пʼятниця, 28 жовтня 2016 р.

Конспект уроку музичне мистецтво 1 клас Тема уроку: Давні друзі наші — пісні, танці, марші

Тема: Давні друзі наші — пісні, танці, марші.
Мета: дати уявлення про пісню, танець і марш — «три кити» музики, удосконалювати навички їх диференціювання, закріплювати вміння дітей слухати музичні твори й аналізувати їх, виховувати любов до музики.
Обладнання; малюнки кита, дітей, які співають, танцюють, марширують, музичні інструменти: сопілка, маракаси, бубон, барабан;
Музичний матеріал; Д. Кабалевський «Три кити», П. Чайковський «Дитячий альбом»,А. Філіпенко «Ой заграйте, дударики».
Хід уроку

 I. Організаційний момент. Музичне вітання.
Добрий день, добрий час.
Любить музику наш клас.
II. Актуалізація опорних знань.
— Сьогодні я пропоную розпочати наш урок із загадки.
В морі рибка золота кораблі переверта. (Кит)
— Що ви знаєте про рибу? Де вона живе?
Найбільший серед китів — синій кит. Він виростає завдовжки ЗО метрів і може важити 160 тонн. У давнину люди думали, що наша планета Земля плаває в океані, а тримають її на своїх спинах три велетенські кити.
III. Оголошення теми уроку.
1. Бесіда про пісню, танець, марш.
— «Трьома китами» в музиці називають не тварин, що плавають в океані.
«Кити» — це основні типи музики: пісня, танець, марш. На них тримається
світ музики.
Отже, музика буває пісенна, танцювальна, маршова.
— Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено? Як називається  третій
Кит?  (марш).
— Вкажіть ознаки пісні, танцю, маршу.
Пісня Танець Марш
ритмічний мелодійна чіткий
пластичний наспівна енергійний
IV. Слухання музики (Д. Кабалевський «Три кити»).
— Послухайте твір Д. Кабалевського «Три кити».
— Скільки в ньому частин?
— Спробуйте впізнати музичних «китів».
Рухлива вікторина.
— Послухайте ще раз цей твір і відтворіть умовними рухами три частини:
пісню — маханням рук,
марш — крокуванням,
танець — оплесками.
V. Фізкультхвилинка.
(Діти виконують відповідні рухи під музику).
VI. Закріплення вивченого.
— Послухайте збірку фортепіанних п'єс Петра Чайковського «Дитячий
альбом».
— Спробуйте розпізнати характерні ознаки пісенної, танцювальної та маршової музики.
 (Діти слухають «Вальс», «Марш дерев'яних солдатиків», «Старовинну французьку пісеньку»).
— Яка музика вам сподобалась найбільше?
— Як можна розпізнати танцювальну музику від маршової?
— Якою була музика маршу?
— За яких життєвих обставин можуть виконуватися танці та марші? Коли співають пісні?
VII. Розучування пісні «Ой заграйте, дударики» (музика А. Філіпенка, слова В. Панченка).
1. Виконання пісні вчителем.
— Чи можна назвати музику цієї пісні танцювальною?
— Яке враження на вас справила ця пісня?
— Який настрій вона викликає?
— Як її слід виконувати, щоб передати танцювальний характер  пісні?
2. Вивчення пісні.
3. Виконання пісні з ритмічним супроводом на шумових інструментах (під-
ручник, с. 73).
Під час музикування вчитель може запропонувати дітям такі шумові інструменти: трикутник, маракаси, бубон, барабан. Діти відтворюють ритм, коли звучить вступ і програш.
4. Робота в зошиті (с. 35).
— Пригадайте музичні твори. Підкресліть назви пісень зеленим олівцем,
танці — жовтим, а маршу — червоним.
VIII. Підсумок року.
— Пригадайте, що ж це за «три кити» в музиці.

— Які основні ознаки пісні, танцю, маршу?

Немає коментарів: