. Коли спіймано 3-4 «зайці», обирається новий
«сторож».
«Таємничий пакет»
Керівник заздалегідь готує пакет, у
якому знаходиться завдання - естафета (чи гра) - і свисток. Цей пакет ховають
на території школи. Учасник, який знайшов пакет, розриває його і свистком
скликає всіх учнів. Далі виконується те завдання, що зазначено у пакеті.
«Квач, дай руки!»
Клас обирає ведучого - «квача», який
намагається «поквачити» решту гравців. Учасник, що рятується від «квача»,
підбігає до найближчого гравця і бере його за руки. Вони зупиняються, стоячи
обличчям один до одного. Якщо гравці стоять у такому положенні, «квач» не може
їх «поквачити». Якщо «квач» наздогнав гравця, вони міняються ролями.
«Збір урожаю»
Всі гравці шикуються в шеренгу. Учитель
розкидає тенісні м'ячі, а гравці збирають їх у визначені місця. Виграє той, хто
збере більшу кількість м'ячів.
«Садіння картоплі»
ЗИМОВІ РУХЛИВІ ІГРИ
«Снігова баба»
Зі снігу ліплять снігову бабу. У ній палицею пробивають отвір і крізь нього
пропускають мотузок. Команди з однаковою кількістю гравців, за знаком ведучого,
розпочинають перетягувати мотузок, кожна у свій бік.Перемагає команда, на чий
бік впаде більша частина снігової баби.
«Снігові перегони»
На лінії старту стають гравці. Перед ними чималі
снігові кулі. За сиґналом судді учасники змагань починають котити їх до фінішу.
Перемагає перший.
«Влучний кидок»
Відмічається лінія старту, дистанція (100-150
м), визначаються З цілі (щити-мішені, сніжні баби, окоп). У кожного гравця 3-5
сніжків. Зі старту йдуть по одному. Завдання
гравців - попасти в кожну ціль. Дозволяється під час метання сповільнити хід.
Виграє той, хто більше уразить цілей, використавши для цього більшу кількість
сніжків (цілей уражено три, а влучень п'ять).
«Естафета» (на санках)
Гравці діляться на 2-3 команди, а в середині
команд - на пари. У перших пар кожної команди - санки з мотузкою. Один з пари
сідає в санки, інший береться за мотузку і по сигналу
вихователя везе партнера до орієнтира (лижної палиці, прапорця і т.п.). На
зворотному шляху діти міняються місцями. Ті, що повернулися, передають санки
наступним гравцям, а самі встають в кінець своєї колони. Виграє команда, що
закінчила «Естафету на санках» першою.
«Сніжками в городки»
Учнів розподіляють на команди. Перед кожною
командою на відстані 6-8 кроків ставлять городки. За сигналом гравці кидають
сніжками в городки. Збиті городки відставляють далі на один крок. Перемагає
команда, яка за допомогою певної кількості сніжків перемістила свої городки
далі.
«Катання на санчатах - «трійках» »
Три учні впрягаються в санчата,
четвертий - пасажир. Трійки шикуються на стартовій лінії. Чия трійка швидше
пробіжить певну відстань (20-30 м), та й перемагає.
«Хто далі проїде на одній лижі»
Учні шикуються у шеренгу на лінії
старту. У всіх учнів на ногах по одній лижі. За сигналом учні відштовхуються
однією ногою (без лижі), роблять розгін і ковзають на одній лижі. Перемагає
той, хто проїде на одній лижі якнайдалі.
«Санчата - швидкоходи»
Учні поділяються на дві команди. Команди
шикуються в колону по одному паралельно одна одній. Кожній команді видаються
санчата. Один з гравців кожної команди лягає на санчата обличчям униз і згинає
ноги так, щоб, тримаючись за його ноги, партнер, що стоїть позаду, міг не
тільки штовхати санчата, а й правити ними. Довжина дистанції 30-40 м. За
сигналом пари починають просуватися вперед до позначки в кінці дистанції.
Доїхавши до позначки, партнери міняються місцями і повертаються до лінії
старту. Тут їх чекає наступна пара гравців, яким вони передають естафету
(санчата), а самі стають у кінець своєї колони. Перемагає команда, гравці якої
першими закінчать естафету.
«Гонки на санчатах»
Учнів поділяють на команди і шикують в колони
по двоє. За командою перші пари виходять на лінію старту, один учень сідає на
санчата, а другий береться за мотузку і везе санки до обумовленого місця
(прапорці встановлені на відстані 15-20 м від лінії старту проти кожної з
команд). Там учні міняються місцями і повертаються назад, передаючи санки
наступним парам. Перемагає команда, яка закінчила гонку першою.
«Спритний лижник»
Гравців шикують в одну шеренгу. За сигналом
гравці пересуваються на одній лижі, відштовхуючись ногою (без лижі). Хто
фінішує першим, той перемагає.
«На гірку і з гірки»
Дві команди лижників шикуються колонами
біля підніжжя гори. За сигналом керівника всі учасники стараються чим швидше
вибратися на гірку. Способи піднімання довільні - з палицями, без палиць,
«ялинкою». Виграє команда, яка швидше підніметься на гірку і потім, спустившись
з неї, вишикується на місці старту.
«З гори у ворота»
На схилі гори встановлюють ворота з
лижних палиць. Учні по черзі спускаються вниз - без палиць, намагаючись
проїхати крізь ворота і не зачепити їх. Той, кому це не вдається, одержує
штрафне очко. Перемагає команда, що має менше штрафних очок.
«Сніжками по м'ячу»
Гравці поділяються на дві команди,
відстань між ними 10-15 м. Посередині - волейбольний м'яч. За сигналом
керівника учасники з обох боків кидають сніжки, намагаючись перекотити м'яч на
бік суперника. Виграє команда, яка далі закотить м'яч.
МАЛОРУХЛИВІ
ІГРИ
Ці ігри ви можете провести у приміщенні, якщо
на вулиці буде несприятлива погода.
"Дощик"
Сядьте зручно, де хто забажає. Прислухайтесь
до шуму літнього дощу за вікнами і спробуйте відтворити його наступними рухами.
На рахунок "раз, два, три, чотири" — вказівним пальцем правої руки
вдаряйте в долоню лівої руки. Тоді двома пальцями, трьома, чотирма, долонею, а
потім долонями обох рук об стегна обох ніг і, на кінець, ступнями ніг об
підлогу, щоб відтворити гуркіт грому. Щоб відтворити відхід дощової хмари,
повторіть ті ж самі рухи у зворотному порядку.
"Зіпсований телефон"
Гравці сідають на стільцях в коло, або в
рядок на лаві. Ведучий каже тихенько на вухо гравцеві, що сидить справа від
нього, слово, що є назвою предмета. Наприклад: парта, книжка, зошит, стіл,
сонце, небо і т.д. Не перепитуючи, якщо нечітко почув, гравець так само
тихенько каже це слово наступному, а той — іншому і т.д. Коли ж крайній
гравець, що сидить від ведучого зліва, скаже йому, яке слово він почув, ведучий
вимовляє його голосно. Якщо слово без будь-яких перекручень відповідає тому, що
він сказав першому гравцеві, — гра починається спочатку. А якщо хтось із
гравців його "зіпсував", то він дає ведучому "фантик" і гра
починається знову. "Фантиком" може бути олівець, ручка, монетка,
гумка і т. д. Після того, як ведучий набирає 5-6 "фантиків", їх
розігрують. Для цього обирають з числа гравців суддю, зав'язують йому очі, а
потім, тримаючи в руці один із "фантиків" ведучий запитує: "Що
цьому "фантику" присудити?" Суддя пропонує затанцювати,
розказати вірш, заспівати, загадати загадку і т.д., а тоді повертає
"фантик". Коли всі "фантики" у такий спосіб повернуть їх
власникам, гра починається спочатку.
"Мотогонки"
Для проведення гри потрібно дві іграшкові
машинки, дві мотузки по 4 - 5см дві круглі палички. Палички і машинки з'єднайте
мотузкою. Два гравці сідають поруч на стільцях, відводять від себе машинки на
довжину мотузки. За сигналом ведучого обидва гравці намотують мотузку на
паличку, намагаючись якомога швидше наблизити до себе машинку. Перемагає той,
хто швидше це зробить.
"Танцюристи"
В центрі кімнати поставте колом 6 стільців.
7 гравців за командою ведучого під веселу мелодію починають танцювати навколо
стільців. Несподівано ведучий вимикає музику. Гравці припиняють танцювати і
кожен старається сісти на вільний стілець. Той, кому це не вдається — вибуває з
гри, а ведучий по-черзі забирає по-одному стільцю. Гра продовжується доти, поки
не залишається один стілець. Перемагає той, хто добре танцював і зайняв
останній стілець.
"Зрозумій мене"
Розділіться на дві команди з однаковою
кількістю гравців і виберіть командирів. Поставте на видному місці пісочний
годинник. Члени команди шикуються в колони на відстані витягнутої руки, зліва і
справа від ведучого. За сигналом командири команд підходять до ведучого, а всі
учасники команд повертаються до них спиною. Ведучий пропонує командирам
витягнути карточки, на яких написано слово, що називає добре відомий предмет
(шафа, телевізор, пилосос, душ, і т.д.). Завдання командирів — підійти до
команди, повернути обличчям до себе першого гравця і мімікою та жестами
пояснити йому, який предмет називає слово, написане на карточці. Цим же
способом перший пояснює другому, другий — третьому і т.д. Перемагає та команда,
яка швидко (поки у пісочному годиннику пісок пересиплеться з верхньої частини в
нижню) і правильно відгадає слово.
Немає коментарів:
Дописати коментар