Тема:
Раз,
два — кроком руш!
Мета:
поглибити уявлення про марш і жанрові ознаки маршової музики, закріплювати
вміння слухати музичні твори та аналізувати їх,
виховуватилюбов і
повагу до минулого свого народу.
Обладнання:
малюнки солдатів, козаків, козачат, музичний матеріал:
С. Прокоф'єв «Марш», М.
Ведмедеря «Козачата».
Хід
уроку
I.
Організаційний
момент. Музичне вітання.
Прийшла
знов музика до нас,
уважним
буде перший клас.
II.
Актуалізація опорних знань. ,
— Пригадайте, з якими
«трьома китами» ми знайомились на попередньому уроці.
— Які основні ознаки
пісні, танцю, маршу?
— Послухайте вірш і
скажіть, якому музичному «киту» його присвячено.
Раз-два,
кроком руш!
От
заграли сурми туш,
барабани
підхопили:
раз,
два, три, чотири.
— Спробуйте крокувати
під вірш, як під музику, робіть це чітко, ритмічно.
— Які музичні
інструменти згадуються у вірші?
III.
Оголошення теми уроку.
1. Робота в зошиті (с.
36).
Яке визначення є
правильним:
Марш – це ритмічна
музика, під яку можна танцювати.
Марш – це ритмічна
музика, під яку легко крокувати.
Маршова музика — чітка,
енергійна, ритмічна. Під неї легко крокувати: раз (два) раз - ( д в а ) або раз
— Розфарбуйте малюнки
інструментів, які підходять для виконання мар-
шу (зошит, с. 37).
2.
Слухання музики російського композитора Сергія Прокоф'єва «Марш».
Російський
композитор С. Прокоф'єв народився та провів свої дитячі роки у с. Сонцівка на Донеччині. Свій перший
музичний твір хлопчик написав у 5 років. А вже дорослим створив збірку «Дитяча
музика», у якій є 12 фортепіанних п'єс, зокрема і «Марш».
— Які ознаки маршової
музики?
— Розкажіть, яка музика
маршу.
— Проплескайте його
музичний пульс.
IV.
Фізкультхвилинка.
(Діти крокують під
звуки маршу).
V.
Розучування пісні «Козачата» (муз. М. Ведмедері, сл. О. Яворської).
— Під марш вміють гарно
крокувати солдати, любили його і козаки.
— Хто такі козаки? Що
ви можете про них розказати?
— А кого ми називаємо
козачатами?
— Послухайте пісню і
скажіть, про що мріють козачата.
— Що вони шанують?
1.
Вивчення пісні.
2.
Виконання пісні-маршу із крокуванням.
3.
Гра «Знавці музики».
— Плескайте у долоні,
коли почуєте слова, які відповідають музиці маршу.
Чітка, енергійна,
ніжна, мужня, ритмічна, млява, бадьора, задумлива, лагідна. ,
VI.
Освоєння музичної грамоти.
— Пригадайте, як
називається людина, яка пише музику.
— Як називаються знаки
для її запису?
— Навіщо потрібні ноти?
Ноти записують на
нотному стані.
Його ще називають нотоносець
— п'ять ліній для запису нот.
— Які ноти ви знаєте?
Нот-сестричок тільки
сім:
до, ре, мі, фа, соль,
ля, сі.
— Послухайте вірш. Чого
він навчає? (Підручник, с. 77).
_ Спробуйте розказати
його у характері маршу.
— Знайдіть у віршованих
рядках назву ноти до.
(Вчитель знайомить
дітей із нотою до та її записом на нотному стані).
VII.
Підсумок уроку.
— Пригадайте ознаки
маршової музики.
— Де і коли ми її
чуємо.
— Спробуйте ще раз
крокувати під вірш, як під музику.
Раз, два — кроком руш!
От заграли сурми туш,
барабани підхопили:
раз, два, три, чотири.
Немає коментарів:
Дописати коментар