Урок математики в
школі
Урок є основною формою організації
навчального процесу в школі. Саме на уроці реалізуються навчальна, виховна та
розвиваюча мета. Урок математики не виняток.
Типи уроків
За дидактичною метою уроки поділяють на:
- уроки
вивчення нового матеріалу;
- уроки
вдосконалення знань, умінь і навичок;
- уроки
узагальнення і систематизації знань;
- уроки
контролю і корекції знань, умінь і навичок;
- комбіновані
уроки.
Головна мета
уроку вивчення нового матеріалу – набуття учнями нових знань, вмінь,
навичок. На такому уроці відбувається засвоєння нових понять і способів
діяльності, навичок і умінь самостійної пошукової роботи. Урок даного типу
включає всі етапи навчального процесу.
Урок вдосконалення знань,
вмінь і навичок призначений для повторення та закріплення раніше засвоєних
знань та вмінь, їх застосування на практиці з метою поглиблення, формування
вмінь та навичок, контроль за опануванням навчального матеріалу.
Уроки узагальнення та
систематизації знань проводяться після вивчення деякої теми або розділу
навчальної програми для систематизації засвоєних учнями знань.
Контрольні уроки служать для оцінювання
процесу навчання та його результатів, рівня засвоєння учнями системи понять
певного курсу, сформованості в учнів вмінь та навичок.
Кожний урок має
певну структуру, яка складається з взаємопов’язаних компонентів:
1) Організація учнів. Основна
функція цього етапу полягає в психологічній підготовці учнів до активної
пізнавальної діяльності.
2) Перевірка домашнього завдання, повторення раніше вивченого
матеріалу здійснюється за допомогою різних
методів: усне індивідуальне та фронтальне опитування, письмові відповіді на
питання, виконання вправ тощо. У кінці цього етапу потрібно підвести підсумки
та оцінити учнів.
3) Повідомлення теми, мети уроку, мотивація уроку.
4) Актуалізація опорних знань учнів.
5) Формування нових понять і
способів дій ( вивчення нового матеріалу) . Виклад нового матеріалу можна здійснювати за допомогою
різних методів: розповіді, лекції, пояснення, бесіди, роботи з підручником,
демонстрації, проблемного викладання, частково-пошукового методу тощо.
6) Застосування засвоєного
матеріалу на практиці
(закріплення вивченого) здійснюється шляхом виконання учнями усних, письмових та
практичних вправ після вивчення нового матеріалу.
7) Підведення підсумків уроку та
повідомлення домашнього завдання.
Основні вимоги до уроку математики [В.
А. Онищук]:
1. Наявність на уроці основної
дидактичної мети. В більшості на уроці математики розв’язується кілька завдань:
перевірка знань, вмінь, навичок учнів, формуються поняття, встановлюються та
доводяться закономірності та алгоритми, відбувається закріплення вивченого.
2. Наявність на уроці виховної та
розвиваючої мети, наприклад, розвиток інтересу до математики, виховання в учнів
відповідного ставлення до навчання, виховання необхідності та вміння вчити
математику.
3. Поміркований відбір
навчального матеріалу на урок. При цьому потрібно врахувати такі вимоги:
відповідність змісту уроку його дидактичній меті; достатній об’єм навчального
матеріалу, що розглядається на уроці; оптимальне співвідношення між конкретним
та абстрактним на уроці; відображення необхідного зв’язку між теорією та
практикою.
4. Застосування на уроці активних
методів навчання.
5. Організаційна чіткість уроку.
Для цього потрібно виконувати такі умови: вчитель вільно володіє навчальним
матеріалом уроку, предмету в цілому; знає методику кожного наступного питання,
всі методи його вивчення; знає індивідуальні особливості учнів класу,
передбачає труднощі, що виникнуть та шляхи їх подолання, має різнорівневі
завдання.
6. Використання на уроці
міжпредметних
зв’язків.
Немає коментарів:
Дописати коментар