Сходинки
до інформатики
до інформатики
2 клас
(До підручника Г.В. Ломаковської,
Г.О. Проценко, Й.Я. Ривкінд, Ф.М. Ривкінд )
(Усього 35 год, 1
год на тиждень)
№ уро-ку
|
Дата
уроку
|
Тема уроку
|
Навчальні
досягнення учнів
|
||||
Тема 1. Комп’ютери та їх застосування (3 год)
|
|||||||
1.
|
|
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності
(БЖ) в комп’ютерному класі. У комп’ютерному класі. Перегляд мультфільму.
|
Учень/учениця:
має уявлення про сфери
застосування сучасних комп’ютерів;
розуміє призначення
комп’ютера;
наводить приклади
використання сучасних комп’ютерів у різних сферах діяльності людини;
називає пристрої, що
використовуються для
обчислення, опрацювання текстів, зображень, передавання повідомлень;
знає правила
поведінки і БЖ у процесі роботи з комп’ютером;
дотримується правил поведінки
і БЖ у роботі з комп’ютером
|
|||
2.
|
|
|
Можливості комп'ютера. Застосування
комп'ютера в різних галузях.
|
||||
3.
|
|
|
Комп’ютери бувають різні. Сучасні комп’ютери.
|
||||
Тема 2. Основні складові
комп’ютера.
Початкові навички роботи з комп’ютером (9 год) |
|||||||
4.
|
|
|
3
чого складається комп'ютер
|
Учень/учениця:
Називає складові
комп’ютера (системний блок,
монітор, клавіатура та миша, принтер);
розуміє призначення
основних складових комп’ютера;
має уявлення про
програму, Робочий стіл,значки;
знає порядок
вмикання та вимикання комп’ютера;
уміє вмикати
комп’ютер;
уміє коректно
завершувати роботу з комп’ютером;
уміє вказувати
вказівником на об’єкти, які містяться на Робочому
столі або у вікні виконання програми;
володіє навичками
вибирати об’єкти одинарним клацанням лівої кнопки миші;
володіє навичками
перетягувати об’єктів за допомогою
миші;
володіє навичками
подвійного клацання лівої кнопки миші;
використовує значки на Робочому
столі для запуску програм;
уміє коректно
завершувати роботу із програмою;
розрізняє різні групи клавішів
клавіатури комп’ютера
та їх призначення;
уміє використовувати
клавіатуру для введення окремих символів та слів кирилицею і
латиницею у середовищі клавіатурного тренажера
|
|||
5.
|
|
|
Ще
про складові частини комп'ютера
|
||||
6.
|
|
|
Готуємо
комп'ютер до роботи
|
||||
7.
|
|
|
Вікна
|
||||
8.
|
|
|
Як
правильно вимкнути комп'ютер
|
||||
9.
|
|
|
Робота
з програмами на розвиток логічного мислення. Відпрацювання навичок роботи з
мишею
|
||||
10.
|
|
|
Знайомтеся
— клавіатура
|
||||
11.
|
|
|
Вивчаємо
клавіатуру
|
||||
12.
|
|
|
Продовжуємо
вивчати клавіатуру
|
||||
Тема 3. Поняття про повідомлення,
інформацію та інформаційні процеси (5 год)
|
|||||||
13.
|
|
|
Про
дівчинку Ганнусю та інформацію
|
Учень/учениця:
має уявлення про
повідомлення та інформацію;
має уявлення про
використання повідомлень людиною;
розуміє, за допомогою
яких органів чуттів людина
сприймає повідомлення;
має уявлення про призначення
різних пристроїв, що використовуються людиною для роботи
з повідомленнями (телефон, диктофон, факс, плеєр, калькулятор, фотокамера,
ігрові приставки, GPS та ін.);
орієнтується, які пристрої
призначені для реалізації
певних інформаційних процесів;
орієнтується, як можна
працювати з повідомленнями;
називає інформаційні
процеси (отримання, зберігання,
опрацювання і передавання повідомлень);
наводить приклади
інформаційних процесів зі своєї навчальної діяльності і в навколишньому
світі;
розрізняє інформаційні процеси (отримання, зберігання,
опрацювання і передавання повідомлень)
|
|||
14.
|
|
|
Як
людина сприймає повідомлення
|
||||
15.
|
|
|
Розповідь
про інформаційні процеси
|
||||
16.
|
|
|
Інформаційні
процеси і комп'ютер
|
||||
17.
|
|
|
3
чого все починалося
|
||||
Тема 4. Алгоритми і виконавці (4 год)
|
|||||||
18.
|
|
|
Команди
і виконавці
|
Учень/учениця:
розуміє сутність понять
«команда», «алгоритм»;
розрізняє команди від
речень, що не є командами;
наводить приклади
алгоритмів із навколишнього життя;
уміє виконати алгоритм,
складений для нього
як для виконавця
|
|||
19.
|
|
|
Система
команд виконавців
|
||||
20.
|
|
|
Алгоритми
|
||||
21.
|
|
|
Алгоритми
в нашому житті
|
||||
Тема 5. Об’єкти. Графічний
редактор (8 год)
|
|||||||
22.
|
|
|
Незвичайний
урок. Графічний редактор
|
Учень/учениця:
має уявлення про об’єкти та
їх властивості, значення
властивостей;
наводить приклади
об’єктів, властивостей об’єктів,
значень властивостей об’єктів;
розуміє призначення
графічного редактора;
має уявлення про можливості
використання палітри
кольорів у середовищі графічного редактора;
уміє використовувати
палітри кольорів у середовищі графічного редактора;
уміє створювати
прості графічні об’єкти та їх комбінації;
уміє змінювати значення властивостей об‘єктів у середовищі графічного редактора;
застосовує інструменти
середовища графічного редактора для створення зображень за власним задумом;
уміє додавати текст
до створених зображень;
поєднує текстові та
графічні об’єкти в середовищі графічного редактора ;
уміє зберігати
зображення на Робочому столі або в папці,
встановленій за замовчуванням;
уміє відкривати в
середовищі графічного редактора
збережені зображення
|
|||
23.
|
|
|
Об'єкти
|
||||
24.
|
|
|
Об'єкт
графічного редактора
|
||||
25.
|
|
|
Інструменти
графічного редактора
|
||||
26.
|
|
|
Вчимося
розфарбовувати
|
||||
27.
|
|
|
Інструмент
Фігури. Написи
|
||||
28.
|
|
|
Наш
вернісаж
|
||||
29.
|
|
|
Створення
зображень
|
||||
Тема 6. Комп’ютерна підтримка
вивчення навчальних предметів (4год)
|
|||||||
30.
|
|
|
Комп'ютерна
підтримка вивчення навчальних предметів. Українська мова
|
Учень/учениця:
розуміє і застосовує правила роботи
з комп’ютерними
програмами підтримки вивчення навчальних предметів;
уміє працювати з
комп’ютерними програмами підтримки вивчення навчальних предметів
|
|||
31.
|
|
|
Комп'ютерна
підтримка вивчення навчальних предметів. Математика
|
||||
32.
|
|
|
Комп'ютерна
підтримка вивчення навчальних предметів. Музичне мистецтво
|
||||
33.
|
|
|
Комп'ютерна
підтримка вивчення навчальних предметів. Природознавство
|
||||
34.
|
|
|
Повторення
вивченого матеріалу
|
||||
35.
|
|
|
Повторення
вивченого матеріалу
|
|
|||
Інформатика
5 клас
(До підручника Н.В. Морзе,
О.В. Барної,…)
(Усього 35 год, 1
год на тиждень)
№ уро-ку
|
Дата
уроку
|
Тема уроку
|
Навчальні
досягнення учнів
|
||
Тема 1. Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси (4+1год)
|
|||||
1.
