Орієнтоване календарно-тематичне
планування з української мови
для 5 класу
Пор.
№
|
УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема уроку
|
К-сть
год.
|
Дата
|
||||
1
|
Вступ. Значення мови в житті
суспільства. Поняття державної мови. Українська мова — державна мова України.
|
1
|
|
||||
2
|
Урок мовленнєвого розвитку № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості.
|
1
|
|
||||
|
Повторення вивченого в початкових класах
|
10
|
|
||||
3
|
Частини мови; основні способи їх
розпізнавання.
|
1
|
|
||||
4
|
Іменник. Велика буква і лапки в іменниках.
Голосні у відмінкових закінченнях іменників.
|
1
|
|
||||
5
|
Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників.
|
1
|
|
||||
6
|
Урок мовленнєвого розвитку № 2. Спілкування як важливий складник культури людини. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат
мовлення; основні правила спілкування (практично).
|
1
|
|
||||
7
|
Числівник.
|
1
|
|
||||
8
|
Займенник.
|
1
|
|
||||
9
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 3.
Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність,
зв’язність тексту. Тема комунікативна спрямованість, основна думка тексту, мікротема. Структура тексту (вступ, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Простий план
готового тексту.
|
1
|
|
||||
10
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 4.
Усна й письмова форми тексту (висловлювання). Усний докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру.
|
1
|
|
||||
11
|
Дієслово.
Голосні у відмінкових закінченнях
дієслів.
|
1
|
|
||||
12
|
Не з дієcловами. Правопис -шся, -ться у кінці дієслів.
|
1
|
|
||||
13
|
Прислівник. Правопис вивчених прислівників. Апостроф.
Знак м’якшення.
|
1
|
|
||||
14
|
Урок мовленнєвого розвитку
№ 5. Належність тексту до певного стилю:
розмовного, наукового, художнього, публіцистичного, офіційно-ділового
(загальне ознайомлення). Ознайомлення із розмовним, науковим і художнім
стилями, сферою їх використання.
|
1
|
|
||||
15
|
Прийменник. Написання прийменників з іншими частинами
мови.
|
1
|
|
||||
16
|
Сполучник.
Використання прийменників та
сполучників і, та, й, а, але для зв'язку слів у реченні.
|
1
|
|
||||
17
|
Тематична контрольна
робота № 1.
Тестування. Повторення вивченого в
початкових класах. Текст.
|
1
|
|
||||
|
Відомості
з синтаксису й пунктуації
|
18
|
|
||||
18
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від
слова, його форми й речення. Головне й залежне слово в словосполученні.
|
1
|
|
||||
19
|
Словосполучення лексичні й фразеологічні
(практично). Граматична помилка та її умовне позначення (практично).
|
1
|
|
||||
20
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 6. Типи мовлення (різновиди текстів):
розповідь, опис, роздум. Особливості побудови розповіді на основі власного
досвіду, опису окремих предметів і тварин, елементарного роздуму.
|
1
|
|
||||
21
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 7. Письмовий докладний переказ художнього
тексту розповідного характеру з
елементами опису тварини.
|
1
|
|
||||
22
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 8. Ознайомлення з вимогами до мовлення
(змістовність, логічна послідовність, багатство, точність, виразність,
доречність, правильність).
Помилки в змісті й побудові висловлювання
(практично). Аналіз переказу.
|
1
|
|
||||
23
|
Речення, його граматична основа (підмет і
присудок).
|
1
|
|
||||
24
|
Речення з одним головним членом (загальне
ознайомлення).
|
1
|
|
||||
25
|
Види речень за метою висловлювання:
розповідні, питальні, спонукальні. (повторення). Окличні речення
(повторення).
|
1
|
|
||||
26
|
Другорядні члени
речення: додаток,
означення, обставини.
|
1
|
|
||||
27
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 9.
Усний докладний переказ тексту наукового стилю.
|
1
|
|
||||
28
|
Другорядні члени речення. Означення.
Способи вираження означень.
|
1
|
|
||||
29
|
Другорядні члени речення. Додаток. Способи вираження додатків. Засвоєння складних випадків слововживання.
|
1
|
|
||||
30
|
Другорядні члени речення. Обставина. Способи вираження обставин.
|
1
|
|
||||
31
|
Тренувальні вправи на визначення другорядних членів речення.
|
1
|
|
||||
32
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 10. Відповідь на уроках української мови та
інших предметів (за поданим планом або таблицею) у науковому стилі. Відгук
про висловлювання товариша.
|
1
|
|
||||
33
|
Тематична контрольна
робота № 2.
Тестування. Словосполучення й речення.
|
1
|
|
||||
34
|
Речення з
однорідними членами
(без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами.
|
1
|
|
||||
35
|
Узагальнювальне слово при однорідних
членах речення. Двокрапка й тире при
узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
|
1
|
|
||||
36
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
||||
37
|
Звертання. Роль звертань у реченні (практично). Розділові
знаки при звертанні (повторення).
|
1
|
|
||||
38
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 11.
Контрольний переказ тексту (підготовча робота).
|
1
|
|
||||
39
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 12.
Контрольний переказ тексту (написання переказу).
|
1
|
|
||||
40
|
Ознайомлення з найбільш уживаними
вставними словами (практично).
Виділення вставних слів на письмі комами.
|
1
|
|
||||
41
|
Тренувальні вправи. Аналіз контрольного переказу.
|
1
|
|
||||
42
|
Тематична контрольна
робота № 3.
Тестування. Просте ускладнене речення. Контрольне
аудіювання.
|
|
|
||||
43
|
Складні речення із безсполучниковим і
сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення, з’єднаними
безсполучнико-вим і сполучниковим зв’язком.
|
1
|
|
||||
44
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
||||
|
Пряма мова. Діалог
|
5
|
|
||||
45
|
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.
|
1
|
|
||||
46
|
Тренувальні
вправи.
|
1
|
|
||||
47
|
Синонімічність речень із прямою й непрямою
мовою.
|
1
|
|
||||
48
|
Діалог.
Тире при діалозі.
|
1
|
|
||||
49
|
Тренувальні вправи. Контрольний
диктант №1.
|
1
|
|
||||
50
|
Урок мовленнєвого
розвитку №13. Розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування,
пов’язаної із життєвим досвідом учнів.
|
1
|
|
||||
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
|
27
|
|
||||
51
|
Звуки мови й звуки
мовлення. Голосні
й приголосні звуки.
|
1
|
|
||||
52
|
Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що
позначаються буквами ґ і г.
|
1
|
|
||||
53
|
Тренувальні вправи. Удосконалення вміння правильної вимови
голосних і приголосних звуків.
|
1
|
|
||||
54
|
Урок мовленнєвого
розвитку №14. Лист рідним, друзям. Адреса.
|
1
|
|
||||
55
|
Позначення звуків
мовлення на письмі.
Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв
я, ю, є, ї та
щ.
|
1
|
|
||||
56
|
Фонетична транскрипція.
|
1
|
|
||||
57
|
Склад. Основні правила переносу.
|
1
|
|
||||
58
|
Урок мовленнєвого розвитку №15. Письмовий
твір-опис тварини в художньому стилі (підготовча робота).
|
1
|
|
||||
59
|
Урок мовленнєвого
розвитку №16. Письмовий
твір-опис тварини в художньому стилі ( виконання роботи).
|
1
|
|
||||
60
|
Наголос. Орфоепічний словник і словник
наголосів. Орфоепічна помилка
(практично).
|
1
|
|
||||
61
|
Використання логічного наголосу для
виділення у вимові смислового навантаження. Аналіз твору.
|
1
|
|
||||
62
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних.
Ненаголошені голосні [е], [и], [о]
у коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.
|
1
|
|
||||
63
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
||||
64
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и]
та (о) перед складом з наголошеним (у) у коренях слів. Орфографічна помилка
(практично), її умовне позначення.
|
1
|
|
||||
65
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються
наголосом. Орфографічний словник.
|
1
|
|
||||
66
|
Тренувальні вправи. Фонетичний розбір слова.
|
1
|
|
||||
67
|
Тематична
контрольна робота №4. Тестування. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.
|
1
|
|
||||
68
|
Вимова приголосних
звуків.
Уподібнення приголосних звуків.
|
1
|
|
||||
69
|
Спрощення в групах приголосних.
|
1
|
|
||||
70
|
Тренувальні вправи. Фонетична транскрипція (повторення).
Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-.
|
1
|
|
||||
71
|
Урок мовленнєвого
розвитку №17. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
|
1
|
|
||||
72
|
Урок мовленнєвого
розвитку №18. Письмовий докладний переказ художнього
тексту розповідного характеру з
елементами опису.
|
1
|
|
||||
73
|
Найпоширеніші випадки чергування
голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] —[а], [е] —[і], [е] —[и]; [о],[е] з [і];
[е]—[о] після [ж],[ч], [ш]; [и], [і] після [ж], [ч],[ш], [шч] та [г], [к],
[х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].
|
1
|
|
||||
74
|
Основні випадки чергування у — в, і — й . Аналіз переказу.
|
1
|
|
||||
75
|
Позначення м’якості приголосних на письмі
буквами ь, і, є, ю , я. Сполучення
ьо, йо.
|
1
|
|
||||
76
|
Правила вживання знака м’якшення.
|
1
|
|
||||
77
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
||||
78
|
Правила вживання апострофа. Правильна
вимова та написання слів з апострофом.
|
1
|
|
||||
79
|
Тренувальні вправи. Навчальне читання мовчки.
