субота, 28 березня 2015 р.

Конспект уроку з літературного читання в 3 класі за підручником «Літературне читання», авт.В.О.Науменко Тема Знайомимося з новим підручником «Літературне читання» і посібниками до нього.

Урок 1.
Тема. Знайомимося з новим підручником «Літературне читання» і посібниками до нього.
Мета. Ознайомити другокласників із підручником, зошитом до нього, книгою з літературного читання «Перлинка», книгами для позакласного читання «Чарівне слово», «Книжкова країна».
       Шляхом розгляду малюнків, умовних позначень, читання тексту від автора сприяти ознайомленню із навчальними матеріалами, викликати інтерес до спілкування з ними протягом навчального року.
      Матеріал до уроку: підручник «Літературне читання», «Зошит з літературного читання», «Перлинка» (книга з літературного читання), «Чарівне слово»(книга для позакласного читання), оповідання Паоли Утевської «Син рослинного світу»(с.7-8, Чарівне слово).

           Методичний коментар. На цьому уроці треба ознайомити дітей з кожною одиницею навчального комплекту методом «розгляд – читання».  Розглянути обкладинки: де написано назву, що зображено. На обкладинці підручника зверху напис «веселкова школа». Міркуючи над змістом слів, діти побачать котика і собачку, усміхнених і зацікавлених читанням книжки; веселкова школа від веселка,  весела, різноманітна , а отже цікава;  красива, сонячна, пахне дощем, поведе у незвідані світи, налаштовує на творчість, на читання, відкриття.
       На обкладинці намальована хитра  киця з  «золотим ключем». Його їй вручила жар-птиця. Цей чарівний птах опоетизований українцями. (Українці вірили, що жар-птиця живе в тридесятому царстві. У неї золоте пір’я, очі — як коштовні камені. Одна її пір’їнка може яскраво освітити велику кімнату. Їсть жар-птиця чарівні золоті яблука, які дають їй безсмертя й неземну красу. Коли вона співає свої чудові пісні, з її дзьоба падають на землю великі круглі перлини).  Жар – птиця відкрила скриньку з книгами. З цими персонажами і скриньками з творами ми будемо зустрічатися на сторінках підручника.
    Далі знайомимо дітей з умовними позначеннями, зверненням автора до дітей, які налаштовують на спілкування, особливо треба наголосити на тому, що все в цих книгах створено і написано для дитини ( конкретно для тебе, Сергійку, Наталочко,Надійко…).
   Хто ж працював над створенням книжок, зошита? Насамперед, письменники написали твори,  автор підручника розробив завдання до творів, щоб діти знайшли цінні перлини і взяли їх у свою душу, редактор подбав, щоб все було правильно і зрозуміло, а художники зробили книжку привабливою і  здатною розмовляти не лише текстами  з читачем, а й малюнками. Книжки віддрукували у друкарні.
      Чи завжди книжки були такими, як сьогодні? Як виник папір? Про це діти дізнаються, прочитавши текст Паоли Утевської «Син рослинного світу».

Завдання додому. Якщо вчитель вважає, що дітям зручніше буде працювати з таблицями № 3,4,5, вирізаними, тоді запропонує їх вирізати з додатків і наклеїти на картон. 

Немає коментарів: