неділя, 3 липня 2016 р.

Конспект уроку з біології у 9 класі Тема: лімфатична система. Лімфообіг

 Біологія 9 клас                                                                       Дата_______
 Тема: лімфатична система. Лімфообіг
 Мета: сформувати в учнів поняття про лімфатичну систему організму, лімфу, лімфообіг; показати роль лімфатичних вузлів у життєдіяльності організму; розвивати вміння працювати з додатковою літературою, готувати повідомлення та виступи з ними на уроці; виховувати бережливе ставлення до здоров’я.

Тип уроку: комбінований
Обладнання: таблиці, зошит, підручник
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Біологічний диктант.
1. Шлях крові від правого шлуночка до лівого передсердя назива­ється...
2. Велике коло кровообігу починається...
3. Кров від голови, шиї і рук збирається...
4. Шлях крові від лівого шлуночка до правого передсердя назива­ється...
5. Кров рухається по судинах у результаті ритмічної роботи серця, різниці тисків у різних частинах...
6. Ритмічна робота серця створює і підтримує різницю...
7. Під час скорочення серця кров під тиском виштовхується в...
8. За час проходження крові по судинах енергія тиску витрачається, тому тиск крові поступово...
9. Кров’яний тиск у судинах піддається коливанням, які пов’язані з фазами...
10. У нормі судини перебувають у стані певного напруження...
11. Стан підвищеного тиску називається...
12. При зниженні тонусу судини розширюються, тиск знижується і виникає..
ІII. Мотивація навчальної діяльності.
 Бесіда.
1. Чому при різних інфекційних хворобах лімфатичні вузли збільшу­ються?
2. Що таке лімфа? Які функції вона виконує?
Відповіді на ці запитання ви отримаєте на сьогоднішньому уроці.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Гігієнічне значення лімфатичної системи.
Бесіда:
— Чому поширення ангін, ревматизму найчастіше буває навесні, восени?
— До чого призводить ослаблення захисних сил організму під час його охолодження?
— Чому запалюються і стають джерелом інфекції для всього організму мигдалини?
— Які клітини крові мають захисну функцію?
2. Будова і функція лімфатичної системи.
 (Пояснення вчителя з вико­ристанням таблиці «Лімфообіг», малюнка підручника.)
Лімфатична система — розгалужена систем судин із розташованими по їхньому ходу лімфатичними вузлами.
Лімфатичні капіляри — починаються сліпо в усіх органах, стінки утворені одним шаром клітин.
Лімфатичні судини — беруть початок від лімфатичних капілярів, мають тришарові стінки, півмісяцеві клапани.
Лімфатичні вузли — розташовані біля великих вен і артерій, містять сітки тонких волокон.
Лімфатичні протоки — впадають у нижню порожнисту вену.
Функції лімфатичної системи.
— Забезпечує відтік із тканин води з розчиненими в ній речови­нами.
— Виконує функції захисту організму від чужорідних речовин.
3. Лімфа, її склад.
Розповідь вчителя за схемою.

Лімфа — прозора рідина (1,5 л).
4. Зв’язок кровоносної і лімфатичної системи.
 (Бесіда за малюнком у підручнику «Розташування кровоносних і лім­фатичних капілярів».)
-          Чим схожі лімфатична й кровоносна системи?
— Які відмінності в їх будові?
— Які особливості будови лімфатичної системи?
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Бесіда.
Дайте відповіді на запитання, поставлені на початку уроку.
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати § 25. Підготувати повідомлення про шкідливий вплив на серцево-судинну систему нікотину, алкоголю, наркотиків.


Немає коментарів: