понеділок, 25 липня 2016 р.

Календарно-тематичне планування з української мови 5 клас 2016/17 зі змінами

Орієнтоване календарно-тематичне планування з української мови
для 5 класу


Пор.
 №

                                УКРАЇНСЬКА МОВА                            
                                            Тема уроку

К-сть
год.
Дата

1

Вступ. Значення мови в житті суспільства. Поняття державної мови. Українська мова — державна мова України.

1

2
Урок мовленнєвого розвитку № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо),   їх особливості.

1


                Повторення вивченого в початкових класах

10

3
Частини мови; основні способи їх розпізнавання.

1

4
Іменник. Велика буква і лапки в іменниках. Голосні у відмінкових закінченнях іменників.

1

5
Прикметник.  Голосні у відмінкових закінченнях  прикметників.

1

6
Урок мовленнєвого розвитку № 2.  Спілкування як важливий складник культури людини. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове,   монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (практично).

1

7
Числівник.

1

8
Займенник.

1

9
Урок мовленнєвого розвитку № 3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема комунікативна спрямованість,  основна думка тексту,  мікротема. Структура тексту  (вступ, основна частина, кінцівка);  абзац. Ключові слова в тексті. Простий план готового тексту.

1

10
Урок мовленнєвого розвитку № 4. Усна й письмова форми тексту (висловлювання). Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру.

1

11
Дієслово.  Голосні у відмінкових закінченнях  дієслів.

1

12
Не з дієcловами.  Правопис -шся, -ться у кінці дієслів.

1

13
Прислівник.  Правопис вивчених прислівників. Апостроф. Знак м’якшення.

1

14
Урок мовленнєвого розвитку № 5.  Належність тексту до певного стилю: розмовного, наукового, художнього, публіцистичного, офіційно-ділового (загальне ознайомлення). Ознайомлення із розмовним, науковим і художнім стилями, сферою  їх використання.

1

15
Прийменник.  Написання прийменників з іншими частинами мови.

1

16
Сполучник.  Використання  прийменників та сполучників і, та, й, а, але для зв'язку слів у реченні.

1

17
Тематична контрольна робота № 1. Тестування.  Повторення вивченого в початкових класах. Текст.

1


Відомості  з синтаксису й пунктуації

18

18
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми й речення. Головне й залежне слово в словосполученні.

1

19
Словосполучення лексичні й фразеологічні (практично). Граматична помилка та її умовне позначення (практично).

1

20
Урок мовленнєвого розвитку № 6.  Типи мовлення (різновиди текстів): розповідь, опис, роздум. Особливості побудови розповіді на основі власного досвіду, опису окремих предметів і тварин, елементарного роздуму.

1

21
Урок мовленнєвого розвитку № 7.   Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру  з елементами опису тварини.

1

22
Урок мовленнєвого розвитку № 8.  Ознайомлення з вимогами до мовлення (змістовність, логічна послідовність, багатство, точність, виразність, доречність, правильність).
Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично). Аналіз переказу.

1

23
Речення, його граматична основа (підмет і присудок).

1

24
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

1

25
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. (повторення). Окличні речення (повторення).

1

26
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини.

1

27
Урок мовленнєвого розвитку № 9. Усний докладний переказ тексту наукового стилю.

1

28
Другорядні члени речення. Означення. Способи вираження означень.

1

29
Другорядні члени речення. Додаток.  Способи вираження додатків.  Засвоєння складних випадків слововживання.

1

30
Другорядні члени речення. Обставина.  Способи вираження обставин.

1

31
Тренувальні вправи на визначення  другорядних членів речення.

1

32
Урок мовленнєвого розвитку № 10.  Відповідь на уроках української мови та інших предметів (за поданим планом або таблицею) у науковому стилі. Відгук про висловлювання товариша.

1

33
Тематична контрольна робота № 2. Тестування. Словосполучення й речення.

1

34
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і).  Кома між однорідними членами.

1

35
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення.  Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.

1

36
Тренувальні вправи.

1

37
Звертання. Роль  звертань у реченні (практично). Розділові знаки при звертанні (повторення).

1

38
Урок мовленнєвого розвитку № 11. Контрольний переказ тексту (підготовча робота).

1

39
Урок мовленнєвого розвитку № 12. Контрольний переказ тексту (написання переказу).

1

40
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами  (практично). Виділення вставних слів на письмі комами.

1

41
Тренувальні вправи.  Аналіз контрольного переказу.

1

42
Тематична контрольна робота № 3. Тестування. Просте ускладнене речення. Контрольне аудіювання.



43
Складні речення із безсполучниковим і сполучни­ковим зв'язком. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучнико-вим   і  сполучниковим зв’язком.
1

44
Тренувальні вправи. 

1


Пряма мова. Діалог

5

45
Пряма мова.  Розділові знаки при прямій мові.

1

46
Тренувальні вправи.
 
1

47
Синонімічність речень із прямою й непрямою мовою.

1

48
Діалог.  Тире при діалозі.

1

49
Тренувальні вправи.  Контрольний диктант №1.

1

50
Урок мовленнєвого розвитку №13.  Розігрування   діалогів відповідно  до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів.

1


Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія


27

51
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки.
1

52
Приголосні тверді й м'які,  дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г.

1

53
Тренувальні вправи.  Удосконалення вміння правильної вимови голосних і приголосних звуків.

1

54
Урок мовленнєвого розвитку №14.  Лист рідним, друзям. Адреса.

1

55
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ.

1

56
Фонетична транскрипція.

1

57
Склад.  Основні правила переносу.

1

58
Урок мовленнєвого розвитку №15.  Письмовий  твір-опис  тварини  в художньому стилі (підготовча робота).

1

59
Урок мовленнєвого розвитку №16.   Письмовий  твір-опис  тварини  в художньому стилі ( виконання роботи).

1

60
Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів.  Орфоепічна помилка (практично).

1

61
Використання логічного наголосу для виділення у вимові смислового навантаження. Аналіз твору.

1

62
Вимова  наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] у коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.

1

63
Тренувальні вправи. 

1

64
Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та (о) перед складом з наголошеним (у) у коренях слів. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

1

65
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфо­графічний словник.

1

66
Тренувальні вправи.  Фонетичний розбір слова.

1

67

Тематична контрольна робота №4.  Тестування.  Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.


1

68
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.

1

69
Спрощення в групах приголосних.

1

70
Тренувальні вправи.   Фонетична транскрипція  (повторення).
Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-.

1

71
Урок мовленнєвого розвитку №17.  Усний докладний переказ художнього  тексту розповідного характеру  з елементами роздуму.

1

72
Урок мовленнєвого розвитку №18.  Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру  з елементами опису.

1

73
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] —[а], [е] —[і], [е] —[и]; [о],[е] з [і]; [е]—[о] після [ж],[ч], [ш]; [и], [і] після [ж], [ч],[ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з], [ц], [с].

1

74
Основні випадки чергування у — в, і — й . Аналіз переказу.

1

75
Позначення м’якості приголосних на письмі бук­вами ь, і, є, ю , я. Сполучення ьо, йо.

1

76
Правила вживання  знака м’якшення.

1

77
Тренувальні вправи.  

1

78
Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом.

1

79
Тренувальні вправи.  Навчальне читання мовчки.

1

80
 Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків.

1

81
Тренувальні вправи. 

1

82
Урок мовленнєвого розвитку №19.  Замітка в газету (із шкільного життя) інформаційного характеру.

1

83
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і; правопис  знака м’якшення  й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних назвах. Словник іншомовних слів.
1

84
Тренувальні вправи. 

1

85

Тематична контрольна робота №5.  Тестування.   Орфоепія. Орфографія.


1


Лексикологія


8

86
Лексичне значення слова. Однозначні й багато­значні слова (повторення). Використання  багатозначних слів у пря­мому й переносному значеннях (повторення).

1

87
Лексична помилка (практично). Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками.

1

88
Урок мовленнєвого розвитку №20.   Докладний переказ художнього тексту розповідного характеру  з елементами опису предмета.

1

89
Урок мовленнєвого розвитку №21. Робота з книжкою: способи виділення частин змісту в тексті (відступи, підзаголовки тощо). Зміст книжки, журналу. Словникові статті у словниках різних типів.
Виразне читання вголос художніх, науково-популярних  текстів різних типів мовлення.

1

90
Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова.

1

91
Урок мовленнєвого розвитку №22.   Контрольний переказ тексту (підготовча робота).

1

92
Урок мовленнєвого розвитку №23.   Контрольний переказ тексту (виконання роботи).

1

93
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словниками  синонімів.

1

94
Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словниками антонімів.

1

95
Групи слів за значенням. Омоніми. Ознайомлення зі словниками омонімів.

1

96
Використання слів відповідно до їх значення. Аналіз переказу.

1

97
Походження (етимологія) слова. Етимологічний словник української мови.

1

98
Тематична контрольна робота №6.  Тестування. Лексикологія.  

1


Будова слова. Орфографія


9

99
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення  — значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей).

1

100
Тренувальні вправи.  Контрольне читання мовчки.

1

101
Спільнокореневі слова й форми слова. Незмінні й змінні слова.

1

102
Тренувальні вправи. 

1

103
Вивчені орфограми в значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів з- (зі-, с-).

1

104
Вивчені орфограми в значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів роз-, без.

1

105
Тренувальні вправи. 

1

106
Урок мовленнєвого розвитку №24.   Усний твір-оповідання про випадок із життя.

1

107
Урок мовленнєвого розвитку №25.   Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі.

1

108
Вимова й написання префіксів пре-, при-, прі-.

1

109
Тренувальні вправи. 

1

110
Тренувальні вправи.  Контрольний диктант №2.

1

111

Тематична контрольна робота №7.  Тестування.   Будова слова. Орфографія.


1


                      Повторення й узагальнення в кінці року

6

112
Синтаксис і пунктуація.
1

113
Лексикологія.
1

114
Будова слова й орфографія.
1

115
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.
1

116
Лексикологія.
1

117
Тематична контрольна робота №8.  Тестування.   Узагальнення вивченого за рік.

1

118
Аналіз контрольної роботи.
1

119
Урок мовленнєвого розвитку №26.   Контрольний твір (підготовча робота).
1

120
Урок мовленнєвого розвитку №27.    Контрольний твір (виконання роботи).
1

121
Урок мовленнєвого розвитку №28.    Аналіз твору.
1

122
Підсумково - узагальнювальний урок.
1

                              


Немає коментарів: