8 клас І семестр
№ з/п
|
Дата
проведення
|
К-сть
год
|
Зміст навчального матеріалу
|
Примітка
|
1
|
|
1
|
Вступ. Мова - найважливіший засіб пізнання, спілкування і впливу.
|
|
Повторення та узагальнення вивченого.
Пунктуація
|
||||
2
|
|
1
|
Лексикологія. Фразеологія.
|
|
3
|
|
1
|
РМ№1 Повторення відомостей про текст, стилі й типи мовлення,
вимоги до мовлення, засоби міжфразового зв’язку в тексті. Усний стислий переказ
публіцистичного стилю (зокрема на основі прослуханих телепередач).
|
|
4
|
|
1
|
РМ № 2. Повторення відомостей про ситуацію спілкування. Діалог, складений на основі
телепередач, дібраних запитань за текстом, як обмін думками, повідомлення
відповідно до створеної ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом
учнів, дискусійного характеру, розігрування його в різних стилях.
Підготовка
контрольних діалогів.
|
|
5
|
|
1
|
Морфологія.
Основні правила правопису.
|
|
6
|
|
1
|
Тренувальні
вправи
|
|
7
|
|
1
|
РМ №3 Особливості побудови опису місцевості. Письмовий стислий
переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі
|
|
8
|
|
1
|
РМ№4 Аналіз письмового переказу. Вивчальне читання (практично)
|
|
Синтаксис і пунктуація
|
||||
9
|
|
1
|
Словосполучення. Будова і види
словосполучень за способом вираження головного слова.
|
|
10
|
|
1
|
Контрольний стислий переказ розповідного тексту з
елементами опису місцевості в художньому стилі.
|
|
11
|
|
1
|
Речення прості й складні
(повторення)
|
|
12
|
|
1
|
РМ№5 Робота над помилками, допущеними в контрольному
переказі.
Контрольне читання мовчки
|
|
13
|
|
1
|
Тренувальні вправи.
Контрольна робота №1 (тестові завдання) Словосполучення і
речення
|
|
Просте речення. Двоскладне речення
|
||||
14
|
|
1
|
Робота
над помилками, допущеними в тестових завданнях. Просте речення.Речення
двоскладні й односкладні. Головні та другорядні члени речення. Речення
поширені і непоширені (повторення) Порядок слів у реченні. Логічний наголос.
|
|
15
|
|
1
|
Підмет
і присудок. Способи вираження підмета.
|
|
16
|
|
1
|
Простий
і складений присудок (іменний і дієслівний). Тире між підметом і присудком. Узгодження
головних членів речення.
|
|
17
|
|
1
|
Означення,
додаток і обставина як другорядні члени речення.
|
|
18
|
|
1
|
РМ№6. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на
основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
|
|
19
|
|
1
|
РМ№7. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на
основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
Підготовка до усного контрольного твору.
|
|
20
|
|
1
|
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених
прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки.
|
|
21
|
|
1
|
Обставина. Види обставин за
значенням. Способи їх вираження.
|
|
22
|
|
1
|
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних
зворотів комами.
|
|
23
|
|
1
|
Контрольний твір-опис місцевості (вулиці,
села, міста) на основі особистих спостережень і
вражень у художньому стилі
(підготовча робота).
|
|
24
|
|
Контрольний твір-опис місцевості (вулиці,
села, міста) на основі особистих спостережень і
вражень у художньому стилі
(виконання роботи).
|
|
|
Односкладні
прості речення. Неповні речення
|
||||
25
|
|
1
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі
присудка (означено-особові, узагальнено-особові речення, неозначено-особові й
безособові) і підмета (називні)
|
|
26
|
|
1
|
РМ№8 Робота над помилками, допущеними в контрольному творі
|
|
27
|
|
1
|
Безособові
речення. Тренувальні вправи.
|
|
28
|
|
1
|
Називні речення. Односкладні речення як частини складного речення.
|
|
29
|
|
1
|
Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях. Незакінчені речення,
їх стилістичні функції.
|
|
30
|
|
1
|
Контрольна
робота (диктант). Тренувальні
вправи.
|
|
31
|
|
1
|
Тренувальні вправи.
Контрольна
робота №2 (тестові завдання). Синтаксис. Пунктуація. Двоскладне речення.
Односкладні, неповні речення.
|
|
32
|
|
1
|
Робота над помилками, допущеними в контрольному диктанті, тестових
завданнях. Узагальнення вивченого в
І семестрі.
|
|
ІІ семестр
|
||||
Речення з однорідними членами
|
||||
33
|
|
1
|
Однорідні члени речення (зі
сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком). Поширені і
непоширені однорідні члени речення, смислові відношення між ними. Кома між
однорідними членами.
|
|
34
|
|
1
|
Речення з кількома рядами
однорідних членів.
|
|
35
|
|
1
|
РМ№9. Особливості побудови опису
пам’яток історії
і культури.
Усний вибірковий переказ розповідного тексту з
елементами опису пам’яток історії та культури в художньому стилі.Підготовка
до контрольного усного переказу.
|
|
36
|
|
1
|
Однорідні й неоднорідні означення.
Тренувальні вправи.
|
|
37
|
|
1
|
Узагальнювальні
слова в реченнях з однорідними членами (повторення і поглиблення). Двокрапка
і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
|
|
38
|
|
1
|
Контрольний докладний переказ
розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в
публіцистичному стилі (підготовча робота).
|
|
39
|
|
1
|
Контрольний докладний переказ
розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в
публіцистичному стилі (виконання роботи).
|
|
Речення зі звертаннями, вставними словами
(словосполученнями, реченнями)
|
||||
40
|
|
1
|
Звертання непоширені й поширені.
Риторичне звертання. Розділові знаки при звертаннях.
|
|
41
|
|
1
|
Вставні слова (словосполучення,
речення). Групи вставних слів і словосполучень за значенням. Розділові знаки
при вставних словах (словосполученнях, реченнях).
|
|
42
|
|
1
|
РМ №10. Аналіз помилок, допущених
у контрольному переказі.
|
|
43
|
|
1
|
Використання звертань і вставних слів для передачі
ставлення до адресата. Інтонація речень зі звертаннями і вставними
конструкціями. Синонімічність вставних слів і речень у тексті.
|
|
44
|
|
1
|
Контрольне аудіювання. Повторення теми. Підготовка до
контрольної роботи.
|
|
45
|
|
1
|
Тренувальні вправи. Контрольна робота №3 (тестові
завдання) Речення зоднорідними
членами, звертаннями, вставними
словами
(словосполученнями,
реченнями)
|
|
Речення з відокремленими членами
|
||||
46
|
|
1
|
РМ №11. Твір-опис пам’яток історії і культури за картиною в
публіцистичному стилі.
|
|
47
|
|
1
|
Поняття про відокремлення.
|
|
48
|
|
1
|
Відокремлені другорядні члени речення
(також уточнювальні). Розділові знаки при відокремлених членах речення.
|
|
49
|
|
1
|
Контрольний твір-опис пам’яток історії і культури на
основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (підготовча
робота).
|
|
50
|
|
1
|
Контрольний твір-опис пам’яток історії і культури на
основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (виконання роботи
).
|
|
51
|
|
1
|
РМ №12. Аналіз контрольного твору.
|
|
52
|
|
1
|
Відокремлені означення. Правильна
побудова речень з дієприкметниковими зворотами.
|
|
53
|
|
1
|
Відокремлені прикладки
|
|
54
|
|
1
|
РМ№13. Конспектування як різновид стислого переказу прочитаного
науково-навчального тексту; тематичні виписки.
|
|
55
|
|
1
|
Відокремлені обставини. Правильна
побудова речень з дієприслівниковими зворотами
|
|
56
|
|
1
|
Відокремлені додатки.
|
|
57
|
|
1
|
Відокремлені уточню вальні члени речення.
|
|
58
|
|
1
|
РМ№14. Інтерв’ю в публіцистичному стилі.
|
|
59
|
|
1
|
Тренувальні вправи
|
|
60
|
|
1
|
РМ№ 15. Ділові папери. Протокол. Витяг з
протоколу.
|
|
61
|
|
1
|
Повторення
вивченого протягом року. Підготовка до підсумкового контрольного диктанту.
|
|
62
|
|
1
|
Контрольний диктант. Тренувальні вправи.
|
|
63
|
|
1
|
Повторення теми. Підготовка до контрольної роботи.
|
|
64
|
|
1
|
Контрольна робота
№4 (тестові завдання) Речення з відокремленими членами
|
|
65
|
|
1
|
Аналіз контрольного диктанту,
тестових завдань. Узагальнення з теми.
|
|
Повторення в кінці року
|
||||
66
|
|
1
|
Повторення в кінці року відомостей
про словосполучення
|
|
67
|
|
1
|
РМ№16.
Повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення
матеріалу в науковому стилі.
|
|
68
|
|
1
|
Повторення
в кінці року відомостей про просте речення
|
|
69
|
|
1
|
Повторення в кінці року відомостей про просте речення
|
|
70
|
|
1
|
Повторення в кінці року відомостей про словосполучення і
просте речення
|
|
І семестр
№
з/п
|
Дата
прове
дення
|
Зміст
|
Кіль
кість годин
|
Примітка
|
||||
1
|
|
Вступ. Художня література як одна із форм
духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Аналіз художнього
твору.
ТЛ: поглиблення понять про художній
образ, художній твір.
|
1
|
|
||||
Усна
народна творчість
|
||||||||
2
|
|
Українські
історичні пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими
нападниками («Зажурилась Україна», «Та ой як крикнув же козак Сірко»).
|
1
|
|
||||
3
|
|
Пісні
про боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе,
Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце
сходить»).
|
1
|
|
||||
4
|
|
Пісні
про боротьбу проти соціального та національного гніту ( «За Сибіром сонце
сходить»).
|
1
|
|
||||
5
|
|
Образи історичних осіб,
лицарів-оборонців рідної землі, їх характеристика.
|
1
|
|
||||
6
|
|
Маруся Чурай – легендарна поетеса
з Полтавщини. Трагічна історія її життя. Пісні Марусі Чурай, що стали
народними. «Засвіт встали козаченьки»
|
1
|
Вивчити напам'ять «Засвіт встали
козаченьки»
|
||||
7
|
|
Пісні
Марусі Чурай: «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...» Їх
популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи.
|
1
|
|
||||
8
|
|
Українські
народні думи. Різновиди дум. Кобзарі та лірники. Сучасні виконавці дум.
Національна капела бандуристів України.
ТЛ:думи
|
1
|
|
||||
9
|
|
Жанрова своєрідність, історична
основа, героїчний задум дум.
|
1
|
|
||||
10
|
|
Проблема вибору, душевна
роздвоєність Марусі Богуславки («Маруся Богуславка»),її сміливий героїчний
вчинок.
|
1
|
|
||||
11
|
|
Символ
гріхопадіння і порятунку через покаяння («Бур'я на Чорному морі»). Проблема
відповідності життя і поведінки людини християнським, загальнолюдським
цінностям.
|
1
|
|
||||
12
|
|
Повторення матеріалу. Підготовка
до контрольної роботи
|
1
|
|
||||
13
|
|
Контрольна робота № 1. «Усна
народна творчість.»
( Розгорнуті відповіді на запитання)
|
1
|
|
||||
14
|
|
Робота
над помилками, допущеними в контрольній роботі. Позакласне читання №1 Ліна
Костенко «Дума про братів
|
|
|||||
3
давньої української літератури
|
||||||||
15
|
|
«Слово про похід Ігорів» -
давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа
твору. Переклади і переспіви у XIX - XX ст. Питання авторства.
|
1
|
|
||||
16
|
|
Особливості композиції та
стилістичних засобів у «Слові про похід Ігорів».
|
1
|
|
||||
17
|
|
Образ Руської землі.
|
1
|
|
||||
18
|
|
Образи руських князів. Наскрізна ідея
патріотизму.
|
1
|
|
||||
19
|
|
Поетичність
образу Ярославни.
|
1
|
|
||||
20
|
|
Символічно-міфологічні
образи. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету.
|
|
|
||||
21
|
|
Розвиток мовлення № 1. Підготовка до контрольного твору
(написання чернеток)
|
1
|
|
||||
22
|
|
Контрольна
робота №2 (твір)
З давньої української літератури
|
1
|
|
||||
23
|
|
Робота
над помилками, допущеними в контрольній роботі. Література рідного краю №1. Від найдавніших часів до початку ХІХ
століття
|
1
|
|
||||
Світ української поезії:
Т.Шевченко
|
||||||||
24
|
|
Тарас
Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування
в казематі, заслання «Думи мої, думи мої...» Усвідомлення власної місії
поета.
|
1
|
Вивчити
напам'ять «Думи мої, думи мої...».
|
||||
25
|
|
Т.Шевченко «Мені однаково, чи
буду...» (з циклу «В казематі»). Роздуми поета про власну долю, долю України.
|
1
|
Вивчити
напам’ять «Мені однаково..»
|
||||
26
|
|
Виразне
читання поезії
|
1
|
|
||||
27
|
|
Т.Шевченко
«Ой три шляхи широкії...» .Основні мотиви, ідея поезії, худжні засоби.
|
1
|
|
||||
28
|
|
Т.Шевченко
«Минають дні, минають ночі...». Роздуми автора про плинність, скороминущість
життя людини на землі, про її долю.
ТЛ: філософська лірика.
|
1
|
|
||||
29
|
|
Розвиток мовлення №2 Висловлення власних міркувань про
долю людини (усно)
|
1
|
|
||||
30
|
|
Контрольна робота №3 (тестові завдання) Світ української
поезії: Т.Шевченко
|
1
|
|
||||
31
|
|
Робота над помилками, допущеними в
контрольній роботі. ПЧ №2 Сучасна
патріотична поезія.
|
1
|
|
||||
32
|
|
Узагальнення вивченого в
І семестрі
|
1
|
|
||||
ІІ семестр
|
||||||||
Світ
української поезії: Леся Українка, В.Сосюра, В.Пдпалий, І.Малкович
(продовження)
|
||||||||
33
|
|
Леся
Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне
ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як
провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі».
|
1
|
|
||||
34
|
|
«Хотіла б я піснею стати...» -
зразок ліричної мініатюри, романтичний спосіб вираження мрій та сподівань
ліричної героїні.
|
1
|
Вивчити
напам’ять
|
||||
35
|
|
Тема
гармонійного єднання людини з природою («Давня весна»).
|
1
|
|
||||
36
|
|
Поема
«Давня казка». Зміст твору
|
1
|
|
||||
37
|
|
Ідея вільної творчості,
вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння
музі й народові, суть людського щастя, вдячності (поема «Давня казка»).
|
1
|
Вивчити напам’ять і уривок з поеми
(на вибір).
|
||||
38
|
|
Порівняльна характеристика Поета і
Бертольда, складання плану порівняльної характеристики.
|
1
|
|
||||
39
|
|
Володимир
Сосюра. Патріотичні та інтимні мотиви творів поета. Патріотичний пафос поезії
«Любіть Україну!».
|
1
|
Вивчити
напам’ять
|
||||
40
|
|
Образ
України, ідея нерозривної єдності людини з рідною землею, алегоричність
образів поезії «Сад». «Васильки» — взірець інтимної лірики.
ТЛ:
інтимна лірика, віршові розміри.
|
1
|
|
||||
41
|
|
Володимир
Підпалий. Щирість патріотичних почуттів ліричного героя у вірші «Тиха
елегія».
|
1
|
|
||||
42
|
|
Володимир
Підпалий. Оптимізм, упевненість у правильності обраного шляху («Запросини»).
|
1
|
|
||||
43
|
|
Іван
Малкович. «Свічечка букви 1». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою
повинна бути людина.
|
1
|
|
||||
44
|
|
Іван
Малкович.«Музика, що пішла». Прихований зміст твору, художні засоби.
|
1
|
|
||||
45
|
|
Іван Малкович. «3 янголом на
плечі». Оптимістичний пафос, віра в перемогу добра.
|
1
|
Вивчити
напам’ять
|
|
|||
46
|
|
Контрольна
робота № 4.
« Світ української поезії:
Леся Українка, В.Сосюра, В.Підпалий,
І.Малкович»
(тестові
завдання)
|
1
|
|
||||
Національна драма: Іван
Карпенко-Карий
|
||||||||
47
|
|
Робота
над помилками, допущеними в контрольній роботі. Іван Карпенко-Карий. Короткі
відомості про життя і творчість видатного українського драматурга XIX ст.,
про «театр корифеїв». Трагікомедія «Сто тисяч» (скорочено) - класичний
взірець українського «театру корифеїв».
ТЛ:
драматичний твір (поглиблено), комедія,
трагікомедія.
|
1
|
|
|
|
Рідна Україна. Світ природи (18)
|
|
48
|
|
Розігрування
(читання в ролях) ключових моментів драми.
|
1
|
|
||||
49
|
|
Проблема
бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Образ Герасима
Калитки.
|
1
|
|
||||
50
|
|
Проблема
влади грошей - наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві. Засоби сатиричного
змалювання
|
1
|
|
||||
51
|
|
Розвиток мовлення № 3. Висловлення власних висновків (письмово)
про актуальність проблем комедії
|
1
|
|
||||
52
|
|
Позакласне читання №3 Сучасні драматичні твори
|
1
|
|
||||
3 української прози: Михайло
Коцюбинський, Володимир Дрозд
|
||||||||
53
|
|
Михайло
Коцюбинський. «Дорогою ціною» (скорочено). Пригодницький, романтичний сюжет
повісті.
|
1
|
|
||||
54
|
|
Протест
Остапа і Соломії проти будь-якого насильства над людиною.
|
1
|
|
||||
55
|
|
Кохання
Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що
рухає вчинками героїв.
|
1
|
|
||||
56
|
|
Романтичність,
мужність і сила волі української жінки Соломії
|
1
|
|||||
57
|
|
Час
і вічність у повісті, символічні образи.
|
1
|
|||||
58
|
|
Розвиток мовлення № 4.
Твір-роздум (усно) про проблему волі людини і можливості її досягнення
в сучасних умовах
|
||||||
59
|
|
Контрольна робота №5 (твір) Національна драма: Іван
Карпенко-Карий. 3 української прози: Михайло Коцюбинський
|
1
|
|
||||
60
|
|
Література рідного краю №2.
|
1
|
|
||||
61
|
|
Робота
над помилками, допущеними в контрольній роботі. Володимир Дрозд. Іронічна,
алегорично-химерна проза сучасного прозаїка.
|
1
|
|
||||
62
|
|
Володимир
Дрозд. Оповідання «Білий кінь Шептало». Коментування сюжету та переказування
найвагоміших епізодів
|
1
|
|
||||
63
|
|
Проблеми людини в суспільстві, її
знеособленні, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії у
творі В.Дрозда «Білий кінь Шептало».
|
1
|
|
||||
64
|
|
Алегоричність
образу коня Шептала, його характеристика, оцінка його поведінки.
|
1
|
|
||||
65
|
|
Дискусія
про життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою
індивідуальність (на основі оповідання)
|
1
|
|
||||
Український гумор і сатира:
Володимир Самійленко
|
||||||||
66
|
|
Володимир
Самійленко. Коротко про митця. Гумор і
сатира поета як поштовх до роздумів про справжній патріотизм, чесність,
самовідданість людини.
|
1
|
|
||||
67
|
|
«На
печі» Засоби творення гумору та сатири. Сатирична іронія вірша.
ТЛ: гумор і сатира (поглиблено),
антитеза, іронія.
|
1
|
|
||||
68
|
|
Контрольна
робота № 6. (тестові завдання)
3
української прози:Володимир Дрозд. Український гумор і
сатира:В.Самійленко
|
1
|
|
||||
69
|
|
Робота
над помилками, допущеними в контрольній роботі. Позакласне читання №4 Сучасний український гумор.
|
1
|
|
||||
70
|
|
Підсумковий
урок. Семестрове та річне оцінювання
|
|
|
||||
Немає коментарів:
Дописати коментар