Урок
позакласного читання.
Тема.
Про пісню у віршах, казках. Жартівлива пісня.
Збагатити
знання дітей про пісню, її значення, вплив на навколишній світ. Навчати
визначати настрій пісень. Заохочувати до пошуку інформації про дитячі пісні.
Розвивати творчу уяву, формувати вміння створювати словесні образи: образ
ображеної чи жартівливої пісні. Створений образ передавати за допомогою фарб.
Навчати працювати в групах.
Матеріал
до уроку: Пісні ( посібник «Чарівне
слово», с. 78-86).
Скоромовка -
навмисне придумана фраза з важким для вимови набором звуків, яку треба
промовити швидко, не помиляючись.
З дитинства нас
захоплює магія слів, наприклад у таких текстах:
Кипів окріп, як був
Прокіп, і так кипить без Прокопа, як кипів при Прокопі.
Скоромовки є короткі і
довгі, з римою і без рими, сюжетні і безсюжетні, з повторенням одного звука чи
сполучень звуків і без повторів.
Необхідно організувати
спостереження за тим, які букви повторюються, як у деяких текстах ускладнюються
слова (мокра погода
розмокропогодилася), як дібрані слова з перестановкою букв: пік біля кіп
картоплю Прокіп.
Далі - які слова
підтверджують, що скоромовки прийшли до нас з давнини; формувати вміння ясно і
чітко промовляти слова, прислухатися до їх звучання, запам’ятовувати, складати
скоромовки за аналогією до прочитаних, дати можливість переконатися, що
складати їх непросто, треба проявити стільки кмітливості, щоб дібрати слова і
так їх розставити, щоб важко було вимовляти. Непросто, але цікаво. Створенням
скоромовок цікавилися і подарували їх дітям письменники Грицько Бойко,
Володимир Лучук, Анатолій Костецький та інші.
Робота зі скоромовками
починається з обдумування першого слова. Що означає слово скоромовка? Чим
воно цікаве?
Оскільки скоромовка не
лише допомагає виробляти чітку вимову, а й відкриває дитині шлях у світ
звукової образності поетичної мови, необхідно зацікавити її промовлянням,
визначенням повторюваних звуків, відшукуванням скоромовок, вивченням їх.
Немає коментарів:
Дописати коментар