1
1
|
|
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності
(БЖ) в комп’ютерному класі. Поняття інформації. Повідомлення.
|
Учень
описує:
- взаємозв’язки між поняттями інформація, повідомлення, дані;
- способи подання повідомлень: текстовий,
графічний, звуковий, відео, умовні
жести та сигнали, комбінований;
- призначення різних пристроїв, що використовуються людиною для роботи з даними (комп’ютер, телефон, диктофон,
факс, плеєр, калькулятор, фотокамера, кінокамера, ігрові приставки, навігатор та ін.);
- основні інформаційні процеси та пристрої для їх реалізації;
наводить
приклади:
- повідомлень,
поданих різними способами;
- інформаційних
процесів зі своєї навчальної діяльності і в світі;
розрізняє:
- способи подання
повідомлення;
інформаційні
процеси, що відбуваються під час навчальної діяльності, у повсякденному житті
та при роботі з різними пристроями
|
|
2.
|
|
|
Способи подання повідомлень.
|
||
3.
|
|
|
Інформаційні процеси: зберігання,
опрацювання, передавання, пошук повідомлень та пристрої для їх підтримки.
|
||
4.
|
|
|
Дані та пристрої для роботи з ними
|
||
5.
|
|
|
Контрольна робота №1 з теми: «Інформація та
повідомлення. Інформаційні процеси».
|
||
Тема 2. Основи роботи з
комп’ютером (10 год)
|
|||||
6.
|
|
|
Персональний
комп'ютер та його складові
|
Учень
має уявлення:
- про об’єкти та їх властивості;
- значення властивостей;
- класифікацію об’єктів;
описує поняття:
- програма;
- файл;
- каталог (папка);
пояснює призначення:
- персонального
комп’ютера;
- основних
складових комп’ютера;
- меню;
наводить приклади:
- об’єктів, властивостей об’єктів, значень властивостей
об’єктів;
- пристроїв
введення, виведення, зберігання даних;
- сучасних
персональних комп’ютерів;
- різних видів меню;
називає:
- основні об’єкти
вікна (рядок заголовка, кнопки управління, робоча область);
- основні
операції, які можна виконувати над вікнами;
знає та дотримується:
- правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп’ютерному
класі;
знає:
- призначення основних клавіш клавіатури комп’ютера;
уміє:
- класифікувати
об’єкти за однією з властивостей;
- вмикати комп’ютер і коректно завершувати
роботу з ним;
- запускати програму
на виконання та коректно завершувати роботу з нею;
- змінювати
розміри вікон та їх положення на екрані;
- згортати,
розгортати і закривати вікна;
- відкривати потрібну
папку, переглядати списки імен файлів і папок, закривати папку;
-
виконувати операції над об’єктами з використанням миші: вибирати,
перетягувати;
-
виконувати операції над об’єктами з використанням меню, зокрема контекстного;
вводити текст з
використанням символів кирилиці та латиниці, чисел, розділових знаків у
середовищі клавіатурного тренажера
|
|
7.
|
|
|
Види
сучасних персональних комп'ютерів
|
||
8.
|
|
|
Підготовка
комп'ютера до роботи. Коректне завершення роботи
з
комп'ютером. Клавіатура
|
||
9.
|
|
|
Практична робота №
1 «Робота з клавіатурним тренажером»
|
||
10.
|
|
|
Об'єкти
навколо нас
|
||
11.
|
|
|
Робочий
стіл. Меню, їх призначення. Запуск програми на виконання
|
||
12.
|
|
|
Вікно
програми, основні об'єкти вікна. Завершення роботи з програмою
|
||
13.
|
|
|
Операції
над вікнами
|
||
14.
|
|
|
Практична робота №
2 «Робота з вікнами та їх об'єктами»
|
||
15.
|
|
|
Файл
та папка
|
||
16.
|
|
|
Контрольна робота №2 з теми: «Основи роботи з комп’ютером».
|
||
Тема 3. Графічний редактор (9
год)
|
|||||
17.
|
|
|
Поняття
графічного редактора
|
Учень
пояснює призначення:
- графічного редактора;
- буфера обміну;
описує:
- послідовність
дій для створення графічного зображення в середовищі визначеного графічного
редактора;
- складові
середовища растрового графічного редактора (робоче поле, інструменти роботи з
графічними об’єктами, інструменти роботи з зображеннями);
- призначення
й спосіб використання основних інструментів для створення графічних об’єктів
в середовищі графічного редактора;
- алгоритм
виділення на зображеннях засобами
графічного редактора частин різних типів;
уміє:
- створювати,
відкривати, змінювати й зберігати зображення в середовищі графічного
редактора;
- змінювати значення властивостей графічних об’єктів в середовищі графічного редактора;
- обирати
колір малювання та колір фону на палітрі кольорів;
- виділяти
частини зображень за допомогою інструментів різних типів;
- переміщувати,
копіювати, обертати, зафарбовувати й вилучати виділені частини зображення;
- створювати
текстові написи та добирати шрифт,
накреслення, колір, розмір тексту;
- переключати
мовні режими роботи клавіатури;
використовує:
- інструменти середовища графічного редактора для створення та зміни
зображень за власним задумом;
- інструменти
для малювання прямих і кривих ліній;
- інструменти
для малювання геометричних фігур;
- інструменти
для заливання замкнених частин зображень;
-інструменти
для створення текстових написів;
буфер обміну
|
|
18.
|
|
|
Графічні
об'єкти та їх властивості. Інструменти для створення графічних об'єктів
|
||
19.
|
|
|
Палітра
кольорів.
Практична робота №
3
«Опрацювання
зображень, ство-рених раніше»
|
||
20.
|
|
|
Збереження
зображень
|
||
21.
|
|
|
Поняття
буферу обміну
|
||
22.
|
|
|
Додавання
тексту до зображень
|
||
23.
|
|
|
Розробка
плану побудови зображення
|
||
24.
|
|
|
Практична робота №
4
«Створення
графічних зображень за поданим планом»
|
||
25.
|
|
|
Контрольна робота
№3 з теми: «Графічний редактор»
|
||
Тема 4. Редактор презентацій (9+1 год)
|
|||||
26.
|
|
|
Комп'ютерна
презентація та її об'єкти
|
Учень
пояснює призначення:
-
комп‘ютерних презентацій;
-
редактора презентацій;
- фотоальбому;
-
шаблону презентації;
описує:
- складові середовища редактора презентацій (робоче поле,
інструменти роботи з об’єктами слайду, інструменти роботи зі слайдами,
інструменти роботи з презентацією);
- основні
складові комп’ютерної презентації;
-
послідовність дій щодо створення презентацій засобами редактор презентацій;
- послідовність
дій роботи з
редактором комп’ютерних презентацій;
наводить
приклади:
- об’єктів
слайда;
- використання
презентацій у
процесі навчання;
розрізняє:
- текстові
та графічні об’єкти слайду презентації;
- режими
роботи в середовищі редактора презентацій;
уміє:
-
створювати та зберігати фотоальбом і презентації на основі шаблону;
-
розробляти план створення презентації;
-
здійснювати перегляд презентації та
впорядкування слайдів;
-
виділяти слайди та виконувати над ними прості операції: відкривати контекстне меню, переміщувати, вилучати;
-
виділяти об’єкти слайду та виконувати над ними прості операції:
відкривати контекстне меню,
переміщувати, змінювати значення властивостей, вилучати;
-
вводити текст і редагувати його;
-
форматувати текстові об’єкти на слайдах:
зміна шрифту, розміру, кольору, накреслення, вирівнювати;
-
вставляти зображення до слайду
презентації;
-
форматувати графічні об’єкти на слайдах: зміна розміру, перефарбування;
-
відкривати файл, що містить презентацію;
- демонструвати
презентацію з усним супроводом слухачам
|
|
27.
|
|
|
Середовища
редактора презентацій
|
||
28.
|
|
|
Текстові
та графічні об'єкти на слайдах
|
||
29.
|
|
|
Введення
та редагування тексту. Форматування текстових об'єктів
|
||
30.
|
|
|
Збереження
презентацій. Практична
робота № 5 «Створення презентації, зокрема фотоальбому»
|
||
31.
|
|
|
Планування
презентації
|
||
32.
|
|
|
Шаблони
презентацій
|
||
33.
|
|
|
Практична робота №
6 «Створення презентації та основі шаблону за наведеним планом»
|
||
34.
|
|
|
Залікова робота з теми «Редактор презентацій»
|
||
35.
|
|
|
Узагальнення
матеріалу, вивченого за рік
|
||
Перелік практичних робіт для 5 класу
Практична робота 1. Робота з клавіатурним тренажером.
Практична робота 2. Робота з вікнами та їх об’єктами.
Практична робота 3. Опрацювання зображень,
створеними раніше.
Практична робота 4. Створення графічних зображень за поданим планом
Практична робота 5. Створення
презентації, зокрема фотоальбому
Практична робота 6. Створення презентації на основі шаблону за наведеним планом.
Інформатика
9 клас
9 клас
(Усього 35 год, 1 год на тиждень)
№п\п
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Програмові вимоги учнів
|
|
І гр
|
ІІ гр
|
|||
Тема 1. Інформація. Інформаційні процеси та системи (2 год)
|
||||
1
|
|
|
Інформація.
Інформаційні процеси. Способи подання й кодування інформаційних повідомлень.
|
Учень
пояснює:
·
поняття
інформації, даних, інформаційного повідомлення;
·
поняття
про інформаційну надлишковість повідомлень;
·
поняття
інформаційної системи;
·
поняття
апаратного та програмного забезпечення;
·
поняття
інформаційної культури та інформатичної компетентності;
·
поняття
про інформатику як науку та галузь діяльності людини;
описує:
·
способи
подання повідомлень;
·
способи
оцінювання кількості інформації;
·
різновиди
інформаційних процесів: отримання, збирання, зберігання, пошуку, обробки і
передавання інформації;
·
етапи
розвитку та сфери застосування інформаційних технологій;
·
різновиди
інформаційних систем;
·
структуру
інформаційної системи;
називає:
·
види
повідомлень;
дає
означення:
·
одиниць
вимірювання довжини двійкового коду: біта, байта, кілобайта, мегабайта,
гігабайта, терабайта;
вміє:
визначати
довжину двійкового коду повідомлення.
|
2
|
|
|
Інформаційні
системи та технології. Поняття про інформаційну культуру та інформатичну
компетентність. Об'єкти та їх властивості.
|
|
Тема 2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год)
|
||||
3
|
|
|
Історія розвитку обчислювальної техніки. Типова
архітектура персонального комп'ютера
|
Учень
пояснює:
·
призначення
структурних компонентів персонального комп’ютера;
·
відмінність
між оперативними та постійними запам’ятовуючими пристроями;
·
відмінність
між зовнішніми та внутрішніми запам’ятовуючими пристроями;
·
призначення
пристроїв, що входять до складу мультимедійного обладнання;
описує:
·
типову
архітектуру персонального комп’ютера;
·
основні
характеристики запам’ятовуючих
пристроїв;
·
призначення
та основні характеристики моніторів і відеоадаптерів;
·
основні
характеристики принтерів;
·
принцип
дії накопичувачів на магнітних та оптичних дисках;
·
функціональне
призначення та основні характеристики процесорів;
наводить
приклади:
·
пристроїв
введення, виведення, зберігання та обробки інформації.
класифікує:
·
процесори;
·
запам’ятовуючі
пристрої;
·
пристрої
введення та виведення інформації;
дотримується:
правил
техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
|
4
|
|
|
Пристрої обробки та зберігання даних.
|
|
5
|
|
|
Пристрої введення та виведення даних. Правила
техніки безпеки під час роботи на комп'ютері.
Практична робота 1. Робота з клавіатурним тренажером
|
|
Тема 3. Системне програмне забезпечення (7 год)
|
||||
6
|
|
|
Різновиди
програмного забезпечення. Поняття операційної системи та її функції. Складові
та класифікація операційних систем.
|
Учень
пояснює:
·
відмінність
між системним, службовим та прикладним програмним забезпеченням;
·
поняття
ядра операційної системи, інтерфейсу користувача, драйвера та утиліти;
·
поняття
файлової системи;
·
відмінності
між поширеними файловими системами;
·
зміст
шляху до файлу;
·
поняття
файлу та каталогу;
·
поняття
типу файлу;
·
поняття
та призначення ярликів;
·
необхідність
періодичної перевірки та очищення дисків;
описує:
·
призначення
та основні функції операційної системи;
·
основні
правила роботи з об’єктами файлової системи;
·
різновиди
інтерфейсу користувача;
·
способи
запуску програм на виконання;
·
спосіб
відновлення видалених даних;
·
методику
встановлення й видалення програмного забезпечення;
розпізнає:
·
файли
та каталоги;
·
імена,
розширення імен та типи файлів;
·
файли,
яким зіставлені програми;
·
стандартні
імена зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв комп’ютера;
класифікує:
·
операційні
системи за типом інтерфейсу користувача, за кількістю користувачів та
програм, що працюють у системі одночасно;
вміє:
·
переміщувати,
відкривати, розгортати, згортати вікна та змінювати їхній розмір;
·
визначати
й записувати шлях до файлу;
·
переходити
до файлу за заданим шляхом;
·
виділяти
об’єкти та групи об’єктів для виконання операцій над ними;
·
створювати
каталоги;
·
створювати
ярлики (посилання на файли, каталоги або диски);
·
перейменовувати
файли та каталоги;
·
видаляти
файли та каталоги;
·
копіювати
й переміщувати файли та каталоги з використанням та без використання буферу
обміну;
·
запускати
на виконання програми;
·
відкривати
файли, типи яких зв’язані з програмами;
·
звертатися
до служби технічної підтримки виробників операційної системи та прикладного
програмного забезпечення;
·
встановлювати
й видаляти програми за допомогою спеціальних засобів, що надаються
операційною системою;
·
відновлювати
видалені файли та папки;
·
створювати
резервні копії файлів та папок;
·
створювати
контрольні точки відновлення та визначати розклад їх автоматичного створення;
·
повертати
стан системних файлів до контрольної точки відновлення;
·
знаходити
на комп’ютері необхідну інформацію в автоматизованому режимі;
·
визначати
необхідність дефрагментації дисків;
використовує:
·
елементи
керування для виконання дій в середовищі операційної системи;
·
меню
вікна папки та головне меню операційної системи;
·
буфер
обміну для копіювання та переміщення файлів, каталогів та ярликів;
·
автономну
та онлайнову довідку операційної системи;
·
засоби
автоматизованого пошуку інформації на комп’ютері;
·
засоби
відновлення стану системних даних;
·
програму
перевірки й очищення дисків;
програму
дефрагментації дисків.
|
7
|
|
|
Інтерфейс
користувача операційної системи.
Практична робота 2.
Робота з інтерфейсом користувача операційної системи.
|
|
8
|
|
|
Об'єкти
файлової системи. Навігація файловою системою.
|
|
9
|
|
|
Операції
над об'єктами файлової системи.
|
|
10
|
|
|
Запуск
на виконання програм. Типи файлів.
Практична робота 3.
Робота з об'єктами файлової системи
|
|
11
|
|
|
Пошук
інформації на комп'ютері. Використання автономної та онлайнової довідок
операційної системи.
Практична робота 4.
Пошук інформації на комп'ютері.
|
|
12
|
|
|
Використання
системних утиліт
|
|
Тема 4. Службове
програмне забезпечення (3+1 год)
|
||||
13
|
|
|
Комп'ютерні
віруси та антивірусні засоби.
Практична робота 5.
Захист комп'ютера від вірусів.
|
Учень
пояснює:
· поняття та
загальний принцип дії вірусу;
· відмінності між
вірусами та троянськими програмами;
· правила
профілактики зараження комп’ютера вірусами;
має
уявлення:
· про принципи
стискання інформації;
описує:
· особливості
завантажувальних і файлових вірусів, макровірусів, мережних вірусів,
вірусів-хробаків і троянських програм;
· призначення
антивірусних програм-сканерів, моніторів, ревізорів, блокувальників;
визначає:
· необхідність і
доцільність стискання даних;
розпізнає:
· файли архівів;
використовує:
· антивірусне
програмне забезпечення для одноразового та періодичного сканування й
лікування файлів і дисків;
· програму-архіватор
для створення й розпакування архівів у форматі rar
та zip;
· програму для
запису інформації на оптичні носії;
вміє:
· сканувати й
лікувати папки й диски;
· настроювати
параметри періодичної антивірусної перевірки й автоматичного оновлення
антивірусних баз;
· записувати дані
на оптичні диски;
· форматувати
зовнішні носії інформації, такі як гнучкі або оптичні диски, пристрої
флеш-пам’яті;
· створювати
копії оптичних дисків;
· архівувати та
розархівовувати файли і папки;
додавати
файли і папки до наявних архівів та видаляти їх з архівів.
|
14
|
|
|
Стискання
та архівування даних.
Практична робота 6.
Архівування та розархівування даних.
|
|
15
|
|
|
Збереження
даних на зйомних носіях
|
|
16
|
|
|
Контрольна робота за І семестр.
|
|
Тема 5. Комп'ютерні мережі (6 год).
5.1. Поняття про комп'ютерні мережі.
Робота в локальній мережі (3 год) |
||||
17
|
|
|
Комп'ютерні
комунікації та комп'ютерні мережі
|
Учень
пояснює:
· поняття
глобальної та локальної комп’ютерних мереж;
· поняття робочої
групи, домену, користувача й сеансу користувача;
· поняття прав
доступу до ресурсів;
· поняття сервера
та клієнтського комп’ютера;
розрізнює:
· локальну мережу
та глобальну мережу;
· вхід до сеансу
користувача на локальному комп’ютері та вхід до мережного домену;
· комп’ютер-клієнт
і комп’ютер-сервер;
називає:
· протоколи, що
застосовуються в локальних мережах;
· обладнання,
необхідне для організації локальної мережі та підключення до неї комп’ютерів;
описує:
· способи
навігації локальною мережею в середовищі операційної системи;
· призначення
основних мережних протоколів;
· способи
організації спільного доступу до Інтернету;
вміє:
· відкривати
файли та папки на інших комп’ютерах локальної мережі;
· копіювати та
переміщувати дані між різними комп’ютерами мережі;
· надавати
спільний доступ до папок на клієнтському комп’ютері;
· використовувати
мережний принтер;
використовувати
системні засоби віддаленого керування комп’ютером.
|
18
|
|
|
Побудова
та організація комп'ютерних мереж
|
|
19
|
|
|
Робота
в локальній мережі. Спільний доступ до ресурсів.
Практична робота 7.
Спільне використання ресурсів локальної мережі.
|
|
5.2. Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в
Інтернеті (3 год)
|
||||
20
|
|
|
Призначення
й структура мережі Інтернет. Служби Інтернету. Всесвітня павутина. Адресація
в Інтернеті.
|
Учень
пояснює:
·
призначення
мережі Інтернет;
·
поняття
URL-адреси, IP-адреси, та доменного імені;
·
правила
адресації ресурсів в Інтернеті;
·
призначення
найпоширеніших служб Інтернету: веб-сервісу, електронної пошти,
телеконференцій, файлового сервісу, віддаленого керування комп’ютером,
інтерактивного спілкування, IP-телефонії;
·
призначення
основних протоколів Інтернету;
·
поняття
гіпертекстового документу й гіперпосилання;
·
поняття
веб-сторінки та веб-сайту;
·
поняття
всесвітньої павутини;
·
функції
інтернет-провайдера;
наводить
приклади:
·
URL-адрес
і доменних імен;
описує:
·
способи
підключення до Інтернету за допомогою віддаленого доступу та через
комп’ютер-шлюз локальної мережі;
використовує:
·
браузер
для навігації Інтернетом;
·
веб-каталоги
і пошукові системи для знаходження інформації в Інтернеті;
вміє:
·
відкривати
у вікні браузера веб-сторінку із заданою адресою;
·
вибирати
систему кодування для перегляду веб-сторінок;
·
створювати
та редагувати список сайтів, обраних для швидкого перегляду;
·
зберігати
веб-сторінки на локальному комп’ютері;
·
знаходити
в Інтернеті інформацію на задану тему;
обирати
стратегію пошуку інформації в Інтернеті.
|
21
|
|
|
Використання
та настроювання веб-браузера.
|
|
22
|
|
|
Пошук
інформації в Інтернеті.