|
1
|
|
||||
80
|
Подвоєння букв на позначення подовжених
м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків.
|
1
|
|
||||
81
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
||||
82
|
Урок мовленнєвого
розвитку №19. Замітка в газету (із шкільного життя)
інформаційного характеру.
|
1
|
|
||||
83
|
Написання слів, що
увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і; правопис знака м’якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і
власних назвах. Словник іншомовних слів.
|
1
|
|
||||
84
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
||||
85
|
Тематична
контрольна робота №5. Тестування. Орфоепія. Орфографія.
|
1
|
|
||||
|
Лексикологія
|
8
|
|
||||
86
|
Лексичне значення слова. Однозначні й
багатозначні слова (повторення). Використання багатозначних слів у прямому й переносному
значеннях (повторення).
|
1
|
|
||||
87
|
Лексична помилка (практично). Ознайомлення
з тлумачним і перекладним словниками.
|
1
|
|
||||
88
|
Урок мовленнєвого
розвитку №20. Докладний переказ художнього тексту
розповідного характеру з елементами
опису предмета.
|
1
|
|
||||
89
|
Урок мовленнєвого розвитку №21. Робота з книжкою: способи виділення частин змісту в
тексті (відступи, підзаголовки тощо). Зміст книжки, журналу. Словникові
статті у словниках різних типів.
Виразне читання вголос художніх,
науково-популярних текстів різних
типів мовлення.
|
1
|
|
||||
90
|
Загальновживані (нейтральні) і стилістично
забарвлені слова.
|
1
|
|
||||
91
|
Урок мовленнєвого
розвитку №22. Контрольний переказ тексту (підготовча
робота).
|
1
|
|
||||
92
|
Урок мовленнєвого
розвитку №23. Контрольний переказ тексту (виконання
роботи).
|
1
|
|
||||
93
|
Групи слів за
значенням.
Синоніми. Ознайомлення зі словниками
синонімів.
|
1
|
|
||||
94
|
Групи слів за значенням. Антоніми.
Ознайомлення зі словниками антонімів.
|
1
|
|
||||
95
|
Групи слів за значенням. Омоніми.
Ознайомлення зі словниками омонімів.
|
1
|
|
||||
96
|
Використання слів відповідно до їх
значення. Аналіз переказу.
|
1
|
|
||||
97
|
Походження (етимологія) слова.
Етимологічний словник української мови.
|
1
|
|
||||
98
|
Тематична контрольна
робота №6. Тестування. Лексикологія.
|
1
|
|
||||
|
Будова слова. Орфографія
|
9
|
|
||||
99
|
Основа
слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення
— значущі частини слова (повторення і поглиблення
відомостей).
|
1
|
|
||||
100
|
Тренувальні вправи. Контрольне
читання мовчки.
|
1
|
|
||||
101
|
Спільнокореневі
слова й форми слова. Незмінні й змінні слова.
|
1
|
|
||||
102
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
||||
103
|
Вивчені орфограми в значущих частинах
слова (повторення). Написання префіксів з- (зі-, с-).
|
1
|
|
||||
104
|
Вивчені орфограми в значущих частинах
слова (повторення). Написання префіксів роз-, без.
|
1
|
|
||||
105
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
||||
106
|
Урок мовленнєвого
розвитку №24. Усний твір-оповідання про випадок із
життя.
|
1
|
|
||||
107
|
Урок мовленнєвого
розвитку №25. Письмовий твір-розповідь на основі
власного досвіду в художньому стилі.
|
1
|
|
||||
108
|
Вимова
й написання префіксів пре-, при-,
прі-.
|
1
|
|
||||
109
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
||||
110
|
Тренувальні вправи. Контрольний
диктант №2.
|
1
|
|
||||
111
|
Тематична
контрольна робота №7. Тестування. Будова слова. Орфографія.
|
1
|
|
||||
|
Повторення й узагальнення в кінці року
|
6
|
|
||||
112
|
Синтаксис і пунктуація.
|
1
|
|
||||
113
|
Лексикологія.
|
1
|
|
||||
114
|
Будова слова й орфографія.
|
1
|
|
||||
115
|
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.
|
1
|
|
||||
116
|
Лексикологія.
|
1
|
|
||||
117
|
Тематична контрольна
робота №8. Тестування. Узагальнення вивченого за
рік.
|
1
|
|
||||
118
|
Аналіз контрольної роботи.
|
1
|
|
||||
119
|
Урок мовленнєвого розвитку №26. Контрольний твір (підготовча робота).
|
1
|
|
||||
120
|
Урок мовленнєвого
розвитку №27. Контрольний твір (виконання роботи).
|
1
|
|
||||
121
|
Урок мовленнєвого
розвитку №28. Аналіз твору.
|
1
|
|
||||
122
|
Підсумково - узагальнювальний урок.
|
1
|
|
||||
Немає коментарів:
Дописати коментар