середа, 27 серпня 2014 р.

Конспект уроку з географії материків і океанів Тема: Вступ. Предмет вивчення «Географії материків і океанів». тематичні карти і робота з ними

Тема:  Вступ. Предмет вивчення «Географії материків і океанів». тематичні карти і робота з ними
Мета: визначити предмет вивчення шкільного курсу «Географія материків і океанів», ознайомити учнів з тематичними картами та основ-ними видами роботи з ними, виховувати повагу до праці географів, науковців-дослідників, розвивати в учнів потяг до самостійного здобуття географічних знань, умінь та навичок.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: стінна фізична карта світу, підручники та атласи для 7 класу.
Опорні поняття: фізична географія, материки, океани, частини світу. карта, атлас, план місцевості.
Географічна номенклатура: материки:Африка, Австралія, Антарктида, Північна Америка, Південна Америка, Євразія; океани:Тихий, Атлантич-ний, індійський, Північний Льодовитий; частини світу:Азія, Європа, Африка, Америка, Австралія, Антарктида.
Структура уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
V. Закріплення вивченого матеріалу
VI. Підсумок уроку
VII. Домашнє завдання

Зміст уроку
I. Організаційний момент
Знайомство вчителя з учнями класу
Коротка бесіда про подорожі, що були здій-снені учнями влітку, та їх цінність для розвитку географічних знань.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Розминка. гра «Знайди пару» (з’єднати попарно відповідні слова):
1. Африка, Євразія, Північна Америка, Південна Америка, Австралія, Антарктида
2. Гімалаї, Ніл, кенгуру, Амазонка,пінгвін, Ніагарський водоспад
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Вчитель аналізує результати гри і повідомляє учням, що основним завданням вивчення географії в 7 класі є розширення і поглиблення знань про материки та океани Землі, продовження формування та вдосконалення вмінь і навичок роботи з картами, географічною літера турою та іншими джерелами географічних знань.
IV. Вивчення нового матеріалу
Визначення предмету вивчення «Географії материків і океанів».
Підручник «Географії материків і океанів» для 7 класу (знайомство зі структурою та складовими частинами підручника).
Тематичні карти атласу та робота з ними.
Групи карт за ознаками:
за охопленням території— карти світу, окремих материків та їх частин, держав;
- за масштабом— великомасштабні (масштабом 1 : 200 000 і більше),
середньомасштабні (від 1 : 200 000 до 1 : 1 000 000) і дрібномасштабні (менші
за 1 : 1 000 000);
- за змістом— загальногеографічні (фізична карта світу) і тематичні
(кліматична, тектонічна, карта ґрунтів та ін.);
- за призначенням— навчальні, туристичні, синоптичні, військові, на-вігаційні, автошляхів та ін.
• Ознайомлення з географічними атласами та основні види роботи з ними.
• Робота з довідником учня (див. додатки).
V. Закріплення вивченого матеріалу
Робота в динамічних групах
• Користуючись змістом підручника, назвіть основні розділи, які будуть вивчатися в курсі «Географія материків і океанів».
• З’ясуйте, чи є в атласі для 7 класу середньо- та великомасштабні карти?
• Визначте, чи є в атласі для 7 класу загальногеографічні карти? На-звіть приклади тематичних карт шкільного атласу.
VI. Підсумок уроку
Підбиття підсумків роботи учнів по групах, а також загальний підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання
• Опрацювати текст підручника ст.4-9 .

Могти переказати зміст тексту.

Немає коментарів: