пʼятниця, 28 жовтня 2016 р.

Конспект уроку музичне мистецтво 1 клас Тема уроку: Царина музики та слова

Тема: Царина музики та слова.
Мета: дати уявлення про оперу як жанр, в основу якого  покладені музичне й літературне мистецтва, вдосконалювати вокальні, хорові навички, розвивати ритмічний слух, увагу, вміння висловлювати свою думку та почуття, виховувати інтерес до музики.
Обладнання: герої укр.. народної казки «Коза - Дереза», лисичка, маски для інсценізації казки; музичний матеріал: пісня Лисички із опери М.Лисенка «Коза-Дереза»; В.Іванникова «Наша мама»

Хід уроку


І. Організаційна частина. Музичне вітання.
Казка знову кличе нас.
І знов радіє перший клас.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Вступна бесіда.
-         Сьогодні до нас у гості знову завітала казка.
Послухайте уривок і назвіть її головних героїв.
«Жили собі Дід і Баба. А в них – Коза, дуже вперта і вередлива. Нікого не слухалася. За це Дід вигнав її з домівки.
Побігла Коза-Дереза до лісу й оселилася  у  хатинці…»
-         Пригадайте персонажів казки. Що трапилося далі?
2.     Гра «Ляльковий театр».
(Інсценізація уривка казки за вибором вчителя).
-         Коли ви грали у цій виставі, виконуючи певну роль, то промовляли слова героїв.
-         Але є мистецтво, де всі  персонажі лише співають.
3.     Робота в зошиті (с.46).
-         Розгляньте ребус. Складіть та запишіть у клітинках назву царини музики і слова.
(ОПЕРА)
         Отже, опера – це музична вистава, в якій всі персонажі співають.
ІІІ. Слухання музики («Пісня Лисички» з опери «Коза -Дереза» М.Лисенка).
-         Український композитор Микола Лисенко написав за цією казкою оперу «Коза-Дереза».
-         Прослухайте «Пісню Лисички» з опери «Коза-Дереза».
-         Про що співає Лисичка?
-         Яка її пісенька? (Весела, грайлива, лагідна, добра).
-         Якою зображено Лисичку? (Веселою, бадьорою, енергійною).
1.     Робота в зошиті (с.47).
(Аналіз змісту і характеру пісеньки).
-         Проспівайте «Пісню Лисички». Покажіть рукою, як рухається мелодія на початку пісні. Обведіть у зошиті відповідну табличку.
2.     Розучування пісні за строфами.

IV. Фізкульхвилинка.
         (Виконання «пісні Лисички» з проплескуванням її пульсу).
V.  Розучування пісні «Наша мама».  (муз. В. Іванникова, сл. О. Фадєєвої).
- Прослухайте пісню «Наша мама». Про кого у ній ідеться?
- Доберіть характер виконання цієї пісні.
1. Виконання пісні вчителем.
2. Розучування пісні строфами.
3. Хорове виконання.
VI. Підсумок уроку.
-         Пригадайте, що таке опера.
Уривок із якого твору  ви сьогодні слухали?
Слухай музику, співай,
Весело танцюй і грай,
Сперечайся, говори,

Фантазуй і мрій – твори.

Немає коментарів: