Хімія, 7
клас
(Усього 52 години, 1,5 год на тиждень, із них 5 год
– резервних)
№ уроку
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Домашнє завдання
|
Вступ (3 години)
|
|||
1
|
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у
навколишньому світі.
Короткі відомості з історії хімії.
|
Навчальний проект
1.
Хімічні знання в різні епохи.
|
2
|
|
Правила
поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету
хімії та лабораторним посудом.
Демонстрації:
1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).
2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах.
|
|
3
|
|
Практична робота №1 . Правила безпеки під час
роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом,
штативом і нагрівними приладами. Будова полум’я. Проведено інструктаж з БЖД.
|
|
Початкові хімічні
поняття (21 година)
|
|||
4
|
|
Фізичні тіла.
Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й
експеримент у хімії.
Демонстрації:
5-9. Хімічні реакції, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
Домашній експеримент:
1. Взаємодія харчової соди з соком квашеної
капусти, лимонною кислотою, кефіром.
|
5
|
|
Фiзичні властивості речовин. Лабораторний дослід №
1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень.
Формулювання висновків.. Проведено інструктаж з БЖД.
|
|
6
|
|
Фізичні властивості
речовин.
|
|
7
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні).
Способи розділення сумішей.
|
|
8
|
|
Практична робота №2 . Розділення
неоднорідної суміші. Проведено інструктаж з БЖД. тематична
|
|
9
|
|
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і
символи. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І.
Менделєєва.
Демонстрації:
3. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.
|
|
10
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
|
11
|
|
Хімічні
формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин.
Лабораторний дослід № 2
Ознайомлення зі зразками простих
і складних речовин. Проведено інструктаж з БЖД.
|
|
12
|
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.
Демонстрації:
4. Зразки металів і неметалів.
|
|
13
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних
сполук за валентністю
елементів.
|
|
14
|
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних
сполук.
|
|
15
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною
формулою.
|
|
16
|
|
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її
формулою. тематична
|
|
17
|
|
Масова
частка елемента в складній речовині.
|
|
18
|
|
Обчислення
масової частки елемента в складній речовині.
|
|
19
|
|
Складання
формул речовин за масовою часткою елементів у речовині
|
|
20
|
|
Фізичні та хімічні
явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості
речовин.
Лабораторний
дослід № 3
Проведення хімічних реакцій Проведено
інструктаж з БЖД.
|
Навчальні проекти
2. Хімічні явища в природному довкіллі
3. Хімічні явища в побуті
4. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах
5. Речовини і хімічні явища в літературних творах і
народній творчості
|
22
|
|
Практична робота №3 . Дослідження фізичних і
хімічних явищ.. Проведено інструктаж з БЖД.
|
|
23
|
|
Узагальнюючий
урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття»
|
|
24
|
|
Контрольна робота № 1 з теми: «Початкові хімічні поняття».
|
|
25
|
|
Розв’язування
задач і вправ. тематична
|
|
Кисень (13 годин)
|
|||
26
|
|
Повітря, його склад.
|
|
27
|
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули,
поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
|
|
28
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.
Демонстрації:
10. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин. |
|
29
|
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття
про каталізатор. Поняття про каталізатор.
Демонстрації:
11. Добування кисню з гідроген пероксиду. |
|
30
|
|
Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.
Демонстрації:
12. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.
13. Доведення наявності кисню.
|
|
31
|
|
Практична робота №4 Добування кисню
з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності. Проведено інструктаж з БЖД.
|
|
32
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими
речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція
сполучення.
тематична
|
|
33
|
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).
Демонстрації:
14. Спалювання простих і складних речовин.
|
|
34
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне
окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози).
|
|
35
|
|
Умови виникнення та припинення горіння.
|
|
36
|
|
Маркування небезпечних речовин.
Демонстрації:
15. Маркування небезпечних речовин.
|
|
37
|
|
Колообіг
Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та
біологічна роль кисню.
|
Навчальні проекти
6. Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її
7.
Дослідження зміни концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час
занять
|
38
|
|
Розв’язування задач і вправ
|
|
39
|
|
Узагальнюючий
урок з теми «Кисень».
тематична
|
|
Вода (10 годин)
|
|||
40
|
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні
властивості. Вода – розчинник.
|
Навчальні проекти
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
|
41
|
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена
речовина.
Демонстрації:
16. Виготовлення розчинів.
|
Домашній експеримент:
2. Виготовлення водного
розчину кухонної солі.
|
42
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої
речовини.
|
|
43
|
|
Виготовлення розчину.
Лабораторний дослід
№ 4 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.Проведено інструктаж з БЖД.
|
|
44
|
|
Обчислення масової
частки і маси розчиненої речовини в розчині.
тематична
|
|
45
|
|
Взаємодія води з
оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи.
|
|
46
|
|
Поняття про індикатори.
Лабораторний дослід № 5 Випробування
водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Проведено інструктаж з БЖД.
Демонстрації:
17. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного
розчину добутої речовини на індикатори.
18. Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою. Дія водного
розчину добутої речовини на індикатори.
|
|
47
|
|
Значення
води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.
|
Навчальні проекти
8. Проблема збереження чистоти водойм
9. Дослідження якості води з різних джерел
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
11. Способи очищення води в побуті
|
48
|
|
Проблема
чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних
станціях та в домашніх умовах.
|
Домашній експеримент:
3. Очищення води кип’ятінням
і за допомогою побутового фільтру
|
49
|
|
Узагальнюючий
урок з теми «Вода»
|
|
50
|
|
Контрольна робота № 2 з теми:
«Вода»
|
|
51
|
|
Узагальнення
знань з курсу хімії 7 класу
|
|
52
|
|
Екскурсія. Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії
промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних
інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежне депо. Водоочисна станція.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар