Календарне планування
з хімії
10-клас
(1 год на тиждень, разом 35 год,
із них 5 год — резервний час)
Програма
для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія 10-11 класи Рівень стандарту.
Київ 2010 рік за редакцією Л.П.Величко,
Г.А.Лашевська, Н.В.Титаренко
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Демонстрації, лабораторні
досліди
|
|||
ПОВТОРЕННЯ
ОСНОВНИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ (2 години)
|
||||||
1
|
|
|
|
|
Найважливіші класи неорганічних сполук
|
|
2
|
|
|
|
|
Періодичний закон і Періодична система
хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома й види хімічного зв’язку
|
|
Тема 1.
НЕМЕТАЛІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХНІ СПОЛУКИ (14 годин)
|
||||||
3
|
|
|
|
|
Загальна
характеристика неметалічних елементів. Неметали як прості речовини. Явище
алотропії, алотропні видозміни Оксигену й Карбону. Значення озонового шару
для життя організмів на Землі
|
|
4
|
|
|
|
|
Поширення неметалічних елементів у
природі, застосування неметалів. Поняття про адсорбцію
|
|
5
|
|
|
|
|
Основні фізичні й хімічні властивості
неметалів
|
Лабораторний
дослід № 1. Ознайомлення зі
зразками простих речовин неметалів
|
6
|
|
|
|
|
Сполуки неметалічних елементів з
Гідрогеном. Склад, фізичні властивості, добування в лабораторії амоніаку й
хлороводню
|
Демонстрації.
Добування амоніаку і розчинення його у
воді («фонтан»), випробування розчину фенолфталеїном
|
7
|
|
|
|
|
Взаємодія амоніаку хлороводню з водою.
Солі амонію. Якісна реакція на йони амонію та хлорид-іони
|
Лабораторний дослід 2. Виявлення хлорид-іонів у розчині.
Лабораторний дослід № 3. Виявлення йонів амонію в розчині.
Демонстрації.
Якісна реакція на хлорид- іон.
Утворення амоній хлориду з амоніаку і
хлороводню. Якісна реакція на йон амонію
|
8
|
|
|
|
|
Оксиди
неметалічних елементів. Кислотний характер оксидів і гідратів оксидів
неметалічних елементів
|
Демонстрації.
Спалювання сірки й доведення кислотного
характеру утвореного оксиду
|
9
|
|
|
|
|
Сульфатна
кислота і сульфати. Найважливіші природні сульфати, якісна реакція на
сульфат-іон. Застосування сульфатної кислоти й сульфатів. Охорона
навколишнього середовища від забруднення викидами сульфу- ровмісних речовин
|
Лабораторний дослід № 4. Ознайомлення зі зразками природних сполук Сульфуру.
Лабораторний
дослід № 5. Виявлення
сульфатів-іонів у розчині.
Демонстрації.
Виділення
теплоти під час розчинення у воді концентрованої сульфатної кислоти.
Водовідбірні властивості концентрованої сульфатної кислоти (дія на цукор і
папір). Якісна реакція на сульфат-іон
|
10
|
|
|
|
|
Нітратна кислота
і нітрати, їх поширення в природі. Проблема вмісту нітратів у харчових
продуктах
|
Лабораторний дослід № 6. Ознайомлення зі зразками нітратів та солей амонію
|
11
|
|
|
|
|
Загальні
відомості про мінеральні добрива. Раціональне використання добрив і
проблеми охорони природи. Роль хімії у розв’язанні продовольчої проблеми
|
Лабораторний
дослід № 7. Ознайомлення зі
зразками азотних, фосфорних, калійних добрив
|
12
|
|
|
|
|
Карбонатна
кислота. Солі карбонатної кислоти, їх поширення в природі й застосування.
Принцип дії вогнегасника. Якісна реакція на карбонат-іон
|
Лабораторний
дослід № 8. Дослідження
властивостей карбонатів.
Демонстрації.
Добування вуглекислого газу та його перетворення
на кальцій карбонат і кальцій гідрокарбонат
|
13
|
|
|
|
|
Практична робота №1. Добування вуглекислого газу. Взаємоперетворення карбонатів і гідро-
генкарбонатів.
|
|
14
|
|
|
|
|
Будівельні матеріали: скло, цемент,
бетон, їх використання. Розв’язування задач на вихід продукту реакції
|
|
15
|
|
|
|
|
Кругообіг
Оксигену, Нітрогену, Карбону в природі
|
|
16
|
|
|
|
|
Контрольна робота №1 теми «Неметалічні елементи та їхні сполуки»
|
|
17
|
|
|
|
|
Розв’язування задач на надлишок
реагентів
|
|
18
|
|
|
|
|
Узагальнення й
закріплення знань з теми «Неметалічні елементи та їхні сполуки »
|
|
Тема 2. МЕТАЛІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ (14 годин)
|
||||||
19
|
|
|
|
|
Загальна
характеристика металічних елементів за їх положенням у Періодичній системі й
будовою атомів. Метали як прості речовини. Металічний зв’язок, металічні
кристалічні ґратки. Загальні фізичні властивості металів. Поширеність металічних
елементів та їхніх сполук у природі
|
Лабораторний дослід № 9. Ознайомлення зі зразками металів
Демонстрації. Моделі кристалічних ґраток металів
|
20
|
|
|
|
|
Загальні хімічні властивості металів.
Корозія металів, захист від корозії
|
Демонстрації.
Наслідки корозії
металів та способи захисту металів від корозії
|
21
|
|
|
|
|
Лужні, лужноземельні елементи й Магній.
Фізичні й хімічні властивості простих речовин, основний характер їх оксидів
і гідроксидів, біологічна роль елементів
|
Лабораторний дослід №10. Ознайомлення зі
зразками сполук Натрію і Калію. Лабораторний
дослід №° 11. Ознайомлення зі
зразками сполук Кальцію, Магнію. Демонстрації. Взаємодія натрію і кальцію з водою. Демонстрації. Взаємодія кальцій оксиду з водою
|
22
|
|
|
|
|
Поняття про твердість води (постійну й тимчасову) і методи її усунення (зменшення)
|
Лабораторний дослід №12. Усунення накипу
з поверхні побутових приладів. Демонстрації.
Усунення
твердості води
|
23
|
|
|
|
|
Алюміній як
хімічний елемент і проста речовина. Фізичні й хімічні властивості алюмінію
|
|
24
|
|
|
|
|
Амфотерні властивості алюміній оксиду і
алюміній гідроксиду
|
Лабораторний
дослід №>13. Добування
алюміній гідроксиду і доведення його амфотерності
|
25
|
|
|
|
|
Ферум як представник металічних
елементів побічних підгруп. Фізичні та хімічні властивості заліза, сполуки
Феруму(ІІ) і Феруму(ІІІ)
|
Лабораторний
дослід № 14. Добування
Феруму(ІІ) гідроксиду й Феруму(ІІІ) гідроксиду реакцією обміну.
Демонстрації.
Зразки сполук Феруму(ІІ) і Феруму(ІІІ).
Демонстрації.
Взаємодія заліза з розчинами хлоридної,
сульфатної та нітратної кислот різної концентрації
|
26
|
|
|
|
|
Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач
|
|
27
|
|
|
|
|
Металічні руди.
Загальні методи добування металів
|
|
28
|
|
|
|
|
Розв’язання
задач на масову частку домішок
|
|
29
|
|
|
|
|
Метали і сплави
в сучасній техніці. Застосування алюмінію, заліза та їх сплавів. Розвиток
металургійних виробництв в Україні
|
Лабораторний
дослід №15. Ознайомлення зі зразками сплавів металів
|
30
|
|
|
|
|
Охорона
навколишнього середовища під час виробництва і використання металів
|
|
31
|
|
|
|
|
Узагальнення й закріплення знань з теми
«Металічні елементи»
|
|
32
|
|
|
|
|
Контрольна
робота №2 з теми «Металічні елементи»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар