Календарне планування уроків образотворчого мистецтва
у 4 класі
№
|
Тема
уроку
|
Дата
|
Тема 1. Художній
образ у графіці, живописі та скульптурі (8 годин)
|
||
1
|
Бесіда «Художній образ в мистецтві». Поняття
про художній образ в мистецтві. Специфіка вирішення художнього образу в
різних видах образотворчого мистецтва.
|
|
2
|
Створення художнього образу за допомогою
засобів виразності графіки: ліній, штрихів, крапок, плям.
|
|
3
|
Значення вибору графічної техніки для створення
виразного художнього образу.
|
|
4
|
Поглиблення знань про колір як засіб
виразності живопису. Створення засобами кольору певного за характером образу.
|
|
5
|
Значення вибору живописної техніки для створення
виразного художнього образу.
|
|
6
|
Форма, колір, декор у створенні певних за
характером (позитивних чи негативних) образів.
|
|
7
|
Поглиблення знань про скульптуру, її види.
Особливості створення художнього образу в об’ємі.
|
|
8
|
Незвичайні матеріали художника-скульптора.
Створення казкового образу з при-родних матеріалів.
|
|
Тема 2. Художній образ у декоративно-прикладному
мистецтві, архітектурі та дизайні (7 годин)
|
||
9
|
Відмінність декоративної манери зображення
від реалістичної. Особливості декоративного образу (на прикладах творів
народних майстрів Опішні, Косова, Києва, Вінниці тощо).
|
|
10
|
Ознайомлення
з українським народним мистецтвом петриківського розпису. Композиційне та
колірне рішення творів петриківських майстрів.
|
|
11
|
Народне мистецтво витинанки. Витинанки
прості й складені. Значення вісі симетрії при виготовленні витинанки.
|
|
12
|
Архітектура як будівельне мистецтво. Образ
будівлі, її призначення. Створення на основі асоціацій образу казкового
будинку.
|
|
13
|
Уведення поняття «інтер’єр». Розташування
предметів у закритому просторі з урахуванням межі зламу (підлога — стіна).
|
|
14
|
Поняття дизайну та художнього конструювання.
Створення художнього образу в техніках паперопластики, оригамі.
|
|
15
|
Ознайомлення зі шрифтом. Уведення слів та
чисел у декоративно-орнаментальну композицію.
|
|
Календарне планування уроків образотворчого мистецтва у 4 класі
2 семестр
Вчитель —
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
Тема 3. Образи природи, тварин, людей у мистецтві
(9 годин)
|
||
16
|
Фантастичні та реалістичні образи в
мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше
(картон, гумка, морква, картопля). Уведення поняття «естамп».
|
|
17
|
Відтворення явищ природи, глибини простору в
пейзажному жанрі. Засоби створення художнього образу в пейзажі. Свідомий
вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші).
|
|
18
|
Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення
паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину (річка, доріжка тощо).
Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону.
|
|
19
|
Актуалізація знань про колір як засіб
вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від
освітлення.
|
|
20
|
Казкові звірі та істоти у творах
образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення
фантастичного образу.
|
|
21
|
Виражальні засоби під час створення образів
фантастичних істот за мотивами творів народних художників.
|
|
22
|
Образи тварин у творах
художників-анімалістів. Закріплення понять «пропорції», «динаміка»,
«статика». Зображення фігури тварини (на площині чи в об’ємі) у статичному
або динамічному станах.
|
|
23
|
Образи людей у портретному жанрі. Засоби
створення виразного казкового портретного образу.
|
|
24
|
Засвоєння знань про будову людського
обличчя, пропорції фігури. Зображення людини в статичному та динамічному
станах.
|
|
Тема 4. Образ рідного краю в мистецтві (8 годин)
|
||
26
|
Узагальнення знань про мову образотворчого
мистецтва, його види і жанри. Ознайомлення з художніми традиціями рідного
краю.
|
|
27
|
Особливості природного середовища рідного
міста (села). Розвиток спостережливості, зорової пам’яті, вміння сприймати
красу природи рідного краю та відтворювати її на площині.
|
|
28
|
Особливості архітектури рідного міста
(села). Важливість збереження пам’яток архітектури. Значення вибору формату
для створення виразної врівноваженої композиції.
|
|
29
|
Зв’язок архітектури з природним середовищем.
Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки
та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення
пейзажу.
|
|
30
|
Розширення уявлень про роботу
художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм
(ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо).
|
|
31
|
Різноманітність форм металевих виробів.
Поняття про ковальське та ливарне мистецтво. Розвиток навичок створення
ажурних витинанок.
|
|
32
|
Поняття про оформлення вітрин як один із
різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування різних за розміром та
кольором предметів.
|
|
33
|
Створення святкового настрою за допомогою
кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар