9 клас (1
год./тиждень)
2016-2017 навчальний
рік.
№
з/п
|
Тема уроку
|
Зміст навчального матеріалу
|
Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Дата
|
Примітка
|
1.
|
Вступ
|
Мета,
завдання, особливості курсу. Як працювати на уроках курсу. Як
користуватися підручником.
|
Розповідає
про
мету, завдання, особливості курсу.
Пояснює
як
працювати на уроках курсу.
Висловлює власні очікування щодо вивчення курсу.
|
||
Розділ 1. Правила і закони у суспільстві
та твоєму житті (6 годин)
|
|||||
2.
|
Правила
|
Що
таке правила та як вони виникають. Які правила існують у суспільстві. У чому
призначення правил.
|
Пояснює
що
таке правила, розповідає як і чому у суспільстві виникають правила.
Наводить
приклади різних
правил та сфер суспільного життя, де вони діють.
Висловлює
власне ставлення до
правил співжиття людей та їх дотримання.
|
||
3.
|
Що
таке право
|
Що
таке право. Норми права та їх види. Галузі права.
|
Пояснює поняття «право», «норма права» і
«галузь права».
Наводить
приклади правових
норм та галузей права України.
Висловлює
власну оцінку
ролі права в житті людей.
|
||
4.
|
Правовідносини.
|
Що
таке правовідносини. Учасники правовідносин. Підстави виникнення
правовідносин.
|
Пояснює
поняття
«правовідносини» та «юридичні факти».
Називає
види
правовідносин та юридичних фактів.
Характеризує
правові
відносини та наводить приклади.
Аналізує
й розв’язує правові
ситуації.
|
||
5.
|
Закон.
Підзаконні акти
|
Що таке закон. Конституція України –
Основний закон держави. Підзаконні акти та їх значення для життя громади.
|
Називає
ознаки
закону та підзаконного акту.
Описує
ознаки
Конституції України.
Розрізняє
закон
і підзаконний акт.
Висловлює власну думку щодо важливості дотримання приписів
законів, значення Конституції для життя держави, суспільства, громадян.
|
||
6.
|
Правомірна
поведінка, правопорушення.
|
Яка
поведінка є правомірною. Що таке правопорушення. Види правопорушень. Що є
складом правопорушення.
|
Пояснює
поняття
«правопорушення», описує його ознаки.
Наводить
приклади правомірної
поведінки особи.
Розрізняє
проступки
й злочини, наводить приклади.
Описує
склад
правопорушення.
Аналізує
і розв’язує правові ситуації щодо правопорушень.
Оцінює вчинки та поведінку учасників ситуацій
щодо її правомірності.
|
||
7.
|
Юридична
відповідальність.
|
Юридична
відповідальність. Види юридичної відповідальності. Коли і як особа відповідає
за правопорушення.
|
Пояснює
поняття
«юридична відповідальність», називає види юридичної відповідальності.
Наводить
приклади
обставин, що звільняють від юридичної відповідальності.
Аналізує
і розв’язує правові ситуації щодо підстав юридичної
відповідальності.
|
||
8.
|
Узагальнення
/ практичне заняття
|
||||
Розділ 2. Ти – людина, громадянин, значить маєш
права (5 годин)
|
|||||
9.
|
Права
і свободи людини.
|
Що
таке права і свободи людини. Загальна декларація прав людини. Види прав і
свобод людини. Конвенція ООН про права дитини.
|
Пояснює
поняття
«права і свободи людини». Описує види прав і свобод людини і наводить
приклади.
Пояснює,
чому
права дитини є окремою категорією прав.
Називає
міжнародні
документи з прав і свобод людини і прав дитини.
Аналізує
правові ситуації,
використовуючи окремі положення міжнародних документів із прав і свобод
людини.
Висловлює власну думку щодо прав і
свобод людини як загальнолюдської цінності.
|
||
10.
|
Громадянство.
|
Що
означає бути громадянином держави. Як набути громадянства Україні. Як
визначається громадянство дітей. За яких підстав припиняється громадянство
України.
|
Пояснює
поняття
«громадянство».
Розрізняє
статус
громадянина, іноземця, особи без громадянства.
Називає
підстави
набуття й припинення громадянства України.
Аналізує
й розв’язує правові
ситуації щодо набуття громадянства України дітьми.
Оцінює
важливість
юридичного зв’язку особи та держави.
|
||
11.
|
Конституційні
права і свободи та обов’язки людини і громадянина.
|
Конституційні права і свободи людини і
громадянина. Як реалізувати та захистити права і свободи людини і
громадянина. Які основні обов’язки закріплює Конституція України.
|
Називає
конституційні
права і свободи людини та громадянина, конституційні обов’язки громадян
України.
Наводить
приклади правових
ситуацій щодо реалізації основних прав та свобод людини і громадянина.
Називає
державні
органи й організації, що захищають права і свободи людини.
Висловлює
власну думку щодо
значення захисту прав людини і громадянина в Україні та виконання
конституційних обов’язків.
|
||
12.
|
Як
громадяни беруть участь у житті демократичної держави.
|
Як
громадяни беруть участь у житті демократичної держави. Що таке
самоврядування. Громадські об’єднання та дитячі й молодіжні організації.
|
Розповідає про форми участі громадян у житті
демократичної держави.
Пояснює
поняття
«самоврядування».
Розповідає
про
значення місцевого самоврядування та роль органів шкільного самоврядування.
Наводить
приклади дитячих,
молодіжних організацій і громадських об’єднань в Україні.
Висловлює
власну думку
щодо громадянської активності особи в суспільстві й державі.
|
||
13.
|
Право
на освіту в Україні.
|
Право
на освіту в Україні. Якими є права та обов’язки учнів, учителів і батьків у
навчальному процесі.
|
Пояснює
зміст
права на освіту в Україні. Називає учасників навчально-виховного
процесу, описує їхні окремі права та обов’язки.
Висловлює
власну думку щодо
реалізації громадянином права на освіту в Україні.
|
||
14.
|
Узагальнення
/ практичне заняття
|
||||
Розділ 3. Ти і цивільно-правові
відносини (6 годин)
|
|||||
15.
|
Що
регулює цивільне право.
|
Що
регулює цивільне право. Як реалізувати й захистити особисті немайнові та
майнові права.
|
Називає відносини, що регулюються цивільним
правом.
Розрізняє особисті немайнові і майнові права та наводить
приклади.
Називає
способи
захисту цивільних прав.
Складає
за зразком позовну
заяву до суду.
Аналізує
і розв’язує правові
ситуації, що регулюються цивільним правом.
|
||
16.
|
Право
власності.
|
Що
таке право власності. Як людина стає власником. Якими правами наділені
неповнолітні власники. Якими є підстави припинення права власності.
|
Пояснює
юридичний
зміст права власності. Наводить приклади права володіння,
користування, розпорядження майном.
Називає
підстави
набуття і припинення права власності, наводить приклади.
Розповідає
як
дитина стає власником і як вона може розпорядитися належним їй майном.
Аналізує
і розв’язує правові ситуації на підставі окремих положень цивільного
законодавства.
Оцінює
важливість
для людини бути власником.
|
||
17.
|
Цивільно-правові
договори.
|
Які договори є цивільно-правовими. Як
укласти договір. Які договори можуть укладати неповнолітні особи.
|
Пояснює
поняття
«договір».
Називає
види
цивільно-правових договорів, наводить приклади.
Розповідає
як
укладати договори.
Аналізує
й розв’язує ситуації з
укладання й виконання договорів неповнолітніми особами.
Висловлює
власну думку
щодо важливості виконання цивільно-правових договорів.
|
||
18.
|
Цивільно-правова відповідальність.
|
Що таке цивільно-правова
відповідальність. Цивільно-правова відповідальність малолітніх та
неповнолітніх осіб.
|
Називає
підстави
цивільно-правової відповідальності.
Аналізує
і розв’язує правові ситуації щодо цивільної відповідальності
малолітніх та неповнолітніх осіб.
Висловлює
оцінку
дій неповнолітніх осіб, пов’язаних із цивільно-правовою відповідальністю.
|
||
19.
|
Спадкове право.
|
Хто такі спадкодавець і спадкоємець. Що
таке заповіт. Як заповісти майно. Як успадкувати майно.
|
Пояснює
поняття
«спадщина», «спадкодавець», «спадкоємець», «заповіт».
Називає
умови
дійсності заповіту.
Описує
порядок
спадкування за законом і заповітом.
Аналізує
і розв’язує правові ситуації, що регулюються нормами спадкового
права.
|
||
20.
|
Права
споживачів
|
Хто такі споживачі, продавці, виробники,
виконавці. Які права споживачів закріплені законодавством України. Як
захистити права споживачів. Які організації та установи допомагають
споживачам у захисті їхніх прав.
|
Розповідає
хто
такі споживачі, продавці, виробники, виконавці.
Називає
нормативні
акти, коментує їх окремі положення щодо захисту прав споживачів.
Наводить
приклади порушення
прав споживачів.
Описує
дії
споживача із захисту його прав.
Складає
за зразком
скаргу (претензію) щодо порушених прав споживача.
Пропонує
варіанти
розв’язання ситуацій із порушення прав споживачів.
|
||
21.
|
Узагальнення / практичне заняття
|
||||
Розділ 4. Закони в житті твоєї сім’ї (3
години)
|
|||||
22.
|
Сім’я і шлюб.
|
Що таке сім’я і шлюб. Як укласти шлюб.
Чи можуть неповнолітні укласти шлюб. Які особисті немайнові та майнові права
і обов’язки мають подружжя.
|
Пояснює
поняття
«сім’я», «шлюб»; називає умови укладання шлюбу.
Описує порядок укладання шлюбу неповнолітньою
особою.
Називає
окремі
особисті немайнові й майнові права і обов’язки подружжя, наводить приклади.
Аналізує
й розв’язує правові
ситуації з сімейного права.
Висловлює
власну думку
щодо важливості права людини на створення сім’ї.
|
||
23.
|
Права та обов’язки батьків і дітей.
|
Взаємні права та обов’язки батьків і
дітей. Особисті немайнові права дітей. Права батьків і дітей на майно, право
на утримання.
|
Наводить
приклади окремих
прав і обов’язків батьків і дітей.
Описує
обов’язок
матері, батька утримувати дитину та обов’язок повнолітніх дітей утримувати
батьків.
Аналізує
й розв’язує правові
ситуації, пов’язані з правами й обов’язками батьків і дітей.
Висловлює
власне ставлення
до взаємних прав і обов’язків батьків і дітей.
|
||
24.
|
Як
держава захищає права дитини в сім’ї.
|
Як держава захищає права дитини в
сім’ї. Що таке опіка, піклування, усиновлення. Якими є підстави
позбавлення батьківських прав.
|
Називає
державні
органи, установи, організації, що опікуються правами дитини.
Оцінює
ситуації
порушення прав дитини в сім’ї.
Називає підстави позбавлення батьківських прав.
Розрізняє
усиновлення
та опіку і піклування.
Аналізує
й розв’язує правові
ситуації із сімейного права.
Висловлює
власну думку
щодо важливості виховання дитини в сім’ї.
|
||
Розділ 5. Твої права у трудових
відносинах (3 години)
|
|||||
25.
|
Право
на працю.
|
Що
таке право на працю. Як законодавство регулює трудові відносини. Що таке
трудовий договір.
|
Пояснює
зміст
права на працю та які відносини регулюються нормами трудового права.
Описує трудовий договір, називає його
сторони.
Висловлює
власну думку
щодо важливості права людини на працю.
|
||
26.
|
Як
законодавство регулює працю неповнолітніх.
|
Як
законодавство регулює працю неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку
неповнолітніх.
|
Описує
права
неповнолітніх у трудових відносинах.
Характеризує
особливості
робочого часу та часу відпочинку неповнолітніх.
Аналізує
й розв’язує
правові ситуації, пов’язані з працевлаштуванням та працею неповнолітніх осіб.
Складає
за зразком резюме
про прийом на роботу.
|
||
27.
|
Право
на підприємницьку діяльність.
|
Право
на підприємницьку діяльність. Як зареєструватися підприємцем.
|
Пояснює
що
таке підприємницька діяльність.
Наводить
приклади основних
організаційно-правових форм підприємницької діяльності.
Описує
процедуру
реєстрації особи як підприємця.
Висловлює
власну думку
щодо важливості права людини на підприємницьку діяльність.
|
||
28.
|
Узагальнення / практичне заняття (1
година)
|
||||
Розділ 6.Твої орієнтири в
адміністративному та кримінальному праві (4 годин)
|
|||||
29.
|
Адміністративне
право.
|
Які
відносини регулює адміністративне право. Що таке адміністративне
правопорушення. Види адміністративних стягнень. За які адміністративні
проступки відповідають неповнолітні особи.
|
Називає
відносини,
що регулюються адміністративним правом.
Пояснює,
що
таке адміністративний проступок, наводить приклади.
Називає
адміністративні
стягнення, що застосовуються до неповнолітніх осіб.
Аналізує
і розв’язує правові ситуації щодо адміністративних правопорушень
неповнолітніх осіб.
Висловлює
власне ставлення
до найпоширеніших адміністративних правопорушень неповнолітніх осіб.
|
||
30.
|
Кримінальне
право
|
Що регулює кримінальне право. Що таке
злочин. Ознаки та види злочинів. Склад злочину.
|
Називає
відносини,
що регулюються кримінальним правом.
Характеризує
ознаки
злочину.
Називає
види
злочинів, наводить приклади. Описує елементи складу злочину,
Аналізує
і розв’язує правові
ситуації із кримінального права.
Оцінює
наслідки
злочину для конкретної особи, оточуючих і суспільства в цілому.
|
||
31.
|
Кримінальна
відповідальність
|
Що таке кримінальна відповідальність. Що
називається покаранням. Які покарання передбачені Кримінальним кодексом
України. Які особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх.
|
Пояснює поняття «кримінальна відповідальність»
та «покарання».
Називає підстави кримінальної відповідальності
та види покарань, що застосовуються до неповнолітньої особи, яка
вчинила злочин, Розповідає про особливості кримінальної
відповідальності неповнолітніх.
Висловлює
власне ставлення
до злочинів і причин підліткової злочинності.
|
||
32.
|
Правоохоронні
органи в Україні
|
Правоохоронні органи в Україні.
Національна поліція та її підрозділи. Взаємодія поліції та громади. Патрульна
служба.
|
Називає
правоохоронні
органи України.
Перераховує
підрозділи,
основні завдання, права і обов’язки Національної поліції України.
Імітує
звернення
до інспекторів патрульної служби.
Висловлює
власне судження щодо
власної поведінки при спілкуванні з працівниками правоохоронних органів.
|
||
Розділ 7. Твоя подорож у світ юридичних
професій (1 година)
|
|||||
33.
|
Юридичні
професії
|
Які юридичні професії існують. Статус і
повноваження суддів. Слідчий і прокурор. Адвокат і нотаріус. Коли й як
звертатися до правника.
|
Називає
окремі
юридичні професії та основні вимоги до осіб, які бажають працювати за
юридичним фахом.
Аналізує
і розв’язує ситуації, в
яких особа звертається до правника.
Висловлює
власну думку щодо
популярності юридичних професій у світі.
|
||
34.
|
Узагальнення / практичне заняття (1
година)
|
||||
35.
|
Резерв
|
Немає коментарів:
Дописати коментар