Біологія 9 клас Дата____________
Тема: зорова сенсорна система. Будова ока. Лабораторна робота № 7. Визначення
акомодації ока, реакція зіниці на світло
Мета: сформувати
знання про зорову сенсорну систему; встановити взаємозв’язок між будовою і
функціями органа зору; сприяти формуванню в учнів наукового світогляду; розвивати вміння виділяти головне в
матеріалі, логічно мислити; виховувати бережливе ставлення до власного
організму
Обладнання: таблиця,
зошит для лабораторних робіт, підручник
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності.
Максим Горький
писав: «Нічого не може бути страшнішим за втрату зору. Це велика образа, вона
забирає у людини дев’ять десятих світу».
Яке ж воно — око? Яка його
будова? На ці запитання ви отримаєте відповідь на сьогоднішньому уроці.
III. Вивчення нового матеріалу.
- Значення
зору в житті людини.
Розповідь вчителя з елементами бесіди
— Яке значення писемної мови?
— Яка роль образотворчого
мистецтва?
— Яке значення зору для трудових
процесів?
— Яке естетичне значення зору?
- Розташування
очей. Допоміжний апарат ока.
Розповідь вчителя з використанням таблиці,
малюнків, підручника
Бесіда.
— Де розміщені очі?
— Як ми розглядаємо предмети?
— Які органи захищають око від
шкідливих впливів зовнішнього середовища?
— Яке значення мають сльози? Чи
шкідливо плакати?
— Розповідь вчителя про
кон’юнктиву; про операції, проведені на слізних залозах в інституті ім.
Філатова.
- Будова
ока.
Розповідь вчителя з використанням таблиці.
Бесіда.
— У чому відповідність будови білкової
оболонки і її функції?
— Які найважливіші особливості
рогівки, кришталика, склистого тіла?
— Чому одна оболонка ока
називається судинною? Яке її значення?
— Яка роль чорної пігментації
судинної оболонки?
— Які особливості будова ока
дають можливість світлу проходити до сітківки?
— Яке значення має зіниця?
— Які особливості райдужної
оболонки дають змогу здійснювати зіничний рефлекс?
- Оптична
система ока. Зображення предметів на сітківці.
Розповідь учителя з використанням таблиці,
малюнків підручника
Бесіда:
— Що входить до оптичної системи
ока?
— Крізь які середовища вказаної
системи ока проходять промені?
— Що буде, коли людина помилилась
окулярами, які перевертають зображення?
- Акомодація.
Визначення акомодаційної здатності ока.
Розповідь вчителя з елементами бесіди.
— Чому ми бачимо предмети,
розміщені на різній відстані від очей, однаково різко?
— За рахунок чого змінюється
фокусна відстань під час настроювання мікроскопа?
— За рахунок чого кришталик,
знаходячись на одному місці, в нормі проектує зображення і завжди на сітківку?
Що змінюється в даному випадку?
— Яка роль війкових м’язів?
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Виконання лабораторної
роботи ( відповідно до інструкції в зошиті)
2. Бесіда.
— Ще Г. Гельмгольц вважав, що
моделлю ока є фотоапарат. Доведіть це.
— Чому, перебуваючи під водою, ми
бачимо навколишні предмети не зовсім чітко?
— Яку перевагу дає бачення обома
очима?
V. Домашнє завдання.
Опрацювати § 70. Підготувати повідомлення про дальтонізм.
Немає коментарів:
Дописати коментар