Практична робота 8.
Пошук інформації в Інтернеті.
|
|
Тема 6. Основи роботи
з текстовою інформацією (4 год)
|
||||
23
|
|
|
Призначення,
можливості та класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим
процесором.
|
Учень:
називає:
·
формати
файлів, що обробляються текстовим процесором;
пояснює:
·
призначення
й можливості систем обробки текстів;
·
призначення
основних меню, панелей інструментів, лінійок та смуг прокрутки у вікні
текстового процесора;
використовує:
·
довідкову
систему текстового процесора;
·
засоби
пошуку й автоматичної заміни тексту;
·
засоби
перевірки правопису;
класифікує:
·
системи
обробки текстів;
вміє:
·
створювати,
відкривати й зберігати документи в середовищі текстового процесора;
·
форматувати
шрифти і абзаци;
·
виділяти
суцільні та несуцільні текстові фрагменти;
·
копіювати
й переміщувати фрагменти тексту з використанням та без використання буфера
обміну, в межах одного або між різними документами;
·
знаходити
й замінювати фрагменти тексту в автоматичному режимі;
перевіряти
правопис текстових документів та виправляти помилки в автоматизованому
режимі.
|
24
|
|
|
Уведення
й редагування тексту. Виділяння фрагментів тексту. Перевірка правопису.
|
|
25
|
|
|
Форматування
тексту.
Практична робота 9.
Введення, редагування й форматування тексту.
|
|
26
|
|
|
Операції
з фрагментами тексту. Робота з кількома документами.
Практична робота
10. Робота з текстовими фрагментами.
|
|
Тема 7. Комп'ютерна графіка (7 год).
7.1. Засоби перегляду й перетворення графічної інформації
(1 год)
|
||||
27
|
|
|
Поняття
комп'ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх властивості.
|
Учень
пояснює:
·
поняття векторного і растрового зображення;
·
поняття колірної системи;
описує:
·
властивості поширених форматів графічних файлів, таких як BMP, GIF, JPEG;
·
принцип кодування кольору в системах RGB, CMYK, HSB;
·
призначення та різновиди засобів обробки графічних даних;
порівнює:
·
властивості векторних і растрових зображень;
·
колірні системи;
·
можливості редакторів векторної і растрової графіки;
використовує:
·
спеціалізовані програмні засоби для перегляду зображень;
вміє:
перетворювати формати графічних файлів за допомогою
спеціалізованих програмних засобів.
|
7.2. Основи растрової
графіки (3 год)
|
||||
28
|
|
|
Інтерфейс
редактора растрової графіки. Настроювання параметрів малюнка та найпростіші операції
з ним.
|
Учень
пояснює:
·
відмінність між роздільною здатністю монітора та роздільною
здатністю зображення;
описує:
·
призначення й спосіб використання основних інструментів
малювання;
·
методику виділення на зображеннях областей різного типу;
використовує:
·
графічний редактор для створення й редагування растрових
зображень;
·
інструменти для малювання прямих і кривих ліній;
·
інструменти для малювання геометричних фігур;
·
інструменти для заливки замкнених областей зображень;
вміє:
·
відкривати й зберігати зображення, а також створювати нові
зображення в середовищі графічного редактора;
·
обирати колір для інструментів малювання та зафарбування на
палітрі кольорів;
·
обирати товщину й тип лінії та інші параметри інструментів
малювання;
·
виділяти фрагменти зображень за допомогою інструментів різного
типу;
·
переміщувати, копіювати, обертати, зафарбовувати й видаляти
виділені області зображення;
·
створювати на зображенні текстові написи;
масштабувати зображення.
|
29
|
|
|
Інструменти малювання растрового
графічного редактора.
|
|
30
|
|
|
Операції
з фрагментами зображень.
Практична робота
11. Створення растрових зображень.
|
|
7.3. Основи векторної графіки (3 год)
|
||||
31
|
|
|
Принципи
побудови й обробки векторних зображень. Інструменти малювання векторного
графічного редактора. Основні дії з графічними об'єктами.
|
Учень:
описує:
·
поняття й принципи побудови векторних зображень;
·
способи формування зображень з геометричних примітивів;
використовує:
·
інструменти малювання, призначені для креслення ліній, стрілок,
основних геометричних фігур;
·
групування для керування зображеннями, що складаються з
кількох графічних об’єктів;
·
засоби
вирівнювання об’єктів;
·
лінійки,
сітку;
·
шари
для керування взаємним розташуванням об’єктів на
зображенні;
вміє:
·
створювати й редагувати зображення в документах;
·
створювати об’єкти, що складаються з багатьох базових
геометричних фігур;
·
виділяти, копіювати й переміщувати об’єкти;
·
обертати, відбивати й масштабувати об’єкти;
·
зафарбовувати об’єкти, використовуючи однорідні, градієнтні,
візерункові й текстурні заливки;
додавати до графічних зображень текст та форматувати його.
|
32
|
|
|
Форматування
графічних об'єктів. Додавання тексту до графічних зображень.
|
|
33
|
|
|
Переміщення
об'єктів у площині та за шарами. Робота з групами об'єктів.
Практична робота
12. Створення векторних зображень
|
|
34
|
|
|
Контрольна робота за ІІ семестр.
|
|
35
|
|
|
Узагальнення
знань за 9 клас.
|
Інформатика 10 клас (рівень стандарту)
(Усього 35 год, 1 год на тиждень)
№ п\п
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Програмові
вимоги до учнів
|
1. Комп’ютерні
презентації та публікації (13 год)
|
|||
1.1. Створення й
показ комп’ютерних презентацій
(5 год) |
|||
1.
|
|
Системи опрацювання
комп’ютерних презентацій. Програма Microsoft Office PowerPoint
|
Учень
пояснює:
·
поняття
та призначення комп’ютерних презентацій;
·
правила
вибору стильового оформлення слайдів презентації;
·
принципи
дизайну слайдів презентації;
порівнює:
·
властивості
слайдових та потокових презентацій;
описує:
·
призначення
й можливості програмних засобів, призначених для створення презентацій;
·
спосіб
застосування ефектів анімації до процесу змінення слайдів та об’єктів на
слайдах;
·
способи
показу презентацій у різних програмних середовищах;
вміє:
·
створювати
презентацію за допомогою майстра, з шаблону, на базі іншої презентації та з
пустих слайдів;
·
розробляти
структуру презентації;
·
добирати
стильове оформлення презентації та дизайн слайдів;
·
додавати
до слайдів текст і зображення та настроювати їх параметри;
·
додавати
до об’єктів на слайдах анімаційні ефекти;
·
настроювати
анімаційні ефекти змінення слайдів;
зберігати
презентацію в різних форматах і відтворювати її як у середовищі програми
розробки презентацій, так і за допомогою інших засобів.
|
2.
|
|
Створення комп’ютерних
презентацій, опрацювання об’єктів презентацій.
|
|
3.
|
|
Основні принципи дизайну
слайдів. Стильове оформлення презентацій. Практична робота № 1 «Розробка слайдової презентації»
|
|
4.
|
|
Додавання анімаційних ефектів
до об’єктів слайда. Використання гіперпосилань та кнопок дій.
|
|
5.
|
|
Налаштування демонстрації
презентації.
Практична робота № 2 «Анімація в слайдових презентаціях»
|
|
1.2. Обробка
мультимедійних даних (4 год)
|
|||
6.
|
|
Поняття
про мультимедійні дані та їх опрацювання
|
Учень
пояснює:
·
поняття
мультимедійних даних;
порівнює:
·
формати
аудіо- та відео файлів;
·
режими
відображення відеоряду;
наводить
приклади:
·
джерел
мультимедійних даних;
·
засобів
перетворення аудіо- та відеоформатів;
вміє:
·
розробляти
план відеокліпу;
·
створювати
у середовищі розробки відеокліпів проекти за допомогою майстру та пусті
проекти;
·
імпортувати
у відеокліп аудіо- та відеоінформацію з зовнішніх джерел;
·
синхронізувати
відеоряд з аудіорядом;
·
настроювати
часові параметри аудіо- та відеоряду;
додавати
до відеокліпу відеоефекти та настроювати переходи між його фрагментами.
|
7.
|
|
Додавання
звукових та відео об’єктів до слайдових презентацій
|
|
8.
|
|
Створення
та редагування відеофільмів (потокових презентацій)
|
|
9.
|
|
Практична робота
№ 3 «Створення відеокліпу (потокової презентації)»
|
|
1.3. Основи створення комп’ютерних публікацій (3 год)
|
|||
10.
|
|
Основи створення комп’ютерних
публікацій. Програма Microsoft Office Publisher
|
Учень
пояснює:
·
поняття
комп’ютерної публікації;
·
поняття
шаблону публікації та її структури;
·
особливості
роботи з графічними об’єктами під час створення публікацій
наводить приклади:
·
публікацій
різного типу;
·
основних
складових публікації;
·
програмних
засобів створення комп’ютерних публікацій;
вміє:
·
створювати
публікацію на основі шаблону;
·
виконувати
основні операції над об’єктами в середовищі підготовки комп’ютерних
публікацій;
·
створювати зв’язки між
об’єктами публікації;
·
зберігати
публікації на зовнішніх носіях даних;
роздруковувати
публікації.
|
11.
|
|
Особливості роботи з текстовими
та графічними об’єктами у Publisher. Створення бюлетеня та буклету
|
|
12.
|
|
Практична робота № 4 «Створення інформаційного бюлетеня і
буклету»
|
|
13.
|
|
Систематизація та узагальнення
знань та навичок
|
|
2. Текстовий процессор (9 год)
|
|||
14.
|
|
Текстовий
процесор Microsoft Office Word
|
Учень:
пояснює:
·
правила
стильового оформлення документів різних типів;
·
поняття
шаблону документа;
використовує:
·
різні
режими перегляду документа;
·
майстер
створення документів;
·
стилі
символів та абзаців для форматування тексту й визначення схеми документа;
·
шаблони
документів;
·
інструменти
для креслення й настроювання властивостей таблиць у текстовому документі;
·
схему
документа для перегляду його змісту та навігації ним;
вміє:
·
створювати
нумеровані й марковані списки;
·
імпортувати
зображення в текстовий документ;
·
створювати
в текстовому документі таблиці довільного рівня складності;
·
вставляти
в документ зображення та настроювати їхні властивості;
·
настроювати
параметри сторінок та створювати колонтитули;
·
створювати
зміст документа в автоматичному режимі;
·
роздруковувати
документ на принтері.
|
15.
|
|
Підготовка
текстового документа до друку. Друк текстового документа
|
|
16.
|
|
Списки
в текстовому документі.
|
|
17.
|
|
Таблиці
в текстовому документі
|
|
18.
|
|
Вставка
в текстовий документ графічних зображень.
|
|
19.
|
|
Практична робота
№ 5«Робота з таблицями і зображеннями у текстових документах»
|
|
20.
|
|
Використання
стилів у текстових документах.
Практична робота
№ 6 «Використання стилів і шаблонів
документів»
|
|
21.
|
|
Засоби
автоматизації процесу створення документа.
Практична робота
№7 «Автоматичне створення змісту документа. Настроювання параметрів сторінок.
Створення колонтитулів»
|
|
22.
|
|
Систематизація
та узагальнення знань та навичок
|
|
3. Служби Інтернету (8 год)
|
|||
3.1. Електронна пошта (4 год)
|
|||
23.
|
|
Електронна
пошта
|
Учень
описує:
·
принципи
функціонування послуги електронної пошти;
·
послідовність
дій під час листування за допомогою поштового клієнта та веб-інтерфейсу;
·
елементи
адреси електронної пошти;
наводить
приклади:
·
адрес
електронної пошти;
формулює:
·
правила
етикету електронної переписки;
вміє:
·
запускати
поштовий клієнт та завершувати роботу з ним;
·
використовувати
довідкову систему поштового клієнта;
·
реєструвати
поштову скриньку на сервері електронної пошти через веб-інтерфейс;
·
керувати
електронними повідомленнями: складати, надсилати, отримувати, видаляти й
роздруковувати повідомлення, вказувати тему повідомлення, перевіряти його
правопис, надсилати повідомлення з
зазначенням терміновості, відповідати на повідомлення й перенаправляти їх;
·
керувати
вмістом папок поштової скриньки: переміщуватися папками, переміщувати
повідомлення з однієї папки до іншої, відновлювати видалені повідомлення,
очищувати поштову скриньку;
·
копіювати
й переміщувати текст як в межах повідомлення, так і з повідомлення до
зовнішнього джерела і навпаки;
·
вкладати
файли у повідомлення, видаляти вкладені файли, а також зберігати файли з
отриманих повідомлень на комп’ютері;
·
створювати,
редагувати й видаляти записи в адресній книзі;
·
оновлювати
адресну книгу після отримання повідомлення;
створювати
й використовувати списки розсилки.
|
24.
|
|
Робота
з електронною поштою з використанням веб-інтерфейсу.
Практична робота
№ 8. «Електронне листування з використанням веб-інтерфейсу»
|
|
25.
|
|
Робота
з поштовим клієнтом.
|
|
26.
|
|
Практична робота
№ 9 «Електронне листування з використанням поштового клієнта»
|
|
3.2. Комунікації за допомогою Інтернету (3 год)
|
|||
27.
|
|
Служби
миттєвого обміну повідомленнями.
Практична робота
№ 10 «Обмін миттєвими повідомленнями»
|
Учень
пояснює:
· поняття
миттєвого повідомлення;
· принцип
функціонування служби обміну миттєвими повідомленнями;
· правила етикету
інтерактивного спілкування;
· принцип
функціонування форуму;
наводить
приклади:
·
програм
обміну миттєвими повідомленнями;
·
тематичних
інтернет-форумів;
вміє:
· реєструватися у
службі обміну миттєвими повідомленнями;
· отримувати
ідентифікаційний номер у програмі обміну миттєвими повідомленнями;
· запускати на
виконання та завершувати роботу з програмою обміну миттєвими повідомленнями;
· знаходити
співрозмовників і запрошувати їх до мережі обміну миттєвими повідомленнями;
· керувати
списком контактів;
· надсилати й
отримувати повідомлення;
· надсилати й
отримувати файли в програмі обміну миттєвими повідомленнями;
· реєструватися й
спілкуватися в чаті;
· реєструватися в
інтернет-форумі;
брати
участь в обговореннях на інтернет-формуах.
|
28.
|
|
Форуми
|
|
29.
|
|
Чати.
Практична робота
№ 11 «Спілкування на форумах і в чатах»
|
|
30.
|
|
Систематизація
та узагальнення знань та навичок
|
|
4. Програмні засоби навчального призначення (4 год)
|
|||
31.
|
|
Програмні
засоби навчання шкільних предметів
|
Учень
описує:
· інтерфейс і
принципи роботи з електронними посібниками, інтерактивними навчальними
курсами або іншими програмними засобами навчання профільного предмета;
· технологію
перекладу текстів за допомогою електронних словників і програм-перекладачів;
наводить
приклади:
· веб-ресурсів
для дистанційного навчання;
· веб-енциклопедій
вміє:
· застосовувати
програмні засоби для поглиблення знань з профільного предмету;
· використовувати
веб-енциклопедії для здобуття необхідних даних;
· перекладати
тексти з іноземної мови за допомогою електронних словників і
програм-перекладачів;
навчатися
іноземної мови за допомогою інтерактивних або мультимедійних курсів.
|
32.
|
|
Практична робота
№12 «Робота з навчальними програмними засобами з профільних предметів»
|
|
33.
|
|
Навчання
в Інтернеті
|
|
34
|
|
Програмні
засоби навчання іноземних мов
|
|
35.
|
|
Систематизація
та узагальнення знань та навичок
|
Інформатика
11 клас (рівень стандарту)
11 клас (рівень стандарту)
(Усього 35 год, 1 год на тиждень)
№ п\п
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Навчальні
досягнення учнів
|
Тема 1. Комп’ютерне моделювання.
Основи алгоритмізації (6 год) |
|||
1
|
|
Поняття
моделі. Типи моделей. Моделювання як метод дослідження об’єктів
|
Учень:
описує:
·
поняття
моделі, об’єкту, предметної області;
·
типи
моделей, їх характеристики;
·
поняття
алгоритму;
·
властивості
алгоритмів;
·
форми
подання алгоритму;
·
базові
структури алгоритмів та їх особливості;
·
порядок
складання алгоритмів;
·
поняття
методу розв’язування задачі;
·
технологію
комп’ютерного моделювання;
називає:
·
призначення
графічних схем базових структур алгоритмів;
пояснює:
·
етапи
розв’язування задачі за допомогою комп’ютера;
· поняття
програми;
використовує:
·
графічні
схеми базових структур алгоритмів для опису алгоритмів;
·
різні
засоби подання алгоритмів;
вміє:
·
будувати
інформаційну модель задачі;
·
аналізувати
алгоритм розв’язування задачі;
·
будувати
графічні схеми найпростіших алгоритмів;
·
формально
виконувати алгоритми
|
2
|
|
Поняття
алгоритму. Властивості алгоритмів. Форми подання алгоритму. Виконавець
алгоритму
|
|
3
|
|
Базові
структури алгоритмів. Конструювання алгоритмів
|
|
4
|
|
Основні
етапи розв’язування задач за допомогою комп’ютера. Вхідні дані та результати,
їх взаємозв’язок
|
|
5
|
|
Поняття
про метод розв’язування задачі.
Практична робота № 1 «Побудова
інформаційної моделі»
|
|
6
|
|
Поняття
програми. Розв’язування задач
|
|
Тема 2. Системи
опрацювання табличних даних (11 год)
|
|||
І.
Електронні таблиці. Табличний процессор ( 5 год)
|
|||
7
|
|
Поняття
електронної таблиці. Табличний процесор
|
Учень:
описує:
·
поняття
електронної книги, аркушу, рядка, стовпця,
клітинки, діапазону клітинок;
·
способи
навігації аркушем і книгою;
·
формати
даних: числовий, грошовий, текстовий, формат дати;
·
способи
введення даних різних форматів та керування форматом клітинок;
·
види
помилок під час уведення даних і формул та способи їх усунення;
·
призначення
основних панелей інструментів табличного процесора та кнопок на них;
·
критерії
визначення типу діаграми, яка оптимально відображатиме один або кілька рядів
даних;
пояснює:
·
правила
запису абсолютних, відносних та мішаних посилань на клітинки та діапазони
клітинок;
·
правила
запису формул і використання адрес клітинок і діапазонів у формулах;
·
правила
перетворення абсолютних, відносних та мішаних посилань під час копіювання
формул;
використовує:
·
автозаповнення
клітинок для прискорення введення даних;
·
майстер
діаграм;
вміє:
·
переміщуватись
аркушем і книгою;
·
вводити
дані і формули у клітинки та редагувати їх вміст;
·
виділяти
діапазони клітинок із заданою адресою;
·
форматувати
дані, клітинки та діапазони клітинок;
·
копіювати,
переміщувати й видаляти вміст клітинок і діапазонів клітинок;
·
записувати
абсолютні, відносні та змішані посилання на клітинки і діапазони клітинок;
·
визначати
тип діаграми, що найкраще відображатиме один чи кілька рядів даних;
·
змінювати
тип діаграми;
·
задавати
діапазон вхідних даних для діаграми й діапазон даних для кожного ряду;
настроювати параметри відображення діаграми,
області даних та рядів даних
|
8
|
|
Форматування
даних, комірок і діапазонів комірок.
Практична робота № 2 «Введення даних
і форматування таблиць у середовищі табличного процесора»
|
|
9
|
|
Використання
формул. Абсолютні та відносні посилання.
Практична робота № 3 «Використання
формул в електронних таблицях»
|
|
10
|
|
Посилання
на комірки інших аркушів та книг. Копіювання формул
|
|
11
|
|
Створення
та настроювання діаграм, вибір типу діаграм.
Практична робота № 4 «Побудова
діаграм»
|
|
ІІ.
Аналіз даних у середовищі табличного процессора (6 год)
|
|||
12
|
|
Сортування
і фільтрування даних у таблицях.
Практична робота № 5 «Сортування та
фільтрування даних»
|
Учень
описує:
·
мету та
способи фільтрації даних у таблицях;
·
призначення
зведених таблиць і засобів знаходження проміжних підсумків;
·
призначення
умовного форматування даних;
·
алгоритмічну
конструкцію розгалуження;
наводить
приклади:
·
математичних,
статистичних, логічних функцій табличного процесора;
вміє:
·
сортувати
дані в таблицях за значеннями одного чи кількох полів;
·
виконувати
умовне форматування даних;
·
застосовувати
основні математичні, статистичні, логічні функції для аналізу й опрацювання
даних;
використовує:
·
автофільтри
для вибору даних з таблиць за простими критеріями;
·
зведені
таблиці для комплексного аналізу табличних даних.
|
13
|
|
Призначення
і використання функцій.
Практична робота № 6 «Аналіз даних
за допомогою функцій табличного процесора»
|
|
14
|
|
Проміжні
підсумки та зведені таблиці
|
|
15
|
|
Використання розширених фільтрів, проміжні
підсумки та зведені таблиці
|
|
16
|
|
Графічний
аналіз рядів даних
|
|
17
|
|
Умовне
форматування даних
|
|
Тема 3. Бази
даних. Системи керування базами даних (9 год)
|
|||
18
|
|
Поняття
моделі даних, бази даних, СКБД
|
Учень
описує:
·
поняття
моделі даних;
·
поняття
бази даних
·
поняття
таблиці, поля, запису;
·
поняття
ключа;
·
призначення
форми, запиту, звіту;
· особливості
реляційної, мережевої, ієрархічної та об’єктно-орієнтованої моделей даних;
пояснює:
·
призначення
систем управління базами даних;
·
зв’язки
між таблицями за множинністю та повнотою;
класифікує:
· запити:
вибіркові та призначені для додавання, видалення чи оновлення даних;
називає:
·
типи
даних в середовищі СУБД;
наводить
приклади:
·
реляційних
СУБД;
вміє:
·
створювати
таблиці у середовищі СУБД;
·
створювати
форми для введення даних у таблиці;
·
знаходити
в базі дані за певними критеріями відбору, створюючи прості вибіркові запити
в автоматизованому режимі;
·
вводити
дані у таблиці, дотримуючись обмежень, що накладаються структурою бази даних;
·
застосовувати
майстри для створення таблиць, форм, запитів і звітів;
·
використовувати
форми для введення даних і звіти для їх відображення;
·
використовувати
конструктор для змінення запитів і форм;
·
сортувати
дані в таблицях бази за одним чи кількома полями;
·
застосовувати
засоби пошуку даних;
·
фільтрувати
дані в таблицях.
|
19
|
|
Огляд
реляційної моделі даних. Модель «сутність – зв’язок»
|
|
20
|
|
Поняття
таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі MS
Access.
Практична робота № 7 «Робота з
об’єктами бази даних у середовищі СКБД»
|
|
21
|
|
Введення
і редагування даних у таблиці. Призначення форм.
Практична робота № 8 «Створення
бази даних у середо-вищі СКБД, створення форм і введення даних»
|
|
22
|
|
Сортування,
фільтрування і пошук даних
|
|
23
|
|
Поняття
запиту до реляційної бази даних
|
|
24
|
|
Поля
підстановки. Створення зв’язків між таблицями. Ключові поля
|
|
25
|
|
Призначення
звітів.
Практична робота № 9 «Створення
запитів і звітів»
|
|
26
|
|
Комбінований
залік з теми
|
|
Тема 4.
Інформаційні технології (8 год)
|
|||
І.
Автоматизоване створення й публікування веб-ресурсів (4 год)
|
|||
27
|
|
Структура
та особливості веб-сайтів
|
Учень
пояснює:
·
поняття
та особливості сайтів різних типів: статичних веб-сайтів, веб-спільнот,
інтернет-магазинів, порталів, блогів;
·
відмінності
між веб-сторінками типу домашньої, веб-каталогу, форуму, чату, сторінкою
розділу веб-сайту;
·
поняття
блогу;
·
дизайн та правила оформлення веб-сторінок;
·
поняття
хостингу;
·
призначення
та типи сервісів Веб 2.0;
·
призначення
та особливості функціонування веб-спільнот;
описує:
·
процес
створення веб-сайтів;
·
процес
створення блогу й публікації повідомлень;
·
формати
зображень, відео- та аудіокліпів, що публікуються на веб-сторінках;
·
вміє:
·
засобами
безкоштовного сервера створювати статичні веб-сторінки різних типів, добирати
їх оформлення;
·
засобами
безкоштовного веб-сервера створювати вміст веб-сайту й оновлювати його;
·
створювати
й адмініструвати блог;
·
розміщувати
на веб-сторінках зображення й текст, настроювати параметри їхнього
розташування, відображення та відтворення;
створювати гіперпосилання на основі текстових
фрагментів і зображень.
|
28
|
|
Автоматизоване
розроблення веб-сайтів. Огляд сервісів Веб 2.0
|
|
29
|
|
Основи
веб-дизайну.
Практична робота № 10
«Автоматизоване створення веб-сайту»
|
|
30
|
|
Створення
й оформлення блогу.
Практична робота № 11 «Створення й
ведення власного блогу»
|
|
ІІ. Інтегроване
використання засобів опрацювання електронних документів (2 год)
|
|||
31
|
|
Обмін
даними між офісними додатками. Імпорт та експорт файлів.
Практична робота № 12 «Виконання
завдань з опрацювання даних у кількох програмних середовищах»
|
Учень
пояснює:
·
відмінність
між вставленням об’єкта в документ, вставленням посилання на об’єкт та
зв’язуванням документа і об’єкта;
наводить
приклади:
·
завдань,
що розв’язуються за допомогою кількох програм опрацювання даних електронних
документів;
вміє:
·
вбудовувати
та зв’язувати документи;
·
зберігати
електронні документи в різних форматах;
·
імпортувати
зображення в текстові документи, презентації та електронні таблиці;
·
експортувати
таблиці бази даних у середовище табличного процесора та в текстові документи;
·
імпортувати
книги електронних таблиць у бази даних;
·
здійснювати
обмін фрагментами документів і цілими документами між текстовим процесором,
табличним процесором та програмою створення комп’ютерних презентацій;
готувати до публікації текстові документи та
презентації як веб-сторінки
|
32
|
|
Вбудовування
та зв’язування файлів. Веб-публікація документів
|
|
ІІІ.
Спільна робота з документами.
Розробляння
колективного проекту (2 год)
|
|||
33
|
|
Середовище
для спільної роботи з документами. Служби онлайнового документообігу
|
Учень
описує:
·
стратегію
організації колективної роботи над завданням з опрацювання даних;
·
правила опрацювання даних у середовищі для спільної
роботи з документами;
вміє:
·
публікувати
документ у середовищі для спільної роботи з документами, змінювати такий
документ і керувати правами доступу до нього;
·
працювати
у колективі з 3–4 учнів над розв’язуванням спільної задачі з опрацювання
даних;
використовувати комп’ютерні засоби інтерактивного
спілкування й обміну даними для організації та виконання колективної роботи.
|
34
|
|
Спільна
робота з онлайновими документами.
Практична робота № 13 «Розроблення
колективного проекту»
|
|
35
|
|
Узагальнення
матеріалу, вивченого протягом року
|
Немає коментарів:
Дописати коментар