середа, 29 липня 2015 р.

Календарне планування уроків образотворчого мистецтва у 4 класі 2015-2016 роки

Календарне планування уроків образотворчого мистецтва у 4 класі


Тема уроку
Дата
Тема 1. Художній образ у графіці, живописі та скульптурі (8 годин)
1
Бесіда «Художній образ в мистецтві». Поняття про художній образ в мистецтві. Специфіка вирішення художнього образу в різних видах образотворчого мистецтва.

2
Створення художнього образу за допомогою засобів виразності графіки: ліній, штрихів, крапок, плям.

3
Значення вибору графічної техніки для створення виразного художнього образу.

4
Поглиблення знань про колір як засіб виразності живопису. Створення засобами кольору певного за характером образу.

5
Значення вибору живописної техніки для створення виразного художнього образу.

6
Форма, колір, декор у створенні певних за характером (позитивних чи негативних) образів.

7
Поглиблення знань про скульптуру, її види. Особливості створення художнього образу в об’ємі.

8
Незвичайні матеріали художника-скульптора. Створення казкового образу з при-родних матеріалів.

Тема 2. Художній образ у декоративно-прикладному мистецтві, архітектурі та дизайні (7 годин)
9
Відмінність декоративної манери зображення від реалістичної. Особливості декоративного образу (на прикладах творів народних майстрів Опішні, Косова, Києва, Вінниці тощо).

10
Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису. Композиційне та колірне рішення творів петриківських майстрів.

11
Народне мистецтво витинанки. Витинанки прості й складені. Значення вісі симетрії при виготовленні витинанки.

12
Архітектура як будівельне мистецтво. Образ будівлі, її призначення. Створення на основі асоціацій образу казкового будинку.

13
Уведення поняття «інтер’єр». Розташування предметів у закритому просторі з урахуванням межі зламу (підлога — стіна).

14
Поняття дизайну та художнього конструювання. Створення художнього образу в техніках паперопластики, оригамі.

15
Ознайомлення зі шрифтом. Уведення слів та чисел у декоративно-орнаментальну композицію.



Календарне планування уроків образотворчого мистецтва у 4 класі
2 семестр
Вчитель —
Тема уроку
Дата
Тема 3. Образи природи, тварин, людей у мистецтві (9 годин)
16
Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше (картон, гумка, морква, картопля). Уведення поняття «естамп».

17
Відтворення явищ природи, глибини простору в пейзажному жанрі. Засоби створення художнього образу в пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші).

18
Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину (річка, доріжка тощо). Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону.

19
Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від освітлення.

20
Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу.

21
Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників.

22
Образи тварин у творах художників-анімалістів. Закріплення понять «пропорції», «динаміка», «статика». Зображення фігури тварини (на площині чи в об’ємі) у статичному або динамічному станах.

23
Образи людей у портретному жанрі. Засоби створення виразного казкового портретного образу.

24
Засвоєння знань про будову людського обличчя, пропорції фігури. Зображення людини в статичному та динамічному станах.

Тема 4. Образ рідного краю в мистецтві (8 годин)
26
Узагальнення знань про мову образотворчого мистецтва, його види і жанри. Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю.

27
Особливості природного середовища рідного міста (села). Розвиток спостережливості, зорової пам’яті, вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині.

28
Особливості архітектури рідного міста (села). Важливість збереження пам’яток архітектури. Значення вибору формату для створення виразної врівноваженої композиції.

29
Зв’язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення пейзажу.

30
Розширення уявлень про роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм (ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо).

31
Різноманітність форм металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарне мистецтво. Розвиток навичок створення ажурних витинанок.

32
Поняття про оформлення вітрин як один із різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування різних за розміром та кольором предметів.

33
Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції



Немає коментарів: