Урок 1.
Тема. Знайомимося з новим підручником
«Літературне читання» і посібниками до нього.
Мета. Ознайомити другокласників із
підручником, зошитом до нього, книгою з літературного читання «Перлинка»,
книгами для позакласного читання «Чарівне слово», «Книжкова країна».
Шляхом розгляду малюнків, умовних позначень, читання тексту
від автора сприяти ознайомленню із навчальними матеріалами, викликати інтерес
до спілкування з ними протягом навчального року.
Матеріал до уроку: підручник «Літературне читання», «Зошит з
літературного читання», «Перлинка» (книга з літературного читання), «Чарівне
слово»(книга для позакласного читання), оповідання Паоли Утевської «Син
рослинного світу»(с.7-8, Чарівне слово).
Методичний коментар. На цьому уроці
треба ознайомити дітей з кожною одиницею навчального комплекту методом «розгляд
– читання». Розглянути обкладинки: де
написано назву, що зображено. На обкладинці підручника зверху напис «веселкова
школа». Міркуючи над змістом слів, діти побачать котика і собачку, усміхнених і зацікавлених читанням книжки; веселкова школа від веселка, весела, різноманітна , а отже цікава; красива, сонячна, пахне дощем, поведе у незвідані
світи, налаштовує на творчість, на читання, відкриття.
На обкладинці намальована хитра киця з
«золотим ключем». Його їй вручила жар-птиця. Цей чарівний птах
опоетизований українцями. (Українці
вірили, що жар-птиця живе в тридесятому царстві. У неї золоте пір’я, очі — як
коштовні камені. Одна її пір’їнка може яскраво освітити велику кімнату. Їсть
жар-птиця чарівні золоті яблука, які дають їй безсмертя й неземну красу. Коли
вона співає свої чудові пісні, з її дзьоба падають на землю великі круглі
перлини). Жар – птиця відкрила скриньку
з книгами. З цими персонажами і скриньками з творами ми будемо зустрічатися на
сторінках підручника.
Далі знайомимо дітей з умовними
позначеннями, зверненням автора до дітей, які налаштовують на спілкування, особливо
треба наголосити на тому, що все в цих книгах створено і написано для дитини (
конкретно для тебе, Сергійку, Наталочко,Надійко…).
Хто ж
працював над створенням книжок, зошита? Насамперед, письменники написали
твори, автор підручника розробив завдання
до творів, щоб діти знайшли цінні перлини і взяли їх у свою душу, редактор
подбав, щоб все було правильно і зрозуміло, а художники зробили книжку
привабливою і здатною розмовляти не лише
текстами з читачем, а й малюнками.
Книжки віддрукували у друкарні.
Чи
завжди книжки були такими, як сьогодні? Як виник папір? Про це діти дізнаються, прочитавши текст Паоли Утевської «Син рослинного
світу».
Завдання додому.
Якщо вчитель вважає, що дітям зручніше буде працювати з таблицями № 3,4,5,
вирізаними, тоді запропонує їх вирізати з додатків і наклеїти на картон.
Немає коментарів:
Дописати коментар