Календарне планування з природознавства у 4 класі
№ уроку
|
Тема уроку
|
Стор.
|
Дата
|
1.
|
Вступ. Взаємозв’язки у природі.
|
|
|
Всесвіт і Сонячна система (10 годин)
|
|||
2.
|
Уявлення давніх людей про
Землю й Всесвіт.
|
|
|
3.
|
Сонячна система, її склад.
Сонце – зоря, центральне тіло Сонячної системи.
|
|
|
4.
|
Планети та інші космічні тіла.
|
|
|
5.
|
Земля – планета Сонячної
системи.
|
|
|
6.
|
Теплові смуги Землі та їх
вплив на природу. Добовий і річний рух Землі.
|
|
|
7.
|
Місяць – природний супутник
Землі.
|
|
|
8.
|
Сузір’я.
Великий та Малий Віз, Полярна зоря. Чумацький Шлях – наша Галактика.
|
|
|
9.
|
Сучасні
уявлення про Всесвіт.
|
|
|
10.
|
Навчальний проект. Мандрівка просторами Всесвіту, про яку ти мрієш.
|
|
|
План і карта (7 годин)
|
|||
11.
|
Горизонт, сторони горизонту.
|
|
|
12.
|
Орієнтування на місцевості за
допомогою Сонця, компасу та місцевих ознак.
|
|
|
13.
|
Зображення місцевості на
плані, умовні знаки. Масштаб.
|
|
|
14.
|
Географічна карта, умовні
знаки на карті. Робота з планом і картою.
|
|
|
15.
|
Практична робота. Читання плану і карти з
використанням умовних знаків і масштабу.
|
|
|
16.
|
Екскурсія. Визначення сторін горизонту за допомогою Сонця, компасу
та місцевих ознак.
|
|
|
17.
|
Контроль навчальних досягнень.
|
|
|
Природа материків і океанів
(23 години)
|
|||
18.
|
Розселення людей на Землі.
Чисельність населення Землі, її зміна.
|
|
|
19.
|
Океани, материки (континенти)
і частини світу на географічних картах.
|
|
|
20.
|
Практична робота. Робота з географічною картою півкуль та світу. Нанесення на контурну карту
назв материків і океанів.
|
|
|
21.
|
Особливості
природи Тихого океану.
|
|
|
22.
|
Особливості
природи Атлантичного океану.
|
|
|
23.
|
Особливості
природи Індійського океану.
|
|
|
24.
|
Особливості
природи Північного Льодовитого океану.
|
|
|
25.
|
Особливості природи материків
Землі. Євразія.
|
|
|
26.
|
Особливості природи материків
Землі. Африка.
|
|
|
27.
|
Особливості природи материків
Землі. Північна Америка.
|
|
|
28.
|
Особливості природи материків
Землі. Південна Америка.
|
|
|
29.
|
Особливості природи материків
Землі. Австралія.
|
|
|
30.
|
Особливості природи материків
Землі. Антарктида.
|
|
|
31.
|
Навчальний проект. Цікавий світ материка, на який
я хочу потрапити
|
|
|
32.
|
Контроль навчальних досягнень.
|
|
|
33.
|
|
|
|
34.
|
|
|
|
35.
|
|
|
|
36.
|
|
|
|
37.
|
|
|
|
38.
|
|
|
|
39.
|
|
|
|
40.
|
|
|
|
41.
|
|
|
|
42.
|
|
|
|
43.
|
|
|
|
Природа України (22 годин)
|
|||
44.
|
Україна на карті світу. Карта
України.
|
|
|
45.
|
Практичні роботи.
§ Робота з географічною
картою України;
§ Позначення на контурну
карту столиці та міст України.
|
|
|
46.
|
Форми земної поверхні. Рівнини і гори в Україні і в своєму
краї.
|
|
|
47.
|
Практичні роботи. Позначення на контурній карті
основних форм земної поверхні та водойм України.
|
|
|
48.
|
Корисні копалини України.
|
|
|
49.
|
Водойми України та їх
використання і значення. Природні та штучні водойми річки, озера, ставки,
водосховища, болота, моря, джерела.
|
|
|
50.
|
Будова річки. Рівнинні і
гірські річки.
|
|
|
51.
|
Чорне і Азовське моря.
|
|
|
52.
|
Використання і охорона
природних багатств водойм.
|
|
|
53.
|
Начальні проекти. Водойми рідного краю
їх стан та охорона.
|
|
|
54.
|
Ґрунти України. Охорона
ґрунтів.
|
|
|
55.
|
Розташування природних зони в
Україні. Карта природних зон України.
|
|
|
56.
|
Мішані ліси (Полісся).
|
|
|
57.
|
Лісостеп.
|
|
|
58.
|
Степ.
|
|
|
59.
|
Гори. Карпатські і Кримські
гори
|
|
|
60.
|
Начальні проекти. Чому ліси називають "легенями планети"?
|
|
|
61.
|
Начальні проекти. Що можна зробити для збереження природи у моєму краї?
|
|
|
62.
|
Контроль
навчальних досягнень.
|
|
|
63.
|
|
|
|
64.
|
|
|
|
65.
|
|
|
|
Тіла і речовини (5 годин)
|
|||
66.
|
Тіла і речовини. Стани
речовин.
|
|
|
67.
|
Будова і властивості твердих
тіл, рідин і газів.
|
|
|
68.
|
Різноманітність речовин і
матеріалів та їх використання людиною.
|
|
|
69.
|
Навчальні проекти. Дослідження властивостей: твердих тіл на прикладі граніту, деревини, крейди (за
вибором учителя).
|
|
|
70.
|
Навчальні проекти. Дослідження
властивостей: рідин на прикладі води і молока.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар