вівторок, 17 січня 2017 р.

конспект патріотичного уроку Тема. Люблю Вітчизну я свою

Тема. Люблю Вітчизну я свою, вона – найкраща в світі

 Мета. Виховувати в дітей ціннісне ставлення до рідної землі, українського народу, рідної мови, історичних традицій, прищеплювати бережливе ставлення до народних символів, гордість за державні символи та виробляти бажання, бути справжнім патріотом.


Вчитель: Дорогі діти та гості! Сьогоднішній урок ми присвячуємо нашій рідній  Вітчизні, нашій Україні, щоб показати наскільки сильно ми  любимо рідний край.
ВЕД 1:   Що то, діти, за країна – неба синього блакить,
               На ланах у серпні жито стиглим золотом блищить?
ВЕД 2:   У якій, скажіть, країні клімат лагідний, м’який?
               Бог відводить буревії, негаразди всіх стихій?
ВЕД 1:   У якій іще країні земля родить так охоче?
               Наче пісня солов’їна – мова ніжна і співоча?
ВЕД 2:   Гори є і полонини, є моря, річки, ліси…
               Загалом, то є країна невимовної краси!
ВЕД 1:   Люди мудрі, працьовиті у країні тій живуть
               На чуже не зазіхають і свого не віддадуть.
ВЕД 2:   Гордо, голосно, дитино, ти назви ім’я країни
               У якій разом із нами народився і живеш.
               Їй дочкою є чи сином і, коли ти підростеш,
               Будеш їй творити славу, розбудовувать державу.
ВЕД 1:  Отже, зветься ця країна, незалежна і єдина – Наша ненька –
ДІТИ:   Україна!

1:   Вишита колоссям і калиною, вигойдана співом солов’я,
      Звешся величаво – Україною, земле зачарована моя!
2:   Нині свято нашого народу, свято України, її роду!
      Ще пройти доріг нам слід багато…Свято майбуття, надії свято.

 3:   Рідна моя Україно! Земле люба і єдина,
      Тут Тарасові стежки, солов’їнії пісні.
      Тут калина і верба, тут і радість, і журба,
      Ніжне материнське слово і така чудова мова.
4:   Ніби птаха легкокрила, волелюбна і щаслива,
      Краю ніжний і святий, я люблю тебе, ти – мій!
ВЕД 1:   Непроста історія країни, батьківщини нашої – України.
ВЕД 2:   А що таке  Батьківщина?
5:   Це під віконцем калина, тиха казка бабусі, ніжна пісня матусі.
6:   Дужі руки у тата, під тополями хата,
      Під вербою криниця, в чистім полі пшениця.
7:   Україно, земле рідна, земле сонячна і хлібна, ти навік у нас одна.
8:   Ти, як мати, найрідніша, ти з дитинства наймиліша,
      Ти і взимку найтепліша – наша отча сторона.
ВЕД 1:   Так, діти, Батьківщина – це наш рідний край,
               це наша дорога і мила Вітчизна,
               це земля, де ми народились і вперше побачили, пізнали світ.   
ВЕД 2:   Де почули колискову пісню, рідну мову,
               де відчули турботу і ласку.
ВЕД 1:   Кожна людина любить свою Батьківщину,
               робить усе для процвітання  рідної держави,
               для її слави, свободи і незалежності.
ВЕД 2:   24 серпня 1991 року Верховна Рада урочисто проголосила Акт Незалежності та про створення самостійної держави – України. І від   кожного з нас залежить її краще майбутнє.
                         Пісня « Бігли коні через степ»
ВЕД 1: 
-  Україна – наша рідна країна, це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Древня легенда розповідає, що на світанку нашої Землі Бог оглядав творіння рук своїх, і, притомившись, вирішив перепочити. Земля, де опустився Бог з ангелами, була багатою на сонце, звірів та пташок. А найбільше сподобалися Богові люди того краю. До якої хати не заходив Він зі своїми супутниками – всюди їх зустрічали хлібом і сіллю. Так сподобалася Богові та місцевість, що Він став часто навідуватися зі словами:
-  Рушаймо у край!
-  Кажуть, що з того часу і пішла назва нашої держави – Україна.
-  Ми з вами маємо всі підстави пишатися тим, що наша Батьківщина мала славні періоди історії, справді легендарних героїв, вона мужньо пережила найважчі випробування і не скорилась. Ми можемо пишатися тим, що Україна ніколи не поневолювала інші народи, а лише захищала себе від ласих на чуже добро близьких та далеких сусідів.
9:   Всі ми хочемо жити у мирі,
      щоб здіймались у вись журавлі
      І дитячі хай посмішки щирі
      завжди сяють на нашій землі!
10:  Щоб не сліз не було, ані болю,
      щоб не чути нещадних гармат,
      Щоб на нашу не випало долю
      ні страждань, ні воєнних утрат.
11:  Щоб нас сонечко вранці будило,
      заколисували солов’ї,
      Щоб зростали ми в мирі щасливо
      і для нас гомоніли гаї.
                     ПІСНЯ «Мир на землі»
ВЕД 1:
 Наша рідна Україна, наша Батьківщина має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції та неповторні державні символи. Про них послухайте казку.
12:  Давним-давно жила одна жінка і було у неї три сини. Росли сини    
       чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї  
       своє життя. Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою
       матір.  Першим пішов  старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав,
       подарувала йому корону з трьома промінчиками.
13:  Золотий тризуб – символ влади .В ньому відображена триєдність життя:  
       батько, мати, дитина, які символізують силу, мудрість і любов.
      За корону  яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до  
       кращого життя, дали першому сину ім’я –Тризуб.
14: Синьо-Жовтий прапор: жовтий колір – колір хліба, життя і сонця;
      блакитний – колір неба, води і миру.
      Середньому сину мати в дорогу подарувала синьо-жовтий одяг. Своїми
       хорошими справами прославив він свою матір і дали йому ім’я – Прапор.
15: Національний гімн – святкова пісня «Ще не вмерла України» на слова
      нашого земляка Павла Чубинського, а музику написав композитор
      Михайло Вербицький.
      А там, де був молодший син, звучала дзвінкоголоса пісня, бо мати
       подарувала сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн. З того часу йдуть
       завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір. Ви,
       напевно здогадались, діти, що матір – це наша рідна Україна.
       Коли звучить «Гімн», усі співають стоячи, тримаючи руку на серці.
                                                ( Показує символи)

                                           «ГІМН» 
                    муз. М.Вербицького, сл. П.Чубинського
Вчитель:   Україна – золота, чарівна сторона. Земле, рясно уквітчана, зеленню закосичена. Скільки ніжних, ласкавих, поетичних слів придумали люди, щоб висловити свою гарячу любов до краю, де народились і живуть. Слова, що йдуть від серця, найщиріші та найтепліші. Тож давайте складемо колективного вірша про Україну зі щирих і теплих слів. Я почну, а ви будете добирати останнє слово рядка.
Ось небо блакитне і сонце в зеніті! Моя Україна найкраща…( у світі).
Моя Україна – це ліс і озерця, безмежні степи і чарівні…( джерельця).
Красиві пейзажі  і гори високі, маленькі струмочки і ріки…(глибокі)
Міста старовинні і замки прекрасні, великі будови і дуже…(сучасні).
Сади чарівні, мальовничії села, моя Україна – це пісня…(весела).
Це щира, багата, як світ, її мова, крилата, така мелодійна…(чудова).
ЇЇ обереги – верба і калина, найкраща у світі – моя…(Україна).
Вітчизна моя, дорога Україна, для кожного з нас ти у світі…(єдина)
16 :  Діти, я принесла вам щось дуже гарне, вишите моєю мамою. Як ви гадаєте, що це?
ДІТИ:    Рушник.
ВЕД 1:   Так, це рушник. Що на ньому вишите?
ДІТИ:    Квіти, що ростуть на нашій землі.
ВЕД 1:   Назвіть квіти, що ростуть у нашому крах, а я поясню, що ця квітка символізує.
ДІТИ:    Чорнобривці
ВЕД 1:   Чорнобривці символізують дитинство, рідну оселю.
ДІТИ:    Барвінок.
ВЕД 1:   Це вірність, вірна любов, пам’ять.
ДІТИ:    Волошки.
ВЕД 1:   Волошки символізують красу, здоров’я, силу.
ДІТИ:    Мак.
ВЕД 1:   Це дівоча врода, щирість.
ДІТИ:    Чебрець.
ВЕД 1:   Чебрець символізує рідний край.
ВЕД 2:  Молодці, діти, знаєте, які квіти ростуть на нашій землі. Знаєте, що земля наша зветься Україною. То ми з вами хто?
ДІТИ:    Українці.
12:   Я – син України, з козацького роду.
13:   І я українкою змалку зовуся. І цим я пишаюся й щиро горджуся.
14:   Всі ми – дути українські, хлопчики й дівчатка,
       Хоч іще не дуже сильні, та душа завзята.
ВЕД 2:  Так, ми українці. А чи знаєте ви, які риси характеру притаманні українцям? Пропоную стати у коло, передавати ось цей віночок з рук у руки і називати риси наших співвітчизників.
 ГРА «ЯКІ МИ?»
ДІТИ:    (добрі, розумні, привітні, щирі, веселі, культурні, виховані, усміхнені, сильні, дужі, завзяті, працьовиті, співучі, щедрі, гостинні, чепурні,).
ВЕД 1:   Хочу перевірити чи знаєте ви, діти, чим багата наша країна. Я буду промовляти слова і, якщо назване є в Україні, ви плескаєте в долоні, а якщо немає -  тупочете ногами. ( річки, гори, моря,  пшеничні поля, океан, ліси, пустеля, міста, села, джунглі, квіти, родючий грунт).
ВЕД 2:   У кожного народу є свої страви, є вони і в українців. А ви знаєте, які?
 ГРА «ЛОЖКУ ПЕРЕДАЙ – СТРАВУ УКРАЇНСЬКУ НАЗИВАЙ»
ДІТИ:   «Українські ми малята, будемо страви називати» (борщ, вареники, пампушки, галушки, сало, гречаники, капусняк, куліш, голубці)
ВЕД 1:   Малята, а чи можна за ім’ям дізнатися, українці ви чи ні?
ДІТИ:    Можна.
ВЕД 1: Так, українські імена відрізняються від імен людей інших країн. Наприклад, в Америці хлопчика називають Джон, в Росії – Ваня, а в Україні – Іванко. А ви знаєте, якими іменами називають дітей в Україні?
 ГРА «НАЗВИ  ІМ’Я» (з м’ячем)
Жан-Іван, Майкл - Михайло, Ніколя – Микола, Пітер – Петро, Ханна –Ганна, Стів – Степан, Джон – Іван, Хелен – Олена, Анна – Ганна, Аксінья – Оксана, П’єр – Петро.
ВЕД 2:  Сьогодні, діти, ми говорили про нашу країну, про нашу рідну Україну.
Кожен з нас бажає нашій країні миру, процвітання, добробуту.
Покладіть праву долоньку до серця, відчуйте, що воно говорить?
15:  Я все люблю в своїм краю: криницю, звідки воду п’ю,
Та повні гомону ліси, та дзвони срібної роси.
16:  Я все люблю в своїм краю: ось під веселкою стою,
       Ось дощ веселий напоїв тужавий колос рідних нив.
17:  Я все люблю в своїм краю: найбільше – матінку свою,
       І ще ласкаву, радісну, єдину…
       Люблю, як сонце, Батьківщину.
18:  Люблю тебе я, мила Україно!
       І все зроблю, щоб ти завжди цвіла.
       Я буду вчитись в школі на відмінно,
       щоб мною ти пишатися могла.
19:  Люблю твої ліси, струмки, джерельця і все – усе, що є в моїм краю!
       Тепло долонь, і розуму, і серця я Україні милій віддаю!
ВЕД 1:    У нас сьогодні гарне світо – 23 роки країні нашій,
 Незалежній, новій, вільній, мальовничій Україні!
 Незалежність країни дає можливість кожному із нас стати справжнім господарем своєї землі. Сьогодні ми є свідками великих перетворень, що відбуваються в нашій країні. Ви, діти, - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, поважайте свій народ і його мелодійну мову, бережіть волю і незалежність України. Шануймо себе і свою гідність і шановані будемо іншими.

ВЕД 2:   Хай з кожним днем міцніє Україна, своє коріння, діти, бережіть.
Нехай у серці кожної дитини про Україну пісня зазвучить.
 ТАНЦЮВАЛЬНЯ КОМПОЗИЦІЯ «МОЯ УКРАЇНА»
муз. Ніколо Петраша (у виконанні Н.Бучинської)
20:  Живи, Україно! Живи для краси, для сили, для правди, для волі.
       Співай, Україно, як рідні ліси, як вітер в широкому полі.
ВЕД 1:   Вже закінчується свято і прощатися пора,
ВЕД 2:   Ми бажаємо Вітчизні
ДІТИ:    Щастя, миру і добра.
ПІСНЯ «УКРАЇНА»
муз. Т.Петриненка


Немає коментарів: