Тема
уроку : Музика
і ти.
Мета:
узагальнити уявлення першокласників щодо місця та значення музики в житті
людини,
Розвивати
вміння висловлювати
свою думку та почуття, —
Виховувати
любов до мистецтва, потребу в спілкуванні з ним.
Обладнання:
малюнки феї Музики, ведмедиці, ведмедика, котика,
Музичний матеріал: латиська
народна пісня «Ой-я, жу-жу», Л. Ревуцький «Колискова».
Хід
уроку
І.
Організаційна частина. Музичне вітання.
Добрий день, добрий
час.
Дзвоник знову кличе
нас.
II.
Актуалізація опорних знань. :
— Сьогодні до нас на
урок завітала незвичайна фея. Послухайте вірш і скажіть, хто це.
Є
на світі дивна фея,
і
ви всі знайомі з нею, ,
та
до того ж вже давно:
чули
ви її в кіно,
з
нею пісеньку співали,
і
на святі танцювали,
і
були, напевно, раді
крокувати
на параді,
а
коли були маленькі,
вам
наспівували неньки...
Отже,
опишіть словами: —
що
за фея поруч з вами?
— Що таке музика? Чому її названо дивною феєю?
— Де стикаються з музикою діти? Для чого вона
потрібна людям?
III.
Оголошення теми уроку.
— Музика супроводжує
людину протягом усього життя, передає її настрої і почуття, підтримує, підбадьорює, втішає.
1.
Робота в зошиті (с. 33).
- Розкажіть за
малюнками, де ви чуєте музику.
- Якою
вона буває?
- 3 чого складається музика? (Із музичних
звуків.)
- Які
бувають звуки? Поєднайте слова-відповіді у пари за зразком (зошит, с 32)_ -
Музичні
Низькі
Високі
Шумові .
Гучні
Короткі
Довгі Тихі
2.
Розспівування.
— Коли наша фея лягає
спати, вона любить наспівувати таку пісеньку:
Котику
сіренький,
котику
біленький,
котку
волохатий,
не
ходи по хаті...
— Чи знайома вона вам?
- Як називається така
пісня?
- Коли їх виконують?
- Хто найчастіше співає колискову?
- Чи чули ви такі
пісні, коли були маленькими?
IV.
Розучування пісні «Ой-я, жу-жу» (латиська народна пісня).
— До нашої феї Музики
прийшла мама-ведмедиця. Її синочок ніяк не хоче
(лягати спати, все
бігає, грається. Що робити?
— Фея Музики
запропонувала заспівати йому гарну колискову пісню «Ой-
я, жу-жу».
1.
Виконання пісні вчителем.
— Про кого
розповідається у цій колисковій?
— Що мама принесе
своєму синочку?
— Яка мелодія пісні?
— В якому темпі вона
виконується?
— Чим вона вам
подобається?
2.
Розучування колискової.
3.
Виконання пісні з відповідними рухами (ніби заколисують ведмедика).
V.
Фізкультхвилинка.
VI.
Слухання музики Л. Ревуцького «Колискова».
— Яке враження справив
на вас твір?
— Якою була музика?
Гра «Добери потрібні
слова».
Плесніть у долоні, якщо
слово підходить для опису цієї колискової.
Спокійна, лагідна,
ніжна, схвильована, бадьора, замріяна, сумна, журлива,
світла...
— Якими ще словами
можна охарактеризувати таку музику?
— Як ви гадаєте, що
відчував композитор, коли писав цей твір?
— Чому він назвав
інструментальний твір, як пісню, — «Колискова»?
— Які інструменти, на
вашу думку, можна використовувати для ритмічного супроводу до колискової пісні?
VII.
Підсумок уроку.
— Музика супроводжує
людину протягом усього життя. Завершіть фразу:
«Музика — мій друг,
тому що...»._
Немає коментарів:
Дописати коментар